Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

big fly fiber

 Besvar Besvar
Forfatter
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: big fly fiber
    Sendt: 14 Okt 2011 kl. 22:49
Er der andre end mig der har sat med en ny pakke af det fatastiske materiale Big Fly Fiber og tænkt "den dusk er godt nok krølletShocked" og der efter forsøgt den indbindings metode efter den anden for derefter at komme til den konklusion at " jeg sgu nok ikke evner til at styre det". gu vil jeg ej smide resten ud.
Angry
det virker fint som fylde under en blød vinge men alene ser det ud af h.......
har du nogle fif til materialet eller link til fluer bundet af det.
fif nr.1
det jeg har lært er stryger man fiberne ved mellem varme så kan man strække og rette  dem ud til den fedeste krusede fiber man kan ønske sig.
 
 
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2011 kl. 23:27
Jeg plejer at bruge det som hale og måske lidt af kroppen... men har ikke bundet rene bff fluer.
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2011 kl. 23:32
Her er et par hurtige eksempler (det krusede bruges til fordel for volumen og bevægelse):



Her med en lille fisk på:


Et par af en grøn variant med samme Big Fly fibre i halen:
http://picasaweb.google.com/107818446025208410121/110323PikeTubeFly

Med andre ord brug det krusede til din fordel og se det ikke som din fjende, der skal fjernes Big smile



Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2011 kl. 23:42
Hej allan
 
hele fidusen med big fly fiber er netop den fylde den krusede del giver... det nok mest kendte mønster med big fly fiber er nok "pike moppet" serien....
 
har selv leget lidt med fibrene til et par helt store fluer hvor fibrene bruges til fylde og dykkes med et front hackle af strudse fibre(ikke spey plumes) spundet i dupping lykke...
 
 er du på jagt efter krusede fibre som er lidt mindre fyldige men stadig har god volume er SF flash en mulighed...
 
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 00:08
flotte fluer jeppe. hvor langer er de? har du har kortet af begge ender af fiberen
jeg vil gerne twiste mig frem til en bait fish form på 20+ cm hvilket materiale vil i anbefale der bff kan jeg ikke få twistet da den vælter og ender på langs af dubbing løkken.
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 07:14
Hej Allan.

Jeg er kæmpe fan af big fly fibre. Det er mine øjne et af de bedste materialer til geddefluer der er på markedet. Jeg bruger det meget til særligt en flue, Hilofluen, som virkeligt er afholdt af gedder i alle vande :)

Her lige et link til fluen og hvordan den bindes:

Denne flue er suverænt min egen favorit geddeflue, den fisker utroligt godt.

Samtidig har korsholm tilbud på noget big fly fibre lige nu. Godt nogle lidt off farver, men den grå er meget anvendelig. 


Venlig Hilsen Daniel
justonemorecast.dk 
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 09:14
JA! HiLo fluen har jeg også med bff. Den er også elsket fra min sideTongue
Til top
emil olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiske alstars

Tilmeldt:: 23 Maj 2009
Geografisk: silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiske alstars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2011 kl. 11:11

lækre fluer jeppe!Clap

Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 16:44

jeg må erkende og jeg vil gerne undskylde og bede om optagelse i bfffc.

big fly fiber fanclub.Nuke
det er sgu et fantastisk materiale.
hvordan griber i det an hvis i vil have mixet noget andet i halen det ku være ged, flash eller ande,t krøllerne spænder lidt ben i den henseende.
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 16:54
det er næsten ikke til... Jeg har ihvertfald ikke fundet metoden
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 16:57
jeg har fået et ok resultat ved at splitte halen op i 4-5 bundter og der efter lagt de andre fibre i mellem som en lag kage.
men det er ikke helt som ønsket
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 16:58
Hej allan
 
det er rigtigt at krøllerne kan give en udfordring mht. at mikse andre farver og matrialer i... har dog haft succes med at mixe flash i ved at binde det ind af flere omgange i flere små bundter... det vigtige er at flashen bliver bundet rundt om  BF fibrene så de ikke bare ligger sig i en klump... og ligeledes er det vigtigt at det næste BF fiber lægges rundt og flashen... det fyngere gangske udemærket så lange der ikke kommer for meget i flash i da det ødelægger det "luftige indtryk" BF fiber giver i vandet...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 19:57
Citat: fiske alstars

lækre fluer jeppe!Clap



Jo tak Embarrassed

Hvis der skal mixes fordeler jeg også rundt om krogen og BFF og også evt. i flere etapper eller mixer igen med et bundt SF blend i samme farve etc. Mulighederne er jo uendelige.
Se evt. http://flydressing.se/bindteknikflugmoenster/steg-foer-steg-flugbindning/sheephead-pike.aspx

og

http://flydressing.se/bindteknikflugmoenster/steg-foer-steg-flugbindning/sheephead-pike-del-2.aspx

Denne kan som beskrevet også laves med BFF haler og metoden til at mixe flash osv. i kan direkte overføres.

Har selv en bunke uåbnede pakker liggende, der vist snart skal udsættes for en saks og noget tråd, så de kan komme på rør og ud at svømme!

Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 19:56
For øvrigt blev der lige bundet et par rør mere med lidt BFF på, hvis nogen har interesse. Mønstret er roughly som det ovenfor linkede i den anden post.

http://picasaweb.google.com/107818446025208410121/111118PikeTubes
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 20:29
NukeThumbs Up det ser rigtig godt ud jeppe. den der sheeps fleece suger den vand.
eller er de mere tænkt som sliders?
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 20:51
Den vil jo holde lidt vand, men pga. materialet er så kompakt holder det jo på en masse luft og er som en prop mere el. mindre. Det samme med bucktail osv. så der skal nok rykkes godt til før den går under og den vil helt sikkert komme retur til overfladen uden en let synkende line (I eller S). Kan godt være den begynder at synke en smule, når man har fanget de første 10 på den hehe :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum