Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp! Hardy Demon eller G.loomis Stinger???

 Besvar Besvar
Forfatter
Hardy eller G.loomis? Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Grejnørd

Tilmeldt:: 17 Sep 2011
Geografisk: -
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Grejnørd Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp! Hardy Demon eller G.loomis Stinger???
    Sendt: 17 Sep 2011 kl. 17:25
Hej Venner,

Jeg er blevet bidt af en gal laks! - og derfor fået laksegalskab....

Jeg vil nu prøve at overliste en af disse på fluestagn ! - Jeg har fisket med flue før, dog aldrig med 2hånds. Mit fiskeri vil primært være i Sverige samt Skjern/Varde.

Jeg har lavet lidt research på nettet, syntes dog det har været svært!

Jeg overvejer nu:
Hardy Demon 14" #9 el 13" #8
G.loomis Stinger GLX 13,6" #9 el 13" #8


Håber der er nogen derude som har lidt erfaring med disse kæppe!

Jeg overvejer samtidig et Danielsson hjul L5W/8Twelve, eller et Scierra Traxion 9/11 (ja, det er forskel, men overvejer at spare lidt penge på hjulet.... )


Håber der er nogen som kan hjælpe!


På forhånd tak!


Mvh. Den frustreret
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 17:54
uden jeg selv har prøvet nogle af stængerne, vil jeg da gerne give et par ord med på vejen..

vores gamle formand i foreningen har købt en af disse hardy demon da de var på tilbud.. og er helt sikkert en god stang.. men for mig er der et stort men, i sommerens løb knækkede hans demon stang under fiskeri i norge.. dette er 2 gang han har knækket stangen..

og efter han har snakket med korsholm, har det vist sig at der desværre er andre som har været forbi med knækkede stænger..

så hvis du kun vil satse på en stang, kan det da godt være du skal satse på den dyre løsning med stinger stangen..

som sagt er det hvad jeg har hørt, og kan da godt være andre har andre erfaringer, men jeg må indrømme at det får mig til at vælge anden ekstra stang end hardy demon til næste sommers fiskeri i norge..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Hardy eller G.loomis? Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Grejnørd

Tilmeldt:: 17 Sep 2011
Geografisk: -
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Grejnørd Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 18:02
Hej René,

Tak for din information. Det vil jeg helt klart tage til eftertanke! - Jeg har dog ikke læst om dette efter min research på nettet.

Håber der er nogen på dette forum som har erfaring med disse stænger.


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 18:08

Hej ”frustreret fluefisker”.


Allerførst vil jeg skynde mig at råde dig til at overveje det Lamson Velocity 4 hjul som en netop har til salg her på siden, til 900,- er det et rent røverkøb og kvalitetsmæssigt helt uden konkurrence til den pris, og størrelsen er fuldstændigt perfekt til begge de stænger du taler om.

Jeg har samme hjul i str 3 og 3,5, bedre bremse og et mere robust og smukt hjul vil det nærmest koste spidsen af en jetjager at købe.


Jeg er selv også for nylig startet på tohånds-flue og derfor ikke verdensmester til at råde dig lige mht stænger.

Umiddelbart tror jeg dog at jeg ville vælge Hardy Demon af de to stænger du nævner, dels ved jeg fra andre at det er en rigtig glimrende stang ( 13`# 8), og prisen er igen her uden konkurrence.

I øvrigt prøvede jeg en af mine venners nye NRX 13,`#8-9 og jeg vil driste mig til at sige at den er klasser bedre end Stinger...helt klart !


Men men...en sådan udtalelse er nok lidt subjektiv alligevel...så du må ud at prøve, eller evt købe på grundlag af de erfarnes udsagn...hvis du tør.


Mvh

Jim.

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 19:02
må også indrømme at jeg heller ikke har hørt om det andre steder... Men korsholm snakkede som sagt bare om der var noget med demon i to hånds udgaven...

Har selv prøvet deres uniqua og droppet den da jeg følte den for top tung... Ellers de flot stang til god pris..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 19:39
hej. jeg er ejer af en stinger 13 fod 8/9, startede også først sidste år med at fiske to håds, startede ud med en HMS den kunne jeg slet ikke forlise med, købte så Loomis Stinge og det har endnu ikke forstut, kan godt forstå de kalder den kaste kongen. og jeg har også prøve NRX Syntes sku ikke der er det vilde forskæl, men self er jo også kun nybegynder endnu i forhold til så mange andere
Til top
Damsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hanfisken

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hanfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 19:52

Helt klart fine stænger du har kigget på.  Men når du alligevel er oppe i den prisklasse skal du unde dig selv at prøve en guideline Rection 13,7 klasse 8/9.

Jeg har selv købt sådan en, og prøvede også gloomis glx stinger, og der er en verden til forskel. G. loomis er stiv og Reaction er lidt blødere men med masser af rygrad og synkeliner er ikke noget problem.
 
G. Loomis er uden tvivl et godt mærke men husk lige hvor hårdt de har markedsført sig, og uden tvivl er det jo med til at der er så mange der har dem fremfor reaction og hardy.
 
Sidst men ikke mindst ja så er prisen det samme på loomis og en reaction
Til top
Hardy eller G.loomis? Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Grejnørd

Tilmeldt:: 17 Sep 2011
Geografisk: -
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Grejnørd Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 20:10
Cool med så hurtigt feedback.

Puha, det er svært med alle de indputs!

Dennis, hvordan har du det med den model du har valgt? har du nogensinde fortrudt du ikke tog den i 14" #9/10 ? - hvilke vande fisker du?

Damsgaard, reaction er desværre endnu et hak op i pris i forhold til G.loomis som kan få på tilbud pt. Men jeg vil da helt sikkert tage et kig på den inden jeg går ud og investere.

Jim, NRX er endnu dyrerer, og jeg har kunne læse en masse positive ting om stangen, men desværre også stødt på at hjulholderen skulle være dårlig, samtidig med jeg ikke har lyst til at investere den slags penge for min første 2hånds.


Jeg er dog stadig i tvivl om jeg skal tage en Klasse #8/9 eller en #9/10, og om det skal være 13" eller 14"
Skal primært bruge den i svenske elve/åer, så i det jyske, og måske når man har fået styr på 2hånds, i de norske elve.




Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 20:33
nu slog det mig lige at den demon som d knækket to gange er købt på tilbud til under 2000 kr... Så det er et spørgsmål om det er den gamle 3 delte udgave som knækker...

Jer der har den nye demon, er den egentlig top tung?
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 20:50
hej igen, jeg har det faktisk rigtig godt med den model, har ikke fortrudt jeg valgte en 13 fod, fisker mest i skjern å, og der syntes jeg den passer fint både sommer og efterår, dog lidt stor til forårs fiskeriet, så skal have en lille swith anskaffet engang. næste år tager vi en tur til Norge og har ikke tænkt mig at skifte til en større, efter hva jeg har læst og fået af vide skulle det være rigtig fint. har du prøvet en loomis ?
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 20:56
Hej
Jeg kan godt se det fornuftine i at bruge 13-14 fod's stænger i Norge.
jeg fisker i Varde og går med min 11 fod's Z-axis#8 som passer fint.
Har en på 12,9 fod's også, men den bruger jeg slet ikke!! er jeg den eneste som har denne indstilling??
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 20:59
ved da med det vand der er i øjeblikket og det sktykke jeg fisker på af skjern å ville det godt nok knibe med en 11 fod til sommer og efterår, er helt sikker på kunne jeg gå med en 11 hvis ikke der var langt ud til vandkanten
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 21:10
du kan så vælge det der er meget bedre,lidt lavere pris,efter min smag pænere ,, , , nå jeg skal ik tvære i detWink
 
 
vil du se hvordan den ser ud m fisk fra 11switch til 14`,kan du se billed forskellige steder på SÅS fangstrapporten,god fornøjelse.
mit billed der fra idag er swits 11`klas 7-flydende Rio-   nå ja en flue:-))
MVH Heine.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2011 kl. 21:11
ha ha Dennis måske jeg bare skulle give dig et kaste kursus hi hi..?Tongue
fik jeg forresten fortalt at min 12.9 Z-Asix er til salg?? LOL kan jo sagten dække mit vand med en 11 futter.
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres