Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye western geddefilm

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Lanng Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
P.Lanng

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.Lanng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den nye western geddefilm
    Sendt: 04 Nov 2011 kl. 00:18

den må være støttet af Zentropa eller filmfonden, det virker underligt at et par amatører kan lave sådan en verdensklassefilm,

Til top
Per Lanng Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
P.Lanng

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.Lanng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 00:28
den hedder a backyard in nowhere
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 07:19
Hvorfor det, der sidder da mange dygtige amatører rundt om i de små hjem og skulle de være støttet som du påstår, hvad skulle der så være galt med det ??.
Jeg har læst om deres tur i et af fiskemagasinerne. Det var vist en tur, hvor de fik flere oplevelser, end de havde planlagt. Måske den film skal hjem på hylden, det er jo tiden til at udvide samlingen.
Til top
Jacob Rosenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rosenberg Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rosenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 09:07
Hej alle.

Er selvuddannet interaktivdesigner og motiondesigner. Jeg må sige at der altså på ingen måde behøves være større produktionsselskaber ind over en film blot fordi de har filmet i HD og gjordt noget ud af klipning, flow, colorgrading og design.

Men speaking of, Mange danske fiske film, fortjener laaaangt bedre produktioner.
Og det er altså noget alle kan klare! med små midler.

Med venlig hilsen

Jacob Rosenberg
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 09:51
 
..."Fly fishing; Catching fish the hardest way...." --- Hm!!!!! , hvad med at prøve at skære sig en hasselkæp, sætte et stykke bastsnor på og bruge en krog lavet af en knogle - Hm! - fluefiskere har det sgu med at pynte sig med lånte fjer, hvorfor mon det???


Redigeret af Steen Kehler - 04 Nov 2011 kl. 10:01
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 10:02
Jeg så faktisk A Backyard in nowhere igår, og må 100% bakke op om alle de rosende anmeldelser den har fået rundt omkring. Her har vi virkelig en lille amatørfilm, som leverer top klasse, og ikke bare i smukke gedde strikes og natur, men også filmens hovedemne, det social drama der finder sted i udkants verden.
Ligesom filmens medvirkende må have følt en trang til at komme derud hvor naturen er naturlig. Sad jeg tilbage med selvsamme trang i kroppen efter filmen, at stå i et efterårsklædt landskab med tusindvis af km omkring mig uden veje og huse, og nyde den uberørte natur og de vilde gedder. Og at rejsen dertil er fyldt med farer og gale rednecks, det gør jo ikke eventyret mindre spændene.
 
Mit favorit citat må være: (oversat til dansk)
Da vi landede her i dette kæmpe øde ingenting, følte jeg mig... ja hjemme.
 
Hvis man skal give en smule kritik, må det være at filmen mangler den helt skarpe røde tråd og, at det er mere en film om drengenes eventyr end det er fiskefilm.
Men når det så er sagt, ville jeg give det dobbelte for en film der viste det halve af det, A Backyard in nowhere gør!
 
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 10:40
hvornår kommer den ?
Til top
Peter Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Peter AC

Tilmeldt:: 19 Nov 2004
Geografisk: Holbæk
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter AC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 11:29
Hej alle,

Mange tak for de pæne ord hele vejen rundt!

Filmen er lavet på knofedt og konto overtræk over en periode på et år.

Til Mortens spørgsmål "Hvornår kommer den?" tillader jeg mig lige at gøre opmærksom på at filimen er til salg gennem www.flyfishingwestern.com. Den begynder så småt også at finde vej ud i butikkerne, og kan bl.a. købes i Hunters House og Jagt & Fiskerimagasinet, samt Jan & Bo kæden.

Bedste hilsner
Peter Christensen (Producenten)
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 11:47
FEEEEEEEEEEEEED trailer fra en fanatisk gedde fisker.
 
Glæder mig til at se den fulde version.
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 13:50
Hej Peter
Det er en virkelig fed film I har fået lavet Thumbs Up
Den kan kun anbefales
mvh.
Niels
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 14:03
Har kun set traileren men det virker som en dejlig befriende fiskefilm fri for belærende pladder. Lidt ligesom Tapam. At man så ikke er så meget til fluegrejet er nok til at overse :)
Godt gået Peter!
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 14:10
Citat: Peter AC

Hej alle,

Mange tak for de pæne ord hele vejen rundt!

Filmen er lavet på knofedt og konto overtræk over en periode på et år.

Til Mortens spørgsmål "Hvornår kommer den?" tillader jeg mig lige at gøre opmærksom på at filimen er til salg gennem www.flyfishingwestern.com. Den begynder så småt også at finde vej ud i butikkerne, og kan bl.a. købes i Hunters House og Jagt & Fiskerimagasinet, samt Jan & Bo kæden.

Bedste hilsner
Peter Christensen (Producenten)

Kunne være fedt hvis i distribuerede den digitalt via sitet.
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 14:49
@ Morten
Den er til at bestille på ovennævnte hjemmeside og jeg modtog mit eksemplar få dage efter udgivelsen, så det er bare at bestille der og så nyde filmen.

@Peter
Jeg er drøn misundelig på jeres fede tur, så stå helvede i overtræk og lange nætter ik´!
Det resultat i har leveret, kan i være top stolte af og jeg håber der kommer nok overskud til at i kan tage over og besøge Innoko igen.
ClapClapClap
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 15:12
Wau, det er bare en flot trailer. 
Herligt med nogle gutter der bare fyrer den af. Fanger fisk hvor vi andre drømmer om at fiske og så laver de faktisk noget nyt. 
Plejer at blive små søvnig når jeg ser fiskefilm, men denne her virker sprød og meget meget anderledes. Den sociale dimension med "rednecks" osv. er bare guld i mine ører.

Og så er der flotte billeder. Estetisk og meget anderledes.

Håber resten af filmen holder samme flotte "puls".

Vh
Niels Åge Skovbo

Til top
Peter Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Peter AC

Tilmeldt:: 19 Nov 2004
Geografisk: Holbæk
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter AC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 15:28
Mange tak de herrer. Dejligt at film og trailer vækker begejstring. 

Der er lidt ekstra anmeldelser for de nysgerrige her:
http://fiske-feber.se/blogg/2011/11/den-bedste-fiskefilm-jeg-endnu-har-set/

Og her (på engelsk):
http://mouching.wordpress.com/2011/11/02/a-must-see-a-voir-absolument/

Samt i det nye nummer af Fisk & Fri.

@ Bo: Jeg tør aldrig sætte mine ben ved Innoko igen, men hvis salget går godt laver vi selvfølgelig en film til:)

Bedste hilsner
Peter

Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 21:07
Der findes også en ny geddefilm

Prøv youtube

A backyard in umeå

Det er nyeste skud fra deres stamme og kommer snart
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 23:06
Hej Peter
 
Har lige set jeres film og har kun en kommentar ClapClapClapClapClap
 
Det er næsten som at være der selv. Ikke at jeg har prøvet det så langt ude "in the middle of nowhere", men jeg havde meget let ved at leve mig ind i jeres oplevelser efter at have tilbragt en uge i Yukon for snart mange år siden.
 
Og i øvrigt respekt for jeres beslutning om at bakke ud af en prækær situation med de lidet elskværdige båtnakker I stødte på.
 
Har I i øvrigt kontaktet firmaet der står bag disse åndeligt mindrebemidlede mennesker og fortalt om jeres oplevelser? Det kunne jo være at ejerne ikke vidste hvordan deres ansatte opfører sig når/hvis de ikke er under "opsyn" af chefen med mindre det selvfølgelig er ham der har sat dem i gang.
 
Har selv haft en lignende slags cowboys inde på livet i Alaska fra en lodge, der mente at deres gæster havde første ret til floden vi fiskede på. Gudskelov var vi i selskab med en guide, der ikke var bange af sig og fik sat dem på plads.
 
Det hjalp især da han venligt, men bestemt, gjorde dem opmærksom på at fiskeribetjenten i det pågældende område i øvrigt boede samme sted som os, og at vi da sagtens kunne forelægge sagen/problemerne for ham og høre hvad han mente om sagen.
 
Men som sagt - flot flot film - virkelig en nydelse at se og jeg glæder mig til 2'eren.
 
Tight Lines
 
Lars


Redigeret af Enken - 12 Nov 2011 kl. 23:06
Til top
Henrik Breinholdt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
buggi

Tilmeldt:: 27 Sep 2002
Geografisk: Kysten omkring fyn.
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér buggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 23:34
Helt enige om at, filmen A Backyard In Nowhere er en super fed og flot film.
Filmen kan også købes i Go-Fishing, se mere på www.go-fishing.dk Wink God weekend og knæk & Bræk

Til top
Peter Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Peter AC

Tilmeldt:: 19 Nov 2004
Geografisk: Holbæk
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter AC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2011 kl. 15:52
Hej Lars,

Dejligt at høre!

Den ene af de to chefer i foretagendet er ham du ser i filmen. Det var dog en af deres guider der var slemmest, men hans chef stod lige bag ham og holdt sig bestemt ikke tilbage.

Kedeligt at du har været ude for noget lignende, hvilket vel bare tyder på at det er en temmelig vild mentalitet der råder ude i den store vildmark.

Bedste hilsner
Peter


Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2011 kl. 16:47
Citat: Peter AC

Hej alle,

Mange tak for de pæne ord hele vejen rundt!

Filmen er lavet på knofedt og konto overtræk over en periode på et år.

Til Mortens spørgsmål "Hvornår kommer den?" tillader jeg mig lige at gøre opmærksom på at filimen er til salg gennem www.flyfishingwestern.com. Den begynder så småt også at finde vej ud i butikkerne, og kan bl.a. købes i Hunters House og Jagt & Fiskerimagasinet, samt Jan & Bo kæden.

Bedste hilsner
Peter Christensen (Producenten)
Go fishing der kan den også købes og den er bestilt Smile
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2011 kl. 18:23
Hej

Jeg synes at filmen ser virkelig fed ud og har rigtig meget lyst til at se den, men en pris på 250 kr er lidt i overkanten. Er det fordi at markedet er meget lille, at man bliver nødt til at kompensere med en høj pris?
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2011 kl. 21:25
Hej Peter
 
Ved egentlig ikke om den generelle attitude i vildmarken er temmelig vild. Jeg tror mere det beror på at en del af de mennesker der flytter derud, har gjort det fordi de har svært ved at tilpasse livet i den "globale landsby" og den deraf følgende konformitet. Og ikke mindst at man håndhæver sit ret (eller det man synes er ens ret) på en mere direkte og kontant facon end vi er vant til i lille friserede Dannevang.
 
Jeg kommer til at tænke på et skilt min kone og jeg passerede, da vi kørte fra Alaska via Taylor Highway til Dawson (Klondike) i Yukon, Canada. På et stykke af Taylor Highway køre man igennem et område ved navn "Forty Mile Mining District", hvor der stadigvæk er en hel del guldudvinding. Første gang vi så et skilt af den kaliber ved en sidevej, var jeg overbevist om at jeg havde læst forkert. Da et lignende skilt dukke op satte jeg farten ned og på skiltet stod "Trespassers will be shot on sight" eller med andre ord du får fyldt røven med varmt bly, hvis du er uvedkommende. Langt fra "Adgang forbudt" skulle man mene. Min kone og jeg havde bestemt ikke lyst til at teste om det var sandt.
 
Når det er sagt har jeg nok oplevet nogle af de mest gæstfrie og åbenhjertede mennesker på mine ture rundt i Alaska på fiskende og i autocamper.
 
Så ja det kan være vildt, men det kan bestemt også være varmt og åbenhjertligt, og de fleste lokale kan lære at sætte pris på f.eks. Gl. Dansk, skønt det i nogle situationer kan tage lidt tid. WinkWink.
 
Kommer der i øvrigt en To'er??
 
Tight Lines
 
Lars
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2011 kl. 00:06
Den ser meget flot ud, den glæder jeg mig til at se. Også selvom det ikke er et fiskeri der lige rammer mine lyster.

Peter, glem nu ikke denne anmeldelse: http://vakmag.com/fluefiske/svensk-omtale-av-gjeddefilm


Til top
Peter Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Peter AC

Tilmeldt:: 19 Nov 2004
Geografisk: Holbæk
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter AC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 18:10
Hej Lars,

Jeg har været i udlandet, så beklager den sløve respons.

Du har helt ret - gæstfriheden overfor fremmede kendetegner bestemt også de små randsamfund i vildmarken. Det er sjældent fra oprindelige beboere man møder fjendskab, i hvert fald ikke hvis man møder dem med respekt og oprigtige hensigter.

Der kommer vel en 2'er fra en anden destination en dag, men det ligger nok nogle år ude i fremtiden - det tager sin tid fra ide til færdig film:) 

I øvrigt kan interesserede se filmen i biografen som en del af Danish Adventure Film Festival. 

http://www.dfi.dk/filmhuset/cinemateket/film.aspx?filmid=f26428

Der er også kommet endnu en anmeldelse her:
http://globalflyfisher.com/reviews/videos/a-backyard-in-nowhere

Bedste hilsner
Peter
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 22:56
Så er filmen også set her, rigtigt fed film og super flotte optagelser, men der måtte godt ha været danske undertekster, det er jo ikke os alle sammen som taler lige så godt engelsk som jer på filmenSmile
 
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MBP

Tilmeldt:: 11 Sep 2011
Geografisk: Årslev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 22:56
Rigtig fed film. Det må ha været en kæmpe kæmpe oplevelse. Fedt og leve i naturen på den måde, selvom det nok ik har været nogen luxus i den måned det stod på. Respekt for jeres indsats!
 
Stephan Weck: For 250 kr får du meget. Man kan se disse film om og om igen. Det svarer ik til en alm spillefilm.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres