Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hunde på kysten!!!!

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hunde på kysten!!!!
    Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:56
Værsgo Jan
Hundeejeren blev sigtet, selv om den hoppede ud af vinduet, ham der skar halsen over på kamphunden blev sigtet efter knivloven, men frikendt for drabet af hunden efter paragraf 14 om nødværge.
"drabsmanden" blev ikke angrebet men derimod en anden hund.
Michael Nielsen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:58
Hvis en løsgående hund angriber dig, så er det din ret at forsvare dig, hvilket betyder, at du må bruge sten, kæppe, knive, køller mv. mod hunden for at afværge angrebet - om hunden reelt har bidt eller ej, det er sådan set ligegyldigt, som det kan ses af stk.2.

§13. Handlinger foretaget i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.

Stk.2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.

 
 
Ovenstående kan du ikke bruge til en klap - det omhandler personer.
 
Juridisk vil den svageste altid have forret, så med mindre du uden enhver tvivl kan bevise at hunden ville skade dig alvorligt, så får du en dyreværnssag på halsen - heldigvis.
 
I øvrigt kunne det da være interessant med nogle henvisninger og links til sager afgjort ved domstolen - ikke blot nogle, der kender en, hvis onkel engang....
 
Det lyder jo på nogle af jer som om der må være hundrevis af sager omkring angreb og selvtægt/nødværge fra hunde.
 
Så kom med dem...........
Lov om nødværge gælder altså også angreb fra hunde - altså du mener vel ikke seriøst, at man "bare" skal lade sig gennem-gnaske og skambide af en angribende hund???
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 13:21
Citat: santa

Værsgo Jan
Hundeejeren blev sigtet, selv om den hoppede ud af vinduet, ham der skar halsen over på kamphunden blev sigtet efter knivloven, men frikendt for drabet af hunden efter paragraf 14 om nødværge.
"drabsmanden" blev ikke angrebet men derimod en anden hund.
 
Der gælder specielle lovregler om kamphunde - kom med nogle, der omhandler "almindelige" familiehunde på stranden. Der må jo være hundredevis af sager iflg. jeres beskrivelser.
 
Hvor ser du i øvrigt henne i dit link at manden blev frikendt??
 

"Som sagen ligger lige nu, vil han dels blive sigtet for brud på våbenloven og dels for hærværk. Sidstnævnte er for at slå hunden ihjel," siger Søren Vægter til tv2.dk. Der findes dog paragraf 14 i straffeloven, som handler om nødret. Den paragraf kan muligvis betyde, at knivmanden kan frifindes i retten.

Op til domstolene
"Men det er helt og holdent op til domstolene
. Vores pligt er, at sigte enhver der begår et lovbrud. Det er ikke op til politiet at vurdere, om han gjorde det i en god sags tjeneste eller ej. Vores holdning betyder intet for sagen," siger Søren Vægter til tv2.dk om dramaet i Stokkemarke.

 
 


Redigeret af Jan Persson - 11 Nov 2011 kl. 13:25
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 13:27
Citat: Jan Persson

 
Der gælder specielle lovregler om kamphunde - kom med nogle, der omhandler "almindelige" familiehunde på stranden. Der må jo være hundredevis af sager iflg. jeres beskrivelser.
 
 
Der er netop ingen sager, hvor personer er blevet dømt for at forsvare sig mod angribende hunde, da det jo er under loven om nødværge.
 
Kan du ikke lige finde de hundredevis af sager, hvor personer er blevet dømt for at forsvare sig mod angribende hunde???
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 13:33
Tja, der er jo f.eks. den samme sag, som du henviser til Wink
 
 

To personer er sigtet i sagen. Den ene er den mand, som med en køkkenkniv skar halsen over på kamphunden for at redde terrieren.

Han er sigtet for overtrædelse af våbenloven, hærværk og overtrædelse af dyreværnsloven, oplyser Otto Høj Madsen, politiadvokat hos Sydsjæl­lands- og Lolland-Falsters Politi.

"Hærværk dækker over selve drabet på hunden, mens han er sigtet for overtrædelse af dyreværnsloven i det tilfælde, at hunden er blevet aflivet på en inhuman måde," siger han.

 
Sagen er, mig bekendt, ikke afsluttet ved domstolen - men viser blot at man altså ikke "bare" må tæske løs på en hund med våben uden at risikere en dyreværnssag.


Redigeret af Jan Persson - 11 Nov 2011 kl. 13:36
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 13:39
Citat: Steen Kehler

Kan du ikke lige finde de hundredevis af sager, hvor personer er blevet dømt for at forsvare sig mod angribende hunde???
 
Nej Steen, det kan jeg ikke - for hele pointen er jo netop at disse sager ikke eksisterer andre steder end i jer hundehaders hoved. Der findes IKKE nogen sager af denne art, andre en nogle få ekstremer som sagen fra Lolland (hvor der vist nok lå noget gammelt nabokrig bag ved Ouch)
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 13:51
Citat: Jan Persson

Citat: Steen Kehler

Kan du ikke lige finde de hundredevis af sager, hvor personer er blevet dømt for at forsvare sig mod angribende hunde???
 
Nej Steen, det kan jeg ikke - for hele pointen er jo netop at disse sager ikke eksisterer andre steder end i jer hundehaders hoved. Der findes IKKE nogen sager af denne art, andre en nogle få ekstremer som sagen fra Lolland (hvor der vist nok lå noget gammelt nabokrig bag ved Ouch)
Jeg er absolut ikke hundehader, hvor fanden har du det fra???
Du mener altså seriøst, at jeg ikke må forsvare mig mod en angribende hund og at jeg bare skal lade den gennemgnaske og skambide mig???? Holy cow!!!!
 
Loven om nødværge gælder altså alle angreb mod dig og din ejendom.
 
Jeg har selv personligt på fisketure være nødsaget til at sparke en angribende hund og jeg har kastet sten efter og ramt en angribende hund
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 13:51
Hej Jan
Jeg elsker hunde, men jeg holder også af menesker.
Hvis jeg føler mig truet af, eller bliver angrebet menesker eller dyr, vil og har jeg ret til at forsvare mig. Det er hele humlen og ikke andet, har ejeren ikke styr på sin hund og den farer imod mig med blotede tænder forsvarer jeg mig!!.
Det har intet med min holdning til hunde at gøre.
Michael Nielsen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 13:56
Lov om nødværge kan altså ikke bruges fordi en forkælet labrador hopper op af dig på kysten - kan vi blive enig om det?
 
Hvis du begynder at tæve hunden med vadestav, sten, kniv eller andre våben - så er det altså DIG, der har en dårlig sag.
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 14:00

Hej Alle

Til jer der mener i har ret til at forsvare jer mod en hund kan jeg kun sige så har jeg ret til at forsvare min hund mod jer, så stik lige fingeren i jorden inden i kommer med sådanne udtalelser og sæt jer ind i hundens kropsprog.
 
Men når det så er sagt har vi alle ret til at bruge stranden men kan man ikke styre sin hund skal den i snor.
 
Begge mine hunde kunne aldrig finde på at løbe hen til fremmede kun hvis de får lov gøre de det, den store 70 kg sag Broholmer/Rotweiler trænet som vagthund indgyder en del respekt men er jordens mest glade hund der elsker alle mennesker der vil snakke med den, men den vil til enhver tid forsvare mig med sit liv hvis folk opføre sig truende overfor mig.


Redigeret af jimmi petersen - 11 Nov 2011 kl. 14:01
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 14:04
Jeg har aldrig sagt at jeg ville slå til en hund der kommer fredeligt hen for at snakke, jeg har sagt at føler jeg mig truet, og ejeren ikke har styr på hunden, vil jeg forsvare mig, det vil jeg gøre til hver en tid og sted.
Michael Nielsen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 14:17
Citat: Jan Persson

Lov om nødværge kan altså ikke bruges fordi en forkælet labrador hopper op af dig på kysten - kan vi blive enig om det?
 
Hvis du begynder at tæve hunden med vadestav, sten, kniv eller andre våben - så er det altså DIG, der har en dårlig sag.
Hvis en hund angriber mig, så har jeg ret til at forsvare mig mod den - og længere er den altså ikke.
Hvis en uopdragen løsgående labrador forsøger at hoppe op ad en person, hvilket jo kan tolkes som et angreb, hvis man er bange for hunde, så har man altså ret til at forsvare sig mod den, som det står beskrevet i stk.2. - så det er altså en rigtig god ide at holde sin hund i snor og/eller at have den under kontrol, når man færdes ude i det fri.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 14:50
Først og fremmest; Jeg er altså ikke hunde hader!!!! Min ven Johnny har faktisk en hund vis knurhår er et fremragende og uundværgeligt materiale i min fluebinding.. For slet ikke at snakke om den løkke jeg får ved at sparke løs på tilfældige hunde tidligt om morgen.. Ohh hvilken glæde.. 

Når det er sagt. - Med de nyfremkommende oplysninger om at man kan få erstatning fra personer der forsvarer sig mod ens ”kæledyr” har jeg planlagt at tage min Isbjørn med på Roskilde Festival næste år. Planen er at jeg fylder bjørnen med ecstasy, speed, krudt og andet godt. Så slæber jeg den med til Dødsmetal og smækker den i røven med en femstrenget banjo.. Hvor meget tror i at man kan få i erstatning pr. person som den overfalder? 2000kr?? 10000??? Tongue ?????
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 15:03
Citat: Steen Kehler

 Hvis en hund angriber mig, så har jeg ret til at forsvare mig mod den - og længere er den altså ikke. Men det er den jo, for i DK skal man bruge sin sunde fornuft og hvis en dommer mener du har handlet unødigt voldsomt mod sådan et angreb, (som jeg iøvrigt har meget svært ved at se ske med min viden om hundens adfær) står du ikke godt. 
Hvis en uopdragen løsgående labrador forsøger at hoppe op ad en person, hvilket jo kan tolkes som et angreb, hvis man er bange for hunde, så har man altså ret til at forsvare sig mod den, som det står beskrevet i stk.2. - så det er altså en rigtig god ide at holde sin hund i snor og/eller at have den under kontrol, når man færdes ude i det fri.
Helt enig, det er en god idé at forsøge at have kontrol over sit dyr.
Men bare fordi du/man føler sig truet af at hunden hopper op ad dig, tror jeg ikke at en evt. retsag ville frigøre dig/man for ansvar. Så sort/hvid er der ingen lovgivning der er...
 
Og bare lige for at præcisere er dette ikke et forsøg på at angribe dig som person, det er blot en kommentar til dit indslag i debatten.
 
Og så bare lige for at sige det igen. En hund der føler sig truet, som f.eks. fordi der står en foran den og dens herre og vifter truende med en pind, vil forsvare sig selv og dens herre og den har altså ikke forstand til at forstå at du blev bange da den ville snuse til dine fiskeduftende waders. Så lige som så mange andre konflikter i vores verden, er løsningen ikke at optrappe og tyge til vold.
 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 15:48
Helt i orden at folk lader deres hunde løbe frit på en strand, men de skal sgu have fuld kontrol over dyrene.
 
Mindes ved synet af denne tråd mine gode ven Jesper, som blev pisse sur, da en hundejer uden kontrol lod hans to store hanhunde urinere i Jesper åbne rygsæk inde på bredden, medens Jesper var i waders derude i vandet. Grej, mad og drikkervarer blev grundigt genneskyllet.
 
Det gav så sandelig en dårlig stemning på den tur Confused
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 16:09
Citat: Skjold82

Citat: Steen Kehler

 Hvis en hund angriber mig, så har jeg ret til at forsvare mig mod den - og længere er den altså ikke. Men det er den jo, for i DK skal man bruge sin sunde fornuft og hvis en dommer mener du har handlet unødigt voldsomt mod sådan et angreb, (som jeg iøvrigt har meget svært ved at se ske med min viden om hundens adfær) står du ikke godt. 
Hvis en uopdragen løsgående labrador forsøger at hoppe op ad en person, hvilket jo kan tolkes som et angreb, hvis man er bange for hunde, så har man altså ret til at forsvare sig mod den, som det står beskrevet i stk.2. - så det er altså en rigtig god ide at holde sin hund i snor og/eller at have den under kontrol, når man færdes ude i det fri.
Helt enig, det er en god idé at forsøge at have kontrol over sit dyr.
Men bare fordi du/man føler sig truet af at hunden hopper op ad dig, tror jeg ikke at en evt. retsag ville frigøre dig/man for ansvar. Så sort/hvid er der ingen lovgivning der er...
 
Og bare lige for at præcisere er dette ikke et forsøg på at angribe dig som person, det er blot en kommentar til dit indslag i debatten.
 
Og så bare lige for at sige det igen. En hund der føler sig truet, som f.eks. fordi der står en foran den og dens herre og vifter truende med en pind, vil forsvare sig selv og dens herre og den har altså ikke forstand til at forstå at du blev bange da den ville snuse til dine fiskeduftende waders. Så lige som så mange andre konflikter i vores verden, er løsningen ikke at optrappe og tyge til vold.
 


Fuldstændig enig - blot vil jeg tilføje, at det til enhver tid er den, der tæver hundens ansvar at BEVISE at hunden var ved at angribe og ikke blot ville hilse på.

Kan man ikke det - og det bliver endda meget svært - så har man tabt sagen allerede inden den er begyndt.

Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 16:37
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 17:09
Citat: Skjold82

 Men det er den jo, for i DK skal man bruge sin sunde fornuft og hvis en dommer mener du har handlet unødigt voldsomt mod sådan et angreb, (som jeg iøvrigt har meget svært ved at se ske med min viden om hundens adfær) står du ikke godt.
Helt enig, det er en god idé at forsøge at have kontrol over sit dyr.
Men bare fordi du/man føler sig truet af at hunden hopper op ad dig, tror jeg ikke at en evt. retsag ville frigøre dig/man for ansvar. Så sort/hvid er der ingen lovgivning der er...
Og bare lige for at præcisere er dette ikke et forsøg på at angribe dig som person, det er blot en kommentar til dit indslag i debatten.
 
Og så bare lige for at sige det igen. En hund der føler sig truet, som f.eks. fordi der står en foran den og dens herre og vifter truende med en pind, vil forsvare sig selv og dens herre og den har altså ikke forstand til at forstå at du blev bange da den ville snuse til dine fiskeduftende waders. Så lige som så mange andre konflikter i vores verden, er løsningen ikke at optrappe og tyge til vold.
 
Nu er der jo ingen grund til, at jeg skulle føle mig angrebet som person med dit indlæg, da du jo netop forholder dig til det, debatten drejer sig om og ikke kommer med uvedkomne personrettede kommentarer.
 
 Nå men, herudover, så kan lovgivningen altså være ret vidtgående, når det handler om nødværge, hvilket kan ses i stk.2.
Stk.2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.
Dette betyder altså, at hvis man er skidebange for hunde, så er der ikke noget, der hedder sund fornuft men derimod instinkt, hvilket betyder, at enten stivner man af skræk eller også handler man, hvis en hund angriber (gøende hopper op ad) og som der netop står beskrevet i stk.2. så vil den fremkaldte skræk gøre personen straffri, hvis vedkomne slår, sparker, eller kaster sten på den m.v. for at afværge angrebet.
 
 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 13:52
http://cdn.inquisitr.com/wp-content/2011/08/polar-bear-attack-svalbard-norway.jpg
 
BRØØØØLLLL.... Bare rolig den vil kun lege og hvis den alligevel kvaser dit kranie så er det dig der ikke har bjørnetække og i øvrigt er en bjørne hader der ikke har haft det privilegium det er at vokse op sammen med en Isbjørn LOL
Til top
Bo Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Skjold82 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skjold82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 14:02
Peter/King
Jeg troede den dikussion var vel og grundig kneppet iggennem! Vi kommer ikke hinanden nærmere med denne kommentar, så skal vi ikke bare vedtage at lade denne tråd gå død!
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 14:21
Citat: Skjold82

Peter/King
Jeg troede den dikussion var vel og grundig kneppet iggennem! Vi kommer ikke hinanden nærmere med denne kommentar, så skal vi ikke bare vedtage at lade denne tråd gå død!
 
Nej det synes jeg ikke at vi skal, er du utilfreds kan du bare lade være med at læse i tråden Wink
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2011 kl. 23:30
Nej, jeg synes også vi skal holde liv i denne tråd. Som jeg har slået på tidligere, så må det være hundeejerne der skal have styr på deres kræ og det har de kun hvis den er i snor!
 
Jeg mener ikke det er min pligt at sætte mig ind i/eller lære en hunds signaler og opførsel, jeg ønsker ikke nogen kontakt med den uanset om den "kun" vil lege eller ej. Ligesom at jeg heller ikke forventer at andre forstår mig, når jeg får mine spastiske anfald, men affinder mig med at folk bare ser den anden vej og lader som ingenting.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 02:36


Vi skal alle være glade for at; mennesket ikke kastede sin kærlighed på Kommode varaner... De er svære at tolke og deres savl er nærmest giftigt...når de først begynder at spring op af folk.. ja så skal ejeren have en virkelig god kommode-fløjte - hvis m/K skal kalde det stolte kæledyret tilbage...

Jeg vil så også advare mod at vi kommer til at snakke om katte.. disse fiskeglade dyr i 100000 vis - der befolker vores haver og natur - med usandsynlige mængder - padder og fugle på samvittigheden...Tænk hvad de små implementerede fjolser har fået formøblet - siden...dengang

Mennesket ville passe dyr..for mere end kødets skyld...

Held og lykke

Jesper

Redigeret af fishmadman - 19 Nov 2011 kl. 02:38
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 13:14
Citat: Klaus Neilsen

Nej, jeg synes også vi skal holde liv i denne tråd. Som jeg har slået på tidligere, så må det være hundeejerne der skal have styr på deres kræ og det har de kun hvis den er i snor!
 
Jeg mener ikke det er min pligt at sætte mig ind i/eller lære en hunds signaler og opførsel, jeg ønsker ikke nogen kontakt med den uanset om den "kun" vil lege eller ej. Ligesom at jeg heller ikke forventer at andre forstår mig, når jeg får mine spastiske anfald, men affinder mig med at folk bare ser den anden vej og lader som ingenting.

Det der Klaus er bare ikke iorden du siger hunde ejere SKAL holde deres hund i snor ellers har de ikke styr på den.  sikke noget fis, jeg kan love dig at hvis vi skulle mødes på en strand og mine hunde går fri vil de ikke komme i nærheden af dig, så jo man kan godt have styr på sine hunde hvis man gider bruge tid på demSmile

Som du også skriver er det ikke din pligt at sætte sig ind i at læse en hunds signaler, det er da fint nok, men så skal du nok heller ikke fortælle os med hund om vi har styr på dem eller ej for det har du jo ikke sat dig ind i Wink
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 20:35
Henning, du må så være enestående, for din slags hundeejer er jeg ikke stødt på. Har lige brugt lidt tid på at læse dine indlæg i tråden og kan forstå at du har gjort rigtig meget for at have styr på dine hunde, respekt for det, og beklager du føler dig forurettet over min generalisering. Men som Jeg har skrevet tidligere, så er det dem der ikke har styr på deres hund(e) der bekymrer mig, og jeg kan ikke se på den hund der løber mod mig om dens ejer (som befinder sig langt væk) har styr på den!
 
Nu når lovgivningen giver hundeejere som kan styre deres hund så den ikke genere andre lov til at lufte den uden snor og oven i købet i en begrænset periode, ja så skal de helt sikkert have lov til det.!
 
Det er heller ikke dem der er problemet, eller alle jer andre der har styr på jeres hunde for den sags skyld. Det er jo lige netop dem der ikke har styr på deres hunde der er problemet, hvordan skal jeg kunne afgøre om den hund der stormer imod mig kun har til hensigt at lege? Det er jo lidt for sent bagefter, efter at ejeren gentagne gange har råbt sit og hvad faen han gør for at få dyret til at stoppe og man er blevet bidt, at prøve at afværge! Derfor foretrækker jeg at tro han ikke har styr på hunden...
 
Og det er ikke kun ved fiskevandet man møder dem, hvad med "Yvonnes" taber pony (læs: schæferhund) nede foran Brugsen, eller "Brians" kamp/muskel/dræberhund nede foran apoteket? De har sku da heller ikke en skid styr på deres kræ
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 21:18
Jeg er enig, det er nemlig også bare generaliseringen der irriterer mig lidt.
Som sagt jeg vil da heller ikke have fremmede hunde til at hoppe op af migSmile
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 21:34
Citat: Steen Kehler

Citat: Jan Persson

Citat: santa

er det vold at slå en hund der kommer spænende hen mod dig mens den snerer og gør.
Nej det er selvforsvar! om du så tager en stor sten i hånden, vil du aldrig blive dømt.
Michael
 
Hvor er det skønt med disse selvbestaltede jurister, der kaster om sig med mere eller mindre tossede påstande som de intet belæg har for Clap

§13. Handlinger foretaget i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.

Stk.2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.

 
 
Fortæl det til ham Urmageren der skød efter nogle røvere der forsøgte at tømme hans butik.. han fik da fængsels straf gjorde han ikke ???
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 21:43
Han fik straffen for at have et ulovligt våben samt skyde da de var på vej ud, havde han skudt da de truede ham var han ikke dømt for selvforsvaret men kun for pistolen som var ulovlig, havde han smadret dem med en spade var han ikke dømt.
Michael Nielsen
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 21:54
I øvrigt er det utroligt at man sammenligner hunde og menesker, hvis man var på fisketur i lapland, og der kom en ulv snerende mod en er det så ikke i orden at pande den en?, Alternativt at gokke den en med en sten eller en priest, hvad ville du gøre?
Michael Nielsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2011 kl. 22:35
Hej - jeg har flere gange mødt aggressive hunde der har ødelag min fornøjelse med fiskeriet. Den ene gang kom en stor hund rendende og stak snuden ned i en gammel gang snørre og indtørret ormekroge. Jeg syntes det var synd, at hunden skulle have en krog i snuden, så jeg prøvede at "hysse den væk. Reaktionen var desværre bare den, at hunden blev helt stiv i kroppen og stirrede meget skævt til mig samtidig med, at den knurrede. Så vidste jeg gordt, at jeg stod som næste på menuen, så den dumme hund fik lov til, at være i fred. Desværre fik den ikke en krog i snuden!!! - øv als Smile

Mvh. - Kim -
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 10:48
Hvad gælder så når man har angst for børn.
Må man også baske og sparke dem hvis en fam kommer ned til stranden børnene løbende mod en.børnene samler sten op er det så nu man skal daske løs.
bare for at være på forkant med situationen sæt nu de ikke vil smide stenene i vandet men mod mig og det står jo klart at forældrene ikke har styr på deres børn.De løber jo rundt .Det er helt sikkert ikke leg men en aggresiv adfærd.
Tror jeg skal ud og købe en kæmpe priest.
Det er da for dumt at generalisere alle hunde og deres ejer.
Det er som med alt andet skal et par få uheldige eksemplar ødelægge det for alle.Ja så kan vi heller ikke klage over at lods ejer lukker adgangs veje til kysten .Da det er "alle" lyst fisker og natur elsker der køre ræs på vejen og smider affald over det hele.
Frank
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 11:42
Hej Frank
Jeg har ikke generaliseret, jeg har sagt at har ejeren ikke styr på hunden, og den kommer farene gøene og snerende, så forsvarer jeg mig.
At så din fantasi eller mangel på samme, sammenligner det med børn, viser noget om dig, ikke om min moral, sagt på en anden måde, læs venligst tråden inden du farer i blækhuset.
Michael Nielsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 13:12
Hmmm. angst for børn er jo en sygdom (en fobi). Hvis man lider af dette, bør man ikke være på steder med børn. Det er ikke børnene der er problemet, men personen i dette tilfælde.
Mvh. - Kim -
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 16:24
Hej Michael
Jeg har læst tråden og er stadigvæk rystet over hvor naive nogle er ved at ville sparke en hund.Hvis man vil bides er det da lige måden at få det til at ske.
Kim det er såmænd ikke en fobi.Du skriver at så skal man ikke være på steder hvor der er børn.Det holder ikke nogen steder.Næ så må man da spære sine børn inde eller have snor på dem.
Fordi jeg synes børn er trælse i super markedet en fredag eftermiddag er det da ikke børnenes skyld .Næ det er forældrenes skyld fordi de slæber dem med ud at handle lige efter de har været 9timer i dag inst.
Det er i mine øjne det samme som nogle få hunde ejere der ikke har styr på tingene som forældre ikke har styr på deres unger nu når visse generalisere hunde samt deres ejer.Kan man også lige så godt gøre det over hele linienLOL
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 16:27
Kim hvis ikke man skal være hvor der er børn kunne i som ikke kan lide hunde så ikke bare holde jer væk fra de steder hvor der er hunde.
Det var dælme en rigtig sammenligning du kom med der.
Men man kan jo altid vende tingene så man selv får mest ud af tingene
Frank
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 16:41
Naivitet er at tro hunden ikke bider.
Men jeg kan fornemme at viden om naivitet ikke er din stærke side, ligesom læren om fobier.
Michael Nielsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 18:26
Jeg synes, at tråden er kørt ud i den bløde rabat efterhånden. Med andre ord en gang vrøvl, der ikke kommer noget godt eller rigtigt ud af. At sammenligne hunde og børn er nonsens. Uartige børn kan da forekomme, men der er da langt flere voksne, der ikke kan opføre sig ordentligt.

Det betyder så IKKE at alle skal holdes i snor, da forskellig opførsel er en del af livets nødvendige mangfoldigheder, som man kan vælge at acceptere eller lade være. Hvis man vælger det sidste - så hop i havet, for det bliver ikke anderledes.

Hermed slut fra mig på denne tråd (og jeg hopper ikke i havet Tongue)

Mvh. - Kim -
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 19:35
Michael Der er så meget du åbenbart ikke ved selv om du gerne vil.
Nu har jeg haft med hunde at gøre i over 25år bla i politihunde regi.
Så jeg ved at hvis du presser hunden eller sparker den er det helt naturligt for hunden at bide det er dens eneste forsvar.Som jeg skrev i starten af tråden er det hunde ejeren og ikke hunden du skal klandre.Ligesom at du ikke skal generalisere.
Frank som hverken er naiv eller har fobier.Sig til hvis du skal have hjælp til din hunde skræk fobi
Kim hvorfor kan jeg ikke sammenligne hunde og børn.Er det fordi du har børn og ikke hund.Læs selv dit sidste halve afsnit af dit seneste indlæg og sig mig hvorfor vi skal acceptere foreksempel uvorne unger i forhold til hunde.
Forsellig opførelse findes skam også i hunde verden så.
Lad endelig vær med at hoppe i havet du bliver bare våd
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 19:56
Jeg lider ikke af conofobi, faktisk har jeg hunde tække. jeg har haft mange hunde gennem tiden , Irsk ulvehund, labrador og et par gadekryds. men det betyder ikke jeg vil lade mig overfalde af hunde der er ude af kontrol og der startede tråden. Jeg har aldrig hørt om folk der er bange for at være bange for hunde (hundeskrækfobi).
Clap
Michael Nielsen
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 20:00
du må have et enormt hunde tække med alle de hunde som sprænger op af dig.
Hver gang du er på stranden for at fiskeWacko
Tror vi slutter her da du åbenbart er af den type der ved du har ret for du har lige selv sagt det
Frank
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 20:04
Jeg har ikke oplevet hunde er sprunget op af mig, det tager jeg i opløbet.
Jeg bestemmer i øvrigt selv hvornår jeg ikke vil besvare et indlæg. Eller kommer det ind under politihunde træningen?
Michael Nielsen
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 20:28
Du har fuldstændig ret i at du selv bestemmer hvornår du besvare et indlæg.Det var nu fra min side at jeg ville stoppe.
Synes dog lige at du beviser at du burde være stoppet når du begynder at blande hunde træning ind over det.Det var såmænd for at skrive at jeg ved lidt om hunde og ikke bare bekræftiger mig selv i at have ret.hvis du føler dig ramt ja så har du såmænd nok ret.
Skriv du bare vidre på indlægget og spark løs på alle hunde.Håber da ikke at du bliver bidt af en hund som ikke finder sig i at blive sparket men det ved du jo alt om hvor langt du kan gå med det store "hundetække" du tror du har 
det er slut for min side nu
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 20:41
Jeg føler mig overhovedet ikke ramt, men din argumentation var helt ude i skoven.
Jeg har haft hunde i flere år, jeg har også haft hundespand på grønland, men behøver ikke hive det ind i diskutionen, diskutionen er om man må forsvare sig mod løse hunde som ejeren ikke har kontrol over. Intet andet
Michael Nielsen
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 21:23
Citat: santa

I øvrigt er det utroligt at man sammenligner hunde og menesker, hvis man var på fisketur i lapland, og der kom en ulv snerende mod en er det så ikke i orden at pande den en?, Alternativt at gokke den en med en sten eller en priest, hvad ville du gøre?
Ok nu er vi pludseligt i Lapland med vilde ulve og hele svineriet, hvad er der så galt med min sammenligning...

Men kan vi i bund og grund ikke blive enige om at folk der ikke kan styre deres hund, ved det godt selv, og bør have dem i snor.. Folk der godt kan styre sin hund kan have dem gående løs inde for den lovlige periode.. og lystfiskere der sparker ens hund kommer nok ikke til at foretage sig meget andet resten af dagen....


Redigeret af Sofus_100 - 20 Nov 2011 kl. 21:24
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 21:29
Fordi urmageren ikke handlede i nødværge (de var på vej ud af butikken da han skød), pistolen han skød med var ulovlig, alene det udløser efter våbenloven automatisk en straf på et år.
Michael Nielsen
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 21:37
Michael Nielsen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 21:48
Citat: frj

Hvad gælder så når man har angst for børn.
Må man også baske og sparke dem hvis en fam kommer ned til stranden børnene løbende mod en.børnene samler sten op er det så nu man skal daske løs.
bare for at være på forkant med situationen sæt nu de ikke vil smide stenene i vandet men mod mig og det står jo klart at forældrene ikke har styr på deres børn.De løber jo rundt .Det er helt sikkert ikke leg men en aggresiv adfærd.
Tror jeg skal ud og købe en kæmpe priest.
Det er da for dumt at generalisere alle hunde og deres ejer.
Det er som med alt andet skal et par få uheldige eksemplar ødelægge det for alle.Ja så kan vi heller ikke klage over at lods ejer lukker adgangs veje til kysten .Da det er "alle" lyst fisker og natur elsker der køre ræs på vejen og smider affald over det hele.
Frank
 
Jeg må godt nok indrømme at jeg er dybt forarvet over dit tåbelige, frastødende og totalt urealistiske indlæg.. Bruge Priest til at slå på på børn - hvor herre bevares for en åndsvag ide! Enhver der har prøvet at slå på børn ved hvor forbandede hurtige de små sataner er!! Du har ikke en chance for at ramme inden de er stukket af.. Hvor faen vil du også have din kæmpepriest henne? I din rygsæk?? Og stå og fumle med den når de små svin kommer savlende??? Thumbs DownOuch
 
Ps. Du må godt låne min isbjørn til børnebekæmpelse, hvis jeg må komme forbi og sparke løs på dine hunde en dag...
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2011 kl. 22:33
Peter hvis ikke du kunne finde ironien i det med børn og priest så er det bare synd
jeg har ikke brug for nogen isbjørn men ellers tak for tilbudet
du skal da være velkommen til at komme og lege med hundene.når i nu bliver trætte gider du så lufte dem
På forhånd tak
Jo Henrik det er netop det.Helt tilbage i tråd starten skrev jeg netop også detSmile
 
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2011 kl. 17:14
I mine 25 år på kyster og i naturen som sådan har jeg aldrig haft problemer med hunde....  Hvor er jeg heldig... Men jeg har set en del af dem...
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres