Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stangkøb i usa???

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: stangkøb i usa???
    Sendt: 30 Aug 2011 kl. 21:39
godaften de herrer.
jeg har fundet mig en stang i en amerikansk webshop, som jeg evt. vil købe.
men vil gerne vide lidt om evt. told og moms. stangen står til 199$ omregnet til danske kr. ca. 1025,-.  er der mon en venlig sjæl med erfaring indenfor dette område, der kan fortælle mig, hvad prisen ender på alt incl.?
håber i kan hjælpe migSmile.
mvh. Tony
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 21:50
Hej Tony.

Den amerikanske pris incl. forsendelse til DK skal tillægges 5 % i afgift (afgiften for fiskestænger). Herefter tillægges 25 % i dansk moms af det samlede beløb. Herefter tillægges 160 kr. i gebyr til PostDanmark. Hvis det er tøj, herunder vaders og vadestøvler, så er afgiften ikke 5 % men vistnok 15 %. 

Hvis de 1.025 kr. er incl. forsendelse til DK, så ender du med alt i alt at skulle betale 1.505 kr.

Mvh. Bo (rimelig rutineret internethandler)
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 21:58
Det er let at regne ud. Først lægges der moms på beløbet. Moms beregnes af både pris og fragt. Er prisen over en vis grænse (ca. 1600 så vidt jeg husker) lægges der også told på. Dertil et gebyr omkring 160kr (postdanmark andre speditører har andre beløb). Prøv at se på shopusa.com, de har en online beregner. Check også skat.dk.
 
Da du ikke har en fragtpris kan jeg ikke give en nøjagtig pris. Men her er et eksempel:
Pris i dkr: 1025.-
Fragt: 175.-
Ialt: 1200.-
Moms af 1200: 300.-
Gebyr: 160dkr.
samlet pris: 1200+300+160 = 1660dkr.
 
Mvh. Peter
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 22:19
ok, tusind tak for hjælpenSmile.
så tror jeg snart, at jeg for første gang vil prøve at handle ny stang i udlandet.
mvh. Tony
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 22:22
ShopUSA: http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/
Her finder du blot den kategori dit køb hører inde under (i dette tilfælde "Sport/fritid) og indtaster prisen - så regner den automatisk ud hvad det kommer til at koste alt i alt!
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 07:52
Citat: Kasper J

ShopUSA: http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/
Her finder du blot den kategori dit køb hører inde under (i dette tilfælde "Sport/fritid) og indtaster prisen - så regner den automatisk ud hvad det kommer til at koste alt i alt!
 
Ja, men vær opmærksom på at shopusa's pris ikke nødvendigvis er den samme som prisen via usps/postdanmark eller andre. Til gengæld kender man prisen på forhånd og kan via shopusa handle hos firmaer som ikke sender til Danmark.
 
Mvh. Peter
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 10:11
Lav en søgning på forum, der er en milliard tråde der fortæller ALT hvad der er og vide om shopusa og ren handel :)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 14:59
Hej Tony (og alle I andre)

Jeg kan varmt anbefale Wayne Johnsson hos Anglers Habitat. Han er rigtig god til at give rabatter! 

Bo
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 15:35
Hej her på det link kan du se regler for vare uden for eu.


K.B Lennart
Til top
Eigil Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eigre Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eigre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 15:35
Hej Tony.
Hvis prisen er 1150 kr. eller derunder skal det kun tillægges moms og 160 kr. til post dk. er prisen over 1150 kr. skal der også betales told+moms+160 kr.

Eigil
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres