Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ulækkert.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ulækkert.
    Sendt: 19 Sep 2011 kl. 23:01
Til top
Lars Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Unclebeef Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Unclebeef Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 23:25
Death by suffocation... Sådan en type burde prøve det selv bare liiiiidt Wink
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2011 kl. 23:26
Forhelvede man bliver olm over og se sådan noget svineri Angry
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 08:16
Hvor svært er det lige at aflive den stakkels fisk hvis den skal hjemtages ? hold kæft noget svineri at se på Thumbs Down Angry
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 08:50
Citat: schultz92

Det er fandme sjældent jeg ligefrem føler behov for og fremhæve andres stupide indslag, men hvis man er så tåbelig ligefrem og ligge sit modbydelige dyremishandling på på youtube beder man selv om det. 

Føj siger jeg bare. 
Tja!, fisken burde nok lige være blevet aflivet ordenligt, men måske lidt af en overreaktion at gøre et stort nummer ud af det, når man sætter det op mod et videoklip som dette:
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 09:22
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 14:47
steen og jørgen i er begge spot on.

Forskellen i dette tilfælde er vi har og gøre med en dansk mand, som burde have nok hjerne til ikke og smide en levende gedde i om bag i bilen ... f**k det gjorde mig harm og se. 


Morten
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 15:26
Hej Morten
Hvad er der egentlig galt med dette indslag fra en lykkelig fisker, der har slået fisken ihjel inden fremvisningen?????
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 15:59
hej Arne.

fisken er ikke død.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 16:39
hvor ved du det fra. har kørt klippet 4-5 gange og kan ikke se om den er død eller levende, hvad er det jeg har overset???
 
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 16:40
Ikke for at ødelægge den glimrende stemning herinde, men kunne det tænkes at fisken lige er aflivet og stadig "stønner" lidt? Det er ikke meget bevægelse der fremprovokeres fra gællerne..... Og dem der har fanget, aflivet eller genudsat en gedde, ved sku da at geddeslim er noget af det mest stinkende slim overhovedet ------ så hvem ville ligge en levende gedde ind bag i en bil???? 3 slag med halen og fisken ville ligge på bagsædet og bilens karakteristiske lugt vil for altid være ændret.
 
Jeg håber og tror på at den er aflivet sekunderne inden optagelserne.
Mvh Claus
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 16:45
Den er i den grad levende da den bliver filmet i starten hvor den ligger i bagagerummet. 

@Claus du kunne os sige t hvis manden har fanget fisken for halvanden time siden men lige skulle hele nabolaget rundt og fremvise den at den nok ikke hopper så meget rundt mere. 


Redigeret af schultz92 - 20 Sep 2011 kl. 16:45
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 16:51
hvordan   ser du det?
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 16:53
Hej Morten
Ja, det er muligt at han har været ude og løbe marathon med fisken under armen - det kan jeg af gode grunde ikke vide..... jeg var der jo ikke da den blev fanget! Jeg kan kun forholde mig til hvad jeg ser på billederne og der ser jeg en fisk der lige bevæger gællelåget en smule - om fisken er aflivet der kan jeg bestemt ikke fastslå, men jeg kan heller ikke sige at den er "levende" og har været/bliver udsat for kvælning.
De eneste der kan svare på dette er dem der har overværet fangsten - så måske harmen ikke er på sin plads her og måske den er....
Mvh Claus 
 
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 17:04
@Hans-Erik i den første bid af selve filmen, de første 1-3 sekunder ser man tydeligt en "frisk" gedde trække vejret og bevæge musklerne i maven. 

Redigeret af schultz92 - 20 Sep 2011 kl. 17:05
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 17:33
Hmmmm. Den gedde ser sku lige så død ud som ekskonen når hun smed sig på ryggen. Gællerne og maven rørte sig lidt - men det var også det hele LOL
Mvh. - Kim -

Ups - ikke dig Hellemus Wink


Redigeret af kikophil - 20 Sep 2011 kl. 17:35
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 17:37
Jeg tror ærlig talt heller ikke meget på den er levende - og hælder meget til at det blot er de 'spasmer' og små sitringer der ofte følger på en fisk man har gokket umiddelbart i forvejen !
 
Så da jeg generelt er et positivt mennesker vælger jeg at tro, at det forholder sig sådant - og at kræet smagter den stolte fanger og hans familie - tillykke med fisken !
 
mvh
HeinzWink
 
ps: Hvis fisken var så frisk som en skarpsindig iagttager nævner højere oppe i tråden, så kan fangeren på ingen måde håndtere den fisk som han gør - uden den ville gøre 'væsen' af sig !


Redigeret af tackler - 20 Sep 2011 kl. 17:40
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 17:46
der er ingen der har sagt den er frisk, den ligner derimod en fisk der har ligget to timer levende i baggagerummet.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 17:56
Og så var der lige Big smile

Kære medfiskere: Hvem kan sige hvornår fisken døde med sikkerhed?. Skal vi ikke være enige om, at det kun vil være gætværk og tilskud til ballade, hvis og i fald, vi går ud over denne tese?.

Skal vi ikke bare alle sammen lave et - GRUPPEHUG!!! -  HugHugHug

Og så lad ævl, bævl - og små baggateller samt ballade bag jer!!. - I er sku da mere værd end det - IKK`???

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 20 Sep 2011 kl. 18:00
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 18:28
Hej Morten.

Mange tak for dit link her på siden!

Jeg har set filmen, og kun en (1) gang. Jeg er HELT uenig med Digl

 Jeg ser en stolt fisker der har fanget en rigtig stor og flot Gedde, den viser han glad og stolt frem, som de fleste ville gøre. Jeg lykønsker ham mange gange, med den flotte fangst, måske den største i hele hans liv!

Og så lige en kommentar til alt det brok, fordømmelse og misundelse, der straks tager over her på siden.

Jeg syntes ærligt talt i skulle stikke piben så langt ned at det vil give jer L........ i munden.

Prøv som eks. at kigge på de friskfangede Skrubber/Rødspætter,Hummer/Rejer, der ligger og kæmper for livet i fiskeforhandlernes butikker, brokker i jer til fiskeforhandlern over det, eller skriver i læserbreve om det? Nej vel!!

Og sådan er det med meget af det industrifiskeri der findes, jeg kunne skrive sider og dage om den brutale måde der fiskes på over hele verdenen.
Jeg bryder mig heller ikke om det, men skal der angribes nogen, så gå lige efter de store "FISK" først, og så ved ingen af jer brokhoveder jo en skid om hvordan fangst, aflivning og fremvisning er foregået.

Og stop jeres egen lille dobbeltmoral, den er snart ikke til at holde ud mereAngry

Endnu engang tillykke til den heldige fanger Clap

Michael Ladefoged


Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 18:46
Hørt Michael!!
 
Man må sandelig ikke håbe der er nogen der fisker eller har fisket med levende agnfisk for at fange en gedde!!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 18:52
Hej Michael Ladefoged Thumbs Up

Sådan gamle dreng. Imidlertid er "vi" jo nødt til, at udtale os udfra det vi nu engang kan "se og læse" os til!. Dit eksempel med de "livskæmpende" fisk skaldyr" i fiskehandlerens vindue er et rigtigt godt eksempel på forskellen mellem en "RIGTIG LYSTFISKERS FISKEPLEJE" - og en fiskehandlers profession!.

Og ja - Den gedde kan ud fra hvad jeg har set (hvis den da er død), ikke give mig skrupler. Så stort tillykke også herfra!!.

Mvh. Kim  -
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 18:53
Så sandt, så sandt ML. Nu kommer jeg en del blandt fisk og særligt døde fisk. Når en rødspætte kan ligge og bevæge finnerne og spjætte i en fiskekasse, hvor man ved "motoren" er blevet afmonteret dagen før. Kan man så kalde den fisk for levende, med hjerte og indvolde skåret ud.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 19:00
Citat: schultz92

der er ingen der har sagt den er frisk, den ligner derimod en fisk der har ligget to timer levende i baggagerummet.
 
Jo Morten - det var der rent faktisk det du skriver:
de første 1-3 sekunder ser man tydeligt en "frisk" gedde trække vejret og bevæge musklerne i maven.
og jeg syntes du igen strammer retorikken unødigt, for hvordan ved Du hvordan en levende fisk der har ligget 2 timer i bagagerummet ser ud.......?
 
Mon så ikke der er tærsket langhalm nok på det tågede gætværk - lykønsk Du hellere fangeren - det er squ en flot fisk !
mvh
Heinz 

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 19:02
Ha haaaaa Tommy old tjap!!.

Min sidste pige sprang rundt i stuen pga. det samme lille problem ha haaa. Jeg havde smidt en portion flade i vasken, for at bearbejde dem videre til henholdsvis stegepande og fryser!.

Den søde pige havde så tilbudt, at rense fiskene i vasken. Lidt efter lød der så "meget" høje skrig ude fra køkkenet, og hun kom løbende ind til mig i stuen.

Jeg måtte så ud i køkkenet, hvor jeg så, de "livlige" fladfisk "svuppe" sig ud over baljen og hen over køkkenbordet.

Nå men de kom så hurtigt på panden, efter deres flugtforsøg Big smile

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 20 Sep 2011 kl. 19:03
Til top
Henning Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Laksenik

Tilmeldt:: 20 Okt 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Laksenik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 19:09
Jeg har lige taget nogle Makrel ud af fryseren og minsandten om ikke den ene bevægede gællerne lidtCry
Jeg må sågu finde mig en anden hobby!!!
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 19:22
Stor ståhej for ingenting - en stor død gedde og en stolt fanger. Der bliver sikkert nogle gode fiskedeller ud af denWink
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 19:22
Ha haaaa Henning LOL

Ja de fisk har vist flere liv - ligesom kattene!.

Men igen er vi der ude, hvor der ingen love er for behandling af fiskene!. Derfor er det igen op til den enkelte hvorledes fiskene/dyrene skal behandles/dræbes/slagtes/pelses m.m. (Nogle af de sidste er der dog visse regler for!!
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 20 Sep 2011 kl. 19:23
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 19:23
Citat: tackler

Citat: schultz92

der er ingen der har sagt den er frisk, den ligner derimod en fisk der har ligget to timer levende i baggagerummet.
 
Jo Morten - det var der rent faktisk det du skriver:
de første 1-3 sekunder ser man tydeligt en "frisk" gedde trække vejret og bevæge musklerne i maven.
og jeg syntes du igen strammer retorikken unødigt, for hvordan ved Du hvordan en levende fisk der har ligget 2 timer i bagagerummet ser ud.......?
 
Mon så ikke der er tærsket langhalm nok på det tågede gætværk - lykønsk Du hellere fangeren - det er squ en flot fisk !
mvh
Heinz 


Heinz kender du det her tegn " det er gåse øjne.. ved ud hvad de betyder? hvis ja så ved du os at jeg når jeg skriver " frisk" mener ( en fisk som IKKE er eller har været død på noget tidspunkt. det bør da være lysende klart for alle at de første 1-3 sekunder af filmen hvor fisken ligger i baggage rummet der er fisken på ingen måde aflivet, det kan godt være fangeren TROR den er død af og ligge i baggage rummet på bilen, men det er helt tydeligt den ikke er aflivet.

Skønt med en del respons på videoen, jeg mener jo debat er vejen frem. 

Nej jeg vil forresten IKKE lykønsker en som i mine øjne i den grad mishandler en vidunderlig fisk på denne måde. 

/Morten
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 19:26
Citat: Michael Ladefoged

Hej Morten.

Mange tak for dit link her på siden!

Jeg har set filmen, og kun en (1) gang. Jeg er HELT uenig med Digl

 Jeg ser en stolt fisker der har fanget en rigtig stor og flot Gedde, den viser han glad og stolt frem, som de fleste ville gøre. Jeg lykønsker ham mange gange, med den flotte fangst, måske den største i hele hans liv!

Og så lige en kommentar til alt det brok, fordømmelse og misundelse, der straks tager over her på siden.

Jeg syntes ærligt talt i skulle stikke piben så langt ned at det vil give jer L........ i munden.

Prøv som eks. at kigge på de friskfangede Skrubber/Rødspætter,Hummer/Rejer, der ligger og kæmper for livet i fiskeforhandlernes butikker, brokker i jer til fiskeforhandlern over det, eller skriver i læserbreve om det? Nej vel!!

Og sådan er det med meget af det industrifiskeri der findes, jeg kunne skrive sider og dage om den brutale måde der fiskes på over hele verdenen.
Jeg bryder mig heller ikke om det, men skal der angribes nogen, så gå lige efter de store "FISK" først, og så ved ingen af jer brokhoveder jo en skid om hvordan fangst, aflivning og fremvisning er foregået.

Og stop jeres egen lille dobbeltmoral, den er snart ikke til at holde ud mereAngry

Endnu engang tillykke til den heldige fanger Clap

Michael Ladefoged



Skal vi ikke starte med og kalde en skovl for en skovl istedet for en skovl for en rendegraver?


Min kritik går på at en tilsyneladende normal person fanger en fænanomal gedde, ligger den i sit baggage rum og køre rundt og få en glædesvideo ud af det hos vennen. vi kunne fylde hele forummet med links og div belæg for ALLE de andre dårligdomme der fungere ude i landet/verden, men den kamp må i andre tage :) så napper jeg sgu den her :) 

den omtalte dobbeltmoral du snakker om osv kan du snakke med vennerne om, den bider ikke på her, og jeg nægter og ryge ind i en gang mudderkastning 


/Thread.


Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 20:21
Citat: schultz92

Citat: tackler

Citat: schultz92

der er ingen der har sagt den er frisk, den ligner derimod en fisk der har ligget to timer levende i baggagerummet.
 
Jo Morten - det var der rent faktisk det du skriver:
de første 1-3 sekunder ser man tydeligt en "frisk" gedde trække vejret og bevæge musklerne i maven.
og jeg syntes du igen strammer retorikken unødigt, for hvordan ved Du hvordan en levende fisk der har ligget 2 timer i bagagerummet ser ud.......?
 
Mon så ikke der er tærsket langhalm nok på det tågede gætværk - lykønsk Du hellere fangeren - det er squ en flot fisk !
mvh
Heinz 


Heinz kender du det her tegn " det er gåse øjne.. ved ud hvad de betyder? hvis ja så ved du os at jeg når jeg skriver " frisk" mener ( en fisk som IKKE er eller har været død på noget tidspunkt. det bør da være lysende klart for alle at de første 1-3 sekunder af filmen hvor fisken ligger i baggage rummet der er fisken på ingen måde aflivet, det kan godt være fangeren TROR den er død af og ligge i baggage rummet på bilen, men det er helt tydeligt den ikke er aflivet.

Skønt med en del respons på videoen, jeg mener jo debat er vejen frem. 

Nej jeg vil forresten IKKE lykønsker en som i mine øjne i den grad mishandler en vidunderlig fisk på denne måde. 

/Morten
 
Morten
Tegnede hedder anførselstegn - jo dem kender jeg fint - men fisken kan jo det ene øjeblik kaldes frisk (med eller uden anførselstegn) og så være fuldstændig upåvirket af den håndtering den får bagefter - det må vel være logik for burhøns.
 
Hvis du mener den er sprældlevende - så fint med mig - men Du hænger altså en anden person ud baseret på en iagtagelse som ganske mange mener er misforstået, og i bedste fald så tvivlsom - at det ikke bør give anledning til den spand Censored som du lukker ud.
 
Og sidste men ikke mindst - nej, Morten - det er åbenlyst ikke klart for enhver at den fisk ikke er død. Og begynde at digte på historien - at den har ligget 2 timer i bagagerummet gør vel ikke dine indlæg mere seriøse.
 
Du har lov at have en mening - men det har andre da heldigvis også !
 
mvh
Heinz
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 20:31
Man må sandelig ikke håbe der er nogen der fisker eller har fisket med levende agnfisk for at fange en gedde!!
 
Øhhh, det er da en af de mest brugte (og bedste IMHO) metoder til at fange store gedder?!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 21:00

Gedder ER altså sejlivede; sidste efterår fangede jeg en fin 2 kilos fisk som jeg ville have med hjem til den kulinariske oplevelse som frisk gedde filet er. Efter landing avliver jeg gedden med et par særdeles solide gok med en ligeså solid kæp i hovedet på fisken. Dead meat tænkte jeg! Da jeg 3 timer senere kommer hjem og hælder fisken i køkkenvasken, kvitterer den gudhjælpemig med at næsten sprælle ud af vasken og snappe ud i luften! Krybdyr hjernen slår til og jeg giver den nogle nærmest pervest vilde slag igen, men selv da hovedet er væk, sitrer den en sidste gang og løfter halen en smule!!!. Jeg fortrød faktisk at jeg gokkede den, da dens livskraft var mere end imponerende! De kan altså være skræmmende sejlivede!Confused

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 21:09
Jeg ka`tilsyneladende ikke skrive mere på denne tråd!!!

ØVèeee

Så vi høres venner..........

Mvh. - Kim.......
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 21:22
Ingen tvivl om gedder er sejlivede, dog ved jeg os at en gedde nemt "taber" huden omkring hovedet når den bliver gokket. det ligner det heller ikke den her har. men fair nok. manden har nok haft sin livs optur. det er bare i MINE øjne sørgeligt. og det har jeg vel ALT rimelig grund til og udtrykke uden det er L o R t jeg lukker ud fordi jeg ikke billiger den slags?

Jøsses da. 
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 21:23
Citat: Klaus Neilsen

Man må sandelig ikke håbe der er nogen der fisker eller har fisket med levende agnfisk for at fange en gedde!!
 
Øhhh, det er da en af de mest brugte (og bedste IMHO) metoder til at fange store gedder?!

Tror du kan være ret sikker på at Klaus Nielsen mener man er dobbelt moralsk hvis man bruger levende agn fisk ;)
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 21:57
slap dog af....
Hvis dette kan hidse dig op så lever du godt nok med skyklapper på
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 23:14
Uhauha
 
Skulle man en dag fange en fisk, som man ønsker at prale lidt med, og vise frem. Må den da hellere præsenteres som 2 koldrøgede filleter, frosne og sømmet fast fast på at bræt, så der ikke er nogen tvivl om at rigor mortis er indtruffet.
 
Iøvrigt et stort tillykke til fangeren og flot præsentation af en for nylig afdød men helt frisk fisk
 
Jesper Rasmussen
Til top
allan pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
havfisker

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Sep 2011 kl. 23:24
"Skulle man en dag fange en fisk, som man ønsker at prale lidt med, og vise frem. Må den da hellere præsenteres som 2 koldrøgede filleter, frosne og sømmet fast fast på at bræt, så der ikke er nogen tvivl om at rigor mortis er indtruffet".
 
Det er humor på højt planTongue
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 06:35
Morten Schultz
Hvad bilder du dig egenligt ind at kalde en mand for dyremishandler ud fra et klip på 1-3 sek som meget tvivlsomt viser det du beskriver (jeg kan ikke se det) og et klip som er klippet sammen så du ved jo intet om den lige er lagt der eller om dem evt har fået et gok mere lige efter de 3 sek er over? Havde det været mig der var dem glade fanger havde du fået en stævning for injurier for jeg syntes det er en meget grov anklage at komme med på så tynt grundlag. Det tyder også på du nærmest er den eneste af den opfattelse og alligevel vil du have manden ned på jorden så han er nemmere at sparke på det syntes jeg er ufint. Bare min holdning.

Mvh
Tommy Jensen
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 07:53
Kan vi i det mindste blive enige om at fisker er død nu?
 
/J
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 08:13
Citat: Jørgen S

Kan vi i det mindste blive enige om at fisker er død nu?
 
/J
Clap
 
Haha ja det tror jeg vist vi kan, Jørgen. Thumbs Up
 
Så er den gal igen. Disney folket får tårer i øjnene Cry, hver gang, de ser en død (eller blot hjemtaget) fisk. Så kom dog ind i kampen. Fiskeri handler om kulinariske værdier, såvel som det handler om en passioneret livsstil i pagt med naturen.
 
Når jeg fanger en laks, er jeg begyndt at hive en gællestav over inden jeg gokker fisken. Det gør at dyret tømmes for blod (da hjertet stadig pumper). Evil Smile Således prøver jeg at undgå blodudtræk i kødet. Hvorfor? Fordi jeg elsker kold- og/eller varmrøget laks af god kvalitet. Tongue
 
Hvis man kan lide fiskefrikadeller af geddekød, må det bare være lykke at hjemtage en stor en af Esox Lucius! Stor tillykke til fangeren der, er jeg sikker på, har nydt hvert eneste gram, af sin fangst. Wink
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 08:19
Citat: Creekking

Citat: Jørgen S

Kan vi i det mindste blive enige om at fisker er død nu?
 
/J
Clap
 
 
Når jeg fanger en laks, er jeg begyndt at hive en gællestav over inden jeg gokker fisken. Det gør at dyret tømmes for blod (da hjertet stadig pumper). Evil Smile Således prøver jeg at undgå blodudtræk i kødet. Hvorfor? Fordi jeg elsker kold- og/eller varmrøget laks af god kvalitet. Tongue
 
Altså en halal slagtet laksOuch Er du muslim?
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 09:25
Er det ikke lidt at en storm i et glas vand? Når man ser hvad er ellers findes på You Tube... beklager gentagelsen, men dette kan gøre mig meget harm
 


Redigeret af Jørgen S - 21 Sep 2011 kl. 09:26
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 09:25
Ja er da os sikker på at samme klip med et såret hjorte dyr, eller andet levende væsen som ligger og gisper i et baggage rum ville få jer til og klappe i jeres fede hænder.

fy for helvede hvor er det ulækkert folk kan billige sådanne ting. 


@tommy du er helt på månen. der er faktisk et par indlæg i starten af denne tråd som giver mig ret, og resten af dit indlæg er det rene vrøvl. held og lykke fremover. 


/morten
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 09:26
@Jørgen jo, det er mega ulækkert. 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 09:46
Citat: schultz92

Ja er da os sikker på at samme klip med et såret hjorte dyr, eller andet levende væsen som ligger og gisper i et baggage rum ville få jer til og klappe i jeres fede hænder.

fy for helvede hvor er det ulækkert folk kan billige sådanne ting. 

 
/morten
på opfordring
 
 
 
DeadDeadDeadDeadDeadCensureret
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 10:29
Morten Schultz
Hvor er dit bevis for noget som helst af dine anklager siden du kan kalde mig helt på månen og mine udsagn for det rene vrøvl? Hvis din antagelse er rigtig vil jeg give dig ret i det er noget svineri, problemet er bare at der ikke er skyggen af bevis for dine udsagn og du hænger altså en mand ud for dyremishandling uden du ved hvad du taler om da det er en video der er klippet sammen og du ikke kender samme hænget inden det er blevet klippet. Hvordan ved du hvad der er sket? Kom med et bevis for dit udsagn om fisken har lagt i bagagerummet i 2 timer tak. For mig virker det mærkeligt at smide en fisk i bagagerummet af bilen og så lige vente et par timer for så at filme den igen men det er måske bare mig der ikke gør det?

Mvh
Tommy Jensen
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 10:30
Hvad bliver det næste Børneporno??.............skal vi ikke stoppe her, og ikke medvirke til en yderligere distribuering af disse ekstremer....
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Sep 2011 kl. 10:32
Morten Schultz
Hvor er dit bevis for noget som helst af dine anklager siden du kan kalde mig helt på månen og mine udsagn for det rene vrøvl? Hvis din antagelse er rigtig vil jeg give dig ret i det er noget svineri, problemet er bare at der ikke er skyggen af bevis for dine udsagn og du hænger altså en mand ud for dyremishandling uden du ved hvad du taler om da det er en video der er klippet sammen og du ikke kender samme hænget inden det er blevet klippet. Hvordan ved du hvad der er sket? Kom med et bevis for dit udsagn om fisken har lagt i bagagerummet i 2 timer tak. For mig virker det mærkeligt at smide en fisk i bagagerummet af bilen og så lige vente et par timer for så at filme den igen men det er måske bare mig der ikke gør det?

Mvh
Tommy Jensen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres