Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastspole til tungere fiskeri.

 Besvar Besvar
Forfatter
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fastspole til tungere fiskeri.
    Sendt: 09 Nov 2011 kl. 21:39
Hej

Hvilket fastspole hjul kan tåle mosten, når man vil fiske agn i vægtklassen 60 - 80 gram? Det skal bare være til div. kastepirke og sådan fra bl.a. båd på havet.

Penn Slammer var godt, men det er vidt blevet et rigtigt kina hjul? Hvad med Salina fra Okuma evt.? Pris klassen er "omkring" de 1000 KR, hvorfor jeg ikke nævner Stella mv. :)

Knæk og bræk
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 21:56
Slammer er stadig creme. Det bruges af rigtig mange verden over til en bred vifte af situationer.
Udlejningsgrej og guider bruger dem intensivt.
Jeg er også rigtig glad for mit 360.
Men der er sikkert andre gode bud.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 22:16
I den prisklasse vil jeg også mene at Slammeren er toppen, Kina eller ej. Har været på guidet havfiskeri Down Under og her brugte man udelukkende Slammer hjul. Min egen 360 klarede ligeledes uden problemer fiskeri efter Kings i Alaska.
 
Peter
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 22:24
Der er jo iøvrigt en Slammer 760'er på auktion herinde. Godt nok en ordentlig kværn, men en der vil kunne klare opgaven uden problemer. Vil dog men at en 560'er er rigelig
Til top
Lau Jepsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lau Jepsen

Tilmeldt:: 17 Apr 2010
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lau Jepsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 08:10
Til top
Lau Jepsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lau Jepsen

Tilmeldt:: 17 Apr 2010
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lau Jepsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 08:13
Bruger et Slammer 56o på Det Gule Rev til  Jig fiskeri, det er super sammen med en 12 lbs. stang.
Tjek evt pris i Tyskland, mener jeg gav ca. 800,- incl forsendelse.
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 09:24
Men er det kina eller made in USA versionen, som i allesammen har?
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 10:23
Peter - vil en Cardinal 77 ikke kunne klare den slags opgaver også ?
H.
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 12:35
Mine 2 Slammere er kinøjserhjul.
 
@Heinz:  Tror såmænd godt en gammet 77'er vil kunne klare mosten, men må indrømme (selvom det gør ondt Unhappy ) at bremsesystemet på Slammeren (og mange andre nyere hjul) er de gamle Cardinaler klart overlegne. Cardinalens bremsesystem er slet ikke så følsomt, jævnt og stærkt som Slammerens.
 
 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 13:01
Citat: Peter Mathiasen

Mine 2 Slammere er kinøjserhjul.
 @Heinz:  Tror såmænd godt en gammet 77'er vil kunne klare mosten, men må indrømme (selvom det gør ondt Unhappy ) at bremsesystemet på Slammeren (og mange andre nyere hjul) er de gamle Cardinaler klart overlegne. Cardinalens bremsesystem er slet ikke så følsomt, jævnt og stærkt som Slammerens.
 
 
.....at jeg skulle høre dig undsige et Cardinal Peter Wacko !
mvh
HeinzWink
 
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 15:06
Citat: tackler

Citat: Peter Mathiasen

Mine 2 Slammere er kinøjserhjul.
 @Heinz:  Tror såmænd godt en gammet 77'er vil kunne klare mosten, men må indrømme (selvom det gør ondt Unhappy ) at bremsesystemet på Slammeren (og mange andre nyere hjul) er de gamle Cardinaler klart overlegne. Cardinalens bremsesystem er slet ikke så følsomt, jævnt og stærkt som Slammerens.
 
 
.....at jeg skulle høre dig undsige et Cardinal Peter Wacko !
mvh
HeinzWink
 
 
Det var også rigtig svære ord at få frem Heinz. Ermm
 
MEN !!!!    Der skal ikke herske tvivl om mit overordnede livssyn som er:  Hardy er Gud og Cardinalen Vorherre  !!!  Thumbs Up  og at mit motto  er: Jernfjer knækker og Shimano stinker .....Thumbs Down
 
PeterLOL
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 15:21
Overvejende enig - dog Shimano Aero Stradic - den gl. single håndtagsmodel - undtaget !
Amen
H.
ps: Huuuuh - Pastoren kommer snart efter os Evil Smile !
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 16:59
Jeg bruger Slammer 560 på havet(Kina model), men har også købt et Battle 4000 til det tunge bundmede fra kysten. Battlehjulet har samme bremse som Slammer, men har et mere "moderne" design. Begge hjul virker meget solide og robuste, uden slør ovs. Hvis du Googler dem, kan du se dem begge på YouTube.
God fornøjelse
Vh.  Ivan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres