Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surt

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Surt
    Sendt: 28 Sep 2011 kl. 10:29
Surt når nu vi så gerne vil have økologiske landbrug ....
 
 
/Søder
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 10:40
Husk at støtte demWink
Også selvom smøret er lidt dyrere
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 10:46
Det er de selv skyld i. Hvorfor købe økologi, når de igen og igen bliver taget i snyd og svindel. Hvorfor skal jeg så betale ekstra for det jeg propper i hovedet. Hvis ikke det er landmanden der snyder, så er det slagteren der ikke kan gøre rede for hvor han har købt alt det "økologi gris" han reklamere med i køledisken. Det er en syg branche, der bare vil bedrage os forbrugere. Kan man kalde en hakkebøf, når der er tilsat svinekød ???? ja man kan blive ved.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 10:57
Citat: KøgeLars

Husk at støtte demWink
Også selvom smøret er lidt dyrere
Køber altid selv Økomælkeprodukter og helst dem der ikke står Arla på de efter min mening sidder lidt for meget på mejeri produkterne pga deres str....
 
og samtidig er det efter min mening her man kan msage den største forskel....
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 11:00
Citat: tolund

Det er de selv skyld i. Hvorfor købe økologi, når de igen og igen bliver taget i snyd og svindel. Hvorfor skal jeg så betale ekstra for det jeg propper i hovedet. Hvis ikke det er landmanden der snyder, så er det slagteren der ikke kan gøre rede for hvor han har købt alt det "økologi gris" han reklamere med i køledisken. Det er en syg branche, der bare vil bedrage os forbrugere. Kan man kalde en hakkebøf, når der er tilsat svinekød ???? ja man kan blive ved.
 
 
Jeg skal ikke kunne redegøre for hvad der lige sker med de forskellige produker feks kød inden de lander i disken nede hos den lokale kødpusher, men landmanden har vel ikke skyld i de problemer du nævner omkring grisse kød i hakket oksekød ?
/Søder
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 13:02
Tommy Thumbs UpClap helt korrekt
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 16:50
De har lige kontrolleret en række økologiske landbrug og der var næsten problemer ved alle. Jeg kan ikke huske hvor mange, hvor de overvejer en politianmeldelse for svindel. Medicin som ikke burde findes i stalden, var bare et af problemerne. Hvad jeg mener med hakkebøffen, det er at de svindler i alle led. Mange af dem der forarbejder vores fødevarer kunne lige så godt stå og opveje møtrikker i poser. De mangler stoltheden ved et levere noget godt til kunden. Hvordan kan man sælge en fiskefilet hvor størstedelen er et tykt lag pannering og kalde det en fisk. Det burde være bageren der sælger det brød med fiskefyld.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 18:00
Tommy "Hvordan kan man sælge en fiskefilet hvor størstedelen er et tykt lag pannering og kalde det en fisk. Det burde være bageren der sælger det brød med fiskefyld. TongueThumbs Up
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 19:38
Citat: tolund

De har lige kontrolleret en række økologiske landbrug og der var næsten problemer ved alle. Jeg kan ikke huske hvor mange, hvor de overvejer en politianmeldelse for svindel. Medicin som ikke burde findes i stalden, var bare et af problemerne. Hvad jeg mener med hakkebøffen, det er at de svindler i alle led. Mange af dem der forarbejder vores fødevarer kunne lige så godt stå og opveje møtrikker i poser. De mangler stoltheden ved et levere noget godt til kunden. Hvordan kan man sælge en fiskefilet hvor størstedelen er et tykt lag pannering og kalde det en fisk. Det burde være bageren der sælger det brød med fiskefyld.
 
Desværre fordi vi forbrugere (ikke alle - men mange) ser på prisen prisen prisen og ikke på grisen.
Hvorfor mon meget af f.eks. det gode køb bliver eksporteret? Fordi vi i Danmark ikke vil betale prisen.
Hvorfor kan den fiskefilet sælges? Fordi vi køber den :(
I dag er det nærmest en nicheproduktion at lave gode råvarer/fødevarer. Jeg har ænder i haven - skulle jeg sælge dem og bare have ind, hvad de har kostet i foder, ville de minimum skulle koste 125-150 kr. Og hvor mange ville betale det, når man i Bilka kan få en and til en halvtredser?
Mange undersøgelser viser jo osse, at når pengene er små (efter min mening for de fleste ikke små men "mindre")er fødevarer der, hvor der ofte spares.
Glemmer aldrig en udsendelse, jeg så. En journalist blev nysgerrig, da han på fiskeriauktion så en kasse fisk, som han vurderede til "selvdøde strandvaskere" - aldeles uegnet til menneskeføde. Disse "uegnede" fisk er dem, mange hvert år spiser til julefrokosten. Man så, hvordan de blev frosset - for ellers faldt de fra hinanden - og blev fileteret og paneret.
Eller hvad med såkaldt "maskinudbenet" kød. Mange tror, det er en smart robot, der selv kan udbene en gris. Mange lukker øjnene for, at det er en blanding af brusk, indvolde, ben og andre affaldsprodukter :(
Nu har vi så fået trombose - eller kødklister. Hvorfor? Fordi det kan sælges, og det er nok desværre den vej, vinden blæser øv øv
 
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 19:44
Personligt har jeg selv lige købt 25 kg økologisk gris i en gårdbutik hvor ejeren er god bekendt. Det er vi desværre ikke så gode til i DK, sammenlignet med mange andre lande, og jeg kunne da selv blive langt bedre. Men køb direkte hos producenten hvor man eliminerer fordyrende mellemled burde dyrkes noget mere. Så holdes prisen også i et rimeligt niveau.

I øvrigt er problemet for mange økologiske småbønder, at de har problemer med at afsætte deres produkter videre i systemet. Alt er baseret på stordrifte, og derfor er de fleste småbrug nødt til at sælge mere direkte til forbrugeren.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 20:03
Hvor er de småbønder. De sidder ude på lars tyndskids mark, med en lille gårdbutik og forventer at kunderne strømmer til. For det første, så er min tid ikke til at ligge og kører rundt ude på landet for at finde de gårde. For det andet, så aner jeg ikke hvor de ligger. Hvis de var lidt smart, så indførte de en torvedag. Hvor de kunne komme og sælge deres varer. Blive synlig. Supermarkederne kunne tillade salg fra bil, på samme måde som fiskebilen. Men problemet er at så vil landmændenes store producenter ikke levere kød eller mejeriprodukter til butikken. De tåler ikke andre udbydere, uanset størrelse. Så vi får tilbudt det udvalg og i den kvalitet som de tillader og vil levere. Det skal være billigt at producere og dyrt at sælge. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres