Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God whisky til fluebinding

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: God whisky til fluebinding
    Sendt: 04 Nov 2011 kl. 15:07

Nogle forslag til en god whisky til de kold aftener hvor man sidder og binder fluer, har røget whiskyer, så dem kender jeg

Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 15:15
Til top
Per Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nøp

Tilmeldt:: 27 Aug 2005
Geografisk: Askov
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nøp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 15:24
Prøv en Fary Lochan New Spirit det kan anbefales at den så er Dansk gør vel ikke noget
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 15:28
Ardbeg har jeg selv, ville prøve nogle specielle evt hvor der går lidt til udsætning
Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BEJ.dk86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 15:43
Hej jeg kan også godt lide en god lille whisky når jeg binder TongueTongueTongue
Men det hører ikke hjemme i offentlige/klub lokaler, nu får jeg nok en over snudenSmileSmileSmile
mvh
Børge
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 15:48
SCOTT`S Single Highlander Malt årg. 1965.
Kan anbefales og der fås vist een eller 2 fl ved henvendelse til Skjold Burne.
Prisleje 3-4 af de lange. Så nyd den.
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 15:48
nej men er skam også til mit lille private hjørne herhjemme
Til top
Mik Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mik Andersen

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mik Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 16:06
Hvis du kender de røgede typer, kender du uden tvivl også Laphroaig. Ønsker du en ikke røget Whisky, vil jeg foreslå en anden Islay-Whisky: Bruichladdich.
Bruichladdich er er kraftfuld og velsmagende..
 
Mvh Mik :-)
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kim P Avatar

Tilmeldt:: 15 Jul 2005
Geografisk: Nordsjælland, Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 16:28
Tomatin 18 year, hvis du er til den lidt "sødere" spey-side whisky

Kim P
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 16:30
Mims - man bliver jo helt "lækker tørstig" he he. jeg må lige hen og se hvad der er gemt bagest i skabet. Jeg skal lave pc i aften og ikke fluer, men uanset hvilket, er det jo godt selskab Tongue
Mener jeg har en flaske Lagavulin, der dog er lidt røget. Der bør også være en flaske Glem Morangie et sted... hmmmm. gad vide hvor meget pc jeg får lavet .... Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 17:41

Jeg skal have denne...... når der rigtig skal hygges ved fluestikket

 
 
 
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 04 Nov 2011 kl. 17:42
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 17:46
Aberlour speyside-Bowmore islay-Cardhu speyside-Highland Park Orkney-Macallan speyside-Oban Highland western...Men ingen kan måle sig med Laphroaig(la-froig)
Cool 
Leif P    ( For ikke at glemme gode irske Bushmills Black Bush ) Clap


Redigeret af leif P - 04 Nov 2011 kl. 17:56
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 18:03
Man drikker ikke whiskey ved fluestikket....
Man drikker Snaps...

/Allan
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 18:04

Hej

Der er en whisky, der er helt i en klasse for sig:
Lagavulien 16 år
Det er en fantastisk whisky, som af rigtig mange klacificeres som verdens bedste whisky.
 
Skulle du mangle denne, kan følgende - selvom de er meget forskellige - bestemt også anbefales:
Highland Park 12, eller 18 år, Cragganmore 12 år (som meget ofte kan fås i Brugsen, ca. 250 kr for en liter - til prisen et fantastisk køb).
 
Iøvrigt kan jeg anbefale dig at købe Michael Jackson's Malt Whisky Companion. Det er en fantastisk bog hvor alle malt whisky beskrives og klacificeres, bogen udgives med 1-2 års mellemrum.
 
Søren
 
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 18:26
en wiskey som man ikke må glip af efter man har smagt
alt hvad der er nede i "netto"
Glenfarclas 105 60%
og husk!
godly whiskey always needs a wee bit of water
2 dråber er nok til at åbne både smag og duft..
 
redigeret!: Min "netto" kommentar gik ikke på overstående
men var myntet på de gængse
beam,walker,fiddich12(18 har krop og sjæl),regal og dimple som er en whiskey uden krop i en flot flaske...


Redigeret af CKN - 04 Nov 2011 kl. 18:37
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 18:50
 
 There can be only one..... Talisker, drikkes tør..
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 19:35
Vil du prøve noget spændende og utraditionelt er denne et spændende bud:


God fornøjelse ;)http://glendronachdistillery.com/products/tawnyport20yo.php

Redigeret af N. Rasmussen - 04 Nov 2011 kl. 19:35
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 19:39
Og så er der denne der end ikke koster kassen :)

http://www.whiskydirect.dk/destillerier-maerker/glendronach/glen-dronach-15-yo-46.html

Redigeret af N. Rasmussen - 04 Nov 2011 kl. 19:39
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 19:49
Laphroaigh Cask Strength.

Jeg har en dejlig special tapning 10 års... Det er gode sager!

Men ellers generelt Islay!
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 19:58
Man kunne også vælge at prøve en god rom stedet. Jeg har igennem mange år holdt mig til de røgede Islay's... men på det seneste, falder valget oftere og oftere på en god rom.
 
Min favorit er den peruvianske Solera, Ron Millonario 15 år. 
 
 
En anden forrygende rom, er Ron Zacapa 23 år
 


Redigeret af NanoQ - 04 Nov 2011 kl. 19:59
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 20:04
Der er nævnt mange gode whiskyer, men jeg kan anbefale denne:
Mackmyra Special 05
- og ja, den er svensk!!! men den smager helt forrygende, og så holder den 47,2%.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 20:18
jeg har en flaske highland park... den er skøn... alternativt kan et godt glas portvin komme på bordet... eller en remy martin XO... men ofteste er det en god øl der nydes...  rochefort #10, goose isl. "bourbon county stout, eller måske en god barleywine... som jeg dog ikke på stående fod husker navnet på...


mik
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 20:26
Glengoyne Seventeen Years Old, Highland Single Malt Whisky
TC
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 21:34
takker indtil videre men i må gerne komme med flere forslag whisky/rom/portvin
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 22:13
Citat: bowman

takker indtil videre men i må gerne komme med flere forslag whisky/rom/portvin
Hvad med dig selvWink
Har du selv et forslag?
 
/J
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 22:22
nej er jo derfor jeg har spurgt efter lidt hjælp
men ved der er nogle mærker der har lavet en speciel udgave til fisker hvor der går lidt penge til udsætning osv.
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2011 kl. 23:42
Portvin, prøv "The King" LBV fra Peter Lehman!
                                              
Lavet på Shiraz druer i Australien og er helt fantastisk solbæragtig, meget mørk og perfekt til modne faste oste / blå oste, eller prøv at nyde den som alm. rødvin til en go´ peberbøf, den kan stensikkert også nydes ved fluestikket ;o)!
 
Kjær & Sommerfeldt er agent i DK 
Johnny
www.rokkerne.dk
Til top
Søren Bøgild Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
boegild Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2008
Geografisk: Aarhus, DK
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér boegild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 05:56
Synes lige jeg vil poste et billede fra min og en god vens steelhead-tur til Skeena-området i British Columbia. Vi havde lejet en hytte og en aften midt i fluebindingen går al strøm i miles omkreds. Meeeen, sådan en lille ting skal nu ikke forhindre os i at binde lidt intruder-fluer til næste dag ved riveren.. Whiskey er ikke bare god sammen med fluebinding - æsken kan også bruges som støtte til mobiltlf lommelygten Wink
 
 
Whiskey er nu en rar ting Big smile
Til top
Jan Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Port Charlotte

Tilmeldt:: 10 Mar 2011
Geografisk: Skjern
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Port Charlotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 08:14
Du tænker sikkert på Dalmore, der har lavet en Dram til hver af de fire store skotske floder. Jeg smagte dem i foråret, men må erkende mine smagsløg ikke fandt en gentagelse ønskværdig. Det uanset hvor meget de støtter udsætningerne med.

Som så mange andre er jeg forfalden til Islay malts, eller skal det være dansk så en flaske Rye whisky, First Impression Stauning Whisky. Den er ikke gammel, men den smager faktisk meget godt.




Redigeret af Port Charlotte - 05 Nov 2011 kl. 08:14
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 08:56
takker endnu en gang for jeres forslag kom gerne med flere
Til top
zdravko lozancic Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
joly

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: als
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér joly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 10:46
Prøv denne her; Bruichladdich, 17 Years Aged, Caribean Rum Cask....
Rigtig god fornøjelse
Mvh Lozancic 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 10:58
Jamen så er der vel også nogle der kan anbefale en rigtig god spegepølse.
Ja altså...til at tage med i madpakken på fisketur. Clown

Mvh
Jim.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 11:18
Stakkels Jim
 
 
Denne spegepølse kan ikke anbefales...
Der er langt over sidste salgsdato
 
Jeg troede ikke du tog på fisketur mere, men kun på ture hvor du måske dypper fluerne i noget fisketomt vandCry - måske lidt god "snabelvand" kan anbefales, ikke at man fanger noget, men det er sikkert dobbelt så sjovt ikke at fange nogetBig smile
 
/J
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 11:23
Jeg fisker altid i fisketomt vand for ikke at skade den lille bestand, derfor er det vigtigt med en ordentlig spegepølse i madpakken.

Jim.
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 12:36
takker
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 13:42
Hej Jim
 
Dit forsøg på at tage gas på denne tråds indhold lykkedes vist ikke. Forklaringen er måske debattørernes manglende forståelse for madpakkens indhold på en fisketur i forhold til hvilken whisky man bæller i sig når der bindes fluer. Jeg skal, i al beskedenhed, fortælle dig, at spegepølsen er ligegyldig. Det afgørende for en god spegepølsemad er tykkelsen af fedtlaget nedenunder.
Iøvrigt er det også ligemeget med sidste salgsdato for spegepølse. Den indeholder så meget lort og skidt af kemikalier, at den stort set ikke fordærves.
 
Mvh
 
Karsten
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 14:17
Der er helt sikkert kommet rigtig mange interessante whiskey mærker frem her på tråden. At købe dem alle er vist lidt af et økonomisk projekt, så det bliver nok til en udvidet ønskeseddel til jul og fødselsdage. De bliver i hvert tilfælde noteret, og så må vi se, hvor langt ned af listen jeg kommer he he.

Jeg synes ikke, at mad og whiskey hører sammen. Når  jeg vil "smage" på en god whiskey, skal mine smagsløg ikke være bedøvede af div. madsmag. Så vil jeg sku hengi mig, til så mange nuancer smag og lugt nu kan give.

Hvis vi taler mad og drikke, er det vist en god snaps evt. i div. krydderudgaver, der skal anbefales. Herunder selvfølgelig en stærk ost med sky og snaps.

Mvh. - Kim -
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 17:10
Jeg foretrækker en god Rom.
Den er ikke så skarp i smagen, men mere rund og blid. Hvis du ikke har smagt nedenstående, kan jeg kus sige en tilg - Prøv den
 
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 17:26

Hej Karsten.


Som jeg altid har sagt, så er du sku en mand med den helt rette forståelse.


Og nej, det er ikke altid nogen succes at være morsom herinde...måske er det i virkeligheden fordi at jeg ikke er særlig morsom, eller også handler det måske blot om at inkarnerede fluebindere ikke beskæftiger sig med noget så ligegyldigt som at spise...dette gælder tilsyneladende i overvejende grad spegepølse.

Det er nemlig rigtigt, det vigtigste er et ordentligt lag fedt nede under spegepølsen, og grundet fremstillingsmetoden mht spegepølsen, så er det mindre væsentligt at skrive sidste holdbarhedsdato på pakken...når blot årstallet er angivet...altså næsten ligesom med en god whiskey forstås.


Og nej Kim, whiskey til mad vil jeg også betakke mig for.

Til gengæld kan vi godt lide en god rødvin a la "kælderens bedste"...ikke ? Tongue


Mvh

Jim.

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 18:07
Citat: scott

Hej Karsten.

Som jeg altid har sagt, så er du sku en mand med den helt rette forståelse.

...Det er nemlig rigtigt, det vigtigste er et ordentligt lag fedt nede under spegepølsen, og grundet fremstillingsmetoden mht spegepølsen, så er det mindre væsentligt at skrive sidste holdbarhedsdato på pakken...når blot årstallet er angivet...altså næsten ligesom med en god whiskey forstås.

Mvh

Jim.

Vor herre bevares til hest!!!, at det skulle være ligegyldigt, hvilken spegepølse der bruges - det lyder sgu totalt amatøragtigt i mine øre,,, altså det giver jo slet ingen mening at investere i en masse kvalitets fiskegrej og kvalitets drikkevare og når det så kommer til det at spise en mad med spegepølse, så stiller man sig tilfreds med et lavkvalitets produkt - Hm!!!
 
Næ du!, For selvfølgelig betyder det rigtig meget, hvilken spegepølse der bruges, f.eks. smager en mad med Mineslund valnødpølse eller oksekødspølse m/chili http://www.mineslund.dk/ooizzCMS/poelser sådan ca. 7231 gange bedre end et stykke med wannabe tre-stjernet. Og en mad med f.eks. Pouls pebersalami eller vildsvine spegepølse http://www.poulsspegepoelser.dk/ smager 9225 gange bedre.
 
Herudover, så er den her Cognac at foretrække fremfor de fleste Whisky


Redigeret af Steen Kehler - 05 Nov 2011 kl. 18:09
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 18:23

Næ næ hør nu lige Steen...det som Karsten og jeg siger, at det er tykkelsen af selveste fedtlaget under spegepølsen som er afgørende for helhedsoplevelsen, det betyder jo ikke at det er fuldstændigt ligegyldigt med spegepøslen i sig selv.

I øvrigt så var jeg slet ikke klar over at du var så velbefaren i spegepølsens forunderlige verden, det er jo virkeligt imponerende må jeg sige.

Ser du...når jeg nu har investeret alle mine penge i fiskegrej og rødvin, så har jeg jo netop ikke råd til ordentligt spegepølse også....det giver da mening, ikke ?

Og hvis Aldi`s spegepølse virkeligt smager af 7231 mindre end Minelund`s...så kan den da for pokker umuligt smage så grimt kan du nok se.


Mvh

Jim.

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 18:33
Hej Jim

Ja en gammel spegepølse hører vel under den "lagrede" udgave he he. Skal jeg drikke rødvin, skelner jeg mellem 2 slags.

1. Den der ikke er for kraftig eller krydret, og som derfor ikke "kradser" i mavesåret mems jeg binder fluerne. Desuden holder øjnene sig også længere åbne (læs fluebinding) henad midnatstid, end hvis jeg bruger whiskey som fluebindings inspiration he he.

2. Den rødvin der passer til lidt kraftigere madanretninger såsom den lagrede ost, krydrede retter, and, vildt - m.m. Den ligger pænt i vinreolen mens jeg binder fluer, og venter på en chance for at få luft (iltning) LOL (ps - vinen)

Min favouritdrik er egentlig cognac, som Steen nævner. Her kan jeg lide de fleste sorter, hvis de har en "pris" på over kr. 300.- så bare hæld op..... takker he he.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 05 Nov 2011 kl. 18:35
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 18:44
Da nu whiskey snakken er hoppet lidt over i spegepølse afdelingen, vil jeg da gerne bemærke, at min favourit mellemmad på en kold fisketur er, en tyk skive grovkorns rugbrød med et solidt lag krydderfedt og så et godt lag spegepølse på. Fedt er jo en smagsforstærker, og giver desuden varmen.

Jeg har været uheldig de 2-3 gange jeg har prøvet oksespegepølse. Måske har de været lavet af noget af de 10 år gamle oksemørbrader, der er dukket op hos nogle grådige leverandører?. Men jeg prøver jo nok igen Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 18:51
Jamen Kim, jeg vil tro at det forholder sig nogenlunde på samme måde som feks Russisk salat, der er jo heller ingen russere i, så køb du trygt oksespegepølse.
Man skal ikke tro på alt hvad man læser, det er jo derfor at Karsten og jeg skal have et ordentligt lag fedt under...det ved man da hvad er.

Mvh
Jim.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 19:07
Hej Jim - jamen jeg spiser ikke russisk salat...jeg vil jo nødigt kaldes kommunist....LOLL.

Mange af de yngste danskere, er jo flasket op med advarsler om alle de "dødelige" ingredienser der bliver tilsat vores mad. Herudover skal de så også forholde sig til alle advarslerne om de naturlige ingredienser såsom salt, fedt, sukker og lignende. Derfor får de nok et større tryghedsbehov for hvad de putter i munden, hvilket igen giver dem en mindre fødevare"bredde" end vi andre, der lystigt (sultent) putter "næsten" hvad som helst i munden he he.

Jeg tror nu også, at der er blevet overreageret over for mættet fedt gennem de senere år. Vore forfædre der jævnligt indtog fed flæskesteg, fedtemadder, og fed sovs, smør, salt m.m. blev jo alligevel rundt de 100 år gamle. Og jeg tror sku ikke, at jeg selv har lyst til, at blive mere end det. Så har man vel også set dårligdomme nok he he.

Mvh. - Kim -
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 19:11

Nemlig...spis fedt og bliv 100 år.

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 19:30
Med hensyn til whisky vil jeg tillade mig at anbefale en Blantons Bourbun fra Frankford Kentucky.  (46,5%)
En efter min mening god og mild "majsbrændevin" he he....
 
/frede
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 19:41
[QUOTE=allan overgaard]Man drikker ikke whiskey ved fluestikket....
Man drikker Snaps...

/Allan
 
Helt enig, godt Dansk produkt!
mange fine krydresnapse,
er forsvundet ved fluestikketLOL
Vh Heine.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 19:49
Dette er ikke en spegepølse!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2011 kl. 19:57
Næh men det er i hvert fald en pølse som ser speget ud.

Jim.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres