Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linedressing?

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linedressing?
    Sendt: 22 Okt 2011 kl. 12:09
Hej alle,
Bare et hurtigt spørgsmål - eller rettere to.
1) Hvor ofte giver I jeres flueliner line dressing?
2) Hvad er jeres favorit? Jeg er pt på Scientific Anglers som jeg er ret tilfreds med. Skiftede fra Loons som jeg ikke syntes spillede. Men hvad siger I?
mvh
Niels
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 12:18
Jeg bruger også den fra SA og linen får et træk, ca en gang om måneden, alt efter hvor meget den er brugt og hvor beskidt vandet er der hvor jeg fisker, kan den godt få en omgang efter kortere tid. Prøvede den fra Sameo, men den vil jeg kun anbefale til flydende liner. Alle andre bliver flydende efter behandlingen Disapprove
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 12:20
Hej Niels.

Jeg giver mine en tur sådan ca hver 4-5 gang, så er de altid friske og lækre.
Scienfitic Anglers`s linedressing bruger jeg også selv, synes den virker mere drøj og holdbar end de fleste andre.

Mvh
Jim.
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 13:45
Hvad er der galt med Loons? Jeg bruger Loons til både flydende og synkende. Jeg har ikke bemærket noget problem med det.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 15:40
Hej Steffen,
Jeg kan ikke sige at Loons som sådan var problematisk, men SA er drøjere i brug (hvilket Jim også skriver) og jeg har en følelse af at linen er glattere og skyder bedre. Men - det er jo en følelse og ikke vdenskabeligt efterprøvet. Og sådan er det jo; meget af det vi går og leger med er jo følelser; hvilken flue tror jeg på i dag, hvor tror jeg de står etc.? Jeg fanger altid mest på de fluer, jeg tror på. Sjovt nok fisker jeg også mest med dem - så der er nok en sammenhæng. Det kunne jo være jeg ville have fanget dobbelt så meget med en anden flue...
Mvh
Niels
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 15:54
Jeg må prøve den anden og se om der virkelig forskel. Følelsen er jo også det eneste vi har og det eneste der virkelig tæller, når vi står ved vandet. Så det er absolut relevant, enig.

Når du siger at den var glattere, så var det den samme line ikke? (Ikke at jeg tvivler på du er kompetent nok til at skelne imellem liner) Smile


Redigeret af StefC - 23 Okt 2011 kl. 21:40
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 17:54

Hej Steffen.


Uden selvfølgelig helt at kunne vide det, så vil jeg dog tro at Niels mener at det er med samme line.

Min oplevelse med at S.A.-dressingen er bedre og drøjere er selvfølgelig under ens forhold, altså sammenlignet på de eksakt samme liner.

Da jeg brugte Loons følte jeg blot at den ”forsvandt” når man behandlede sin line med den, den er langt tyndere og mere mælke-agtig i konsistensen og hver smøring holder slet ikke så længe som med S.A-dressingen.

Som sådan vil jeg ikke sige at der ligefrem er noget galt med Loons....S.Aèn er bare klasser bedre og langt mere økonomisk i brug.

Håber at du kan bruge dette til noget.


Mvh

Jim.

Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 18:04
Jeg har endnu ikke noget at sammenligne med, men umiddelbart kan jeg godt genkender symptomet. Loons virker ret tynd i det, når man tænker på dets formål. Så hvis S.A gør det bedre, vil jeg i hvert fald lige prøve den næste gang.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 19:13
Steffen; ja, det er samme line. Uden at det dog på nogen måde gør mig kompetent! Jeg er bare en passioneret amatør, der gør en indsats for at lære :-)
Mvh
Niels
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 19:31

Niels...en passioneret amatør er langt mere underholdende at snakke fluefiskeri med end en som ikke mener at han har mere at lære.

Og med den ånd du har...da vil du blive langt mere kompetent end de fleste.


Mvh

Jim.

Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 20:18
Jim; takker, takker.
Der er jo rigeligt at lære, men det bedste er at man har det sjovt samtidig.
Tak for svarene.
Niels
Til top
Leif Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
leif!!! Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif!!! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 20:35
Hej 

Jeg bruger Tiemco som jeg oplever som lidt bedre end S.A fly line dressing.

Jeg har hørt godt om denne http://www.zipcast.net/ men har ikke prøvet den endnu. Er der nogle som har kendskab til denne Zip dressing??

Mvh Leif
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2011 kl. 23:10
ang. loon findes der 2 typer...
normal line speed = ferskvands liner etc.
den funker fint indtil den ser saltvand og så går det galt..16 timers fiskeri og "coatingen" er slidt af..derfor har de lavet...
 
Scandinavian formular som har ca den dobbelt slid styrke IE: 32-38 timer
 
ovenstående er baseret på egne erfaringer og med vision ace og guideline rtg SH's
 
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2011 kl. 00:46
Christian når du siger "normal line speed", er det så kun den flydende? Jeg har også den til synkende. Og det er to helt forskellige produkter, så vidt jeg forstår og selv vurderer.

Den her:

Hvis det er sammen problem med den, så skal jeg også finde et alternativ til den næste gang jo.


Redigeret af StefC - 23 Okt 2011 kl. 00:47
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2011 kl. 12:26
det her den normale line speed - af en eller anden grund kan den ikke findes på gofi's hjemmeside mere
 
men her er den jeg taler om ang. forbedret slidstyrke
 
jeg har ingen erfaringer med deres sink fast
så jeg kan på ingen måde udtale mig om den
bortset fra at den da skal prøves når mine flasker er tomme..
ps:linespeed er kanon til træge lynlåse giver også mine stænger en tur for at bskytte dem og er begyndt at smøre mine solbriller ind i det og det får saltvand/regn til at trille af :)...how det var et sidespor - sorry
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres