Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ludvig svendsen kataloger

 Besvar Besvar
Forfatter
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ludvig svendsen kataloger
    Sendt: 04 Jan 2012 kl. 18:35
Har 1 bog af ludvig svendsen geddefiskeri og  4 stk kataloger 1955-1956-1957-1958 allesammen købt for 50 kr i en genbrugsbutik.Hvad er de værd ? og hvor mange årgange findes der af de kataloger ? allesammen er flotte og de har mærker der siger genbetalning af beløbet og i geddefiskeri står der et mærke der siger 3:50 men på bagsiden står der 8:75,hvad er det for nogle mærker og er det noget man bør sidde i bøgerne ?
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2012 kl. 19:41
Hej Kevin
 
Har også et par stykker, flotte kataloger, meget inspireret af Hardys kataloger og har haft den glæde at handle i deres butik i studiestræde 48, de havde også deres eget mærke, en svane i flere produkter.
 
Jeg holder især af forteksten i kataloget fra 1953, som skrevet sådan.
 
En samling gode tips for udøvere af lystfiskeri i almindelighed og begyndere i samme kunst i særdeleshed, iblandet en fortegnelse over det grej, excellent saavel som primitivt, som er nødvendigt for at faa den fulde moro af denne fritids-syssel.
 
hilsen
Ole T   
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2012 kl. 21:03
Citat: Kevin rostrup

Har 1 bog af ludvig svendsen geddefiskeri og  4 stk kataloger 1955-1956-1957-1958 allesammen købt for 50 kr i en genbrugsbutik.Hvad er de værd ? og hvor mange årgange findes der af de kataloger ? allesammen er flotte og de har mærker der siger genbetalning af beløbet og i geddefiskeri står der et mærke der siger 3:50 men på bagsiden står der 8:75,hvad er det for nogle mærker og er det noget man bør sidde i bøgerne ?
 
Dine kataloger fra 1956 og 58 må være om jagt - ikke fiskeri ?
mvh
Heinz
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2012 kl. 21:09
HEj Kevin !
Som Ole anfører var Ludvig Svendsen  "en af de store" i datidens lystfiskeri m.m og absolut værd at stifte bekendtskab med i alt det foreliggende skrevne.
Hans forretning udgav kataloger fra 20erne op igennem 30er og 40erne med mere kontinuerlig udgivelser fra 1949, 50,51,53,5,,57,59,61 med bunker af grej ..de sidste var da sønne Axel Ludvig Svendsen havde forretningen, disse er ofte på auktion i Dansk Grejsamler Klub og for flotte eksemplarer er værdien 100-150 kr for de sidste til betydelig mere for de ældre årgange.
Ludvig var også en flittig skribent og startede i 1932 med bogen "Lystfiskeren", i 40erne udgav han hele 7 bøger og sluttede i 1958 med "Fiskeri og Fiskesteder i Danmark" - alle ganske fine og meget læseværdige bøger.
bedste hilsener, Femming Lundberg Petersen, Korsør
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2012 kl. 21:27
Heins:
Det er rigtigt
Ole:
Den var god,holder af forordet i 1955 års katalog "FISKERI I 35 AAR" kan godt se der er en svane ovenover navnet jagt og fiskerimagasinet på første side,mener jeg har nogle geddeblink med det mærke
Lundberg:
Tak for info,så de 10 kroner pr. katalog var en god pris :)
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2012 kl. 21:33
Hvad mon renten er på 2,00 kr siden 1955 ? LOL der er en seddel i der giver en tilbagebetalning af beløbet hvis man køber for mere end 20,00 kr min har nr 721 hvor stort oplag kom de kataloger i ?
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2012 kl. 21:35

Ja, Ludvig Svendsen havde en meget fin butik, som hed Fiskerimagasinet, og som lå på hjørnet af Vester Voldgade og Studiestræde, som dreng har jeg været inde og handle i den tre gange, vi tog grisen fra Farum station til Nørrebro station (Lygten), og så gik vi hele vejen ind til city, ved at spare sporvognsbilleten, så var der jo til nogle flere kroge.


Vi købte det fiskegrej som vi var taget til byen efter, og kiggede med store øjne på alt det fine grej, som vi slet ikke havde råd til. Ludvig Svendsen må ha' haft et godt øje til drenge der interesserede sig for lystfiskeri, for da vi kom hjem, der opdagede vi, at der flere kroge i vores poser, end hvad vi havde betalt for.


Jeg kan i øvrigt huske, at dengang bestod mit fiskegrej af en lang udelt bambusstang fra isenkræmmeren, øjerne havde jeg selv viklet på med min mors kinesertråd, og hjulet var fastgjort med to spændbånd, som der var viklet isoleringstape rundt om.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2012 kl. 22:46
Hej Flemming
 
Jeg har et lille hæfte, Sportsfisker guide, med fiskejournal.
 
udgivet af 67 forlag, som lå i brolæggerstræde 3 i københavn.
Desværre står der ikke noget om udgivelseår, men mener at 67 står for årgangen.
 
kender du det hæfte/ lille bog
 
hilsen Ole T
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2012 kl. 00:02
HEj Ole !
 
Ja jeg har også dette blå/hvide hæfte, hvor ikke oplyses hvem redaktionen egentlig er, blot som Du skriver "67" forlag, Brolæggerstræde o.s.v., - men måske en virkelig bibleofil kapasitet som Heinz ved lidt mere.
At dømme efter annoncerne , har den måske virkelig været en overskudsgivende
udgivelse.
Men yderst grundig informarende om alt og alle på Sjælland.
bedste hilsener
flemming 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres