Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flensborg fjord/Kollund

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flensborg fjord/Kollund
    Sendt: 03 Nov 2011 kl. 19:53
Jeg skal en tur til Kollund i sommerhus den 11-14 nov
Hvordan ligger det med fiskepladser der, er der noget at fange i den "lille" bugt?
fisker mest flue.


Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2011 kl. 20:16
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2011 kl. 21:37
Mange tak Søren, det er jo alle tiders beskrivelse af området,specielt glad blev jeg da jeg læste om kohage som er lige neden for sommerhuset jeg skal til, så det er bare waders på og gå dernedSmile
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 00:02
Hej Henning.
 
Når du er på disse kanter bør du ligeledes forsøge dig i Sandager som ligger
ca 10 km fra sommerhuset.
 
Ligeledes er der kysten ved Kollund mole, men pas på fredningsbæltet.
 
Ydermere har du kysten på broagerland eksempel gammelmark eller Skeldevig
 
Håber du kan bruge dette, eller melder du dig bare Wink
 
Mvh
Frank
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2011 kl. 19:04
Hej Frank.

Er det bare langs Sandagervej du mener?

hvor langt er der egentlig til Skeldevig fra sommerhuset?

og til sidst kan du hjælpe mig med fredningsbæltet, hvor går det henne, jeg skal nok have min dreng på 4år med lidt af tiden, så det kunne være dejligt hvis man kunne fiske fra molen, ellers ser det ud som om man kan fra Sandagervej når jeg kigger på Google earthSmile
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 23:00
Hej Henning.
Når du kommer ned ad vejen til sandager lige når du kommer ned til vandet,drejer
du til højre ca 250 m henne kommer en parkeringsplads. Du kan starte dit fiskeri lige nedenfor P pladsen og fisker hen mod spidsen,når du runder spidsen her fisker du ind i stranderød bugt,her kan du fiske ind til den sidste stenhøfde,her lige omkring starter der et fredningsbælte.
Det kan evt være lidt problematisk at fiske ind i bugten,da der er skrænter og dybt vand,men prøv evt at kaste skråt,da fiske ofte går tæt på land her.
Stykket fra P pladsen og hen til spidsen må du ikke glemme at fiske.
 
Fra sommerhuset til skeldevig er der ca 25 km vil jeg tro,men det er turen værd
 
Med hensyn til kollund mole, hvis du står her og kigger hen langs med skoven og følger kystlinjen ca 300 m kan du se at der ligesom går en spids ud,hertil må du fiske for efter spidsen starter fredningsbæltet.
Med hensyn til fiskeri på selve molen,her kan man fint fiske,prøv evt at tage din søn med derned i skumringen i kan evt være heldig at torskene er inde.
Hvis du har flere spørgsmål lader du bare høre fra dig,så ska jeg hjælpe så godt jeg kan.
På søndag skal jeg være med til at sikre at vi får lidt flere havørreder da ska vi ud at elektrofiske,da jeg er med i vor vandpleje.
Ville blive glad hvis du skrev tilbage om dine fangster.
 
Mvh
Frank
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 14:34
Jeg siger pænt tak for den grundige information Thumbs Up
jeg har lige studeret krak, så skulle der være styr på fredningsbælterne ud fra din beskrivelseSmile
Jeg skriver tilbage i denne tråd når jeg er tilbage igen på mandagSmile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down