Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluer til åen dag og nat

 Besvar Besvar
Forfatter
Alexander Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Alek Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Alek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluer til åen dag og nat
    Sendt: 16 Sep 2011 kl. 22:37
HEr er en side med masser af fluer http://www.pro-fish.dk/Fluefiskeri/Fluer/tubefluer.html. Skriv navnet på dem i vil anbefale til nat fiskeri og dem i vil anbefale til dag fiskeri efter havørreder :) Tak på forhånd :)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 06:11
hvad åer skal du fiske i??

I store åer kan du bruge noget som de store fluer med kaninvinge... I de små åer fisker jeg typisk med red tag palmer eller en lille flue med sølv krop på bagerste halvdel af krogen, så et sort hackle på næste halvdel og afslut med vinge af sort polarræv og lidt flash...

Sidste mistede jeg to fisk på i går sidst på eftermiddagen og en line pga dumhed...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Alexander Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Alek Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Alek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 11:34
jeg skal fiske kolding-å og jeg er slet ikke inde i navne på fluer eller noget som helst jeg ved kun hvordan man sætter fluen på og hvordan den fiskes
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 12:52
Hej Alexander,
 
Fluer til specielt natfiskeri er der ikke den store videnskab i - de skal bare være mørke og gerne fyldige! Havørreden kan højst sansynligt ikke se detaljerne på fluen alligevel og hvis den kan, er den sikkert bedøvende ligeglad.
Det kan dog godt være en god idé at bruge nogle kontraster i fluen, fx. en flue med sølvkrop og en kraftig sort vinge af polarræv. Kontrasterne gør det, i hvert fald i teorien, nemmere for havørreden at opdage fluen op mod forskellige baggrunde:
Op mod den lyse nattehimmel er en sort flue meget synlig, hvorimod hvis du har siv eller træer der dækker for himlen, er den lyse farve nemmere at opdage for havørreden.
 
Personligt bruger jeg "Kosten" utroligt meget, i enten en sort/hvid eller sort/gul udgave til mit natfiskeri.
 
Knæk og bræk!
 
/Kasper
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres