Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mono skydeline

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: mono skydeline
    Sendt: 02 Jan 2012 kl. 16:17
hej alle sammen og godt nytår

hvilken mone skydeline bruge i til kysten


mvh henrik
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 16:21
Lawson Crosswater 20 LBS, den pink, eller også Ken Sawada 25 LBS.

mvh
Allan
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 16:30
hej allan

laver du løkker på sådan en line eller binder du den bare fast i skydehovedet


mvh henrik
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 16:59
lawson linen har jeg også gode erfaringer med.. Dog er monofil ikke super fedt i koldt vejr..
Zpey har også lavet en som folk roser meget, men i den høje pris klasse for monofile skydeliner.. Til slickshooter har jeg prøvet men synes den er meget glat så blev hurtigt skrottet..
 
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Carsten Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten Holm Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 17:05
Hej Henrik ! Har prøvet mange men ingen bedre end ken sewada 25 pound den gule !!! Binder altid på med en knude i skydehovedet - fungerer super perfekt for mig - absolut ikke nødvendigt med løkker her- faktisk nemmere uden !
mvh
Carsten.
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 17:11
efter at have brugt diverse forskellige flatbeam typer gennem de sidste 10-12 år er Zpey Speed line klart det fedeste jeg har prøvet - også trods den lidt heftige pris! Og vel at mærke den tykke (50 lb), der vist er beregnet til 2 hands kæppe - til en 6ér stang! det spiller altså! skal siges at jeg ikke har prøvet den tynde model...
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 19:52
hej

er der ikke noget jo tyndere jo længer kaster den eller er det bare mig


mvh henrik
Til top
Jørgen Sarup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sappe

Tilmeldt:: 03 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sappe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 20:00
Hej Henrik
Ville have forsvoren nogensinde at komme til at benytte monofil skydeline. Men efter at have prøvet, har jeg rigtig megen glæde af RIO Slickshooter i 35lbs udgaven.
For at forbinde skydehovedet til skydelinen laver jeg et loop med en "perfection"knude, - denne lille knude har dog tendens til at "klikke" når den suser igennem øjerne, men dette har jeg dog lært at leve med. Min lokale grej handler har også lavet loop på to af mine monofile skydeliner. Disse loop er beviklet med tynd fletline og har nu holdt i en sæson helt uden problem og de larmer ikke i øjerne.
Som Rene skriver så kan det være lidt svært at håndterer en glat og tynd line i koldt vejr med valne fingre. De dage hvor jeg syntes at det er for koldt, benytter jeg så en coated skydeline, som dog også kan drille lidt.
venlig hilsen Jørgen
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 20:27
Jeg kører skydelinen ind igennem kernen på skydehovedet og laver en kneedleknot, det fylder minimalt. Jeg skifter ikke hele tiden mellem forskellige skydehoveder, så dette er den perfekte løsning for mig.

-Allan
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 20:43
Hej Henrik
Der er noget med en tynd line skyder bedre, eller hvad du vil kalde det. Mindre friktion er jo ensbetydende med at der ved den samme "kraft" kan komme mere line afsted. Eller nærmer den har meget letter ved det og den er jo også meget letter.
 
Og med hensyn til løkker eller ej, så helt klart løkker!!!!!!
Det er måske lidt mere tidskrævende at lave loopen men det MEGET mere behageligt
at fiske med. For enten så gider man at høre på det der klik klik klik som jo også blev nævnt, samt at den lille rest fra knuden fanger alt muligt. Eller også så laver man en løkke!!!!!!!!!!!! Thumbs Up
 
Mvh
Peter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2012 kl. 21:02
Til min #6 bruger jeg Ken Sawada. Den er helt sikkert kommet for at blive!Thumbs Uphttp://www.korsholm.dk/fiskeri/produkt.html?tt_products%5BbackPID%5D=1672&tt_products%5Bproduct%5D=10767&cHash=ac2e9d9af7202fb13947a2df1141d3b2
Mindre klasser har jeg Lawson Cross Water (pink)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres