Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WF line til åen

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: WF line til åen
    Sendt: 15 Okt 2011 kl. 22:18
Jeg har gennem flere år fisket med Loop Opti Stream og Vision Vibe 85 efter havørreder i åen. Jeg har i nogenlunde lige så lang tid manglet en tilsvarende line med en synk 1 spids. Er der nogen der ved hvem der har sådan en og evt. har erfaring med den?
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 01:38
Hej Torben
Guideline Bullet NYMPF er netop sådan en line. Den er desværre udgået. Hvis du er meget heldig, har Korsholm den stadigvæk. Jeg har den i #5, 6 & 7 og vil ikke undvære den. Måske fås den brugt?
Mvh JB
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 01:54
SA Wet Tip, er en genial line til formålet :) Og den fåes med alt fra S1-S6 tip :)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 08:00
JB, jeg skal bruge linen til havørreder i Karup å hvor det er rimeligt store fluer, vil den kunne det?
 
Stefan, hvor lang er klumpen på linen?
 
Hvis det viser sig umuligt at finde en WF, hvad så med et skydehovede? Jeg har på min to hånds gennem mange år brugt Vision ACE f/s1 findes de også til enhånds?
"We have to find our way back to a life in balance with nature"
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 09:15
Hej Torben.
Jeg bruger en RIO DART f/s3, den er rigtig god når man vil lidt ned i vandet.
Jeg synes ikke den synker for meget, da der jo er god strøm i Karup å.
En anden mulighed er at bruge en polyleader som forfang, de fåes i forskellig synkehastighed.
 
IJ
 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 09:56
Citat: Torben 0869

JB, jeg skal bruge linen til havørreder i Karup å hvor det er rimeligt store fluer, vil den kunne det?
 
Stefan, hvor lang er klumpen på linen?
 
Hvis det viser sig umuligt at finde en WF, hvad så med et skydehovede? Jeg har på min to hånds gennem mange år brugt Vision ACE f/s1 findes de også til enhånds?
 
Ja, store fluer går fint - klip 20 cm af spidsen før du laver loopet.
 
Zpey laver et kort hoved (Unique Compact-serien) til enhånds, der er synk 1 i spidsen.  http://www.zpey.com/produkt.asp?p=20510&c=401
 
Det er den, der bare hedder sinktip. Der er 8,5 meter og kaster som en drøm  -   meeeen er halvdyr drøm!!!
Mvh JB
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 10:01
Hej
 
Jeg har igennem de sidste år brugt Guideline 4cast- fås med S1, S3, S5 spids, den kaster fremragende, med alle fluer.
 
Søren
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 12:08
Citat: Torben 0869

  
Stefan, hvor lang er klumpen på linen?

Den er alt for lang til Karup å,desværre 


Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 12:51
Nej det er den nu ikke, bruger den selv i betydeligt mindre åer end Karup Å og der fungere den fremragende! Smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 14:16
Citat: stefanskovbo

Nej det er den nu ikke, bruger den selv i betydeligt mindre åer end Karup Å og der fungere den fremragende! Smile
 
Hvis nu man foretrækker en kort klump som trådstarteren????  Det gør jeg også - selv 4-cast fra guideline er for langklumpet efter min smag. SA wet tip er decideret langklumpet, så den ville aldrig komme på mine åhjul.
 
Men smag og behag er heldigvis forskellig Smile
Mvh JB
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Okt 2011 kl. 14:30
Du vil sagtens kunne bruge et ACE skydehoved med en clear I spids. Den synker som en synke en spids. Jeg har også gået med en Outbound f/I den synker også for hurtigt til at kunne kaldes en I line. Så mon ikke en short udgave var noget for dig. Det er da en WF
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down