Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig latex?

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Billig latex?
    Sendt: 16 Nov 2011 kl. 08:16
Hej venner!
 
Er der nogen, som ved, hvor man kan købe noget billig latex eller lignende, som er velegnet til fluebinding?
Det jeg kan finde, stammer fra en række mere eller mindre særprægede aggregater og det kan jeg sådan set godt se hen over, men desværre forlanges der alle de steder, jeg kan finde via Google, en mindre formue for det.
 
Takker for alle relevante og lødige tips!
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 09:50
Hej Torben
Kender du denne
De leverer alt muligt i latex, så ring til dem og sig hvad du skal bruge.
Michael Nielsen
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 09:54
Hej Torben.
Jeg har prøvet at bruge de billige latexhandsker, som kan købes i de fleste supermarkeder.
du får 5 par for ca. 10 kr.
Så er det bare i gang med saksen.
Venligst Ib.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 10:17
Hej Michael og Ib,
 
lige hvad jeg havde brug for. Jeg siger tusind tak! Thumbs Up
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 10:25
Hej Torben
jeg har forsøgt mig med balloner, mange fede farver til billige penge, men levetiden som fluebindingsmateriale er relativ kort, da ballonerne mørner. Så du skal ikke binde fluer til flere års brug.
 
/J
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 11:32
Hej Torben.
 
Jeg har jo gjort mig mange erfaringer med produktet latex, og det er fremragende til fluebinding, men noget møj, når talen er på holdbarhed.
 
Jeg har arbejdet med latex til nymfer og især rejer til kysten, og ikke mindst de hjemmefabrikeret fluewoblere, og jeg fandt ud af, at skulle man have noget, som kunne holde, så skulle man over i badehætter, fremfor ballonner.
 
Alternativer, er uden at være morsom, ganske enkelt kondomer, eller sikkerheds handsker fra det hospitale miljø.
 
En anden mulighed opdagede jeg blandt fruens ting til systuen, nemlig de forskellige typer plast strimler, der bruge, når der laves badedragter, de kan tåle Uv lys og selvfølgelig vand, er som et elastik, og det mørner ikke, fås i blandt andet Stof 2000!
 
Så er der jo reelt også plastposer i alle afskygninger, og da bruger jeg idag affalds poser til rygskjolde på mine kyst rejer.
 
Mvh
P.K.
 


Redigeret af PK - 16 Nov 2011 kl. 11:33
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 12:31
Hej Jørgen,
ja, jeg har også haft ballon-gummi inde i overvejelserne. Ved du, om man kan få det i ekstra kraftigt gods og samtidig i en del forskellige farver? Under alle omstændigheder vil jeg holde udkig med det.
Mange tak for dit forslag!
Hej Per,
aha! Badehætter.... Det er fantastisk godt tænkt! Kan se, at de til billige penge både kan fås i silicone og latex - og så har jeg jo muligheden for at eksperimentere med begge dele.
Stof 2000 handler jeg jævnligt i, for de jo har forbavsende mange ting med relevans for fluebindingen. Jeg spørger til de omtalte plaststrimler, næste gang, jeg kommer forbi.
Mange tak for dine mange forslag!
 
 
Thumbs Up til alle trådens bidragydere.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2011 kl. 19:54
klar silicone som eks. novasil s 50  giver et væld af muligheder rejeben, rygskjold, og små woblerskeer til fluen, kan sagten blandes op med glimmer og andet godtWink
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 09:37
latex i forskellig farve
 
Latex stk 15.- Krop og Ryg materiale 7.5 x 15cm
 
se www.lionfish.dk under syntetiske materialer..
 
 
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2011 kl. 18:49
Hej Jørn,
 
du har da også alt! Og mange tak for det Smile
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum