Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny spinnestang HJÆLP

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny spinnestang HJÆLP
    Sendt: 12 Okt 2011 kl. 12:46
Jeg har kiiget efter ny spinne stang. og har fået snævret feltet ned til 3 modeller.
 
Shimano Biomaster, Speedmaster og speedmaster Seatrout modellen.
 
Er der nogle som kan anbefale nogle af dem.?
 
Den skal 99% af tiden bruges ved kysten efter de tobisjægerne (havørreder).
Hvad str. skal man ud for det er bedst til kysten? jeg går idag rundt med en 9 fods ron thompson stang


Redigeret af Caspar Andersen - 12 Okt 2011 kl. 13:40
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 18:32
Shimano går du aldrig forkert af og en 10" ca. kastevægt 7-28 = 10-30 eller 15-40 gr. og så i en 1/2 til 3/4 auktion afhængig af blink str.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 18:34
Svært at rådgive dig mht valg af stang da det ofte er en temperement spørgsmål og også et spørgsmål om vægt på din foretrukne agn som igen vel også afhænger af dybde forhold på de steder du fisker ....
/Søder
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 18:44
@Henning. ja det kan du selvfølgelig have ret i. Jeg plejer at fiske i lillebælt, og generelt steder hvor der er dybt under land. Jeg plejer at fiske med wobler og blink i vægt klasser fra 12-28.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 18:55
Jeg spinnefisker kun, når det blæser for meget til flue.
Når jeg så gør det, er det mest med Bombada og flue, det er nok den mest effektive måde at fange havørreder på, alt incl.Wink
Til Bombada er det godt med en 10´stang, den er også meget velegnet til blink og wobler. Hvis stangen er længere, er den nok mere specielt egnet til Bombadafiskeri.
Jeg bruger selv en Berkley Lightning 10´ 3-delt 8-32 gr. den kan jeg godt anbefale, den har tjent mig tro i ca. 10 år uden problemerBig smile
 
Vh.  IJ
Til top
Brian Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Brian Johansen

Tilmeldt:: 08 Sep 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 19:17
køb en Shimano Lesath den opfylder alle krav ;-)
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 19:28

Tak for svaret ivan.. den vil jeg kigge på:-)

@Brian J. Ja det er sikkert en god stang, meeeeennnnn Læder-greb og en pris der minder om min månedsløn, så tror jeg godt jeg kan nøjes med en af de andre:-)
Til top
Brian Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Brian Johansen

Tilmeldt:: 08 Sep 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 19:34
pris og kvalitet følges som regel ad Smile har selv en du vil aldrig fortryde det Wink
men ellers køb en Fenwick HMG silverwings..

Held og lykke Smile
Til top
Mili Saric Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mili

Tilmeldt:: 28 Dec 2010
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mili Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 19:46
Hej Casper...Køb Edge 3776 9,6" 7-30gr,det er den bedste stang på marked lige nu efter min mening...jeg har også Speedmaster Seatrout 9,6" 8-32gr og den kan du også bruge....
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 19:52
OKay... Spændende med alle de forslag, nu bliver det jo bare svære igen.. havde endelig snævret det ned til de 3 nævnte. Overvejer meget kraftig den Seatrout speedmaster fra shimano
Til top
Mili Saric Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mili

Tilmeldt:: 28 Dec 2010
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mili Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 20:05
Speedmaster Seatrout 9,6" er også godt køb til ca 1200,- 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 20:28
Som det allerede er påpeget tidligere, så er det ikke så nemt for andre at rådgive om en bestemt stang, da valg af stang jo afhænger af mange faktorer, men primært er det et spørgsmål om temperament, kastestil, foretrukken agnvægt o.s.v.

Du får lige så mange bud på en mulig stang som der er fiskere, så det bedste råd jeg kan give dig er, at finde en stang der passer til dit temperament og din kastestil. Hvis du kan lide egenskaberne ved den stang du fisker med nu, så gå efter en stang med lignende egenskaber, så kan det ikke gå helt galt. 
Det er i hvert fald ærgerligt at give mange penge ud for en stang, som man efterfølgende ikke kan forliges med.

Jeg foretrækker personligt stænger på 8-9 fod, da man hurtigt bliver træt af at gå med en 10-fods dagen lang.

God jagt
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2011 kl. 21:20
Vil helt klart fortrække en shimano, dem går man ALDRIG fejl af, eller måske en Berkley.
 
 
Til top
Peter K. Krogh Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hook

Tilmeldt:: 14 Jun 2002
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hook Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 08:03
Jeg ville vælge speedmaster i 9 fod.
Så må du finde den der passer dig bedst i kastevægt.
Selv fisker jeg med blink fra 18-32 g. og der passer 14-40 ganske godt.
 
Speedmaster har en meget hurtigt aktion der sender blinket godt derud af og samtidig er den dejlig let, så man fint kan gå en hel dag med den uden at blive træt.
 
Jeg har før fisket med længere stænger og stænger med dybere aktion, men når det kommer til fastspolehjul på kysten efter ørred bliver det Speedmaster 14-40 der bliver valgt 9 ud af 10 gange. Man skal jo prøve noget andet end gang imellem for at man ikke tror at verdenen er alt for statisk :o)
 
Med venlig hilsen
 
Peter
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 08:27
Jeg ville gå efter speedmaster. Den er lav i vægt og har en sprød auktion. En stang er lidt at sammenligne med en blindestok, fordi man skal mærke signalet i stangspidsen. En blind ville aldrig bruge en blød tung stav. Bare min overbevisning.
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 10:45
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=48737

Her er helt sikkert også  en stang du bude kigge på. Den kan skam også følge med de mere populære mærker. Og til den pris så ja
Til top
Claus Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bankmand

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bankmand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 17:51
Jeg har en Speedmaster Special Seatrout til fjorden - men jeg syntes den er for kort til bombarda.. Er det primært det du fisker vil jeg nok vælge en lidt længere  stang end 9,7"
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 18:26
Okay... godt at vide... jeg fisker generelt ikke med Bombarda, men har overvejet at gå igang, da det virker utrolig effektivt. Så ville vist være dumt at købe den for lille så.-)
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 18:46
Jeg vil anbefale Speedmasteren i 10 fod 10-30 gram, den kan fint også bruges til BB.
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres