Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rensning af kork sage 12,6´

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rensning af kork sage 12,6´
    Sendt: 29 Nov 2011 kl. 11:16
Efter en lang pause på ca 10 år, er jeg begyndt at fiske igen.
 
Jeg har en masse fine dyre tohåndsstænger, men fandt for sjov skyld min ældgamle sage grafit 2, 12,6´ #9-10 frem igen til Karup å og Storåen sidst på sæsonen. Den virker bare endnu, dejlig dejlig stang!!
 
Men, håndtaget er møgbeskidt. Er der nogen herinde der kan hjælpe mig med en metode på at gøre det rent og pænt igen og gerne uden sandpapir.
 
Mvh og på forhånd tak
 
Jens
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 11:18
Håndsæbe og en blød børste... lige som du vasker hænder
Så bliver korken som ny igen
 
/J
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 11:42
Hej Jørgen, tak for tippet, men det er som om det ikke er nok.!!
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 11:56
Jeg vaskede min egen  2håndsstang med håndsæbe og neglebørste og fik et flot resultat ud af det. det var første gang i over 15 år den fik sådan en tur...
jeg tror nu nok at den fik 3-4x sæbe og neglebørste, før der ikke kom mere skidt af.
Prøv at tør efter med et hvidt klæde, så kan du hurtig se om der kan fjernes mere skidt.
Eller lev med at korken har fået lidt patina, at bruge sandpapir er....Thumbs Down i mine øjne
 
/J
 
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 12:28
Kan man ikke bruger maler/grundrens? Det plejer at være ret effektivt til de fleste ting, uden at ætse det væk og lave grimme skjolder eller i den dur.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 12:35
Neglebørste og grundrens......det er et forsøg værd
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 12:42
Hmmmm
 
Jeg plejer at grisse mine håndtag til med vilje, så ser det ud til mine stænger bliver brugt mere end de gør...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 12:46
Hvorfor undlader I at bruge fint sandpapir?
Til top
Kim Matthiesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KIMM

Tilmeldt:: 02 Okt 2003
Geografisk: Vejle å og Vejle fjord
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KIMM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 13:14
Hej
 
Jeg renser gerne mine med håndsæbe og en køkkensvamp - lidt mere skånsomt end sandpapir - man kan jo starte med den bløde side. Ep par timer i sæbespåner løsner det værste - og vand skulle de jo kunne tåle.
 
Kim
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 17:43
Hej
Prøv med brun sæbe/ krystalsæbe. Smør håndtaget ind i et passende
lag ,kom en plastpose over og lad den stå til dagen efter, så er det bare
og skylde godt med vand.
Carsten Lai
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 19:19
Du skal lave en brunsæbe blanding. Brug en opvaske firkantet svamp. Brug den grove side og gnid godt ind med sæbe og gnid godt med børstetange gange.

Skyld efter i alm lunken vand. Afvent resultatet dagen efter. Det bliver flot

Redigeret af flycast - 29 Nov 2011 kl. 19:20
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 19:55
Ja - indtil nu har jeg også altid brugt brun sæbeopløsning med overtrukken plastikpose efterfulgt af masser af vand og en grydesvamp.

Jeg har lige fundet en gammel fluestang på loftet. Den har i den grad tilegnet sig en "patina" der ikke kan accepteres LOL

Da den ikke har den store værdi for mig, vil jeg prøve at eksperimentere lidt i morgen med en klorinopløsning, da dette ikke bare dræber alle bakterier, men også bleger korken til forhåbentligt fordums storhedstider. Korken skal så have en gang almindelig sæbe og grydesvamp, da klorinen godt kan efterlade et lidt fedtet lag.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 29 Nov 2011 kl. 19:56
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2011 kl. 20:54
Eller tilføj lidt salmiak spiritus. I der flydene brune sæbe.
Det gør det endnu bedre. Husk at holde der ude fra børns afstand.
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres