Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

speedmaster eller edge 3776

 Besvar Besvar
Forfatter
nicolai høst Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
alfredhøst

Tilmeldt:: 05 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alfredhøst Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: speedmaster eller edge 3776
    Sendt: 13 Dec 2011 kl. 18:49

speedmaster eller edge 3776. hvilken stang er bedst??? Er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, ved kun det skal en 9 fods 10-30,7-30.. Nogen der har erfaringen med begge???

Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 19:30
kun et valgWink3776 er udformet fra kork til stangspids som sjældent ses!
Men se og vurder selv.
Længden er ligesom dit behov som afgør dette, K&B.
Kender iøverigt kun Edge.Thumbs Up
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 20:44
Hvis man synes Edge's håndtag ligger godt i hånden, så er det en fed stang, jeg kan bare ikke forliges med det. Det er en klinge der holder! Ville ikke vælge Shimano's Speedmaster, den er simpelthen for spinkel og skrøbelig til at jeg turde trykke den af! Hvis jeg skulle vælge en af de to, ville det blive Edge, og så  ville jeg besøge fiskeklubbens værksted og slibe håndtaget ned til en brugbar udformning...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 20:51
Jeg har måtte bytte min Edge da øjerne rustede og korkens fyldninger raslede ud. Den nye stang jeg fik skulle være en forbedret udgave sagde de hos fairpoint. Er yderst tilfreds med den "nye" stang. Har haft en speedmaster som jeg også var glad for. Men Edge stangen får min stemme trods start problemerne og det skyldes de mange lækker detaljer og det flotte finish.

/Allan
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 21:05
Edge kunne tidl. ikke lave stænger, deres fluestænger var noget møg, de knækkede. Denne nye stangserie hvor øjerne ruster ville jeg holde mig fra. Tvivler på den forbedret udgave. - Men der er jo garanti på den. Håndtaget må jeg gi' Klaus ret i at man bør få slebet ned.
Må sige det er smag og behag om man er til Speedmaster, eller Edge.
 
Har tidl. hørt om fairpoint's (forbedret udgave), må håbe det er rigtigt og den ikk bare er ombyttet til en samme model.
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 21:34
Klaus den med at Speedmaster er spinkel og skrøbelig, må du vist lige uddybe.

Der er blandet biofibre i klingen som gør den lettere og stærkere. At den så vejer så lidt, gør at den måske føles som om den kunne være skrøbelig. Men det er alt andet end tilfældet. Mig og min fiskebuddy har indtil videre lystigt benyttet vores hver især 2 Speedmaster stænger, uden at klingerne har vist det mindste tegn på at være skrøbelige. Vi har kastet 28 gram kongetobis for fuld knald, med en 10 fods 5-20 gram Speedmaster. Ingen problemer her. Det vil jeg ikke ligefrem kalde skrøbeligt.
Det ville også undre mig om Shimano producerede en stang med en klinge, velvidende om at den var "spinkel og skrøbelig".

Nå det er sagt, så har vi dog knækket en af stængerne. Min buddy fik fat i bunden. Han valgte at hive alt hvad han kunne, i håb om at få den fri. Stangen flexede helt ned i håndtaget, inden stangspidsen valgte at give efter.
Forhandleren gav ham en ny....
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
nicolai høst Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
alfredhøst

Tilmeldt:: 05 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alfredhøst Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 21:34
tak for svarerne... tror også det bliver edgen. Hvis i har andre forslag til stænger, hvor man for lige så meget for pengene eller mere;). Er i meget velkommen til at komme med forslag. Den skal ikke være længere en 9 fod, da jeg gerne vil bruge den i åen også..
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 21:40
Jeg har både speedmaster og edge spin 3776 og der ingen tvivl.
 
Edge spin 3776 skal du vælge. Speedmaster kan ikke måle sig med Egde spin på nogen som helst områder kun 1 ( den er en lille smule lettere, pga af økseskaftet vejer mere).
 
har haft 2 stænger af begge modeller og edge spin er
 
- langt bedre at kaste med og langt bedre at holde på.
- Øjet er mere holdbart på edge, det kan man mærke.
- Det toray c. egde er lavet af.
- Der er fede detaljer som at 40-45-50 cm på stangen til havørred.
- Der er de små sorte ringe kan tages af efter slidtage på egde i smalingen af stængerne.
- Plus så er stangen bare lidt federe pga det økseskaft. Hver gang jeg fisker med den, kommer der altid en over og siger fed stang.
 
Så du skal ikke være i tvivl med din nye Edge spin 3776. har selv 2 stænger 7-30 og 10-40 gram.
 
Kun Aspire cx er jeg lige så glad.
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 22:09
Vi har kastet 28 gram kongetobis for fuld knald, med en 10 fods 5-20 gram Speedmaster
 
Det har jeg ingen anden kommentar til end at det må være jeres vurdering at den kan holde til det, jeg kan ikke kaste igennem med nævnte setup (heller ikke med 20g) uden at jeg føler at stangen kan knække hvert øjeblik det skal være (og det er sket et par gange med væsentligt lettere kastevægte), der er bare ikke nok power i den! Men det er selvfølgelig kun min erfaring...
 
Han valgte at hive alt hvad han kunne, i håb om at få den fri. Stangen flexede helt ned i håndtaget, inden stangspidsen valgte at give efter.
Forhandleren gav ham en ny....
 
Igen, det er jeres/hans valg, men det er stangen ikke beregnet til, og tyder mere på manglende erfaring end  at I ved hvordan grejet skal bruges! Grejhandleren er flink at bytte den, men ikke forpligtet til det (eller også har han ikke fået hele sandheden om hvordan stangen knækkede).
 
Selvfølgelig kan stængerne bruges, men de er simpelthen for tynde til at jeg ville risikere at spilde en eneste fiskedag mere med at medbringe en sådan. 
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 08:57
Klaus jeg forstår ikke dit indlæg. Du har ikke forklaret hvorfor den skulle være skrøbelig. Men hvis man ikke kan forsvare sin indoktrinerede holdning, er det bedste forsvar vel et angreb.
Som sagt ville det undre mig om Shimano producerede stangen i så fald. Det virker mere som et personligt angreb og som om du har fordomme over for stangen, end at du har reel viden. Men det ser man jo også så meget af på forums desværre. Gid folk holdte sig til kun at skrive, når de rent faktisk havde erfaring i stedet for fordomme. At du har stået med stangen i hånden hos en forhandler eller kastet med den 2 gange, kan ikke bruges til noget.

Stangen fejler absolut intet og bestemt ikke skrøbelig!
Det er næsten samme klinge som på Lesath. Håber ikke en stang til den pris er skrøbelig i hvert fald.
Jeg kender ikke Edge stangen og vil derfor ikke sige, at han skal vælge den ene frem for den anden. Men jeg kan godt anbefale Speedmaster, ligesom halvdelen af landets andre lystfiskere sikkert også kan. Udover den, er de andre Shimano stænger også rigtig fede, om de er med biofibre eller ej.

"og det er sket et par gange med væsentligt lettere kastevægte"
Og du tillader dig at klandre andre for at mangle erfaring eller ikke vide hvordan grejet skal bruges! Enten er du en løgnhals eller også ved du virkelig ikke hvordan en stang skal bruges. Jeg gætter på du er typen der river stangen midt over i et forsøg på at kaste langt, fordi du ikke forstår at alt ikke drejer sig om den mængde kræfter du lægger i kastet. I så fald forstår jeg også godt, at du mener stangen virker skrøbelig.
Du skal have lov til din mening, men jeg synes ikke det er i orden, at du spreder budskabet som propaganda.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2011 kl. 20:24
Jeg har ikke forstand på hvilke fibre der er brugt og dermed forklare hvorfor den er dårlig, jeg kan bare konstatere at den ikke kan holde til mig. Jeg glemte at skrive at jeg har prøvet at kaste med den (eller rettere dem) for jeg har knækket to af dem i kast, og nej, jeg river ikke igennem med al kraft. Jeg har også haft flere andre Shimano stænger (Forcemaster, Beastmaster og Lesath) som sagtens kan holde, men lige præcis Speedmasteren synes jeg bare er får dårligt lavet, netop fordi de har forsøgt at lave den så let som muligt. Men prøv at spørg hos en forhandler om ikke de har haft mange reklamtioner på Speedmaster stængerne...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2011 kl. 21:29
Ja der har været masser af reklamationer... på de første modeller. Ganske simpel dårlig produktion.... på de første modeller. Det har jeg snakket med 2 forhandlere om. Men man kan da bare spørge Shimano. Det er ingen hemmelighed jo. Og igen, klingerne er lige så lette og "skrøbelige" som på den væsentligt dyrere Lesath.
Men skal vi ikke hellere spørge hvor mange der ikke har knækket deres stænger og generelt synes de har fået en fantastisk stang til prisen?

Men jeg kan de også godt knække en Edge stang, hvis det er det skal komme an på. Men nok om det. Du skal som sagt, have ret til din mening. Det er vel i sidste ende altid op til hver enkelt, at vurdere hvad der falder i deres smag. Gudskelov for et stort udvalg.
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres