Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blankt garantibevis?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Blankt garantibevis?
    Sendt: 10 Sep 2011 kl. 12:56

Når stangfabrikanter som eksempelvis Scott skriver i deres garantibetingelser:

” Important - The Scott Lifetime Warranty applies only to the original owner and must be registered within 30 days of purchase. Unregistered or resold rods are not covered by this warranty.”

Eller som Hardy/Greys skriver:

For this ULG to become effective, you must register with us within 21 days of purchase” og “The ULG applies to the original owner only.”

Når andre fabrikater har lignende ordlyd I deres betingelser, er der så overhovedet nogen værdi i de uudfyldte/blanke garantibeviser mm., som der ofte fremhæves i annoncer for brugte stænger?

Mvh

Henning

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2011 kl. 13:15

Næ egentligt er disse uudfyldte garantibeviser vel intet værd, men mindre at du køber en stang af en som er så ny at du kan nå at registrere den hos den pågældende fabrikant inden der er gået 30 dage.

Hvor meget de så lige hænger sig i de ”30 dage” ved jeg ikke.

Hvis man så som køber en ”ny” stang registrerer sig, så er man vel i princippet ejer af stangen, selv om det pointeres at garantirettigheden ikke gælder ved videresalg.

I så fald er det afgørende spørgsmål jo om fabrikanten er oplyst om at den første handel overhovedet har fundet sted….jeg ved det ikke…men jeg tror det næppe.

 

Mvh

Jim.

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2011 kl. 14:02
Citat: scott

 

I så fald er det afgørende spørgsmål jo om fabrikanten er oplyst om at den første handel overhovedet har fundet sted….jeg ved det ikke…men jeg tror det næppe.

 

Mvh

Jim.

 
Sidst jeg købte en ny Sage, blev der (så vidt jeg husker) af forhandleren, udfyldt papirer der skulle sendes til Sage!
 
Mon ikke det også er tænkt, at forhandleren skal udfylde og stemple disse garantibeviser?
I modsat fald, er forhandleren vel medvirkende til at omgå (for ikke at sige svindle med) garanti bestemmelserne?
 
Mvh
Henning  


Redigeret af Henning - 10 Sep 2011 kl. 14:04
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum