Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lefty Kreh Bluewater Series

 Besvar Besvar
Forfatter
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lefty Kreh Bluewater Series
    Sendt: 05 Okt 2011 kl. 10:16
jeg står og skal bruge et par stænger i den tunge ende til en tur til sommer er der nogle af jer der erfaringer med bw md og hd.
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 11:49
Christian M. larsen
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 15:17
jeg skal op i noget tungere christian 600-900 grains klasse 13 15 17 stykker men tak for inputtet
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 15:25
for at undgå misforståelser er det de to nederste her på siden jeg har kig på http://www.templeforkflyrods.com/products/rods/bluewater.html.
 
Til top
Jim N Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
JimN Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JimN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 19:15
Davs!

Har den som hedder 13-15. FED stang, Den kaster kanon godt når man tænker på hvad man står med i hånd. Har også en sage rplxi kl. 14 og der er den langt bedre. Tror også over længere
 tid den er mere behagelig.
 Har desværre ikke fået noget på den. Men har prøvet at hive lidt i den, og hold da kæft der er ryg i. Har læst en del om den på diverse sider på nette og alle siger god for den.
Må man spørger hvad der skal fanges?

MVH
Jim

Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 19:28
kan du linke til nogle af siderne.
der skal fanges helleflynder på dem
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 20:24
helle flynder på flue stang... Wow
Til top
Jim N Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
JimN Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JimN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 20:46
Havde grejet med til det, da jeg var der oppe men vejret var desværre ikke til det.

13-15 er riglig til det. Vil sågar sige at denne i kl 12 vil klare det til Ug
http://www.templeforkflyrods.com/products/rods/ticrx.html
Eller denne i kl 12 http://www.rajeffsports.com/echo_3.php
De løfter sku meget.

Men ja her er nogle af siderne prøv at søg lidt som kommer der lidt frem.
http://www.danblanton.com/bulletin.php
http://www.sexyloops.co.uk/cgi-bin/theboard_07/ikonboard.cgi?act=SF;f=6
http://www.stripersonline.com/f/

MVH
Jim

Til top
Jim N Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
JimN Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JimN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 20:49
Du kan for resten se en af tfo'erne i auktion her.
www.youtube.com/user/deltaflycenterclub#p/a/u/0/85l7m0h6ktY
 Håber sku jeg kommer der ned næste år.

MVH
Jim
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 20:52

jeg tror også den holder men jeg er i tvivl om 600 grains er nok til at nå ned på pladsen der er kraftig strøm 2 +knob og 10 meter til bunden.

takker for linksene
Til top
Jim N Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
JimN Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JimN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 20:57
Bly kerne line eller de nye rio tungsten liner og så en monorunning line. Så kan du ikke komme hurtigere ned og det kan du kaste på en 5 hvis det skulle være.

MVH
Jim
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Okt 2011 kl. 21:06
tak for hjælpen har du købt din i dk? den ser ud til at have ryg til at klare jobbet så må vi håbe jeg har, når sofabordet går til bunden uden for indsnævringen.
Til top
Jim N Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
JimN Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JimN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 04:58
Jeg har købt min i korsholm, de skaffede den hjem til mig får ca 4 år siden. Ved ikke om de har nogle på lager. Ellers mener jeg at kim i salmonfly har en stående.
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 12:49
Hej Jim
Hvor kan man køre Rios tungsten liner eller blykerneliner i DK? Eller har du udenlandske links til dem?
Mvh
Caspar
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 18:19
Selvom det forekommer absurd så kan man ikke købe blykerneliner i danmark pga blyforbuddet.
 
Men I princippet kan du købe Rio produkter alle steder hvor der handles med Kinetic.
 
Et af de bedste udbud af lige præcis Rio liner er hos Salmonfly.dk Hvis det du søger ikke er på hjemmesiden så ring til Kim.
 
Mht til de tunge fluestænger så er der et rigtigt godt tilbud på TiCr som fås både i #12 og #14.
 
Jeg har selv 14'eren men den gider du ikke kaste med mere end max et kvarter ad gangen- Den er simpelthen for tung. Til gengæld har den samme løftekraft som en standart 20-30lbs pirkestang.
 
Jeg har også en TiCr X #12 og den er klart mere egnet til at kaste med i længere tid selvom den også er noget af en kæp. Men sådan er #12 stænger ;)
 
Du må gerne købe dem begge to hvis du vilSmile
 
Mvh Jacob 
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 20:47

mange tak for tilbudet jacob men jeg har slået mig fast på bluewater md og hd jeg fik lov at trække i en md  i går og kaste lidt med et par tunge hoveder det er dem jeg skal have. har fundet dem til 250$ stk så de er så godt som bestilt.

Til top
Jim N Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
JimN Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JimN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2011 kl. 08:53
Hej Casper.

Jeg har købt leadcoren her
www.bobmarriottsflyfishingstore.com/fly-lines/cortland/shooting-heads/cortland-lc-13-lead-core

Man må godt nok ikke bruge bly her hjemme. Men da man ikke lige smider det væk kan jeg ikke se noget problem.
Da jeg købt det, var det til en tur til Mexico efter tun, og der var tungstenen lige kommet frem og det var mega dyrt. Så jeg købte leadcoren, som stadigvæk er billigere. Men rio's tungsten er kommet ned i et leje hvor man kan lave hele liner, uden man bliver helt ruineret. Det kan man også få med en lidt hurtigere synke hastighed. Har godt nok ikke prøvet det. Har læst et sted at scientific anglers tungsten ikke skulle være så god som en hel line.

Korsholm har rio's til en ok pris
www.korsholm.dk/fiskeri/produkt.html?tt_products[backPID]=1669&tt_products[product]=31513&cHash=f38e6195fff06408cdb204b7a4dea732

Jeg har regnet ud at leadcoren står mig i 3 kr metere så der er en del forskel.
Bruger mit til gedder her hjemme på de store søer og det gør ikke så meget at det klumper i kastet. Så synker det hele lidt hurtigere.

Mvh
Jim

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum