Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad sker der dog i DSF ????

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 30>
Forfatter
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad sker der dog i DSF ????
    Sendt: 05 Jan 2012 kl. 16:46
Hej Peter Big smile

Nu så jeg så helst, at de penge jeg/vi indbetaler via fisketegnet blev brugt til en/flere eventuelle kystudsætninger, men hvis ikke det kan lade sig gøre, var jeg da ikke bleg for, at kigge lidt dybere i lommeulden efter en ekstra håndfuld "fiskemønt".

Der skulle så gerne lidt flere til, da min håndfuld  nok ikke giver mange HØèr.

Og en anden ting. Jeg hader "putørreder". Så hellere sætte sig til rette ude foran badekaret med et par kølige og favoritstangen parat-. Hvis ikke det bider, er der så heldigvis ikke så langt ind til culottestegen i fryseren he he.

Mvh. - Kim -
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2012 kl. 22:09
Hej Kim
 
Når du vil sætte fisk ud, så er der tale om putørreder.
 
Hilse
Peter
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2012 kl. 23:46

De ørreder vi før i tiden fangede som var sat direkte ud fra kysten var både som sports- og spisefisk fuldt på højde med de fisk vi fanger i dag.

Putfisk er disse plukkede høns som folk fanger i søerne og kan på ingen måde sammenlignes med ovennævnte.

Selv om langt de fleste udmærket godt ved dette tror jeg bare at begrebet ”putfisk” i havet associerer til uformlige og ”forkerte” fisk, intet er mere forkert.


Mvh

Jim.


Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 00:15
Hej Kim
 
Opdrættet udsat fisk er putfisk uanset hvad. Selv de blanke laks, som folk hiver op i Vestdanmark er for en stor dels vedkommede putfisk.
 
 Det er sgu ikke det samme at fange en fin fisk med lige flotte finner i forhold til en med skæve finner, som tegn på opdræt og dårlig natur.
 
Men nogle kan bare ikke få nok, og skal helst pumpe fisk op så nemt som muligt fra morgen til aften uanset kvalliteten.
 
Hilsen
Peter
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 00:37

Jeg vil fuldt ud støtte op om NRE og Jim, Jeg har nemlig læst på arto.dk at DSF stjæler slik fra små børn, står i ledtog med djævlen og at alle fisketegnsmidlerne går til coke og ludere som de boltrer sig i til generalforsamlingerne.. - Og Havørred Sjælland er i virkeligheden dække for en hemmelig sadistisk orden der laver avls-eksperimenter på rumvæsener for dansk landbrug og de har således aldrig gjort noget for et eneste vandløb.. OG DET ER DER INGEN AF JER DSF-LOBBYISTER DER KAN MODBEVISE, BASTA!!!

Disse uacceptable forhold må vi omgående rette op på!!! - Jeg foreslår at vi sender NRE ind i folketinget ridende på en grøn pattegris med et rødt truthorn i hånden så han kan forkynde sit ædle og sandfærdige budskab… ”Dydydydydyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyttt… f**k fællesskabet og naturgenopretningen, vi vil have tilfredsstillet vores ego NU!!!...



Redigeret af King - 06 Jan 2012 kl. 00:39
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 00:46

Jamen dog...det skuffer mig virkeligt at DSF stjæler slik fra de små børn.


Mvh

Jim.

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 07:33
Citat: Rødsgaard

Hej Kim
 
I kunne da bare gøre som ved Skjern å, der ikke kan få deres arbejde finansieret. Lav et kystfiskertegn, som man skal have for at fiske på sjællands kyster, så kan i købe alle de putørreder i mener der er brug for. I kan bare sætte prisen efter det.
 
Hilsen
Peter
 
Peter for fanden, vi har et sådan fisketegn allerede, nemlig det statslige, men det går til de ubemidlede Jyder, som ikke selv vil finansiere deres fiske- og vandløbspleje - det er jo også synd, men alligevel, lidt egoister er vi på Djævleøen Cry
mvh
kjeld 
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 08:30
Citat: Kjeld Willerslev

Citat: Rødsgaard

Hej Kim
 
I kunne da bare gøre som ved Skjern å, der ikke kan få deres arbejde finansieret. Lav et kystfiskertegn, som man skal have for at fiske på sjællands kyster, så kan i købe alle de putørreder i mener der er brug for. I kan bare sætte prisen efter det.
 
Hilsen
Peter
 
Peter for fanden, vi har et sådan fisketegn allerede, nemlig det statslige, men det går til de ubemidlede Jyder, som ikke selv vil finansiere deres fiske- og vandløbspleje - det er jo også synd, men alligevel, lidt egoister er vi på Djævleøen Cry
mvh
kjeld 
 
Øhhh, Skjern Å fiskerne har vel også allerede et statstegn? Ud over det har man så indført et ekstra laksetegn til at finansere DCV.
 
VIL du misforstå Confused
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 10:16
Hej Jan
 
Nu er du sgu ude i hampen, hvis vi skal til at regne på hvem der modtager støtte.
Aner ikke hvilke koncerter på sjælland der får stat tilskud i forhold til det jyske og er sgu totalt ligeglad.
At de store kultur institutioner ligger i hovedstaden er vel meget normalt, det samme er det i de fleste lande.
 
Med den holding du ligger for dagen kan jeg godt forstå at grøfterne bliver dybere og dybere i forholdet til sjælland og det jyske.
 
Men her er lidt du kan regne på, når skoene trykker så meget på dig
 
i 4 kvartal af 2010 var der 774.300 ansatte i det offentlige, hvis de alle som dig bruger ca. 1 time om ugen til at besvare tråde og private mail i arbejdstiden, så kan du regne på hvor mange mandskabstimer det er om året, eller hvor mange vi kunne spare væk.
 
Jeg går sgu mere og mere ind for at vi får vores egen interesse organisation her på sjælland.
Det næste mareridt vi kan forvente er fordelingen af de 44 mill. samt pengene for stigningen af fisketegnsmidlerne. Med den linie som DSF og DTU har vist de sidste mange år, det kan så glæde nogle af os at selv jyderne erkender at der er noget helt galt hos DSF og DTU, her tænker jeg på den debat der kører i tråden om de vest-vendte åer.
 
Jeg har aldrig haft et ønske at der skulle tages penge fra det jyske, men et ønske om en debat hvordan midlerne bliver brugt af DSF og DTU, i håbet om at der kunne komme lidt flere midler til det sjællanske.
 
Ole T      
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 10:21
I kunne få alle de midler i måtte ønske, bare det ikke går til putfisk men derimod til restaureringer og det gider i ikke og så må i ride som i sadler
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 10:46
Henrik Christensen, sikke dog en latterlig udmelding. Hvis vi havde egnede vandløb i hovedstadsområdet, var der helt sikkert mange som ville være interesserede i at lægge et arbejde vandløbsrestaureringen her, men disse vandløb er her altså ikke.
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 10:58
Citat: tranholm

At de store kultur institutioner ligger i hovedstaden er vel meget normalt, det samme er det i de fleste lande.
 
Med den holding du ligger for dagen kan jeg godt forstå at grøfterne bliver dybere og dybere i forholdet til sjælland og det jyske.
 
 
 
Ja, lige så normalt som at de lakse- og havørredbærende vandløb ligger i Jylland.
 
Mht. til at grave grøfter dybere, så finder jeg dine personlige angreb for latterlige og bestemt ikke befordrende for den gensidige forståelse Ouch
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 11:19
Nu er det jo så også rent faktisk sådan, at fiskeplejen udføres med putfisk, altså de dambrugsopdrættede fisk, som er putfisk, og som en ny Canadisk undersøgelse viser, har en langt ringere reproduktionsevne end de naturlige fisk.
 
Dertil er mundingsudsætningerne, som man så gerne vil have ikke optimale for et åløb. Masser af stresede fisk i eet hug.
 
Fiskeplejen burde alene være baseret på naturligt fremstillede fisk, og man kunne så benytte rugekassemetoden til at kickstarte naturen. Rugekassefremstillede fisk er fuldkommen som de naturlige fisk, procentdelen af klækkede æg er bare højere end de æg, der ligger naturligt i åløbet.
 
Men man vil ikke bruge rugekassemetoden, hvilket er helt forkert, og argumenterne imod metoden er ikke pokkers gode. Den virker, brug den som en kickstarter af vandløbet, som selvfølgelig renoveres samtidig, og lad så naturen tage over, når den kan.
 
De putfisk der opdrættes er større end de naturlige, er sikkert også kanibaler, og de har en meget dårligere reproduktionsevne.
 
Det er ikke optimalt.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 11:35
Igen igen:
Tag fat i Fiskeavisen, og slå op på side 22 og 23. Leo P. fra Kystfiskerne har samlet et rids over udsætningerne på Sjælland og øerne i 2011.Samlet tal er 379.225. 


Redigeret af dannevang1 - 06 Jan 2012 kl. 11:36
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 11:38
Og restuarering af vandløbene er vejen frem. Der er masser af vandløb med mulighed for bestande af ørreder på Sjælland. 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 12:12
Willy>>> Sikke noget nonsens, De Alvidende Genier på 123 har talt, du kan vel nok forstå at der på sjælland ikke er nogen vandløb der har potentiale for noget som helst, at DSF og Havørred Sjælland er ondskaben selv og at den eneste vej frem er massive udsætninger koncentreret så tæt på NSE og Jims bopæl som muligt…
 
Jim>>> At DSF stjæler slik fra børn er da en god ting?! - De små svin skal sku da ikke ha slik når vi andre ikke må...
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 12:27
Citat: mahimahi

Henrik Christensen, sikke dog en latterlig udmelding. Hvis vi havde egnede vandløb i hovedstadsområdet, var der helt sikkert mange som ville være interesserede i at lægge et arbejde vandløbsrestaureringen her, men disse vandløb er her altså ikke.
 
Hvordan tror du vores vandløb så ud, da vi gik igang for over 10 år siden.
Ja rigtig gættet, de så ud som jeresOuch
Men selvfølgelig og heldigvis er der mange som gider og lette r.... istedetfor at side bag skærmen og brokke sig.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 12:53
HEHE, Peter (king), det er gået op for mig Wink.

Og nej, vandløbene er nok ikke lige at finde I selve hovedstaden.. Dog ganske tæt på. Ise- og Roskilde Fjord. Køge bugt og sydpå..
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 12:54
Om de fynske vandløb sagde man for 20 år siden:
Der er masser af fine ørredvandløb uden ørreder...


Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Cohoo

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 24
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 12:58
Hej Henrik
 
Du må gerne komme herover ( Lette r)  og finde de vandløb som er her i hovedstads
området.......... som du menere der...... kan genoprettes.....?? Men det kan være at du kan finde dem.. ??
 
Som Steen skriver der er ikke nogle ordentlige vandløb
 
mvh Rasmus  Hansen
 
 
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 13:22
Når jeg en gang imellem forvilder mig over til Sjælland ser jeg utrolig mange og ikke mindst store vandløb som der var masser af potientiale i i forhold til Als hvor jeg kommer fra.
Her på Als udtørrer en stor del af samtlige vandløb i tørre somre og det problem har i heller ikke.
Jeg var så heldig at fiske sammen med en hyggelig Københavner over en årrække og vi diskuterede mange gange hvorfor det aldrig bliver til noget på Sjælland.
Han sagde bla. at der er stor forskel i mentalitet fra en Jyder og en Sjællænder.
Når en Sjællænder har fri fra job vil han bare ud og fiske og der skal helst flex på kæppen hver gang og så er han fuldstændig ligeglad med om det er en pellehaleløs fisk eller ej.
Mens jyder kigger længere frem og går igang med at skovle grus i et vandløb, så vandløbet kan producere en masse fisk hver år fremover.
Se det er den store forskel og mere og mere som jeg læser div. indlæg fra Sjællænder må jeg give han ret.
Trode bare slet ikke på af nogen kunne være så snæversyet, men har måtte skifte holdning...
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Cohoo

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 24
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 13:32
Hej Henrik
 
Du svarede ikke på mit spørgsmål angående Vandløbene store som små i hovedstads området?? om du ikke ville finde dem til mig?? men kan være jeg mangler briller..
mvh Rasmus Hansen
 
 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:05
 Henrik Christensen
citat
I kunne få alle de midler i måtte ønske, bare det ikke går til putfisk men derimod til restaureringer og det gider i ikke og så må i ride som i sadler

Undskyld, var ikke klar over at det er dig der står for uddelingen af midler fra fisketegnet. 
Mener du ikke at der er gjort et stort stykke arbejde på flere sjællanske vandløb, Esrum å, St.havelse å, Tryggevælde å, Tuse å og mange flere + mindre vandløb omkring roskilde fjord og issefjorden.
 
Eller er vi der hvor du ikke aner en fis om hvad der sker på sjælland, men bare spiller dum-smart.
 
Ole T
 
 
 
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:15
Til henrik christensen.
 
Denne gang er du tråd over stregen, store ..... siger jeg bare. sæt dig ind i tingene før du udtaler dig. Vi gør alt hvad vi kan hele tiden. Tag nu feks. her til morgen hvor jeg var i køge Å for at se til mine små babyer i rugekasser, måtte gå igennem en oversvømmet eng med vand i wadersne for at komme ned og se at alt var ok efter der er kommet så meget vand igennem åerne de sidste par dage. Har fandme ikke engang fået prøvet min nye revo fordi min tid går med fiske og vandløbspleje.
P.S. Hvis ikke vi fortsætter med at lave dette arbejde som der er MEGA meget af her, så kan vi jo aldrig få flere penge til at fortsætte.
Tænk før du taster,
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:21
Citat: tranholm

 Henrik Christensen
citat
I kunne få alle de midler i måtte ønske, bare det ikke går til putfisk men derimod til restaureringer og det gider i ikke og så må i ride som i sadler

Undskyld, var ikke klar over at det er dig der står for uddelingen af midler fra fisketegnet. 
Mener du ikke at der er gjort et stort stykke arbejde på flere sjællanske vandløb, Esrum å, St.havelse å, Tryggevælde å, Tuse å og mange flere + mindre vandløb omkring roskilde fjord og issefjorden.
 
Eller er vi der hvor du ikke aner en fis om hvad der sker på sjælland, men bare spiller dum-smart.
 
Ole T
 
Ja, det skal skæres ud i pap så selv prins knud kan fatte det.
Nej selvfølgelig deler jeg ikke midler ud, men så prøver jeg at skrive det på en anden måde. I må for min skyld få alle fisketegnmidlerne som i måtte have brug for, bare de går til noget fornuftig og ikke til at tisse i bukserne over, DVS. udsætte putfisk til ingen nytte fremad rettet.
 
Nej klart at der ikke er vandløb i hovedestaden, der er jo huse og veje overalt, men jeg mente Sjælland generelt.
 
 
 
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:25
Citat: KøgeLars

Til henrik christensen.
 
Denne gang er du tråd over stregen, store ..... siger jeg bare. sæt dig ind i tingene før du udtaler dig. Vi gør alt hvad vi kan hele tiden. Tag nu feks. her til morgen hvor jeg var i køge Å for at se til mine små babyer i rugekasser, måtte gå igennem en oversvømmet eng med vand i wadersne for at komme ned og se at alt var ok efter der er kommet så meget vand igennem åerne de sidste par dage. Har fandme ikke engang fået prøvet min nye revo fordi min tid går med fiske og vandløbspleje.
P.S. Hvis ikke vi fortsætter med at lave dette arbejde som der er MEGA meget af her, så kan vi jo aldrig få flere penge til at fortsætte.
Tænk før du taster,
2 tråde længere op skriver jeg:
Hvordan tror du vores vandløb så ud, da vi gik igang for over 10 år siden.
Ja rigtig gættet, de så ud som jeresOuch
Men selvfølgelig og heldigvis er der mange som gider og lette r.... istedetfor at side bag skærmen og brokke sig.
Og her var det Sjællændere jeg mente, som jeg desværre ikke fik skrevet, beklager.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Cohoo

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 24
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:30
Henrik
 
Der er bare ikke mange vandløb som kan blive til noget fra eks Ishøj til Nordsjælland--
Der er kun 2 mindre åer Nive å og Esrum Å.. som der har lidt størrelse.. men det kan være du kan finde flere som er større end disse vandløb..?? det kunne være jeg havde glemt nogle??  
 
Men omkring stor københavn er der ikke nogle vandløb.. Så hvis der skal være fisk i disse områder... Så skal der udsættes en fornuftigt antal fisk.. eller hva ville være dit bud på en løsning i dette område??
 
mvh Rasmus Hansen
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:39
Citat: Cohoo

Men omkring stor københavn er der ikke nogle vandløb.. Så hvis der skal være fisk i disse områder... Så skal der udsættes en fornuftigt antal fisk.. eller hva ville være dit bud på en løsning i dette område??
 
mvh Rasmus Hansen
 
Er det den form for natursyn vi som lyst-/sportsfiskere gerne vil kendetegnes ved????
 
"Det ka´ godt være at der ikke er passende gyde-/opvækstmuligheder, men der skal fandentagemig være ørreder!!"
Hvis ovennævnte er tilfældet, så vil jeg godt insistere indædt på, at vi i sommerperioden får udsat nogle guldmakreller, så vi har lidt eksotisk at fiske efter, for så behøver vi ikke rejse så langt for at få en god fiskeoplevelseWink
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:40
Citat: KøgeLars

Til henrik christensen.
 
Denne gang er du tråd over stregen, store ..... siger jeg bare. sæt dig ind i tingene før du udtaler dig. Vi gør alt hvad vi kan hele tiden. Tag nu feks. her til morgen hvor jeg var i køge Å for at se til mine små babyer i rugekasser, måtte gå igennem en oversvømmet eng med vand i wadersne for at komme ned og se at alt var ok efter der er kommet så meget vand igennem åerne de sidste par dage. Har fandme ikke engang fået prøvet min nye revo fordi min tid går med fiske og vandløbspleje.
P.S. Hvis ikke vi fortsætter med at lave dette arbejde som der er MEGA meget af her, så kan vi jo aldrig få flere penge til at fortsætte.
Tænk før du taster,
Tak og ilm.
Jeg har været på flere vandløbsrestaureringskurser med herlige fyre fra Sjælland, bla. PantaniWink alias Rune Hylby...
Bare synd der så få på Sjælland, som har set lyset for enden af tunnelen...
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:43
Citat: Martin Hansen

Citat: Cohoo

Men omkring stor københavn er der ikke nogle vandløb.. Så hvis der skal være fisk i disse områder... Så skal der udsættes en fornuftigt antal fisk.. eller hva ville være dit bud på en løsning i dette område??
 
mvh Rasmus Hansen
 
Er det den form for natursyn vi som lyst-/sportsfiskere gerne vil kendetegnes ved????
 
"Det ka´ godt være at der ikke er passende gyde-/opvækstmuligheder, men der skal fandentagemig være ørreder!!"
Hvis ovennævnte er tilfældet, så vil jeg godt insistere indædt på, at vi i sommerperioden får udsat nogle guldmakreller, så vi har lidt eksotisk at fiske efter, for så behøver vi ikke rejse så langt for at få en god fiskeoplevelseWink
nemlig Martin, det er det jeg prøver på at skrive længere oppe i tråden.
Der skal bare være noget at rykke i, om det så er putfisk, guldmarkreller osv osv. er sagen underordnet, bare der er flex på klingen.Ouch


Redigeret af Henrik Christensen - 06 Jan 2012 kl. 14:44
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:57
Jeg kan så ikke tale for andre sjællændere, men jeg kunne nu godt finde nogle dage i kalenderen til en gang å restaurering, hvis der ellers fulgte en "brugsanvisning" med. En landmand med en gravko ville vel også kunne flytte en del, samt smide godt med grus i.

Jeg har nemlig den opfattelse, at når jeg kikker efter "lyset" i tunnellen vil jeg helst se glade virile fiskebamser på den anden side LOL

Da jeg flyttede herover til sjælland for ca. 35 år siden, havde jeg allerede gennemtravlet samtlige jydske åer. Herovre var det nærmest en naturlig ting, at det så var øresund, kyststrækningerne, sverige der skulle fisket i/ved.

Jeg er heller ikke i tvivl om, at hvis sjælland fik nogle kr. til restaurering af div. brugbare åer, ville mange stå parat til, at smøge ærmerne op. De der taler negativt om dette , ved jo rent faktisk IKKE hvad de taler om, før det er blevet prøvet.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 06 Jan 2012 kl. 15:41
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 15:01
Citat: Cohoo

Henrik
 
Der er bare ikke mange vandløb som kan blive til noget fra eks Ishøj til Nordsjælland--
Der er kun 2 mindre åer Nive å og Esrum Å.. som der har lidt størrelse.. men det kan være du kan finde flere som er større end disse vandløb..?? det kunne være jeg havde glemt nogle??  
 
Men omkring stor københavn er der ikke nogle vandløb.. Så hvis der skal være fisk i disse områder... Så skal der udsættes en fornuftigt antal fisk.. eller hva ville være dit bud på en løsning i dette område??
 
mvh Rasmus Hansen
 
Øhh, har godt nok svært ved at forstå hvad du skriver Confused. Skal vandløbene nu ikke bare være på Sjælland - men også omkring stor københavn??  Skal vi nu også til at klynke i Århus fordi vi skal ud og køre for at komme til Skjern eller Karup Å??
 
Er mere og mere tilbøjelig til at give dem ret, der mener det er en stor gang tudekiks I har gang i.
 
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Cohoo

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 24
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 15:12
Hej Martin og Henrik
 
Guldmakreller ville ikke være dårligt i vores farvande... Smile---
 
Det er jo et spørgsmål om hvor i grænsen går med udsætningere når man ikke har vandløbene til genopretning...  ma må for mit vedkommende gerne genoptage udsætninger af , ørredere i hovedstads områdes havne, Mølle åen, sluserne m.m. Så kan man kalde det P&T, men så ville der være noget for københavnerne at, fiske efter.. og det ville nok kunne trække flere unge københavner til vores hobby.. og unge mennesker er der behov for.. i vores hobby.
 
Men hvad ville være jeres forslag/løsning til dette hvis der skal være lidt flex på klingen i kbh området.??. udover en udsætning af guldmakreller..
 
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 15:20
Citat: Cohoo

  ma må for mit vedkommende gerne genoptage udsætninger af , ørredere i hovedstads områdes havne, Mølle åen, sluserne m.m. Så kan man kalde det P&T, men så ville der være noget for københavnerne at, fiske efter.. og det ville nok kunne trække flere unge københavner til vores hobby.. og unge mennesker er der behov for.. i vores hobby.
 
Men hvad ville være jeres forslag/løsning til dette hvis der skal være lidt flex på klingen i kbh området.??. udover en udsætning af guldmakreller..
 
 
 
Tja, Simons P&T vil være mit forslag - det vil være mindre skadeligt end at pøse forvirrede fisk ud i havnen. Dead
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 15:43
Citat: Cohoo

Hej Martin og Henrik
 
Guldmakreller ville ikke være dårligt i vores farvande... Smile---
 
Det er jo et spørgsmål om hvor i grænsen går med udsætningere når man ikke har vandløbene til genopretning...  ma må for mit vedkommende gerne genoptage udsætninger af , ørredere i hovedstads områdes havne, Mølle åen, sluserne m.m. Så kan man kalde det P&T, men så ville der være noget for københavnerne at, fiske efter.. og det ville nok kunne trække flere unge københavner til vores hobby.. og unge mennesker er der behov for.. i vores hobby.
 
Men hvad ville være jeres forslag/løsning til dette hvis der skal være lidt flex på klingen i kbh området.??. udover en udsætning af guldmakreller..
 
 
 
Jeg må tilstå at jeg ikke ser noget brugbart og glorværdigt i "bevidstløst" at udsætte fisk - det være sig ørreder eller andre fisk - bare for at tilfredsstille at ønske om at have noget at fiske efter. I min optik ville der være mere ræson i at fokusere sit fiskeri på andre arter ( og ja, jeg ved godt at der i sin tid blev udsat stallinger i Gudenåen for at øge fiskerimulighederne, men det var sgu også forkert at gøre).
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Cohoo

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 24
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 15:46
Hej Jan
 
Vi kan jo også lave udsætningere i de meget små bække/mølle åen der ligger rundt omkring kbh og sjælland også kalde det mundnings udsætningere istedet...  ville det være acceptabelt istedet??
 
Simons P/T er nu et udemærket fiskevand..
 
mvh Rasmus
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 15:53
Fedtfinner fedtfinner og atter fedtfinner... Det kan sgu da ikke undre nogen at DSF i sin nuværende form, ikke er i nærheden af at repræsentere alle landets lystfiskere.
Sikke dog en forfærdelig omgang snobberi!
Men fortsæt endelig debatten, den er sgu efterhånden blevet god underholdning for os arme stakler der ikke har set lyset endnu. Særligt ham den gnavne stakkel nede fra Als er yderst underholdende. Han har nemlig engang mødt en ægte københavner, og han sagde... osv.
Det er både komisk og samtidigt skræmmende at man ud fra så få erfaringer, kan skære så mange mennesker over den samme kam.
 
Tilbage på sporet.
Som nævnt tidligere bekymrer jeg mig ikke så meget om fordelingen af fisketegnsmidlerne, så længe de kommer nogle lystfiskere til gode et eller andet sted her i landet.
Men at skulle tilslutte mig et forbund, der har så stor fokus på enkelte fiskearter, bliver aldrigt aktuelt for mig. I de foreninger/områder jeg hovedsagligt færdes i, har vi klaret os ganske fint uden DSFs indblanden.
Uden at have det store kendskab til forbundets virke, har jeg gennem de sidste par år fornemmet at det ikke, har kørt helt på skinner for DSF. Her tænker jeg på bla. navneskift, medlemsadministration, nyt hus og ikke mindst de seneste debatter herinde. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
 
Og så lige et lille spørgsmål.. Hvor involveret har DSF været i de store naturgenopretningsprojekter i det jydske (Skjern Å/Varde Å)? Jeg spørger af ren nysgerighed, da jeg ikke har nogen anelse om hvor stor indflydelse de har haft, eller måske lige frem har været initiativtagere, til de forskellige projekter.
 
Mvh
CTN
 
 
 
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 15:56
Ja vi har jo volden omkring københavn. Den må da kunne konsumere nogle fisk, selvom det så ville blive en gang P&T fisk.

Ellers må vi jo i disse "mølletider", opsætte et par af dem ved nogle åers begyndelsessteder. Grave åerne ud og lave grusbanker m.m. Møllerne skulle trække mere vand op, så der kom mere vand i åen. Når dette ikke var nødvendigt, kunne omkringliggende beboelser nyde godt af overskudet (strøm)
Mvh. - Kim -
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 15:57
Det lyder så smukt, når gæve jyder melder ud, at I dovne sjællændere bare kan lette rumpeteren og så gå igang med jeres vandløb.
 
50.000 registrerede fisketegnsløsere kan ganske enkelt ikke opnå et bare nogenlunde brugbart fiskeri, også selvom de vandløb, der er, blev optimeret 100%, hvilket de ikke kan blive pga. vandmængden. Storkøbenhavn ikke vandløg af bare lidt kvalitet.
 
Se blot de fangstbegrænsinger, der er sat på f.eks. Tuse å.
Max et par fisk om året, og et par er to, ellers går det helt galt.
 
Men som Rasmus Hansen skriver, kan vi så få et par klarøjdede gæve jyder herover, så de kan vise os, hvor de super vandløb er, der kan producere tilstrækkeligt med ørredfisk.
 
Med den seneste stigning på fisketegnet, så kommer sjælland til at betale over 9 millioner kroner årligt. Hold da fast et godt fiskeri VI kan få i.......JYLLAND.
 
Nå nej, så fisker vi istedet guppyer. Sikke mange man kunne få for 9 millioner.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 16:05
Kjeld Big smile
For nu at tilfredsstille "jyderne" er vi nok nødt til, at flytte derover he he
Mvh. - Kim -
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 16:12
I grunden er det jo ganske grotesk at høre den jyske udmelding, I skal være glade bare jeres 9 millioner bliver brugt til glæde for andre lystfiskere et helt andet sted i landet.
 
Vågn nu op. Vi vil også gerne fiske, og drog vi alle til Jylland for at nyde lidt godt af vores penge på den årlige fisketur, så ville jeres vandløb sgu lide under det. Der ville næppe heller være dagkort nok. I ville nemlig mærke presset af mange lystfiskere.
 
Det handler ganske enkelt om en rimelig fordeling af fisketegnsmidlerne, og glem så den pladderromatiske forestilling om, at fiskeudsætninger i Jylland ikke i stort omfang er put & Take. Det er dambrugsopdrættede fisk, man sætter ud flere steder. De er ikke engang på højde med de helt naturlige fisk, når det gælder evnen til at reproducere sig.
 
Sjovt nok havde vi et herligt fiskeri for 10-12 år tilbage, men der var der jo heller ikke gået mode i af være biologisk på andres bekostning.
mvh
kjeld
 
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 16:17
Er der ikke en venlig sjæl som kan linke til den der famøse fordeling af fisketegnsmidlerne så man ved selvsyn kan konstatere at der intet bliver gjort på sjælland, at fordelingen er hamrende skæv og at der ingen fisk sættes ud herovre?
 
Mvh
Lasse
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 16:47
Det bliver interessant hvis de københavnske jægere vælger at følge i de københavnske lystfiskeres fodspor og kræve udsætninger af vildt i f.eks. fælledparken. Confused
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 16:54
Citat: Kjeld Willerslev

I grunden er det jo ganske grotesk at høre den jyske udmelding, I skal være glade bare jeres 9 millioner bliver brugt til glæde for andre lystfiskere et helt andet sted i landet.
 
Vågn nu op. Vi vil også gerne fiske, og drog vi alle til Jylland for at nyde lidt godt af vores penge på den årlige fisketur, så ville jeres vandløb sgu lide under det. Der ville næppe heller være dagkort nok. I ville nemlig mærke presset af mange lystfiskere.
 
Det handler ganske enkelt om en rimelig fordeling af fisketegnsmidlerne, og glem så den pladderromatiske forestilling om, at fiskeudsætninger i Jylland ikke i stort omfang er put & Take. Det er dambrugsopdrættede fisk, man sætter ud flere steder. De er ikke engang på højde med de helt naturlige fisk, når det gælder evnen til at reproducere sig.
 
Sjovt nok havde vi et herligt fiskeri for 10-12 år tilbage, men der var der jo heller ikke gået mode i af være biologisk på andres bekostning.
mvh
kjeld
 
 
Jeg vil starte med et lettere omskrevet citat fra OlsenBanden - "Altså Keld for fa´en!!"
 
Man kan jo diskutere, hvad der er grotesk. De forskellige landsdele har jo deres respektive muligheder for fiskeri. Jeg er da rimeligt sikker på, at der var mange jyder der gerne så at vi havde et torskefiskeri mage til det der kan opleves i f.eks. Øresund, men du oplever sgu da ikke en eneste jyde beklage sig over, at "kjøwenhavnerne" har Øresunds-fiskeriet lige udenfor døren, med muligheder for bulefiskeri mv.Wink
Hvis vi alle tog til Øresund om vinteren for at dyrke bulefiskeriet, så ville der jo heller ikke være mange pladser tilbage til hovedstandens indbyggere.
 
Med hensyn til at være biologisk på andres bekostning, så er der jo nogen som er nødt til at holde fanen højt, som en modvægt til de tilsyneladende mange sjællændere der er parate til at give køb på et ellers grønt natursyn ud fra et ønske om at VILLE have et havørredmekka i Tuborg HavnWink
(skulle nogle være i tvivl, så er sidste afsnit ikke nær så hårdt ment, som det måske kunne give indtryk af)LOL
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 16:54
He he.... Dyrehavs bakken er der jo allerede. Der kan man så klappe dem og fodre dem, inden man giver dem en kugle for "panden" - ligesom de royale... not?..

Mvh. - Kim -
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 17:01
 
"Med hensyn til at være biologisk på andres bekostning, så er der jo nogen som er nødt til at holde fanen højt, som en modvægt til de tilsyneladende mange sjællændere der er parate til at give køb på et ellers grønt natursyn ud fra et ønske om at VILLE have et havørredmekka i Tuborg HavnWink
(skulle nogle være i tvivl, så er sidste afsnit ikke nær så hårdt ment, som det måske kunne give indtryk af)LOL"
 
Endnu engang er det foruroligende at man vælger at generalisere så groft på baggrund af et par indlæg på et lystfiskersite!
 
Mvh
CTN
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 17:09
Tjaaaaaa - nu er det jo sådan, at vi faktisk allerede har et havørredmecka i tuborg/svanemølle havn.

Vi her på sjælland er skam godt klar over, at vi ikke har de store muligheder for havørreder i vores åer, men det kunne garanteret forbedres!.

Lad os nu ikke gøre denne tråd til en kamp mellem jyder og sjællændere!!. Vi er da for fanden danskere...NOT? Vi rejser på kryds og tværs og handler sammen. Vi tager telefonen næsten hver dag, for at kontakte  en flok jyder/sjællændere...NOT
Hvis nogle vbruger denne tråd til, at skabe splid mellem sjællændere/jyder er det sku på tide, at de finder andre interesser og holder sig fra denne tråd!!!.

Mvh. - Kim -

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 17:10
 I 4 kvartal af 2010 var der 774.300 ansatte i det offentlige, hvis de alle som dig bruger ca. 1 time om ugen til at besvare tråde og private mail i arbejdstiden, så kan du regne på hvor mange mandskabstimer det er om året, eller hvor mange vi kunne spare væk........ Citat Ole T slut
 
Det er da fandme uhyggeligt du gamle.....men det fatter Jan Persson ikke en rygende fis af.
Godt nytår.......
PH
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 17:25
Citat: Taonga

 I 4 kvartal af 2010 var der 774.300 ansatte i det offentlige, hvis de alle som dig bruger ca. 1 time om ugen til at besvare tråde og private mail i arbejdstiden, så kan du regne på hvor mange mandskabstimer det er om året, eller hvor mange vi kunne spare væk........ Citat Ole T slut
 
Det er da fandme uhyggeligt du gamle.....men det fatter Jan Persson ikke en rygende fis af.
Godt nytår.......
PH


Det er uhyggelig nemt at blive personlig, smålig og ubehagelig - selv den dummeste af gruppen er i stand til at deltage.

Det er straks mere vanskeligt at forsøge at forblive konstruktiv og saglig LOL
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 18:00
Tror ikke DTU Aqua vil give så mere som en rød øre til udsætning af "skydefugle" læs putfisk på kysten, men hvis man gik igang med at restaurere vandløb= fisk på kysten, var der masser midler, så hvad venter i på???
Frygter lidt det er fordi i ikke ved hvordan man kommer i gang.
Så er det endnu mere ærgerlig at nogle har meldt sig ud af DSF, da de hjælper med bistand og viden og ikke mindst vandløbsrestaurerings kurser.
På disse kurser lærer man hvordan man kommer i gang og her tænker jeg på myndigheder og hvordan man får optimal udnyttelse af sine anstrengelser med at udlægge gydegrus, skjulesten til kantsikring, stopper sandvandring osv osv.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 30>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres