Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fra Loop

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt fra Loop
    Sendt: 28 Okt 2011 kl. 08:58
Når grossisten i DK lover os info men ikke vil give os det, må vi jo selv finde info om produkterne LOL


Det ligner det samme Nano ævl som alle de andre producenter har smidt ud til forbrugerne det sidste års tid Big smile
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BEJ.dk86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 09:16
Jeg er fuldkommen enig med ThomasSmile
De er nok løbet tør for ideer som ikke kan kontroleresCry

Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 19:58
Med forlov: Vi er da nogle stykker, som lige vil prøve stængerne, før vi fælder den endelige dom...
K&B        Orla
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 20:18
Det skal du da have lov til.
Wink
Michael Nielsen
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 20:53
Jeg er MEGET enig med Orla
Til top
Torben Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TB

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Geografisk: Vodskov
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 22:00
Hej Orla
 
Rart at høre, at der er liv i det nordvest-jydske Wink
 
 
Såfremt beskrivelsen af den lette 2 håndsstang passer, den er jo på uden bysk,
så kan det kun gå for langsomt med at få nogle eksemplarer ud i forretningerne!
 
Knæk og Bræk
 
Torben Bang
 
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 22:02
Hej Thomas.

Tak for din og sikkert også andres interesse i vor kommende nye stangserie.

For netop at undgå den slags omtale som du her beskriver:

Det ligner det samme Nano ævl som alle de andre producenter har smidt ud til forbrugerne det sidste års tid Big   smile

Inden, man overhovedet  ved hvad man udtaler sig om.

Så har vi altså her i Danmark, Tyskland, CH, valgt først at vise vore forhandlerne de nye 2012 produkter.

Det er jo trods alt dem der skal være med til markedsføre, vuderer, og have disse varer i butikkerne i den nye sæson.
Den side du henviser til er fra vort produktkatalog udsendt til vore "forhandlere", og som skal ses som alm. foreløbig produkt-info. Til FORHANDLERE.

Alm. privat omtale skal der nok automatisk komme mere af senere, både i dette og andre forums.

Men vi/jeg skal nok komme med mere i løbet af kort tid, (2-3 uger) jeg kan dog oplyse at den nye serie for 2012 foreløbig kommer til at bestå af  6 alm. enhåndsstænger, 3 varmtvands enhåndsstænger, og 2 tohåndsstænger.

De er at finde i butikkerne fra. 1-3-2012

Best
Michael


Til top
Leif Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
leif!!! Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif!!! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 22:22
Citat: Michael Ladefoged

Hej Thomas.

Tak for din og sikkert også andres interesse i vor kommende nye stangserie.

For netop at undgå den slags omtale som du her beskriver:

Det ligner det samme Nano ævl som alle de andre producenter har smidt ud til forbrugerne det sidste års tid Big   smile

Inden, man overhovedet  ved hvad man udtaler sig om.

Så har vi altså her i Danmark, Tyskland, CH, valgt først at vise vore forhandlerne de nye 2012 produkter.

Det er jo trods alt dem der skal være med til markedsføre, vuderer, og have disse varer i butikkerne i den nye sæson.
Den side du henviser til er fra vort produktkatalog udsendt til vore "forhandlere", og som skal ses som alm. foreløbig produkt-info. Til FORHANDLERE.

Alm. privat omtale skal der nok automatisk komme mere af senere, både i dette og andre forums.

Men vi/jeg skal nok komme med mere i løbet af kort tid, (2-3 uger) jeg kan dog oplyse at den nye serie for 2012 foreløbig kommer til at bestå af  6 alm. enhåndsstænger, 3 varmtvands enhåndsstænger, og 2 tohåndsstænger.

De er at finde i butikkerne fra. 1-3-2012

Best
Michael



Hej Michael

Nu vil jeg ikke mene at de nye stænger fra Sage, Hardy og andre er noget bras. Håber da også at de nye loop stænger bliver gode (især til den pris) Confused

Tror nu bare indlægene er et tegn på at mange er blevet lidt trætte af den samme salgs gas som bruges af de fleste stang firmaer. Som feks. påstande som:  Nu op til 65 % stærkere. Stangen gør jobbet osv osv osv.

Mvh Leif
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 22:35

Hmmmm ! Hvorfor alt den snak om gas eller ej. i mine øjne skal stængerne prøves, så må den enkelte selv bedømme om det er noget man vil smide penge efter.

Ting skal prøves før Thumbs Up eller Thumbs Down. Og når alt kommer til alt er nogle til blondiner og andre til brunetter. 
 
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 23:00
Hej Leif.

Jeg giver dig i den grad ret!

Der findes så utroligt mange smukke ord, man kan beskrive et produkt med!

Det skal vi så nok holde os fra, og så lade kunderne selv vælge, og lade dem give deres besyv med, uanset om de formår at bedømme produktet eller ej.

De tomme tønder buldrer som bekendt mest, men gør sig så heldigvis også hurtigts til grin, når deres udtalelser falder igennem, pga. alm. uvidenhed og manglende evne til, nøgternt og professionelt at kunne vudere et nyt produkt.

(Dette er absolut ikke møntet på dig), men du skriver at stængerne er dyre, og ja det er jo helt rigtigt!!

Men nu er det altså sådan at det er 3M der sidder på denne nye Nano-Teknologi, og DE
sætter prisen, derfor vil du også se at vore priser sammenlignet med HARDY & SAGE nærmest er ens, dog har vi jo så valgt også at introducere 2 stk.  2hånds-stænger, for vi er jo skandinavier, og det ved vi jo i den grad noget om, eller hvad????

Om 14 dage er alle, både nuværende og nye, forhandlere underrettet og har fået fremvist den nye stangserie.

Forhandlerliste for 2012 vil samtidigt blive offentliggjort, og der vil blive arrangeret demo-dage hos disse frem til februar (hvis den kommende vinter ellers giver os lov) denne demo-tour vil bla. også blive annonceret her i 123NU.dk

Og som slut kan jeg så lige oplyse at der kommer et kanon lineprogram i 2012, som naturligvis er tilpasset vore stangserier, let at forstå, let at anvende, og til priser hvor alle kan deltage, disse er naturligvis også med på demodagene..

Best
Michael
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 23:14
Michael,
 
Du skrev.
 
Der findes så utroligt mange smukke ord, man kan beskrive et produkt med!
 
Hvorfor så ikke gøre det i stedet for den udslidte salgsgas ?

 
De tomme tønder buldrer som bekendt mest, men gør sig så heldigvis også hurtigts til grin, når deres udtalelser falder igennem, pga. alm. uvidenhed og manglende evne til, nøgternt og professionelt at kunne vudere et nyt produkt.
 
Er det Loops officielle holdning til nye som gamle kunder  at man er til grin hvis man ikke kan beskrive en stangs egenskaber med fagudtryk ? 


Redigeret af fiskefreak - 28 Okt 2011 kl. 23:15
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2011 kl. 23:14
Hej Michael
Det er bare ærgeligt at saltvands stængerne starter ved klasse 8
Michael Nielsen
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 09:43
Citat: Michael Ladefoged

Hej Leif.
Men nu er det altså sådan at det er 3M der sidder på denne nye Nano-Teknologi, og DE
sætter prisen, derfor vil du også se at vore priser sammenlignet med HARDY & SAGE nærmest er ens...

Vrøvl. Når St. Croix kan sælge stænger med samme teknologi til ca. 3500 DKR kan alle andre også, men hvorfor skulle de når de kan få 6K DKR? Smile De priser der indtil videre er opgivet for Loop NanoCross stængerne starter ved 6500SEK for énhåndstængerne og 8000SEK for tohåndsstængerne. Saltvand ligger fra 7000SEK.

I skriver at stængerne er op til 65% stærkere og 30% lettere. Det er vel tæt på nøjagtig de samme tal som alle de andre producenter bryster sig med? Det er derfor jeg skriver salgsgas. Der er absolut intet nyt under solen rent materialemæssigt. Loop har sovet i timen, når de har brugt 2 år på at skabe stængerne - især taget i betragtning af at Loomis, Hardy og Sage allerede har lanceret deres tilsvarende produkter. De eneste der har været forud alle andre er Orvis. Helios serien har sat standarden for hvad man kan skabe ift vægt kontra kasteegenskaber kontra holdbarhed/styrke.

Loop HQ i SE siger de endnu ikke har modtaget stængerne (de kommer midt i november) og de derfor ikke har kunnet veje dem Ermm Hvis man tager udgangspunkt i Loops tidligere stænger og det som de vejer, kommer den nye serie ned på det som alle de andre mærker vejede inden de fik Nano teknologi. Altså stadig en noget tungere stang.

Uanset hvad, så bliver det ikke nemt at få den pris for en Koreastang (Hardys salg er vist heller ikke hvad de havde ønsket sig), når du kan få stort set alle de andre amerikanske "made in america" til samme eller lavere pris.

Min første udmelding var ment som en lille reminder på, at du havde lovet os info om stængerne allerede for et par uger siden, men du kom ikke med noget alligevel.


Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 10:09
Jeg mener at mange firmaer bruger salgsgas men ville du ikke også forsøge at sælge dine produkter med lovende sætninger hvis du skulle leve af det? Det tror jeg.
 
At loop vælger at tage høje priser, må vel være for deres regning. Du kan jo bare lade være med at købe deres produkter.
Jeg synes det er en del som har lidt for travlt med LOOP. De har lavet mange fejl men gi dem nu en chance for at blomstre igen. Back to scratch og så må vi se hvad der sker.
 
Søren
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 10:48
Citat: soren72

Jeg mener at mange firmaer bruger salgsgas men ville du ikke også forsøge at sælge dine produkter med lovende sætninger hvis du skulle leve af det? Det tror jeg.
 
At loop vælger at tage høje priser, må vel være for deres regning. Du kan jo bare lade være med at købe deres produkter.
Jeg synes det er en del som har lidt for travlt med LOOP. De har lavet mange fejl men gi dem nu en chance for at blomstre igen. Back to scratch og så må vi se hvad der sker.
 
Søren

Hej Søren,

Jeg er meget enig med dig. Jeg ser frem til at se hvad de kan med deres NanoCross stænger. Jeg håber de sælger dem som løse klinger også.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 12:11
Citat: Michael Ladefoged

Hej Leif.

Men nu er det altså sådan at det er 3M der sidder på denne nye Nano-Teknologi, og DE
sætter prisen, derfor vil du også se at vore priser sammenlignet med HARDY & SAGE nærmest er ens, dog har vi jo så valgt også at introducere 2 stk.  2hånds-stænger, for vi er jo skandinavier, og det ved vi jo i den grad noget om, eller hvad????


Hej Michael

Jeg vil påstå at materiale omkostningen til øjer, kork og hjulholder hver især er højere end kulfiber-måtten. Medmindre Nano måtten skal rulles på mandrelen med en anden teknik / på en ny måde, kan jeg ikke lige se hvordan prisen skal sættes af 3M. De er jo nærmest bunden af fødekæden og alle enhver kan vel købe sådan en rulle Nano-måtte til at sy en kjole afLOL  

Vh. Chan 
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 15:27
3m har patent på nano teknologien = de sætter prisen for brug af deres produkt
så de kan vel ikke betegnes som "bunden" af fødekæden..nok tværtimod
 
men jeg har sagt det tidligere - nano teknologien er i sin "spæde" ungdom
så ung at de priser der skal betales ikke på nogen måde kan retfærdigøres
 
boeing og formel 1 industrien har endnu ikke villet røre ved nano fiber
og tvivler stærkt på at de vil
før vi når ind i 3' generation af produktet
 
defor er det utroligt heldigt at orvis har haft mulighed for at komme inden for deres
lukkede døre for det har fremtids sikret dem i yderlige 10-15 år
Til top
mads merrild Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Omerrild

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Omerrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 16:21
Citat: obn

Med forlov: Vi er da nogle stykker, som lige vil prøve stængerne, før vi fælder den endelige dom...
K&B        Orla
 
Jeg er helt enig lad os nu få dem prøvet før vi sender dem hjem igen.
 
K&B
Mads
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 16:49
Nej Thomas, det vi skriver er at takket være mulighederne ved at anvende 3M´s nye resin, har det været muligt at fremstille stænger med op til 65% større belastningsevne.

Det er der så nogen der har kastet sig over og gjort over kort tid !!!!.

Loop har som altid stræbt efter at fremstille stænger der er letkastende, og med en aktion der stiller de fleste tilfredse. Det har vi opnået gennem mange test i både Argentina, Cuba, samt andre steder i verden (afbrudt og forsinket med en, for vort firma turbolent tid på ca. 6 mdr.)

Vort nye produkt er ikke "forceret" på nogen måde, vi VIL have at det er fuldendt når vi bringer det på markedet, det er for os vigtigere end at komme først!!

Det er helt fint at St.Croix er billigere, og at Orvis har sat deres egen standart, men hvad vil du egentlig have at jeg skal svare på det??

Og så har vi det, som de fleste firmaer der kommer med nye produkter, vi oplyser som sådan ikke noget om produktet, hverken til private, pressen eller andre, før det er færdigt, gennemtestet, og i huset!

At vi lader sive at noget nyt er på vej, er jo kun for at give markedet (kunderne) besked på at noget nyt er lige om hjørnet.

Så lad os nu lige få de sidste 14 dage til at bevise at vi har en virkelig kanon ny stangserie, så kan alle dem der har interesse jo prøve dem, og derefter fremkomme med deres ris eller rosWink

Best
Michael
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 16:50
)
Citat: CKN

3m har patent på nano teknologien = de sætter prisen for brug af deres produkt
så de kan vel ikke betegnes som "bunden" af fødekæden..nok tværtimod
 
men jeg har sagt det tidligere - nano teknologien er i sin "spæde" ungdom
så ung at de priser der skal betales ikke på nogen måde kan retfærdigøres
 
boeing og formel 1 industrien har endnu ikke villet røre ved nano fiber
og tvivler stærkt på at de vil
før vi når ind i 3' generation af produktet
 
defor er det utroligt heldigt at orvis har haft mulighed for at komme inden for deres
lukkede døre for det har fremtids sikret dem i yderlige 10-15 år

Hej Kristian

Skelner du mellem patent på fremstillingen af Nano-måtten og patent på brugen af måtten? 

Bunden af fødekæden skal forstås som der hvor stang-fabrikanter bruger færrest kroner på materiale omkostningen.

Ron Thomson har haft nano i deres stænger i et par år nu. Det er lige så fint salgsgas som alt andet.

Hvis debatten handler om salgsgas kontra saglighed, som Thomas lægger op til, kan vi så ikke få nogle tal på bordet. f.eks:

Salgsgas: 30% lettere - saglighed: hvad er vægten på klingerne? Hardy og Loomis med 3M-Nano i forhold til Sage og CTS?  

Og kan vi få en pris på en kvadrat meter af 50T kul med normal resin og af 3M materialet? Det første vil jeg skyde til under 5$, som er nok til en tip top stang. Det samme som et godt skydeøje. Efter som St. Croix med 3M tager det halve for 
deres stænger, tyder det ikke på at den relative omkostning på kul-måtten er minimalt?

I øvrig bruger Orvis ikke 3M materiale og deres klinger vejer det samme som CTS der koster ca. det halve (da de ikke har så stor en gas-regningLOL

Vh. Chan



Redigeret af chan - 29 Okt 2011 kl. 17:06
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 17:23
Hejsa,
Er der nogen som ved hvad forskellen er på den "kul" og teknologi som Orvis benytter i Helios og det som 3M benytter. Nogle siger, at Helios teknologien er en del forskellig ift. f.eks den 3M kul som Hardy og G.Loomis benytter. At klingen virker både "blødere og hurtig" på en Helios, men mere udpræget "hurtig" på de to andre. Jeg skal ikke afgør hvilken af de to typer der kaster bedst, men mere på forskelligheden.

Venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 18:10
nej orvis bruger ikke 3m..de blev sparket ud af "kontoret" pga nano resin og dertil hørende kulfiber der skal bruges
ikke på nogen måde levere hvad boeing etc. har udviklet.
ja jeg bliver ved med at nævne boieng...
 
kulfiber er kulfiber der er intet "inovativt" under himlen her
forskellen er brugen af resin/harpiks/lim..det er her der er noget at vinde..
den måde boeing/f1/Orvis og resten bruger
deres resin på er så speciel/rafineret
at selvom der er en helt "ny" nano resin på markedet
så er den stadig kun middelmådig i forhold til boeings..
Men! hermed ikke sagt at nano resin ikke kan kræve sit ret!
ingen tvivl om at det er vejen frem Men produktet er ungt! og har stadigt min.7-9 år i sig før vi rammer den næste generation..som forhåbenligt vil sætte en hel ny standard!
 
jeg bruger selv Helios og vil nok blive ved de næste 7-9 år
indtil videnskaben har indhentet måden boeing flætter og bager deres kul og resin
 
ps: hvor har du fundet en rå! helios klinge? har kigget men de burde ikke kunne findes før ca 2014


Redigeret af CKN - 29 Okt 2011 kl. 18:27
Til top
mads kjærgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kjærgaard

Tilmeldt:: 27 Okt 2009
Geografisk: nordvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjærgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 21:26

Til top
mads kjærgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kjærgaard

Tilmeldt:: 27 Okt 2009
Geografisk: nordvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjærgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2011 kl. 21:26
Prøv Mudhole.com 
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 00:47
Hej Christian,
Jeg er ikke helt sikker på, om du svarede på mine spørgsmål, men måske der er andre som har prøvet de forskellige stænger, som kan fortælle om de oplevelser de har haft med forskelligheder, hurtighed, og præsision, tilgivelse osv. Jeg er mest interesseret i konkret fiskeoplevelser med flue og reelt fiskei og ikke så meget "græs-fiskeri"  Personligt kan jeg bidrage med oplysninger om min Helios 9´#6 Tip Flex, som jeg oplever meget "fiskeagtigt". Ikke stiv, ikke langsom, men hamonisk og med en evne til at kaste langt og ubesværet. Stangen føles ikke som en kaste-kanon, men kaster alligevel enormt langt uden brug af mange kræfter og med en god form for tilgivelse, hvis man skule stå og kludre lidt i det....  :-)

Håber at høre lidt mere af  de erfaringer i har med de øvrige gode stænger med den nye kul-teknologi.

Forsat god debat
Niels Åge Skovbo
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 08:26
Jeg har helios 9 fod, tipflex i klasse syv. Den er meget hurtig men stadig harmonisk. Super kyststang. Øjerne er for tynde for mig. Jeg vil hellere have nogle kraftige nogle til kysten.
 
Derudover har jeg Proaxis, ni fod i klasse 7 og 8. Forarbejdningen er helt i top. Bedre end på Sage og Helios. De er skiller sig ikke ud ved at være nogle kaste vidundere. Det er nogle dejlige stænger som er værd at købe. Klasse 7 er væsentlig blødere og langsommere end otteren. Syveren arbejder mærkbart dybere. Otteren er en stiv pind men alligevel dejlig at gå med. Jeg r tit på kysten i en stiv vind og derfor kan jeg godt lide noget rygrad. 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 10:48
Citat: niels åge skovbo

Hej Christian,
Jeg er ikke helt sikker på, om du svarede på mine spørgsmål, men måske der er andre som har prøvet de forskellige stænger, som kan fortælle om de oplevelser de har haft med forskelligheder, hurtighed, og præsision, tilgivelse osv. Jeg er mest interesseret i konkret fiskeoplevelser med flue og reelt fiskei og ikke så meget "græs-fiskeri"  Personligt kan jeg bidrage med oplysninger om min Helios 9´#6 Tip Flex, som jeg oplever meget "fiskeagtigt". Ikke stiv, ikke langsom, men hamonisk og med en evne til at kaste langt og ubesværet. Stangen føles ikke som en kaste-kanon, men kaster alligevel enormt langt uden brug af mange kræfter og med en god form for tilgivelse, hvis man skule stå og kludre lidt i det....  :-)

Håber at høre lidt mere af  de erfaringer i har med de øvrige gode stænger med den nye kul-teknologi.

Forsat god debat
Niels Åge Skovbo
 
Har haft den samme Helios, som du har. Jeg er helt enig i din beskrivelse af stangen - 100%  -  men jeg byttede den til en Sage TCX (gammelresin-teknologi) fordi Sage'n kastede federe Wink. Der er alt for meget hysteri omkring teknologien bag stængerne - det afgørende er, hvordan de præsterer under brug. En skribent på et andet forum åbnede mine øjne, ved at give mig følgende gok i hovedet: " at kaste med en Helios er som at have afbrudt samleje". Da jeg et par dage senere for første gang kastede med en TCX, så vidste jeg præcis, hvad hen mente! Smile
 
Nu har vi fået nye materialer så mange gange (læs minus 30% hver gang), at stængerne snart ingenting vejer - med mindre man sætter et 6-kantet gummikorkhåndtag på LOL. men sådan er der så meget, der er svært at forstå.


Redigeret af JB - 30 Okt 2011 kl. 14:06
Mvh JB
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 13:11
hej 

 At kaste med Helios er som afbrudt samleje.
hvad er det for noget p.. og lukke ud.
der er så mange individuelle forskelle på hvordan oplever det at kaste med 
forskellige stænger.
så at lave sådan en generalisering er helt ude i hegnet

hilsen Jan
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 14:04
Citat: turbotrim

hej 

 At kaste med Helios er som afbrudt samleje.
hvad er det for noget p.. og lukke ud.
der er så mange individuelle forskelle på hvordan oplever det at kaste med 
forskellige stænger.
så at lave sådan en generalisering er helt ude i hegnet

hilsen Jan
 
Jeg skriver jo også bare, at jeg "fik noget ud af" algoritmen - dersom jeg var enig med afsenderen. Wink  Hvori ligger generaliseringen??  Alle de positive sider af Orvisstangen, som Niels Åge Skovbo fremlægger, er jeg jo enig i  -  der mangler bare lige det sidste - så sammenligningen er ret godt ramt efter min mening.
 
Klart, at vi alle har vores egne præferencer, men Niels Åge efterlyste andres meninger, og jeg kom med min: Ny teknologi er ikke det eneste saliggørende - ældre teknologi kan sagtens, brugt rigtigt, være den moderne overlegen.


Redigeret af JB - 30 Okt 2011 kl. 14:05
Mvh JB
Til top
esak Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
esak

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: malling
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 15:08
jeg har nu prøvekastet omtale stang og den kaster fortrinneligt!!!
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 16:31
Citat: esak

jeg har nu prøvekastet omtale stang og den kaster fortrinneligt!!!
 
Loop'en?? Fortæl endelig noget mere. Hvor kan den prøves?
Mvh JB
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 17:42
Citat: JB

Citat: turbotrim

hej 

 At kaste med Helios er som afbrudt samleje.
hvad er det for noget p.. og lukke ud.
der er så mange individuelle forskelle på hvordan oplever det at kaste med 
forskellige stænger.
så at lave sådan en generalisering er helt ude i hegnet

hilsen Jan
 
Jeg skriver jo også bare, at jeg "fik noget ud af" algoritmen - dersom jeg var enig med afsenderen. Wink  Hvori ligger generaliseringen??  Alle de positive sider af Orvisstangen, som Niels Åge Skovbo fremlægger, er jeg jo enig i  -  der mangler bare lige det sidste - så sammenligningen er ret godt ramt efter min mening.
 
Klart, at vi alle har vores egne præferencer, men Niels Åge efterlyste andres meninger, og jeg kom med min: Ny teknologi er ikke det eneste saliggørende - ældre teknologi kan sagtens, brugt rigtigt, være den moderne overlegen.
 
hej
 
ja undskyld var nok lige hurtig nok.
men i det tilfælde du beskriver svarer det til at gå en halv klasse op
så samme effekt ville du have fået ved at gå en line klasse ned på  orvis eller
en stang klasse op.
har selv tcx 691 og er ikke særlig imponeret af spidsen på den,
men det er jo selvfølgelig meget subjektivt,Big smile
 
hilsen Jan
 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 18:25
Citat: turbotrim

[QUOTE=JB] [QUOTE=turbotrim]hej  
hej
 
ja undskyld var nok lige hurtig nok.
men i det tilfælde du beskriver svarer det til at gå en halv klasse op
så samme effekt ville du have fået ved at gå en line klasse ned på  orvis eller
en stang klasse op.
har selv tcx 691 og er ikke særlig imponeret af spidsen på den,
men det er jo selvfølgelig meget subjektivt,Big smile
 
hilsen Jan
 
 
Helt i orden Smile
 
 -  og du har da ret i, at en lettere line vil gøre Orvissen mere sprælsk, men dog ikke magen til TCX. Jeg kan tilføje, at ham jeg byttede stang med nu har videresolgt Heliossen og genanskaffet TCX. Wink
Mvh JB
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 21:37
ja undskyld..nu kommer der lige et opstød af galde...
at sammenligne en Helios med en tcX er fandme det samme som at sammenligne æbler og bananer...Ps:1 af dem er en frugt...
Helios's modstykke er TCR!..
så har man ikke gennemtesten en tcr..men været en middelmådig dreng der kun har smagt engle fisse så ved man ikke bedre og burde ikke blande sig i en voksen diskution....
undskyld overstående men galden kogte lige over pga. manglende indsigt i hvordan stænger klassificeres...
 
PPS: 2 år med sage sp 6 år med TCR 1 år med helios....og det første jeg griber efter på hvilken som helst dag 0-18 MS=meter  sekundet er min Helios 6 sw tf..
ja der er dage hvor Helios'n er lidt progresiv og hurtig..jamen så smider man en SH på der er et/2 gram tungere og fisker med 2 fluer for at kompensere for ens manglende opmærksomhed....ja undskyld..men pt har jeg ikke råd til 3 stk. 6kr stænger når jeg kun bruger min helios...afbrudt sammenleje eller ej...i sidste ende trækker man sig jo ud alligevel og smider sin sæd på konens bryst...med mindre man vil have børn i en verden hvor garnfiskere må bruge mére end et garn...
 
overstående er min egen personlige mening
og kan/skal på ingen måde påvirke
producenter etc.!
 
 
ppss:grunden til overstående er en klar kontrast til en ellers saglig moden og konstruktiv diskussion som blev trukket ned til laveste fællesnævner afbrudt sammenleje - sæd/kvinder/ejakulation....


Redigeret af CKN - 30 Okt 2011 kl. 21:49
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 22:38
Er du så ikke lige rar at forklare alle os uvidende tosser hvordan stænger klassificeres?
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 23:06
Nej...
tråden her er/var startet af en intelligent bruger ang. nano resin/fiber
og måden produktet blev ratet/prissat på
nano resin kan ikke få omtale nok i mine øjne for det er fremtiden inden for vores "sport",,
jeg følte selv jeg deltog i en saglig debat..
men af en eller anden grund tog/tager den en uheldig drejning
og ender med en sammenligning af 2 ting der intet har med hinanden at gøre
tcx,helios og et afbrudt sammenleje
tcx er/vil og kan aldrig sammenlignes med helios
sage har/vil/kan ikke byde ind med noget der kommer tæt på
ej heller har de markedesført deres produkt i den retning - tværtimod har orvis battlet TCR stangen fra startet af - og ja tcr udgik fordi man skulle ha hjelmen spændt 24/7 for at udnytte den til det fuldeste ie den afgik ved døden og man gik 2 skridt tilbage og langserede tcx - så igen når der bliver slynget usaglige påstande ud ang. et produkt ja så koger galden lidt over og overstående er resultatet...
 
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 23:14
Jamen hvori ligger det saglige i dit indlæg? For mig at se er det bare en række personlige præferencer. Kom gerne med de saglige begrundelser for at TCX ikke kan sammenlignes med Helios og at TCX er et tilbageskridt ift. TCR.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 23:29
Vil også gerne lige ha den der uddybet Christian...

Rasmus - som elsker sin TCR.
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 23:29
det saglige i mit indlæg?
undskyld mig men jeg føler lidt at du kun har valgt at læse den sidste besked i dette indlæg og ikke har haft kapacitet til at læse andet..
at stille spørgsmål til spørgsmål der er begrundet på en usaglig algorytme
kan jo på ingen måde betegnes for en seriøst interesse for emnet
så er det egentligt ikke fornuftigt at stille dig et spørgsmål hvorfor du ikke/mener at tcr/tcx og helios kan klassifiseres som et afbrudt sammenleje
eller spørger du bare for at spørge fordi fingrene klør og fluerne er viften fra munden?
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 23:52
Citat: CKN

Nej...
tråden her er/var startet af en intelligent bruger ang. nano resin/fiber
og måden produktet blev ratet/prissat på
nano resin kan ikke få omtale nok i mine øjne for det er fremtiden inden for vores "sport",,
jeg følte selv jeg deltog i en saglig debat..
men af en eller anden grund tog/tager den en uheldig drejning
og ender med en sammenligning af 2 ting der intet har med hinanden at gøre
tcx,helios og et afbrudt sammenleje
tcx er/vil og kan aldrig sammenlignes med helios
sage har/vil/kan ikke byde ind med noget der kommer tæt på
ej heller har de markedesført deres produkt i den retning - tværtimod har orvis battlet TCR stangen fra startet af - og ja tcr udgik fordi man skulle ha hjelmen spændt 24/7 for at udnytte den til det fuldeste ie den afgik ved døden og man gik 2 skridt tilbage og langserede tcx - så igen når der bliver slynget usaglige påstande ud ang. et produkt ja så koger galden lidt over og overstående er resultatet...
 
 
TCX og Helios tipflex er begge stive stænger med blød top. Det henholdsvis har været/er de nyeste topserier for de respektive firmaer. De er begge særdeles eftertragtede her til lands - ikke mindst til kystfiskeri. Sagen er en anelse stivere overall (lidt højere IP)(Sage har IP på 157 og Orvis 154 , hvilket er hvad jeg har målt på mine stænger - begge i #6, så forskellen i "lineklasse" er minimal). Der er mange grunde til at sammenligne. Prisen er også i samme kategori.
 
Når vi ser på forskellene, så er Orvissen leveret med en betragteligt lettere hjulholder, hvorfor den vejer ca 18 gram mindre. Desuden er der brugt en moderne såkaldt nanoresin.
 
At jeg så giver udtryk for, at jeg helst vil kaste med Sagen, fordi der efter min mening er "noget ekstra" i den, behøver det ikke give anledning til decideret selvsving blandt Orvistilhængere. Det har bestemt ikke været min hensigt. Samlejealgoritmen var ment som et, (måske lettere kikset), humoristisk indlæg herfra. Dog med den seriøse baggrund, at den klart beskrev min oplevelse. Tænk at have en stang, som man syntes var super (Tipflex #6) og så finde en anden, som i den grad gav mere wow-oplevelse under kastet! Jeg mener ikke, at det er useriøst at give en sådan erkendelse videre her på siden. Yderligere relevans giver det i en tråd netop om nye resiner, når den gamle tekneologi (i det mindste af nogen) kan opleves som bedre. - Eller rettere, at god ny teknologi ikke i sig selv giver bedre produkter.
 
Dermed ikke sagt, at nanoresiner ikke duer - det er garanteret fremtiden. Det er dog stadigvæk vigtigt, hvordan kulfibermåtten skæres og rulles!Wink
 
Det har aldrig været min hensigt at være useriøs.
 
Tilføjelse: Orvis bruger noget de kalder "thermoplastic resin" i Helios - og ikke nanoresin - beklager min misopfattelse. Termoplastic resin er givetvis også fremragende til klingefabrikation. 


Redigeret af JB - 31 Okt 2011 kl. 00:28
Mvh JB
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 00:17


Citat: CKN

det saglige i mit indlæg?
undskyld mig men jeg føler lidt at du kun har valgt at læse den sidste besked i dette indlæg og ikke har haft kapacitet til at læse andet..
at stille spørgsmål til spørgsmål der er begrundet på en usaglig algorytme
kan jo på ingen måde betegnes for en seriøst interesse for emnet
så er det egentligt ikke fornuftigt at stille dig et spørgsmål hvorfor du ikke/mener at tcr/tcx og helios kan klassifiseres som et afbrudt sammenleje
eller spørger du bare for at spørge fordi fingrene klør og fluerne er viften fra munden?

Hej Christian.

Du fremstår da som en virkeligt sympatisk fyr med den debatformClap


Referencen til coitus interruptus var oprindeligt ment som et spøgefuldt indslag omhandlende en personlig mening. Mere var det ikke, så kom nu videre i debatten fremfor at trække den op igen og igen.

Mine spørgsmål angår dine udsagn 
Citat: CKN

tcx er/vil og kan aldrig sammenlignes med helios

og 

Citat: CKN

og ja tcr udgik fordi man skulle ha hjelmen spændt 24/7 for at udnytte den til det fuldeste ie den afgik ved døden og man gik 2 skridt tilbage og langserede tcx

og når du så runder af med følgende

Citat: CKN

så igen når der bliver slynget usaglige påstande ud ang. et produkt ja så koger galden lidt over og overstående er resultatet...

så savner jeg at du selv bidrager med andet end personlige meninger. Det jeg gerne vil have forklaret er hvorfor de to stænger ikke kan sammenlignes og hvorfor TCX er et tilbageskridt. Du må jo besidde noget viden af en eller art siden du mener at vide bedre end dem der designede TCR og siden TCX.

Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 00:35

jeg har været fluefisker gennem de sidste 25 år
jeg var 10 år da min far låste mit spindegrej inde
gav mig en gammel splitcane flue stang sparkede mig ud af døren
i regnvejr og sagde jeg ikke kunne komme ind før mine linebuer var perfekte...
aldrig har jeg set så mange regnorm vælte op af jorden som 4+ timers kasten/vuggen på en våd plæne
ja selv da vi "fasede orm" 1 fase og nul med en sløjfet jord :D
det var de gamle dage...hpfi relæ har gjort det næsten umuligt med mindre du fusker med kraft!
ja og blodvablerne er en hel anden historie...nå hvor kom jeg fra
Min elskede tcr...den led en tragisk død sidste efterår efter 6+ års tro tjenste
sage udfacede selv TCR pga manglende salg fordi stangen krævede en utrolig timing
de søgte tilbage til glæden ved normalt fiskeri og ændrede på tapering og opbygningen af tcr og udviklede tcx! - dette er sages egne ord..ikke et direkte citat men så tæt jeg husker det...
google selv for at finde deres begrundelse for at tcx så lyset

TCR=kaste kanon som kun 5-10% af deres kunder kunne få 100% udbytte af..80% af tiden....
den krævede simpelthen for meget af manden bag stangen og for stor en koncentration.....defor!
TCX=kaste kanon hvor 90% får 95% ud af stangen 80% af tiden...ie du skal ikke have hjelmen spændt hårdt for at føle fornøjelsen ved et fluekast..
nå så når vi til helios...ad føj og fy...
Helios=TCX Bortset fra at den har TCR's egenskaber +2 plus 2 betyder at den simpelthen kaster længere helt om til 10 meter længere den er som tcx en utroligt velkastene stang bortset fra at den er lidt mere tilgivende når man bliver ramt at kaste vinde etc...og har lettere ved at bære 2 stk str.6 fluer uden at man føler stanges ryggrad flexe til sit yderste

ja vi kan nævne vægt osv. her vinder helios også
men skal vi ikke være ærlige over for os selv
20+/- gram på en stang betyder !intet!
efter 7-9 timeres fiskeri er jeg lige så træt i fingrene/skulderen
som jeg var med min tcr..jow jow er man en skrivebords pave med
senehindeskedebetændelse så gør det måske en forskel
men så er det ikke stangen man skal starte med at reducere vægten på men
hjul og bagline...der kan faktisk næsten hændtet 100% på valg af hjul og bagline...
bagline...ikke shooting/running line men desideret backing!

nå men det var mine "få" ord
jeg elsker at bidrage til en saglig voksen debat
og må indrømme jeg kan opføre mig som et barn
når det modsatte sker

Med Venlig Hilsen
CKN

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 00:52
Citat: CKN

Helios=TCX Bortset fra at den har TCR's egenskaber +2 plus 2 betyder at den simpelthen kaster længere helt om til 10 meter længere

 

Med Venlig Hilsen
CKN

 
Hvis man tror, at den ene stang kaster 10 meter længere end en anden, så bør man læse vedlagte grundigt. For mig er sådan en påstand i den grad useriøs.
 
Jeg startede også med splitcane, og jeg har også "gravet orm" med havegreb og ledninger, jeg har også fisket med TCR, men jeg har fluefisket i noget mere end 25 år Wink
 
God læselyst:
 
 
Mvh JB
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 00:55
Citat: CKN

sage udfacede selv TCR pga manglende salg fordi stangen krævede en utrolig timing
de søgte tilbage til glæden ved normalt fiskeri og ændrede på tapering og opbygningen af tcr og udviklede tcx! - dette er sages egne ord..ikke et direkte citat men så tæt jeg husker det...
google selv for at finde deres begrundelse for at tcx så lyset

Det eneste jeg kan finde omkring emnet er dette fra youtube: http://www.youtube.com/watch?v=QTwB6yIK6IE

Måske du selv vil være så rar at google det? Det er trods alt dit argument og ikke mit.

Ydermere vil jeg gerne have forklaret hvorfor at TCR kræver en bedre timing end en anden stang. Misser du din timing så misser du din timing. Uagtet hvilken kadence du svinger din stang med.

Citat: CKN

TCR=kaste kanon som kun 5-10% af deres kunder kunne få 100% udbytte af..80% af tiden....
den krævede simpelthen for meget af manden bag stangen og for stor en koncentration.....defor!
TCX=kaste kanon hvor 90% får 95% ud af stangen 80% af tiden...ie du skal ikke have hjelmen spændt hårdt for at føle fornøjelsen ved et fluekast..
nå så når vi til helios...ad føj og fy...

Disse procentsatser må jo stå for din egen regning og bygge på din opfattelse. Jeg savner den saglighed som du beskylder andre for at mangle.

Citat: CKN

Helios=TCX Bortset fra at den har TCR's egenskaber +2 plus 2 betyder at den simpelthen kaster længere helt om til 10 meter længere den er som tcx en utroligt velkastene stang bortset fra at den er lidt mere tilgivende når man bliver ramt at kaste vinde etc...og har lettere ved at bære 2 stk str.6 fluer uden at man føler stanges ryggrad flexe til sit yderste

Hvor kommer de ti meter fra? ... Længden på et kast kommer fra styrmanden og ikke fra stangen. Selv en billig stang kan kaste langt ;)

Jeg har selv et par af de der grønne stænger fra Sage og de bærer en hel del vægt før de giver op. Det er ikke et Orvis patent.

Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 01:04
Hr.J.Hansen
jeg er en sympatisk fyr
så sympatisk
at copy/paste
og drage alt i tvivl uden at yde nogen form for
konstruktiv interlektuel information aj heller tage et standpunkt/tilkende give en mening angånde diverse emner herinde
kun ville virke mere patetisk...ja undskyld men jeg kan ikke finde klappe smilys's etc..
men må da fra hjertet indrømme at JB i det mindste har et standpunkt og en mening
istedet for altid bare at stå i et hjørne og stille spørgsmål til alt og aldrig evne at danne en mening for sig selv bortset fra
at have en mening der i sig selv et standpunkt rummer rammen for et standpunkt der burde veje lige så tungt som et sagligt spørgsmål?
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 01:13
Citat: CKN

Hr.J.Hansen
jeg er en sympatisk fyr
så sympatisk
at copy/paste
og drage alt i tvivl uden at yde nogen form for
konstruktiv interlektuel information aj heller tage et standpunkt/tilkende give en mening angånde diverse emner herinde
kun ville virke mere patetisk...ja undskyld men jeg kan ikke finde klappe smilys's etc..
men må da fra hjertet indrømme at JB i det mindste har et standpunkt og en mening
istedet for altid bare at stå i et hjørne og stille spørgsmål til alt og aldrig evne at danne en mening for sig selv bortset fra
at have en mening der i sig selv et standpunkt rummer rammen for et standpunkt der burde veje lige så tungt som et sagligt spørgsmål?

Hej Christian.

Jeg har masser af standpunkter men nu drejer min interesse i denne debat sig om nogle postulater fra din side. Jeg kopierer og indsætter citater fra dine indlæg for at gøre det på en overskuelig facon.

Hvis du har et spørgsmål til mine standpunkter så kan du naturligvis bare spørge, men du må også meget gerne forholde dig til mine spørgsmål :)

Klappe smileyen er forøvrigt ikke så pokkers svær. Den sidder formentligt lige til venstre for den boks hvor du skrev dit indlæg.Beer
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 01:24
aj nu må i sku godt nok lige spænde hjelmen...
baggrunds historien ang. de 25 år var ikke en provokation til at måle "penis længde"
det var mere for at dreje debatten ind i en saglig retning igen :) "fancy smiley må i tænke jer til" med jer mener jeg Hr J.H og J,B
for jeg er sikker på resten har givet op....det burde jeg sådan set også
bortset fra jeg jeg føler mig fremstillet som en Løgner/uviden på det laveste mulige grundlag siden i ikke vil/kan dukomentere imod mine saglige argumenter bortset fra det evendelige hvorfor hvordan hva hvor og hvorfor - som man generelt kun får at høre at en 7 årig i en legetøjs butik,,,
og hold nu op...op til 10 meter længere kaster helios kontra tcr...jomc-gofi-2amerikanske blade og et norsk blad har kørt kaste tests og helios vinder på timing og længde...hvor skulle jeg dog slynge løse påstande ud her...
og hov som tcr/helios ejer har jeg det af egen erfaring..hvad mere vil i have...og ja "styrmanden" styre så meget en styrmand nu kan...men kom nu ind i kampen...når klingen flexer til håndtaget så er der ikke mere at hente i stangen...og der er helios altså bare den fod bedre...jh hvis du ikke orker at finde ud af hvorfor sage stoppede med tcr og skiftede til tcr..hvad skal jeg så gøre? spilde mit liv på at argumentere for mine påstande...? jeg sider jo ikke på dette forum for at holde folk for nar aj heller stjæle deres penge..som sagt jeg er en person med lidt viden ang. emnet fordi jeg netop stod med valget mellem en tcx/helios og ikke uden grund valgte helios af den simple grund timing/vægt/meter/bære evne
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 06:41
Jeg gir mig, er der en helios til salg??  Kunne godt bruge de der 10 meter. Big smile

Redigeret af JB - 31 Okt 2011 kl. 06:43
Mvh JB
Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 07:39
Jeg har et par Helios, jeg har aldrig fået 10 meter, nogen stederWink

Men til gengæld har jeg lige solgt min Helios #7 og købt en TCX #6Embarrassed
Så nu er jeg nok i bad standingLOL

PS ( det er vigtigt at være glad for sin stang )

PPS. Jeg glæder mig til at prøve de nye stænger fra loop, jeg har selv en AEG #5, den er ikke særligt let eller hurtig for den sags skyld. Den er bestemt ikke bygget af nogen form for fremtids materialer, nok nærmere af papmache og elastikkerTongue

Meen den stang, den ÆÆÆÆÆlsker jeg bareBig smile

Så hvis de kan ramme nogle stænger der giver lidt den samme følelse, så har jeg måske en amerikanerstang til salg inden længe.

PPS. ( det er MEGET vigtigt at være glad for sin stang )Smile
Andre må gerne være glade for andre stængerWinkWinkWink
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2011 kl. 11:29

Orvis helios var (er) jo også dyr da de kom frem med deres nye serie og det bliver spændende at se om nano teknologien er lige så god eller måske bedre.

Orvis fik som de første tilbudt nano teknoligen og testede det så mod det de selv var kommet med, men valgte sin deres egen nye  fiberteknologi for de mente den var bedstSmile
Og så har alle de andre så fået tilbudt nanoen bagefter, så bliver spændende at se hva for et produkt som så er bedst.
Det må vi jo så ud og finde ud af og bliver spændende at få lidt tilbage meldningerSmile
Og så må vi se om loop kommer lidt ned i vægt med ders stænger, for de var godt nok blevet lidt tunge med deres nye håndtag de kom frem med
Knæk og bræk
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres