Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UV jagt

 Besvar Besvar
Forfatter
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UV jagt
    Sendt: 06 Okt 2011 kl. 08:12
Puha der er godt nok ved at blive populært at drive UV jagt.
Stod på På nordkysten(sjælland) igår aftes da 6-7 mand væltede i vandet med lygter og harpuner Øv øvOuch
og så lige på mit spotWink megaøv!!
 
Mvh Flemming
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 08:19
Nu spørger jeg måske dumt. Men hvad er UV jagt?
Til top
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 08:21
Hej Casper
her findes ingen dumme spørgsmålSmile
Det er forkortelsen for "undervandsjagt"
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 08:26
Okay... Troede måske det var en hetz mod de nye uv-blink... som jeg bare ikke forstod. Men nu giver det pludselig meget mere mening at ordet hapun optrådte i teksten:-)
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 08:54
Citat: Flemming Nielsen

Puha der er godt nok ved at blive populært at drive UV jagt.
Stod på På nordkysten(sjælland) igår aftes da 6-7 mand væltede i vandet med lygter og harpuner Øv øvOuch
og så lige på mit spotWink megaøv!!
 
Mvh Flemming
 
Mon der mindstemål på UV jægere? Wink
 
Spøg til side, men hvis de ikke kan finde deres egne pladser, burde de være fredløseAngry
 
 
Mvh
Henning


Redigeret af Henning - 06 Okt 2011 kl. 08:56
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 09:16
Citat: Flemming Nielsen

Puha der er godt nok ved at blive populært at drive UV jagt.
Stod på På nordkysten(sjælland) igår aftes da 6-7 mand væltede i vandet med lygter og harpuner Øv øvOuch
og så lige på mit spotWink megaøv!!
 
Mvh Flemming
 
Flemming - har Du tænkt over, at det kunne være dig der lige fiskede på deres spot - men igår kom de altså først ?Big smile
mvh
Heinz
Til top
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 09:54
Hej Heinz
Nope jeg stod der først og fiskede ivrigt Smile bemærk blinke smiley da jeg sagde "mit" spot. Selvfølgelig skal vi alle sammen være her!
Meeeen jeg blev da lidt babyfornærmet da de begyndte at pladske rundt på tæt hold af migCry
 
Tight lines!
Flemming Nielsen
Til top
Jan Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Port Charlotte

Tilmeldt:: 10 Mar 2011
Geografisk: Skjern
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Port Charlotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 10:05
Som skrevet i tidligere tråde skal der være plads til alle, og det er der også. Dog vil jeg gerne opponere mod brugen af kunstigt lys. I den forbindelse et enkelt spørgsmål. Er det ikke generelt forbudt at fiske med lys? Du må f.eks. ikke dyrke jagt med lygter og heller ikke blusse ål.



Med venlig hilsen

Jan Poulsen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 10:26
Citat: Flemming Nielsen

Hej Heinz
Nope jeg stod der først og fiskede ivrigt Smile bemærk blinke smiley da jeg sagde "mit" spot. Selvfølgelig skal vi alle sammen være her!
Meeeen jeg blev da lidt babyfornærmet da de begyndte at pladske rundt på tæt hold af migCry
 
Næste gang sender du blot hunden på svømmetur - iført hajfinne, og når så 'Cousteau'rne' dukker op - hævder du ejendomretten til spottet - skulle tingene udvikle sig - skal du lige passe på evt. harpuner. Confused
 
Lidt mere seriøst - skal sådanne 'dykænder' vel afmærke med bøjer, at der dykkes i området ?
 
mvh
Heinz
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 15:49
De UV jægere gir jeg ikke en dyt for, de tror de ejer det hele og respektere intet. De bruger lys hvad de ikke må, de dykker uden det respektive flag, og de spære kysten af, det er hvad jeg oplever nogle gange. Kan jeg ramme dem med et stort blink så gør jeg detEmbarrassed. Nej spøg til side de skal selvfølgelig også have lov til at dyrke deres sport som vi gør det, MEN DE SKAL SATEME respektere der er andre på kysten og overholde de gældne regler og love der nu engang er, det har de noget svært vedAngry
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 18:26
hej Jan jeg kan kun give dig ret i at de skal respekter andre på kysten og loven   men der er problemer i begge lejer og det skal der laves om på    som du kan se dykker og fisker jeg Hug
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 18:43
Indløs en fritidsfisker licens smid en ruse på din favourit plads.
UV jagt skal holde 663 meters fra garn og ruser.
Gad vide hvordan de overholder den afstand om natten der skal noger af en lygte til at spotte en bøje  fra et garn eller ruse i mørke.
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 10:12
Citat: Port Charlotte

Som skrevet i tidligere tråde skal der være plads til alle, og det er der også. Dog vil jeg gerne opponere mod brugen af kunstigt lys. I den forbindelse et enkelt spørgsmål. Er det ikke generelt forbudt at fiske med lys? Du må f.eks. ikke dyrke jagt med lygter og heller ikke blusse ål.



Med venlig hilsen

Jan Poulsen
 
Nej det er ikke forbudt at fiske med lys saadan som vi goer i UV jagt.  Det er forbudt at blusse aal, men det er ogsaa noget andet.
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 10:15
Citat: tackler

Citat: Flemming Nielsen

Hej Heinz
Nope jeg stod der først og fiskede ivrigt Smile bemærk blinke smiley da jeg sagde "mit" spot. Selvfølgelig skal vi alle sammen være her!
Meeeen jeg blev da lidt babyfornærmet da de begyndte at pladske rundt på tæt hold af migCry
 
Næste gang sender du blot hunden på svømmetur - iført hajfinne, og når så 'Cousteau'rne' dukker op - hævder du ejendomretten til spottet - skulle tingene udvikle sig - skal du lige passe på evt. harpuner. Confused
 
Lidt mere seriøst - skal sådanne 'dykænder' vel afmærke med bøjer, at der dykkes i området ?
 
mvh
Heinz
 
Der er ingen lov  siger at vi skal have boejer med ud, men for vores egen sikkerheds skyld boer man goere det.
Til vores konkurrancer har vi en regl om af vi skal  have boeje med og det skal vaere med det rigtige signal flag paa
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 10:18
Citat: Motown

De UV jægere gir jeg ikke en dyt for, de tror de ejer det hele og respektere intet. De bruger lys hvad de ikke må, de dykker uden det respektive flag, og de spære kysten af, det er hvad jeg oplever nogle gange. Kan jeg ramme dem med et stort blink så gør jeg detEmbarrassed. Nej spøg til side de skal selvfølgelig også have lov til at dyrke deres sport som vi gør det, MEN DE SKAL SATEME respektere der er andre på kysten og overholde de gældne regler og love der nu engang er, det har de noget svært vedAngry
 
Hvad er det du mener at DE har svaert ved og har du moedt alle UV fiskere i DK siden du kan paastaa  at vi ikke overholder reglene  alle sammen.
 
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 11:51
Er der en af jer dykkere der kan forklare mig hvordan i overholder afstanden til garn i mørke ?
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 12:06
Citat: stikling

Er der en af jer dykkere der kan forklare mig hvordan i overholder afstanden til garn i mørke ?
 
Ja, paa samme maade som naar det er lyst.
 
Man orientere sig jo inden man gaar i vandet, og jeg har  det det saadan, at staar der garn eller roser i det  omraade jeg havde taenkt mig at dykke i, saa finder jeg et andet sted hvor de ikke forstyrer mig.
 
Afstaden til faste redskaber har der vaeret en del tvivl om, men saa vidt jeg er oplyst skal man holde 300 meter til garn og roser som UV fisker. Stangfisker er 75 meter.


Redigeret af CS78 - 07 Okt 2011 kl. 12:24
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 12:52

Er der en af jer lystfiskere der kan forklare mig hvordan I er synlige om natten når i fisker fra kysten i mørke?

Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 13:06
Mig kan man se på glorien der lyser!!! 

Det er også irriterende at stå på en plads og blive invaderet af et hold på 7 lystfiskere der kommer tæt på, ellers kan det blive hyggeligt med en samtale om diverse, man bestemmer helt selv!

Jeg har hørt at de om natten næsten altid får en HØ, hvis det er tilfældet så håber jeg ikke de ude ligeså ofte som mange af os andre, vi har stadig ikke mange fisk på kysten så bare de er med på at der findes mådehold så er det fint med mig. Har nu hørt om en der boede ved nordkysten der fik på nærmest hver tur og var ude hver aften... han må være træt af fiskWink 

Kære UV fiskere på tråden, husk at deltage i å-restaurering, støtte foreninger o.lign det ville tage sig godt når man høster af frugten.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 13:15
Citat: Phredz

Mig kan man se på glorien der lyser!!! 

 
LOLLOLLOLLOLLOLClapThumbs Up
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 13:22
Når man læser ned gennem tråden, er der ingen tvivl om, at hovedproblemet er det gode gamle: Tag hensyn til hinanden!.

Indtil nu har vi haft garn og ruser at slås med mht. plads til stangsvingeriet!. Nu kommer der så en anden expanderende spydbevæbnet "sportsgren" ind på "slagmarken"

Det efterhånden fortærskede udtryk: Der skal være plads til alle, er jo meget godt, men overordnet er der jo overhovedet ingen "styring" på, hvor mange af "hvad" samt "hvor/hvornår" af samme er til stede!!!.

Denne manglende styring vil give mange problemer, da vi i denne verden er kendt for, konstant at finde på nye tiltag/sportsgrene, der muligvis også vil "kræve" deres bid af "saltvands -kagen".

Mvh. - Kim -



Redigeret af kikophil - 07 Okt 2011 kl. 13:23
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 13:23
Citat: Phredz

Mig kan man se på glorien der lyser!!! 

Det er også irriterende at stå på en plads og blive invaderet af et hold på 7 lystfiskere der kommer tæt på, ellers kan det blive hyggeligt med en samtale om diverse, man bestemmer helt selv!

Jeg har hørt at de om natten næsten altid får en HØ, hvis det er tilfældet så håber jeg ikke de ude ligeså ofte som mange af os andre, vi har stadig ikke mange fisk på kysten så bare de er med på at der findes mådehold så er det fint med mig. Har nu hørt om en der boede ved nordkysten der fik på nærmest hver tur og var ude hver aften... han må være træt af fiskWink 

Kære UV fiskere på tråden, husk at deltage i å-restaurering, støtte foreninger o.lign det ville tage sig godt når man høster af frugten.
 
Man skal ikke tror paa alt hvad man hoerer Wink
 
Jeg har godt 40 natdyk bag mig og jeg  har vel haft HØ  med hjem paa  40 procent af dem, saa nej det er ikke hver gang.
Og vi kommer ikke lige saa meget ud som jer der fisker ovenvande. Vi er MEGET afhaenige af vind og vejr.  Der skal ikke ret meget forkert vind til for at sigten under vandet er daarlig. Og er den det,  saa giver det ingen mening at dykke.
Mht til foreninger osv. Nak Nemo som  jeg er medlem af, har faktisk arbejdet i at deltage i noget yngelpleje, men jeg ved ikke helt hvor langt vi er kommet med det.
Jeg har ogsaa taenkt paa at kontakte den lokale klub. for at spoerge om mankunne hjaelpe til hos dem.


Redigeret af CS78 - 07 Okt 2011 kl. 13:25
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 13:28
Citat: Jørgen S

Er der en af jer lystfiskere der kan forklare mig hvordan I er synlige om natten når i fisker fra kysten i mørke?

 
Man  kan faa lysmarkering til ens dykkerboeje, men det er ikke et lovkrav.  Jeg bruger det  kun paa steder hvorjeg ved der  meget baadtrafik.


Redigeret af CS78 - 07 Okt 2011 kl. 13:29
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Claus Rix Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus Rix Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Rix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 13:34
Fridykning er juridisk at sidestille med svømning, modsat flaskedykning. Derfor er bøje og markeringsflag ikke påkrævede - dog en god ting at have med.
 
Lygten er tilladt. Nattefiskeri er slet ingen garanti for havørreder, omend de da oftere er inde på det lave vand - hvad alle lystfiskere vel også ved, ellers var der næppe så mange flue- og spinnefiskere derude...
Hvad der er mest effektivt kan debatteres, men helt reelt har jeg altid fanget mest på stang.
 
Mindstemålet på undervandsfiskere, er det samme som på alm. lystfiskere - omend disse oftere er i en ringere kondition og derfor lettere at ramme.
 
Der er skam allerede organiseret deltagelse i bl.a. å-restarering blandt visse undervandsfiskere. Husk også, at langt størstedelen af disse også fisker med stang.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 13:38
Citat: CS78

Citat: Jørgen S

Er der en af jer lystfiskere der kan forklare mig hvordan I er synlige om natten når i fisker fra kysten i mørke?

 
Man  kan faa lysmarkering til ens dykkerboeje, men det er ikke et lovkrav.  Jeg bruger det  kun paa steder hvorjeg ved der  meget baadtrafik.
 
Hej Klaus
Spørgsmålet var ikke til UV folk, men til lystfiskere der fisker i mørke.
Enkelte lystfiskere er pi... sure over UV fisker kommer ind på "deres" område om natte, men hvad gør lystfiskeren  for at være synlig om natten? Således man kan tage hensyn til hinanden.
Indrømmen jeg bruge ikke lygte om natten, anden end en lygte med rødt lys, når jeg skal skifte flue, derved beholder jeg det meste af mit nattesyn(mener jeg) og har det godt med det, men jeg ser jo ikke særlig synlig for andreShocked
 
/J
 
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 13:58
Citat: Jørgen S

Citat: CS78

Citat: Jørgen S

Er der en af jer lystfiskere der kan forklare mig hvordan I er synlige om natten når i fisker fra kysten i mørke?

 
Man  kan faa lysmarkering til ens dykkerboeje, men det er ikke et lovkrav.  Jeg bruger det  kun paa steder hvorjeg ved der  meget baadtrafik.
 
Hej Klaus
Spørgsmålet var ikke til UV folk, men til lystfiskere der fisker i mørke.
Enkelte lystfiskere er pi... sure over UV fisker kommer ind på "deres" område om natte, men hvad gør lystfiskeren  for at være synlig om natten? Således man kan tage hensyn til hinanden.
Indrømmen jeg bruge ikke lygte om natten, anden end en lygte med rødt lys, når jeg skal skifte flue, derved beholder jeg det meste af mit nattesyn(mener jeg) og har det godt med det, men jeg ser jo ikke særlig synlig for andreShocked
 
/J
 
 
Jeg fik vist ikke laest indlaeget ordenligt.

Et forslag til nem og billig markering til lystfiskere kunne vaere de  her refleksbaand som cykelister ogsaa bruger. De er nemmer lige at slaa om armen og forstyrerikke natsynet.
Saa kan vi UV folk se jeg p[ god afstand, naar vi orientere os over vandet med lygten. (det goer jeg med jaevne mellemrum)
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 14:03
Hej Jørgen Tongue

Det var sku et godt spørgsmål!.

En lysmarkering på stangfiskerne ville være en god og nødvendig ting, for at kunne "kommunikere" med div. badefrøer ude i vandet om natten Big smile

Imidlertid er det ikke særligt godt, at have lys i sin nærhed ved stangfiskeri om natten!. Nattesynet bliver jo ødelagt, så hele oplevelsen ikke "funker".

Måske et 1 meters spyd påmonteret et kraftigt LED lys, der sættes lidt bag/til siden for stang fiskeren? Bare en tanke Smile

Mvh. - Kim -
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 14:22
Der er jo ikke så underligt at der måske kommer en UV fisker med sin lygte ret tæt på en lystfisker om natten, når lystfiskeren gør alt for ikke at ødelægge sit nattesyn, ved ikke at have et konstant synligt lys.... men ikke 10 vilde havørred(er) kan få mig til at benytte sådan et lys og så må jeg leve med at der kommer et "badedyr" forbi. Uden at brokke migWink 
/J
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 14:59
He heeee - ja det kunne sku være "fint", hvis vi stangfiskere skulle bruge det meste af tiden til, at kommunikere med andre nærværende "væsener" om natten.

Måske vi skulle tilbage til den gode gamle morse metode?.

Ude fra havet... Hej jeg hedder Børge. Jeg skyder lige et par flade og en enkelt hø her.

Inde fra land: Skrid for helve++ eller jeg nakk++ dig og alle dine forbryderiske kompaner! LOL

Beklager sprogbruget, men dette ville nok være noget af det pæneste der ville blive morset! Big smile
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 07 Okt 2011 kl. 15:12
Til top
Claus Rix Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus Rix Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Rix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 15:03
Jamen dog Hr. Korskjær, så er det jo dig der er det forbryderiske element, såfremt du vil ty til mordtrusler for at holde andre fra "dine" fiskepladser.
 
Generelt set, ville det være fodrende for debatten, om tonen kunne holdes en kende mere sober og saglig.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 15:09
Claus Rix!!!

Hvad har du gang i?. Kan du ikke se, at det er et humoristisk/reelt billede af, hvad det rent faktisk vil ende med i aktuelle situation?. Det har INTET med mig at gøre.

Jeg har netop i den grad været sober i debatten, så du har totalt misforstået mine indlæg!.

Prøv at følge lidt bedre med ikk`?.

Mvh. - Kim -
Til top
kim petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kaalborg Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2003
Geografisk: løvegadekollegiet
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kaalborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 15:16
Følelsen den slags tråde her efterlader kan beskrives med én simpel sætning.
Ma´ ka´ bli´ så træt...

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 15:26
Hej Kim Petersen Big smile

Ja - har man ikke været med i tråden fra starten, kan man selvfølgelig godt blive træt. Man kan så vælge, at kommentere trådholders indlæg, eller give sit besyv udfra samtlige indlæg. Eller helt lade være!.

Bare at skrive som du nu gør, er IKKE særligt - OK!.

Mvh. - Kim -
Til top
Claus Rix Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus Rix Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Rix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 16:09
Korskjær - ordet generelt betyder ikke dig specifikt. Sikker på du selv følger helt med?
 
Den anden del var blot en konstatering, på hvad signaleringen ville kunne medføre - såfremt det ville være dit svar.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 16:23
Beklager Claus: Jeg har netop slettet et større indlæg som svar på dit!. Jeg gider ikke at "slås" nu, da jeg skal til, at samle 3 pcère, samt 2 bærbare!.

Når du nævner mig ved fulde navn, og derefter går videre med en bemærkning om, at debatten kunne være bedre med at: tonen kunne holdes en kende mere sober og saglig, kan det jo ikke være noget jeg har skrevet, da alle mine indlæg netop har været sobre og saglige!

Hvis du med ordet generelt fritager mig som målsøgt objekt, lader jeg tingene gå frit hovedsageligt pga. tidsmangel !!!.

Mvh.  Kim -


Redigeret af kikophil - 07 Okt 2011 kl. 16:25
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2012 kl. 16:29
Nu når vi taler om uvjagt, er der krav om padi-dykkercertifikat eller nogle andre ting? Eller kan man kaste sig direkte ud i det? - har nemlig en kammerat som har fået alt udstyr til det, men jeg ble. I tvivl omkring nogle ting deriblandt dykkerkursus?
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2012 kl. 16:51
SLETTET


Redigeret af laah123nu - 17 Sep 2012 kl. 10:00
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2012 kl. 16:57
Måske er det manden, ikke metoden, den er gal med. 7 hensynsløse fiskere kan ødelægge det for alle andre, uanset hvad de fisker med. Skal det endelig være en opmåling af den ædleste fangstmetode, kan jeg da egentlig ikke komme på en mere rendyrket selektiv fangstmetode end jagt med harpun. Vi andre, der forsøger at holde hovedet ovenvande, tager som regel, hvad der tilfældigvis hugger. Stort eller småt, tykt eller tyndt.

Johan
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2012 kl. 20:23
Citat: Rasmussen

ADVARSEL !!!!!!
 
Enhver UV jæger som kommer inden for kastehold af mine evner vil få det tungeste skyts jeg har i kassen i hovedet, bøje eller ej, (en bøje vil nok gøre det nemmere at ramme)
 
Når jeg så har ramt, så tager vi den derfra
 
Kald mig bare for stenaldermenneske, men sådan er min holdning til bøsser i gummitøj !!!
 
Jesper Rasmussen 5 år
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2012 kl. 22:51
Citat: Rasmussen

ADVARSEL !!!!!!
 
bøsser i gummitøj !!!
 
 
 
LOLLOLThumbs Up
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2012 kl. 09:21
Er det derfor så mange lystfiskeri ifører sig gummi/neopren waders?
Er af de største ind for dykkerdragter, laver også bøssebukser til lystfiskere
 
 
SmileN
Til top
René Lodsgaard Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
RLS Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2004
Geografisk: Horsens Fjord & Omegn Og Bygholm sø.
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RLS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2012 kl. 10:53
Hahaha Jesper Rasmussen.. Du sidder selv i gummivaders, er du så semi på det andet hold? ;)

Jeg er uv jæger og hygger mig med det, om jeg er bøsse? Kys mig så finder du ud af det ;)

Knæk og bræk neoprentrolden
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2012 kl. 15:30
Citat: Rasmussen

ADVARSEL !!!!!!
 
Enhver UV jæger som kommer inden for kastehold af mine evner vil få det tungeste skyts jeg har i kassen i hovedet, bøje eller ej, (en bøje vil nok gøre det nemmere at ramme)
 
Når jeg så har ramt, så tager vi den derfra
 
Kald mig bare for stenaldermenneske, men sådan er min holdning til bøsser i gummitøj !!!
 
Jesper Rasmussen 
 
Ja, det var ikke lige betegnelse 'stenaldermenneske' der ville falde mig ind at kalde dig - men jeg skal spare dig for forsøget, da du tilsyneladende selv har indset at 'kasteholdet af dine evner' ikke var hverken stort eller særlig gennemtænkt !
mvh
HG
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres