Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp...

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp...
    Sendt: 13 Okt 2011 kl. 11:29
Hej allesammen
 
Har en scierra hms v.II kl 6/7 som jeg har en kl 7 hmt taper fly lines with loading zone på og syntes ikke det køre godt nok til kysten når der er vind på!!
Har i et bud på en anden line som ville gå godt til ??
 
Mvh Lasse
Til top
Jonas Thorborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonas thorborg Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas thorborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 11:50
Rio Outbound Short! Kort klump, som er kraftigt taperet.. Prøv den i # 7!
 
MVH Jonas
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 11:52
Tak den vil jeg da lige kigge på :P
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 12:00
Hej Lasse. Jeg har selv på et tidspunkt haft en HMS V2 7/8 og brugte en HMT 8 på den - lidt samme forhold som dit set-up. Det kørte nu ganske fremragende. Så HMS V2 sammen med HMT - det burde nu spille helt ok...
 
Hva' mener du med ikke så godt i vind? Generelt er de sk... svært at kaste langt mod vinden :-)
 
Jeg bruger næsten kun #6 nu - selv med ret kraftig vind..meeen..jeg skal placere mig korrekt i forhold til vindretningen, og dermed også vælge kyst alt efter vindretningen. Allerbedst for mig er en vind skævt bagfra modsat kastearmen...måske jeg ikke kan kaste vinkelret ud fra kysten, måske kun i 45 grader - men tilgængæld lægger vinden en hulen masse ekstra line ud for mig. Speciel hvis jeg kan lave et lavt bagkast - og et høj fremkast....alternativt et vandret sidekast....se evt http://www.ulnits.dk/fluefiskeri/med_og-modvind.htm
 
Håber du kan bruge det til noget.
 
Mvh
 
Mads
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 12:02
Btw - har også en Rio Outbound Short - fino line...men personligt synes jeg faktisk HMT'en gør det ligeså godt.
Til top
Lasse B. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiskern01

Tilmeldt:: 02 Nov 2010
Geografisk: aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskern01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2011 kl. 12:08
Hej Mads
 
Syntes selve enden på linen laver mærkelige ting når linen strækker sig nogen gange ellers køre det fint og er rigtig glad for mit set-up :D men det er også lidt svært at forklare, det er meget nemmer når man ser det.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres