Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Triggerstang til laks

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Triggerstang til laks
    Sendt: 28 Sep 2011 kl. 21:11
Hey forum.
 
Syntes ikke ligefrem at det Danske marked svømmer i triggerstænger til laksefiskeri - har søgt på nettet og kun fundet et meget begrænset udvalg og næsten kun 2 delte stænger.
 
Nogen der har et link eller hint til hvor man kan erhverve en 12" 3 delt triggerstang med en kastevægt fra min 20 gram ?
 
Venligst


Redigeret af fiskefreak - 28 Sep 2011 kl. 21:46
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tommy Lehmann Lund Avatar

Tilmeldt:: 16 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Lehmann Lund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 21:57
hvad med ABU'S Vendetta?? har lige købt een 11 fod's med kaste vægt på op til 60g. den er sku fed, og har masser af power.
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 22:03
Hej Tommy,
 
Det var et bud, men ikke lige det jeg søger, syntes håndtaget bliver for kort og så fåes den ikke i en 12" ?
 
Hvor skal du bruge din og er det trigger modellen ?
 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 22:28
ABU laver præcis det du søger.

http://www.abugarcia.dk/Salmon_Seeker.html
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 22:29
Godt nok kun i en 11 version men dog 3 delt og i den efterlyste kastevægt
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 22:44
Hej Nicolai,
 
Ja desværre kun i 11" - mærkligt når de laver til fastspole i op til 13" - der er dog en ting ved deres nye stænger med komprimeret kork - de er meget tunge......
 
Venligst
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tommy Lehmann Lund Avatar

Tilmeldt:: 16 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Lehmann Lund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 23:25
Hej Claus, ja min er med trikker, jeg har købt min til "let surf" efter flade fra kysten.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tommy Lehmann Lund Avatar

Tilmeldt:: 16 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Lehmann Lund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 23:33
Claus??? håndtaget fra bunden til hvor hjulet kommer til at sidde er 60cm??? hvor er det lige det er for kort? medmindret du har ENORM lange arme. :) det passer perfekt til at gå og spinne/orme bade.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Sep 2011 kl. 23:52
Har du selv kendskab til en masse 12 fods triggerstænger med den nævnte kastevægt i andre lande???
måske denne kunne være en mulighed: http://www.ebay.co.uk/itm/Distinction-Moy-Salmon-Spin-12ft-Spinning-25-75g-/310331792042
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 06:47
Hvad med berkleys SSGS?
http://www.berkley.dk/SSGS_Titanium.html
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 08:18
Ellers skal du søge efter en brugt Edge TPS 11,6' 20-70gr (med trigger). Den er tredelt, og derudover utrolig flot med sin røde klinge. Og super aktion. Vil dog mene at der er nogle bud på markedet, men jeg medgiver at det ikke er let at finde dem ved en hurtig søgning.
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 08:22
http://www.almas.dk/shop/shop/product/show_product.asp?Product_ID=334120&GroupID=5&SubGroupID=10&Sub1GroupID=17&menu=3&submenu=0&lang=da&search=&pageindex=1#
 
på bud i Almas til 799.- jeg har en som jeg bruger til gedde fiskeri super stang dog kun 2 delt.
Til top
Anders Kok Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders-Kok

Tilmeldt:: 11 Jul 2011
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders-Kok Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 08:59
Kig lidt på dem her, de er også at finde i danske butikker dog til noget billigere priser.


Stram snor
Anders
Stram Snor
Anders Kok
"som min farfar altid sagde, falder vi i vandet så tager vi hjem"
Til top
Jesper Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper Christensen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2002
Geografisk: Nordjylland.
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 11:43
Hej Claus. Som Anders skriver er der flere muligheder og her lige et par mere, som jeg står med fysisk :-)
Berkley Lightning 12' 20-65g og 13' 20-75g 3 delt
Kinetec Travel President 12'6 up to 120g 3 delt
Hilsen en som bruger lange trigger stænger. :-)
Jesper
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2011 kl. 20:36
Citat: Tommy Lehmann Lund

Claus??? håndtaget fra bunden til hvor hjulet kommer til at sidde er 60cm??? hvor er det lige det er for kort? medmindret du har ENORM lange arme. :) det passer perfekt til at gå og spinne/orme bade.
 
Ok - det så bare ikke sådan ud på de billeder jeg så - jeg ser om ikke jeg kan finde den i en live butik og får den i hånden - tak
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2011 kl. 17:06
Citat: Anders-Kok

Kig lidt på dem her, de er også at finde i danske butikker dog til noget billigere priser.


Stram snor
Anders
 
Hej Anders - jeg har været den vej forbi med Lawsons serie - og enig det er super fede stænger - har dog lidt forebehold for at købe flere - men er med i overvejelserne.
 
 
 
 
 
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2011 kl. 17:17
Citat: Jesper Christensen

Hej Claus. Som Anders skriver er der flere muligheder og her lige et par mere, som jeg står med fysisk :-)
Berkley Lightning 12' 20-65g og 13' 20-75g 3 delt
Kinetec Travel President 12'6 up to 120g 3 delt
Hilsen en som bruger lange trigger stænger. :-)
Jesper
 
Hej Jesper-
 
Kan du hjælpe med et link til Kinetic stangen ?
 
Og ja - det er i de fleste tilfælde en fordel med lange stænger - til eks sommerens å fiskeri er det rart at kunne rage godt udover vandet.
 
 


Redigeret af fiskefreak - 30 Sep 2011 kl. 17:18
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres