Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Politiske holdninger i div. svar på indlæg.

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Politiske holdninger i div. svar på indlæg.
    Sendt: 12 Dec 2011 kl. 15:38
Undre mig godtnok lidt over nogle medlemmer abselut og guderne vide hvorfor skal skrive/svare med deres politiske holdninger i svar på div. indlæg. HOLD dog jeres politiske holdninger for jer selv og kommenter/svar på indlæget i stedet for. Om man er rød/blå/kommunist eller bindegal er jeg fuldstændig ligeglad med, men det har/høre SGU ingen steder hjemme i et lystfisker forum, ja undskyld jeg bander, men det er sgu til at brække sig over, hold jer dog til indlægget og svar ud fra det tak.
 
Dette er hvis i ikke er klar over det, et lystfisker forum hvor man hjælper hindanden med tips/triks og gode ideer, går jeg ud fra. Hvis man har et spørgsmål om lystfiskeri/grej eller hvad man nu har på hjertet inden for lystfiskeri.
 
Skal man diskotere politik SÅ OPRET DOG FOR F..... et forum om netop det emne, fortsat god december og knæk og bræk.
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 15:58
Tak JanHugThumbs Up
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 16:02
kunne ikke være mere enig ! ... det er RET belastende
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
p bager Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 16:34
dejlig endelig at der er en der får det sagt for det er da lidt træls,
helt enig,opret en forum om politik hvis det er det i har brug for
og lad dette være et forum for lystfisker.
god jul til alle
 
p bager
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 16:39
Citat: Motown

 
Dette er hvis i ikke er klar over det, et lystfisker forum hvor man hjælper hindanden med tips/triks og gode ideer, går jeg ud fra. Hvis man har et spørgsmål om lystfiskeri/grej eller hvad man nu har på hjertet inden for lystfiskeri.
 



Øhh, nu er der jo også et forum, der hedder "natur og miljø" Wink.

Der er det vel ganske naturligt at diskutere miljø politik.

Jeg kan dog godt undvære at man blander alt mulig andet ind i diskussionen Sleepy
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 16:49

Go awten......jeg lover højt og helligt aldrig mere at bringe politik ind i debatten her på sitet!

Så er det jo op til andre at holde nalderne fra tangenterne fremover.
Glædelig jul
Per Hansen
Til top
Ivan Neerdorf Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IPN

Tilmeldt:: 11 Aug 2011
Geografisk: Valby
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IPN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 16:53
Det var et befriende indlæg, så masser af plusser fra mig.
Thumbs UpClapStarHugApprove
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 17:12
Cry          Jeg kan ikke se problemet ,spring tråden over.
MvH Ole
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 17:16
Per og Jan SmileSmile  jo der er noget der hedder "natur og miljø" Tongue Men såvidt jeg kan se er der ikke noget der hedder "politiske holdninger" kunne ikke dy mig Wink
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 17:19
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Rigtig glædelig jul
Per Hansen
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 17:27
når man taler miljø og natur politik kan det jo være svært at skjule både holdning og parti farve, men hold dog fast i trådens emne - selvom det nok kan være svært at finde argumenter og se sig selv i spejlet OG være lystfisker hvis man hælder til visse dele af den politiske palet... Wink
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 17:28
Så fik du da i det mindste luft Jan, godt for det.
Men helt så enkelt er det nok ikke, jeg prøver lige at udfordre dine udsagn.
Hvis jeg under natur og miljø debatten, gerne vil være ambasadør for ideen omkring "nationalisering af vandløb" er jeg så af en bestemt politisk observans?
Eller hvis jeg vil have sikret afvanding af landbrugsjord, er jeg så af en bestemt politisk observans ?
Hvad nu hvis jeg syntes at naturen fik et kæmpe løft i årene frem til 2002, hvor vi  så blev bombet mange år tilbage, er jeg så af en bestemt observans ?
Nå, men 2 ud af de 3 af udsagnene kunne være mine (upolitiske) holdninger.
Vi fiskere er en del af samfundet, og samfundsudvikling er politisk.
I virkeligheden skulle vi måske bekende langt mere kulør, uanset hvilken farven man bedst kan lide?
Go (upolitisk) jul derude
Man kunne evt. bare springe de politiske tråde over.
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 17:48

Fuldstændigt enige Thumbs Up

Vi kan jo feks også finde på at snakke politik når vi fisker, simpelthen fordi at det nu engang er en del af livet.


Mvh

En Jim mere.

Til top
Per Nejrup Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PNH

Tilmeldt:: 12 Jan 2004
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PNH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 20:10

Hej

 

Selvfølgelig er det ikke relevant med politiske holdninger hvis spørgsmålet drejer sig om valg af et skydehoved eller ideer til en ny vadejakke. (og så er det ikke helt sandt, skydehovedet kan være fyldt med blødgører og man kan også vælge en øko jakke som Geoff Andersons Wakashasi skaljakke, det er også en privat politisk holdning, om det skal indgå som et parameter blandt andre)

 

Men så snart der diskuteres miljø, fiskeripolitik, forurening, natursyn og lignende er det endda meget relevant at diskutere politiske holdninger. Hvorfor skulle vi ellers have folketingsvalg hvis det var et fedt hvilke partier der sidder ved magten.

 

Jeg kan godt blive bekymret hvis den politiske hovedprioritering er vækst og forbrug og der så må gøres noget ved miljøet når der er penge til det.

 

Grundlæggende vil alle politiske partier jo at vi skal have et godt miljø og rene vande. Men vejen dertil og hvor højt det skal prioriteres f.eks. i forhold til erhvervsinteresser eller den enkelte borgers pengepung er forskellige. Derfor skal man heller ikke bedømme partier ud fra deres valgprogram men af den konkret førte politik. Og her kunne der godt være brug for mere viden og indsigt.

 

Hilsen Per

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 20:13
Folk der ikke har holdninger, gider vel ikke deltage i en debat heller ikke her på sitet. Og da politik jo i virkeligheden handler om holdninger er det måske ikke så ringe endda at folk siger hvad de mener.
Jo jo man skal holde sig til emnet i tråden, men der er vel ingen ide´i at deltage i tråde hvis man ikke må fremføre sine holdninger, vel?
Jeg syntes i langt højere grad at det er træls at folk ikke kan bruge et sopert sprog. Al den banden og sværgen som f.eks. trådstarteren i denne tråd bruger, syntes jeg ikke sømmer sig. og lyder barte grimt
/frede
Til top
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 21:25

"Bindegal" ..er det ikke det fluebindere er?

(jeg måtte af med denConfused )
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 21:43
Citat: Motown

Undre mig godtnok lidt over nogle medlemmer abselut og guderne vide hvorfor skal skrive/svare med deres politiske holdninger i svar på div. indlæg. HOLD dog jeres politiske holdninger for jer selv og kommenter/svar på indlæget i stedet for. Om man er rød/blå/kommunist eller bindegal er jeg fuldstændig ligeglad med, men det har/høre SGU ingen steder hjemme i et lystfisker forum, ja undskyld jeg bander, men det er sgu til at brække sig over, hold jer dog til indlægget og svar ud fra det tak.
 
Jeg undre mig godt nok over, at nogle brugere skal komme med politiske tilkendegivelser i deres debatoplæg, som det står skrevet i denne tidligere tråd: ... men med de løftebrud S er kommet med, tropr jeg næppe der sker noget. Men man kunne jo håbe, selvom det nok ligger langt væk.   http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=41862&KW=&PID=371930&title=optemistisk-lystfisker#371930 også efterfølgende brokker sig over, at andre brugere kommer med deres politiske holdninger ......
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 21:49
Steen Thumbs Up
 
Men husk nu også på at det er ligegyldigt om farverne er røde eller blå, fladfiskene er ligeglade...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Ove Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ons Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ons Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 22:22

Helt enig i Jan’s indlæg. Thumbs UpThumbs Up

Der er jo mange der godt kan lide og diskutere, især politik og dem ene er selvfølgelig lidt bedrevidende end den anden, og så kører det ellers der ud af.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2011 kl. 22:43

Ja det er fuldstændigt som ude i trafikken...alle mener at alle de andre kører af helvede til.


Mvh

Jim.

Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P Dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 07:23
Jeg stemmer på Soc. Dem og selvom det kræver stor sult at sluge alle de kameler vi bliver nødt til for tiden lover jeg (og vi holder jo hvad vi lover......) ikke at ytre mine politiske holdninger Embarrassed WinkWink

Redigeret af P Dahl - 13 Dec 2011 kl. 07:26
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 07:35
Det er vel ok at diskutere uanset emnet så længe tonen er sober eller ?Wink
/Søder
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 10:46
Må give Steen K. ret..Det er lidt pudsigt at Jan F. finder det mærkeligt, at de politiske holdninger ikke kan holdes ude af forum.
 
Hvis i åbner det link Steen K. henviser til Smile
 
Det kan da vist kaldes, at have en politisk holdning! Wink
 
Leif P  
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 10:48
Jamen dog......
 
Så længe det politiske aspekt har relevans for tråden og dens indhold vil det jo være noget invaliderende at udelade politikken?
 
Så hvorfor skjule fakta - alt hvad der sker omkring os er styret- eller er resultatet af politik. At 'lukke' øjnene for det, vil jo være tåbeligt. Det hele kan jo ikke gå op i skydehoveder, boilers og hvilket P&T der er bedst ! Kan man ikke lide trådens indhold, så gå da videre til næste tråd.
 
Så jeg forbeholder mig ret til at ytre mig om politiske tåbeligheder, såvel som fornuftigheder (?) og kalde 'magthaverne' for papnæser og både Helle, Willy og Lars Løkke nogle skvadderhoveder - når jeg syntes de er det!
 
mvh
Heinz  
 
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 13:39
Gudskelov at der bliver nævnt politik i debater som natur og miljø,,men jeg ville nok blive lidt sur hvis der blev nævnt at man skulle stemme på et bestemt parti fordi en stang ville være billigere pga skatten,,,,
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 13:55

Hej alle.

 
Jeg tror trådstarter mener bemærkninger som feks når Ole R kommer med udmeldinger. Ikke fordi Ole R er en bandit men fordi han i sine svar ikke refererer til andet end nedladen citater eller på anden måde udtaler sig uheldigt, eller sagt på en anden måde. Overhovedet ikke konstuktivt
 
Kære Ole R, det er ikke for at hænge dig ud, den lå til en lige højreWink
 
Jo jo, og bedre offentlig transport med 25 - 40 % billigere billetter og klippekort INDEN julThumbs Down 
 
Ja? Og? Det ændrer vist ikke på det jeg har skrevet - eller på alle de andre løftebrud Leasing Helle og Villy Selvbruner står forWink
 
Kunne sikkert finde mange flere TongueTongue hvis man gik i arkíverne.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 15:21
Lars Andersen det er nok ikke kun helle og villy der har stået for løftebrud,hvor meget indfriet den forrige regering af val løfter ? dagens politikere gir jeg ikke ret meget i kredit for ærlighed,de kan ikke engang svare for sig selv men har ansat en der gør det for dem i form af de s.k spindoktorer som vi skatteydere betaler for at de kan hæve en løn på omkring 1 miljon,,,,,hvor mange børn og ældre kunne ikke have fået glæde over de millioner der bruges på de rådgivere/spindoktorer udover det får alle ministrer fuld løn...
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 16:16
Igen en gråzone. Politikken sender jo sine tråde helt fra toppen og ned til de fineste nuancer. Alle lovene er jo direkte afstedkommet via politik. Demokratiet er jo en politisk styreform, som vi alle på den ene eller anden måde er en del af. De varer vi køber er alle produceret/prissat efter demokratiske/politiske regler (skattefar, div. afgifter, div. tilladte ingredienser m.m.)

Når det nu er sagt, er det da noget øv når der går politik i en tråd med f.eks. linetykkelsens vigtighed kontra styrke... Imidlertid er valget altså overstået, og den nye regering skal have flyttet en ordentlig røvfu++ før det kan ses, at danmark rykker i den rigtige retning. Det hjælper så ikke, at oppositionen kun beskæftiger sig med, at rakke ned på alle initiativerne.

Hovsa - gik der nu politik i den igen?. Fyyyy slemme mig Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 16:26
Citat: tackler

 
Så jeg forbeholder mig ret til at ytre mig om politiske tåbeligheder, såvel som fornuftigheder (?) og kalde 'magthaverne' for papnæser og både Helle, Willy og Lars Løkke nogle skvadderhoveder - når jeg syntes de er det!
 
mvh
Heinz  
 
 

Den er jeg helt med på Heinz, alt andet er simpelthen for åndsvagt. Generelt er det dog således at diskussionerne herinde ikke bliver bedre end de argumenter og den indsigt de enkelte debattører lægger for dagen.

Her kniber det, ganske som ude i samfundet, gevaldigt med faktuelle kundskaber specielt hvis man, som det desværre ofte fremgår, har ens primære politiske indsigt fra tabloidpressens forsider. Dette gør ofte omtalte diskussioner trættende og uinteressante. Som reglen drejer de fleste diskussioner herinde sig omkring, at få ret ikke at have ret, og slet ikke om at blive klogere.

Men så er det jo godt man kan vælge, at springe de mest åndsforladte tråde over, med en let hovedrysten.

Ryan Wink

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 16:33
Citat: KøgeLars

 

Kære Ole R, det er ikke for at hænge dig ud, den lå til en lige højreWink
 
Kære Lars Andersen
 
Men det gjorde du jo så alligevel, ikkeWink
 
Jeg foretrækker selv at vælge, hvilke tråde jeg deltager og optræder i, men det levner du mig ikke mange muligheder for - men pyt, det går nok. Jeg skal forsøge at fatte mig i korthed.
 
Som et umiddelbart svar til dit indlæg vil jeg tillade mig at bringe nedenstående citat fra denne tråd, for jeg kunne ikke have sagt det bedre selv:
 
Citat: tackler

Så jeg forbeholder mig ret til at ytre mig om politiske tåbeligheder, såvel som fornuftigheder (?) og kalde 'magthaverne' for papnæser og både Helle, Willy og Lars Løkke nogle skvadderhoveder - når jeg syntes de er det!
mvh
Heinz
 
I det aktuelle eksempel synes jeg nu, at jeg netop refererede til et konkret eksempel på, at den nuværende regering - her personificeret ved Pia Ohlsen Dyhr - få dage før valget udstedte væsentlig større checks end de var i stand til at indløse, hvilket de umuligt kan have været uvidende om. Det kan man med rette kalde for en del ting, og løftebrud er bestemt en af dem.
 
Med henvisning til ovenanførte citat, så er man mere end almindeligt naiv såfremt man tror, at jeg afholder mig fra at kalde vore magthavere for slige ting, og da slet ikke fordi en eller anden tilfældig debattør siger jeg skal lade være, som det skete i den tidligere tråd. Så længe det foregår indenfor de af lovgivningen udstukne rammer, så bliver det sådan.
 
De politiske debatter vil altid dukke op fra tid til anden, alt andet ville da være unaturligt, og nu vi er ved det politiske, så har jeg flere gange hæftet mig ved udsagn i samme boldgade som dette:
 
"..selvom det nok kan være svært at finde argumenter og se sig selv i spejlet OG være lystfisker hvis man hælder til visse dele af den politiske palet..."
 
Magen til nonsens skal man nok lede lidt efter, for hvordan i alverden kan man drage sådan en konklusion? Altså, fordi jeg fisker f.eks. 5 timer om ugen, så skal jeg for at kunne se mig selv i spejlet, stemme på et parti med den profil der passer bedst til min hobby? Og så iøvrigt se stort på, at jeg er dybt uenig med resten af partiets politik på områder som økonomi, retspolitik, udlændingepolitik og skattepolitik m.fl.?
 
Tro på det siger jeg bare, og det er da muligt der er nogen der prioriterer sådan når de står i stemmeboksen, men det er nok de færreste når det kommer til stykket.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 16:48
Hmmm..

Skal vi ikke være enige om, at man op til et valg IKKE ved 100% hvordan stemmerne bliver fordelt, og derfor IKKE ved, hvem man efter valget kan sætte sig i bås med, for at have nok mandater til, at få magten. Efter dette valg kom Socialdemokraterne og SF jo desværre sammen med et "lorte" parti, der ødelagde mange af deres lovede intensioner.

Derfor bør man helt gå væk fra at "love" noget - og i stedet for kalde det: at ville arbejde på - eller at ville prioritere som nr. 1 at.....

Ole Rådhede: Fint eksempel du der kommer med he he. Skal vi nu også til, at melde politisk kulør når vi melder os ind i en klub?. Jeg stemmer konservativt - ja så skal du sætte dig sammen med malle fiskerne he he.

Mvh. - Kim -


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 17:49
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 19:13
Hej Jan
 
LOL Jeg skal lige ha' tøret aftenkaffen af min PC  LOL
 
Ryan Wink
 
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 19:28
For nu ikke at blive beskyldt for politisk plat, så får I lige en mere fra "den anden side" Big smile

http://rokokoposten.dk/2011/12/12/ozlem-om-ny-fattig-han-kalder-sig-skibsreder/
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 21:26
Hej Jan.

Her fik jeg det ligesom Ryan...du må sku ikke sende sådan noget når jeg har munden fuld af cola LOL

Mvh
Jim.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 01:18
Den gode gamle hr. Møller er nok den absolut ældste og højest rangerende konge på den danske aktie "skammel". Jeg har en absolut respekt for, at et menneske kan køre "sin" økonomi så langt ud, og i så lang tid - uden at have lidt nævneværdig økonomisk nedgang. Når vi andre i 50 erne føler os træt mellem ørerne, bør vi kigge på hr. Møller der er godt oppe i 90 èrne.

Og så må vi lære af de fremsynede, der ikke kun lever fra hånden til munden - men indordner sit liv efter indkomst - opsparing - næring/forbrug!.

Mvh. - Kim -
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 07:13
Ja respekt for sådan en mand, og disrespekt for alle der ikke kan klare sig selv !
De gamle, de syge, de ledige, ja alle der skal have hjælp inden de fylder 90 !
For dem gider Hr. Møller jo ikke bidrage til får en anstændig behandling, når han hiver alle danskernes olie op af undergrunden, eller truer med at flytte sine aktiviteter ud af landet, hvis der skal betales mere i selskabsskat, flot !!
Ja, kære Kim, vi er langt fra hinanden, men respekt for dine holdninger.
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 07:45
Syntes det er passende i de indlæg hvor det omhandler miljø og politik ? Er enig det ikke skal blandes ind i emner som intet har på sig ang. miljø og politik.
Kim Egede
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 07:49
Hej Kim Egede !
Enig, beklager min svipser, du har ret.
Selvom alt kan drejes hen på politik, så var det her nok lige over grænsen !
Go' Jul
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 07:53

Hej Jim.

Altså det er jo passende til mange af emner hvor det ikke hører hjemme så på den måde er det jo fint ;-)
 
Jo tak og lige over !
Kim Egede
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 15:56
Citat: jimjensen

Ja respekt for sådan en mand, og disrespekt for alle der ikke kan klare sig selv !
De gamle, de syge, de ledige, ja alle der skal have hjælp inden de fylder 90 !
For dem gider Hr. Møller jo ikke bidrage til får en anstændig behandling, når han hiver alle danskernes olie op af undergrunden, eller truer med at flytte sine aktiviteter ud af landet, hvis der skal betales mere i selskabsskat, flot !!
Ja, kære Kim, vi er langt fra hinanden, men respekt for dine holdninger.
 
Jim
Hr. Møller er også kendt for et ganske fornuftigt ordvalg - nemlig rettidig omhu, hvilket Du måske skulle have skævet lidt til - inden du skrev ovenstående?
God jul !
mvh
Heinz  
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 17:32
Hej - ja jeg forstår ikke den respons fra Jim Jensen. Jeg nævner intetsteds, at jeg ser ned på de mennesker der har det svært uanset årsag, så jeg føler, at dette er blevet lagt mig i munden. Jeg mener blot, at en mand der når en tårnhøj alder, og stadigvæk har "styr" på tingene bør respekteres for dette - og ikke fordi han evt. har haft nogle svipsere genne tiden. Det har vi jo alle!.

Og med hensyn til at hive alle danskeres olie op - tjahhhh så har regeringen jo haft nok af muligheder for at forhandle sig til den bedste løsning på "alle danskernes" vegne - Regeringen = alle danskere!. De indkrævede milliarder for denne olie blev bl.a. brugt til, at betale ned på statsgælden, så vi faktisk inden krisen stod på plus påp den konto.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 16 Dec 2011 kl. 17:37
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 17:34
Citat: kikophil

Den gode gamle hr. Møller er nok den absolut ældste og højest rangerende konge på den danske aktie "skammel". Jeg har en absolut respekt for, at et menneske kan køre "sin" økonomi så langt ud, og i så lang tid - uden at have lidt nævneværdig økonomisk nedgang. Når vi andre i 50 erne føler os træt mellem ørerne, bør vi kigge på hr. Møller der er godt oppe i 90 èrne.

Og så må vi lære af de fremsynede, der ikke kun lever fra hånden til munden - men indordner sit liv efter indkomst - opsparing - næring/forbrug!.

Mvh. - Kim -
Denne tråd ´har sq da godt nok taget en drejning......
 
 
Inden vi udnævner konger, riddere, kloge, højtrangerende osv... var det måske på sin plads at fastslå at det er lidt lettere at sætte tæring efter næring hvis man er født med en sølvske i røven..
Og sjovt nok så har den slags menneskjer ikke en skid til overs for os andre der knokler den karsken bæller for at sætte lidt ind på pensionen til alderdommen, for de samme "højt rangerende kloge" er fanme skyld i at mine surt tjente pensionspenge ikke er en skid værd i dag´. Det er fanme også dem der ejer bankerne som nu skal holdes oppe af mine skattekroner, ligesom jeg skal finde mig i at samme banker i øjeblikket tager extra gebyrer så jeg ikke får en skid ud af det historiske lave renteniveau....
Newj nej kim, hvis du hver dag knokler for at holde brødet på bordet som lønmodtager så er det bare de forkerte du tager i forsvar....
Lad da den skiderøv tørre røv i sit ridderkors og flytte i totalt skattely ligesom mange af hans rige venner..
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 17:53
He he Frederiksen - Hvis det var de rige der ejede bankerne, ville de ikke gå ned på stribe, som de gør i dag.

Er man født med en sølvske i munden (eller et andet sted), har man jo flere muligheder. Man kan vælge at leve af sine penge, eller man kan vælge at tage en uddannelse, og bruge denne sammen med sine penge til at få opbygget et kæmpe firma. Multinationalt er det så nødvendigt i dette tilfælle, da konkurrencen er hård, og alle muligheder skal udnyttes for at holde skruen i vandet.

Et multinationalt firma som dette hat 1000 vis af ansatte samt 100000 vis af arbejdspladser hos underleverandører der alle nyder godt af det arbejde firmaet afstedkommer.

Hvis ikke vi havde denne slags personer, ville verden slet ikke kunne fungere!. Så tænk igen, før i giver skylden for jeres dårlige pensioner eller andet utilfredsstillende i jeres liv.

Jeg selv har heller ikke nogen kanon pension at se frem til, men jeg ville aldrig give andre skylden for dette. Jeg kunne blot have taget andre valg for lang tid siden. Så kunne jeg selv købe mine sølvskeer når den tid kommer. Bare min mening venner - men sådan er vi jo så forskellige.
Mvh. - Kim -
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 19:35
Som nævnt skal man sætte sig et minimum ind i tingene inden man bare skyder nogen ned.
Jeg har ingen forestilling om at Mærsk er nogen helgen, men hvis Hr. Møller havde ville kravle i skattely, så havde han nok gjort det for mange mange år siden.
Der imod har han rent faktisk holdt en masse arbejdspladser igang, og bl.a. fastholdt at han ville have sine skibe bygget på Lindø - på trods af han i mange kunne have fået sine skibe bygget billigere i Østen. At Lindø ikke stod til at redde alligevel - er sikkert ikke Hr. Møllers skyld. 
Mærsk er ganske rigtigt med til at hente olie op af Nordsøen - en aftale de sammen med andre prof. oliefirmaer har forhandlet sig frem til med den danske stat - altså man har et aftale - som begge parter har aksepteret (trods den ene part har sluppet afsted med at genforhandle den et par gange - og det er ikke Hr. Møller) Så har noget at udsætte på aftalen, bør man jo nok skyde på statens embedsmænd der har varetaget dine og mine interesser overfor det korsortium som man har lavet en aftale med.
mvh
Heinz


Redigeret af tackler - 16 Dec 2011 kl. 19:36
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2011 kl. 21:02
Kim hvorfor tror du ikke det er "de rige der ejer bankerne?? Udover div pensionskasser hvem hel... tror du så er storauktionær i f.eks. Danske Bank?? Og hvem tror du sidder i bestyrelsen, bistandfsklienter?? Nej vel, det er selvfølgelig de velbjergede, og vi skal have ondt af at de ikke får så meget i overskud på deres aktier, nej gu skal vi ej¨. For det lort de har lavet og laver betaler vi andre jo for i form af højere gebyrer og højere renter end man burde.
Men tak for diskussionen, du fik mig sq op i det røde :-)) og der har vi jo alle rigtig godt af at komme op en gang imellem, ellers har vi jo ingen holdninger vel?
 
I skal vide at selvom vi ikke er enige respekterer jeg jer for at argumentere for jeres holdning!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2011 kl. 18:21
Hej Frederiksen - såh såååååh - nu må du sku ikke eksplodere her ud over det hele vel - fandens til griseri he he.

Hver gang bankerne går ned, viser det sig, at byggematadorer og lignende har million/milliardgæld stående i bankerne, og at de har presset bankerne til yderligere lån, da disse ellers står med konkurser på stribe. Og da man ikke kan låne sig ud af en underskudsforretning med mindre tingene (indtægterne) ændrer sig voldsomt i positiv retning - ja så springer ballonen på et tidspunkt.

Hvis kære Frederiksen - at du mener, det er disse byggematadorer der er rige, er det da ikke på papirerne, men måske af størrelsen af deres belånte byggerier.

Og med hensyn til aktier, så gælder det samme for alle aktieejere. Jeg har selv noget stående, og det beløb falder og stiger sku så man ikke ved hvad der står, når pensionen skal hives i land - den tid den gysertime!.

Hvor mange bistandsklienter tror du helt ærligt, ville kunne gøre sig gældende i bestyrelsen i danske bank?. Jamen Frederiksen dog - hvis du synes, at bankerne kører dårligt, vil det jo nok ikke hjælpe meget, at skifte bestyrelsen ud med bistandsklienter. Det kan godt være, at bestyrelsen tænker mest på deres egen tegnedreng, men de har dog også en uddannelse og års erfaring i, at holde "bank"hovedet oven vande.

Det der så er noget rigtigt øv er, at bankbestyrelsen er fuldt ud klar over situationen. At nogle af disse så i deres kontrakt får indført evt. farvelspark på multible millioner (som trøst) er vel egentlig med til, at de har det "lidt sjovere" ved at gamble med kundernes penge mod andre banker. Den kan så være svær at sluge for de almindelige indskydere der mister pensioner m.m. ved bankkrakket.

Nå men hvad så min gode mand hr. Frederiksen? skal jeg hente karkluden til når du eksploderer, eller skal vi her op til jul give hinanden en STOR KRAMMER og ønske hinanden rigtig god jul og et rigtig godt nytår Big smile
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 19 Dec 2011 kl. 18:24
Til top
Holger Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HolgerJ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HolgerJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2011 kl. 01:04
Bare til orientering, så blev bistandsloven afskaffet for over 10 år siden, og dermed er der ikke flere bistandsklienter..... Nu er de sådan set bare ledige, og der findes omkring 6% af ledige i Danmark, og de er både hvide, sorte, gule og af og til blå og grønne...
der er faktisk også nogle af dem der er ganske habile fiskere, og heldigvis for det. Det ku jo være de mødte en anden fisker på en tur som lige kendte en åbning til et job...
Og er det ikke herligt at man kan være på fisketur med nogen som man er helt politisk ved siden af, også alligevel kan være begejstret over at opleve en god fiske oplevelse med??
Politik er trods alt bare holdninger og meninger. - Det er jo ikke en religion, eller noget der gør at man ikke kan sige goddag til andre ude på kysten vel??
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2011 kl. 10:58
Hej 
På nogle andre fora, kan man finde et punkt som hedder "ordet er frit". Dvs. alt kan diskuteres. Måske kan et sådan punkt, give afløb for nogle personer herinde. På den måde bliver de andre tråde måske lidt bedre.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Dec 2011 kl. 13:28
Citat: sage

Hej 
På nogle andre fora, kan man finde et punkt som hedder "ordet er frit". Dvs. alt kan diskuteres. Måske kan et sådan punkt, give afløb for nogle personer herinde. På den måde bliver de andre tråde måske lidt bedre.
Ja!, du har fuldstændig ret - overraskende!!!!!, så findes der allerede et sådan punkt her på 123nu., det hedder; " uden for emne - snik snak".... http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_topics.asp?FID=111&title=uden-for-emne-snik-snak
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres