Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad har i med på tur? (ej grej)

 Besvar Besvar
Forfatter
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad har i med på tur? (ej grej)
    Sendt: 01 Sep 2011 kl. 16:25
Hvad slæber i med ud at fiske som ikke lige er selvskrevet (stang,hjul,endegrej osv.)
Kom frisk med gode ideer, jeg har overset.
 
Her er min liste over ting som jeg slæber med:
 
Stor saks = ofte er det meget nemmere at klippe en fisk op end at stå og fumle med en skarp kniv og frosne fingre.
 
Toilet papir = Embarrassed har heldigvis ikke haft brug for det endnu Smile
 
Mekaniker handsker = super til at holde fisk med der skal "dunkes" og med hjem eller når der skal hives hårdt i linen ved bundbid.
 
Stor skævbider = fjerner nemt kroge der er uønsket placeret i egen krop Smile
 
Termo pose fra eks. lidl samt ½liters flasker fyldt med frossent vand = holder mad og drikke koldt på udturen og storfangsten kold på hjemturen.
 
Plaster og renseservietter = man ku jo møde en der har skåret sig på fiskekniven Smile
 
Plastik sække = kan bruges til fangst, eller vadestøvler hvis man skal krydse dybt vand, eller laves om til regnfrakke, samt self. affald.
 
Lygte = når jeg fisker om aftene har mørket det med at komme hurtigere end planlagt så en kraftig lygte så man kan finde hjem igen.
 
Har i andre gode ?
 
mvh tp
 
 
 
 
 
 
 
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 16:59
Kondomer, man kan jo møde en sød turistTongue
du skrev bare ej grejWink
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 17:04
Jeg har altid skiftetøj i bilen, jeg har taget et par uønskede badeture i min tid.
Michael
Michael Nielsen
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 17:06
@Henning, så må man bare håbe det er en, der er rimeligt "standard" seksuelt orienteret, så man ikke også skal slæbe træhest, pisk og fodlænker med Big smile
 
mvh tp
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 17:11
Citat: mauser98k

@Henning, så må man bare håbe det er en, der er rimeligt "standard" seksuelt orienteret, så man ikke også skal slæbe træhest, pisk og fodlænker med Big smile
 
mvh tp

LOL Ja men den yderste del af en fluestang kan vel gøre det som pisk i nødstilfældeBig smile
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 17:17
@Michael, tilbage på sporet, skifte tøj i bilen, fin ide, jeg er kun gået ned en gang, så jeg havde faktisk glemt vigtigheden af tørt tøj.
mvh tp
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 17:18
Men nej seriøst, den der med plaster og renseserviet er faktisk ikke så tosset, den burde man nok tage til sig..

Jeg har så også lært altid at tage reserve nøglen med til bilen, for efter en tur i/under vandet er elektronikken i hoved nøglen ikke så god Confused
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 17:42
@Henning, hvor er extra nøglen så mens du fisker ? , jeg plejer at lægge nøglen oven på venstre fordæk, (dette er mit hemmelige sted så hold tæt Wink) (samson (hunden) æder så dem der gætter gemmestedet og tror de har fået nem transport)
mvh tp
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 17:57
lige så vigtigt som fiskegrejet er for mig er kameraet,men mest konen der bruger det på vores fisketureThumbs Up
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 18:02
Den "rigtige" nøgle med elektronikken har jeg ikke med, ekstra nøglen har jeg bare i lommen på mine waders, de kan godt tåle vandSmile
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 18:02
Variant trailer med kummefryserWink
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 18:09
@Thorvald, kamera, jeg nøjes med mobilen, men det er noteret på listen, takker
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 19:32
Jeg gider ikke drikke sur termokandekaffe når jeg er på kysten og tiden løber. Derfor er Kellykedlen et must. Og selvfølgelig en flaske ekstra vand, da der gerne ryger mere end en kop i løbet af dagen
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 20:06
  abu nr, 25.  gaf og priest.!!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 20:14
Et af Ikeas håndklæder til 2 kroner til at tørre fiskeslim og skæl af fingrene...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 20:56

   lappegrejer.

Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 21:35
Fåborg dåse leverpostej
Til top
Laurids Bruun Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kvindemin

Tilmeldt:: 06 Jul 2010
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kvindemin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 22:01
Jeg har altid en pose studentermix i min lomme (en blandning af store roiner, nødder, paranødder og andet godt som der er lidt energi i vist man er ved at gå lidt kold) en lille førstehjælps pakke, der kan klare en del tilskadekomst... købt på apoteket til omkring 80 kr. den ligger altid i bilen. Et par af kokkens viskestykker ligger der også i bilen, de er billige og gode at ha med.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 22:14
 altsammen,  ned i en rygsæk stol.  så man kan se de andre fange fiskene.!!lol.       ps.  altid , lidt  gaffatape. mvh.
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2011 kl. 23:26

Hvis man er på kysten om sommeren på pladser, hvor fjæsingerne jagter ens agn, kan det være en god idé at have en kande kaffe og en antihistamin-pille med. Så kan man skylle pillen ned med en tår kaffe og så ellers stikke fingeren ned i resten af koppen, hvis man skulle blive stukket af en af de små satan'er.

Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2011 kl. 06:40
Fisketegn, målebånd, vægt og en god kasket.

/Allan
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Sep 2011 kl. 11:57
Hej - Jeg har altid en lille tube superlim med. Både til mit eget grej samt til andres, hvis noget skulle brække eller løsne sig.

Hvis vejret ser tilforladeligt ud, tager jeg min lille sammenklappelige gril med samt 12 stk. briketter. Grillen er ikke tykkere end ca. 2 cm. så den fylder ikke meget. En fyrfadslighter/tænder skal så også med. Frisk grillet fisk på stranden, kan så trække de før omtalte "udenlandske sild" til. Et par kolde dåse sodavand lige til at træde flade, og tage med hjem igen. Polaroid briller.

P/S den med nøglen på fordækket er der mange der desværre kender. Jeg bruger en magnet. Så kan nøglen let placeres oppe under skærmen. Jeg har også et ekstra batteri til nøglen med i bilen.

Mvh. - Kim -   

Redigeret af kikophil - 02 Sep 2011 kl. 12:00
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Sep 2011 kl. 06:59
Hej Alle, tak for de gode svar,
mvh tp
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres