Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund

 Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund
    Sendt: 08 Jan 2012 kl. 15:06
Citat: Søder

Mon ikke de medlemmer af ISK som fortsat ønsker medlemsskab af DSF selv kan finde vejen til dette ....eller ?

 
JO Shocked
 
 
Såfremt Ishøj kan GARANTERE manglende forbundsmedlemskab, vil jeg seriøst overveje at melde mig ind Confused
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 15:22
Hej Kleld Willerslev Big smile

Jeg kan kun gi` dig ret i, at minoriteten havde flere muligheder end blot at "gentilmelde" sig i DSF eller indmelde sig i en allerede tilmeldt forening.

Nu er det jo nok sjældent, at en begrænset minoritetsskare har saft og kraft til, at lave deres egen forening. Du nævner godt nok 2 steder det er lykkedes, men lad os ikke glemme, at DSF trods alt har nogle goder fremfor en nydannet forening.

Du nævner frivillige medlemmer, men hvor mange af dem er der lige at hente blandt div. minoriteter. Nogle steder tilsyneladende nok, men jeg tror, at der kan være langt imellem!. Tilbudet/hjælpen/bør dog være der Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 15:25
Hej Steen
Opfordrer DSF virkeligt direkte til udmeldelse i brevet ????

Eller informerer de om hvorledes man kan sikre sig fortsat medlemsskab af DSF eksempelvis via et medlemsskab af en anden forening eller direkte medlemsskab??

Det første er da klart problematisk - det andet skal man da vist have læst i omegnen af 800 indlæg i et nærtbeslægtet indslag for at kunne gøre så stort et problem ud af.
 Der er vel ikke noget til hinder for at man også er medlem af en anden forening  gætter jeg på (jeg kender ikke ISK´s vedtægter på det område)samtidig med fortsat medlemskab i Ishøj.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 15:51
Kim,
jeg tror du misforstår, hvad det gå ud på.
 
Den frivillige forening melder sig ind i DSF, og består af medlemmerne i lystfiskerforeningen, men kun dem, der ønsker at være i forbundet. Så det er kun de  frivillige, der er medlem i den nye sideforening, der som eneste aktivitet har medlemsskabet i forbundet. Alle andre aktiviteter sker i lystfiskerforeningen.
 
Så får de, der ønsker det, DSF.
 
Det kræver vist heller ikke ret meget at lave en sådan forening. Så kan alle selv bestemme, hvad de ønsker at være medlem af - det er da en ganske flot ret at have.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 15:52
Fokus bør være på, om det var ulovligt at sende brevet ud, og ikke på, hvad
der stod i brevet, eller ?
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 16:22
Hej Kjeld

Jeg ved så ikke lige, hvor kommunikationen smuttede, for egentligt er jeg enig med dig. Det var nok den med de frivillige hvor/hvem de var, og hvilke beføjelser de har.

Mvh. - Kim -
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 17:03
Citat: carstendamm

Fokus bør være på, om det var ulovligt at sende brevet ud, og ikke på, hvad
der stod i brevet, eller ?


Nej, fokus er da helt klart på hvad der står i brevet samt hvornår det er sendt.

Det kunne jo være interessant at høre om det er sendt i opsigelsesperioen, altså mens foreningen teknisk set stadig er medlem af forbundet.

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 17:09
Brevet er dateret 2. januar 2012, det står i trådens start, og det er så korrekt, at medlemslisten på det tidspunkt rent teknisk ikke eksisterer Wink
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 17:21
Er der ikke en der kan scanne brevet ind, så vi kan se brevet/ordlyd her i forum?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 17:33
Jeg er selv medlem af Ishøj, og har ikke modtaget det omtalte brev.
Dette kan selvfølgelig skyldes, at jeg ved siden af er medlem af en anden forening - som er en del af DSF.

Noget kunne tyde på, at DSF har valgt at lave en registersammenkøring, for at "tilbyde" et medlemsskab af DSF til de stakkels fortabte i Ishøj.
Dette burde ikke kunne ske efter d.1.januar.
Til top
John Eiberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
John Eiberg

Tilmeldt:: 15 Aug 2009
Geografisk: brønshøj
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Eiberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 17:40
Nøjagtigt det samme er sket for mig,
jeg er også medlem to steder det ene er ISK, og det andet sted er en DSF forening.
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 18:11
Jeg får jo egentligt lyst til, at tilmelde mig 2-4 steder for at kunne gøre mit "brok" placeringsmæssigt retfærdigt. Hvem jeg så udover dette bliver medlem af, ka`vel være ligegyldigt!. At jeg så "næsten" altid får en ørred (eller andet) på krogen på mine ture ,siger jeg intet om.

Mvh. - Kim -
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 18:35
Jeg synes som også nævnt af andre, at det er helt fint at DSF giver folk mulighed
for medlemskab i DSF direkte, bare fordi foreningen vælger at udtræde af DSF er det jo ikke ensbetydende med at ALLE medlemmer i bund og grund ønsker at udtræde af medlemskabet omkring DSF.
 
Men når jeg sidder og læser indlæggende her på tråden omkring DSF, synes jeg det er meget tydeligt at der sidder en gruppe kverulanter og finder det ene negative efter det andet og gejler hinanden op.
 
HVORFOR FANDEN STARTER I DA IKKE BARE NOGET SELV, NÅR I NU ER SÅ DYGTIGE ???
 
Ps husk lige tilbage da man sidst forsøgte Big smile
 
 
Til top
Claus Røgild Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
arctic1

Tilmeldt:: 16 Sep 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arctic1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 18:48
Kære Steen

Sjællanderne er sikkert gode til at varetage egne interesser og der er mange ildsjæle også på sjælland der yder et stort arbejde DSF eller ej. Men hvis der ønskes indflydelse på den generelle politik på miljø og naturforvaltningsområdet kræver det flere muskler. Ja lokalt kan vi løfte sammen med de lokale myndigheder i en vis udstrækning, men stadigvæk LOKALT. At andre så har en drøm om et nyt forbund af en eller anden luftig art er jo ok. Men jeg kan ikke se hvordan den Sjællandske indflydelse er på lovgivningen uden DSF - ja undskyld mig - men alle genierne til trods. Så kan man være nok så træt af DSF men det er det vi har og vil man ændre noget søger man indflydelse gennem et arbejde for fællesskabet. Og når der er så mange aktive folk med stærke meninger her på foraet burde det jo være en smal sag at komme til orde og få indflydelse på DSF's kongres. Men det kræver selvfølgelig nok at man mestre den svære kunst at samarbejde hvilket af hensyn til flere her betyder at arbejde sammen.. Så hvis i vil ødelægge noget bestående bare uden at have noget andet at stille i stedet synes jeg I skal se til Sverige. Her lykkedes det at få Sportsfiskerne decimeret som organisation. Det har vandkraftlobbyen stor glæde af i dag. 
Til top
morten wølck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
morten wølck

Tilmeldt:: 28 Nov 2011
Geografisk: silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten wølck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 18:51
Det er da en utrolig påstand. man kan da kun have hovedrysten til overs for denConfusedConfused
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 18:55

hej frank

kan du ikke se noget gal i at dsf vælger ikke at kommuniker  med kluben inden  man sender et brev ud til  nogle af medlemerne  jeg  synes da man som forbundt ikke kan være bekendt andet end at ha en god dialog selv med kluber der vælger at melde sig ud hos dem
 
 
 
k&b
christian t.
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:03
Kære Steen Lyngsø.
Syntes du ikke det er tiden at komme på banen,det er for dårligt at puste til ilden uden at offentliggøre nævnte modtagne brev.Jeg forstår ikke formålet,vi løfter
bedst i samlet flok.
MvH Ole
 
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:14
Kan se det fra begge sider!
Men som alle kan læse på 123nu.dk , kan man se en rekord lang tråd omkring DSF,(Hvad sker der dog i DSF)
Kverulanter eller ej! personligt mener jeg der er en katastrofe DSF uanset hvad!, ikke har gjort mere for at informere omkring de nye regler for vestvendte åer, hen over 2011, således det kunne blive vendt og fordøjet i de berørte klubber!.
Men under alle omstændigheder er vi som lystfiskere nød til at stå sammen. At melde sig ud pga bagateller og andet, er for fjollet.
Hold sammen! meld jer ind . Så må ændringerne komme hen af vejen .
    K & B
  
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:19
sohus
hvorfor skal steen offentliggøre  navne på folk der har modtaget dette brev  de skal da kun  nævnes hvis de selv vil og selv gør det alt andet er da fuldt ud tåbeligt at forlange  kan ikke se hvad du skal bruge de navne til
hvad skal du bruge dem til  ?
k&b
christian t.
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:22
Hej Christian T.
 
Jeg må indrømme at jeg ikke kan se det gale i at henvende sig direkte, DSF er jo medlemmernes forening.
 
Jeg er da også overbevist om at der har været en dialog mellem parterne, jeg tror da ikke at man har valgt at melde sig ud af DSF fra den ene dag til den anden.
 
Desuden tror jeg heller ikke at det er noget enestående at DSF sender et sådant brev, for dette ville en hvilken som helst forening kunne finde på.
 
Man må jo også formode at der sidder en mindretal til overs der ikke er enige om udmeldningen, det er måske disse personer DSF forsøger at få fat i med deres brev.
DSF ved jo også godt at de ikke kan få alle medlemmerne tilbage, da beslutningen om udmeldelsen er blevet til på demokratisk vis.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:28
Citat: christian t.

sohus
hvorfor skal steen offentliggøre  navne på folk der har modtaget dette brev  de skal da kun  nævnes hvis de selv vil og selv gør det alt andet er da fuldt ud tåbeligt at forlange  kan ikke se hvad du skal bruge de navne til
hvad skal du bruge dem til  ?
 
Hej Christian
 
Orla beder da ingen steder om at få offentliggjort navnene på modtagerne af brevet?
Han beder derimod om at få offentliggjort brevet der er sendt, og som ligger til grund for denne tråd, og som flere fantaserer om ordlyden i...
 
Mvh
Lasse
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:32
Citat: hlf

Kan se det fra begge sider!
Men som alle kan læse på 123nu.dk , kan man se en rekord lang tråd omkring DSF,(Hvad sker der dog i DSF)
Kverulanter eller ej! personligt mener jeg der er en katastrofe DSF uanset hvad!, ikke har gjort mere for at informere omkring de nye regler for vestvendte åer, hen over 2011, således det kunne blive vendt og fordøjet i de berørte klubber!.
Men under alle omstændigheder er vi som lystfiskere nød til at stå sammen. At melde sig ud pga bagateller og andet, er for fjollet.
Hold sammen! meld jer ind . Så må ændringerne komme hen af vejen .
    K & B
  
 
Hej Heine
 
Såvidt jeg kan forstå det, så er der ingen nye regler endnu, men forslag til dem, og det ser da ud til at alle de berørte foreninger har været med til mødet, så det er vel bestyrelserne der ikke har snakket med baglandet eller?
 
Fandme svært for DSF, hvis de spørger medlemmerne direkte er det forkert, og lader de tingene gå gennem bestyrelserne er det også forkert...
 
Mvh
Lasse
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:35
Hej Christian.
Det er ikke navne på modtagere, men indhold af nævnte brev jeg efterlyser.Det
samme som Orla bad om,men det skal måske skjules.
MvH Ole
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:46

jeg synes det er respektløs fra forbundt side og at det skaber kun mere spild ikke at spørge pænt evt. komme med et tilbud som alle der gerne vil gøre brug af dsf kan være sammen i en gruppe 

hvis forbundet vil tages seriøse så bør de tænke sig lidt om over hvilke signaler det sender at sende breve direkte via medlemsliste uden at spørge om det er ok med isk
k&b
christian t.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:48
Hejsa
Ja, af klubbens hjemmeside fremgår dette mindretal HELT KLART :
 
 
Citat :
De 61 stemmeberettigede afgav deres således at 56 stemte for en udmeldelse, 3 stemte for at forblive i DSF, mens 2 stemte blankt
Citat slut
 
Næste gang sender DSF sikkert breve til medlemmerne INDEN generalforsamlingen, så de ved, hvad DSF synes, at de skal stemme ?
Det er utroligt, at klubberne under DSF kan skaffe bestyrelsesmedlemmer ??
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:52
sorry ole og lasse
 
læste for hurtigt jeg har ikke modtaget sådan et brev hvis jeg får et vil jeg gerne opload  det så i kan se det
 
synes det er en skam at dsf har valgt at gå bag om isk og sende breve ud
k&b
christian t.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:05

når jeg var lige i postkassen og der var et brev fra dsf for det for lige smidt det op så i kan se det

k&b
christian t.
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:09

Hej.

Bliver i aldrig træt af al den brok omkring DSF ?
 
Mange laver sku ik andet end at brokke sig over nu gør DSF dit og nu gør DSF dat.
 
For i jeres øjne kan DSF ikke gøre noget rigtig uanset hvad.
 
Kom da for h...... væk fra jeres computere og kom igang så, når i nu kan alting bedre.
 
Det er sku da for let bare at sidde her og brokke sig.
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:12
Hej Carsten.
 
Må jeg spørge om du er involveret i noget bestyrelses arbejde i en fiskeklub ?
 
Mvh
 
Frank
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:25
Lasse du har ret,
men uanset hvad i konkrete sag vil jeg mene de har en stor forpligtigelse i DSF, eftersom de har været tilstede under tilblivelse af anbefalingerne.Nu sidder folk gabende tomme tilbage , mens de konkret har haft alt viden i DSF undervejs , bestyrelse eller ej!!
Uanset hvad skal vi selvfølig stå sammen og forblive i et forbund, som forhåbentlig bliver bedre til at nå medlemmerne.
 
 
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:29
Hej Frank
 
Ikke lige pt., da hele bestyrelsen trak sig i den klub, som jeg var medlem af
 
M.v.h.
Carsten
 
P.s. Frank, hvis du fortolker lidt på folks indlæg, så spores IKKE ren brok, men en
frustration over, at DSF ikke repræsenterer alle lystfiskere i DK ordentligt
 
Folk kommer med konstruktive forslag og forklarer, hvad de er utilfredse med
 
Hvor mange indlæg fra DSF har du set, hvor der står, at disse forslag vil
blive vurderet og evt. implementeret ?
 
Nogen har den holdning, at DSF kan bringes til at fungere, andre at det er umuligt, og at et alternativ er nødvendigt
 
Den med jyderne forstår jeg ikke, hvis det nye alternativ er meget bedre for dem end DSF, hvorfor så være imod al nytænkning før resultatet foreligger ?
 
(De gule fagforeninger ville blive en fiasko og aldrig få nogen medlemmer???)
 
P.p.s. Da kun 3 stemte for forbliven i DSF, må der også være sendt breve til
medlemmer, som på demokratisk vis stemte FOR en udmeldelse Disapprove
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:31
k&b
christian t.
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:37
Ja, det bekræfter bare hvad jeg har sagt hele tiden, et ærlift forsøg fra en forening på at fastholde medlemmer, helt ærligt jeg kan ikke den det forkastelige i dette !
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:41
Regulært.
MvH Ole
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:45
Absolut usmageligt Thumbs Down
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:46
synes stadig det er på sin plads at spørge om lov først vi er trods alt medlem af kluben og ikke dsf
k&b
christian t.
Til top
Lars Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars Skov Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:52
   Undskyld men ordlyden i det brev kan jeg simpelthen ikke med rimelighed få til at se så forkasteligt ud som det fremlægges.
 Der informeres om det skete og om de to muligheder, hvorpå medlemsskab af DSF kan opretholdes: Med mindre ISK kun har de 61 medlemmer som mødte op til generalforsamlingen har jeg altså ikke vrede nok i mig til at forstå hvori "det totalt usmagelige" skal ligge.
  Al respekt for det synspunkt at de i DSF er nogle fjolser (jeg er dog ikke enig heri) men hvis man vil forstå hvorfor vi lystfiskere ikke måske ikke er så stærke som andre grønne grupper, så kan man da bare læse de verserende nærmest uendelige tråde om jylland-sjælland, DSFs skyld i dette og hint og bødeundrageres retssikkerhed ved ulovligt fiskeri
  
Til top
Frank Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frank-hansen

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Padborg
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank-hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:54
Hej Carsten D
 
Jeg må indrømme at jeg fortolker det som brok og ikke frustration.
 
For uanset hvordan DSF geberder sig ville de ikke kunne gøre noget rigtig i disse menesker øjne.
 
Hvis denne tråd får lov til at fortsætte resten af f.eks dette år er man ikke kommet et skridt vidre, andet end de samme menesker stadig brokker sig på denne tråd. 
 
Men derudover har man ikke fortaget sig noget.
 
Men hensyn til afstemningen går jeg ud fra at ISK har flere medlemmer end de 61 stemmeberettigede der mødte op.
 
Carsten det der falder mig for brystet er også at det er de samme personer der brokker sig konstant om DSF.
 
Jeg ser da heller ej en decideret medlems flugt fra DSF, selvfølgelig ISK har meldt sig ud, men ellers er der da ik nogen.
 
 
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:59
Ja, hvis man kan svinge sig helt op i "total usmagelig" niveau på dette grundlag, så vil meget her i livet være totalt usmageligt.
Men godt at brevet blev bragt således alle kan danne sig et indtryk af det faktuelle.
Knæk og bræk derude, inde i DSF eller uden for. 
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:06
 Kære alle på tråden,

Har nu læst hele denne tråd til ende og har på fornemmelsen, at bestyrelsen i Ishøj på ingen måde var eller er imponeret over DSF. Det er således ikke kommet frem endnu, hvorfor de meldte sig ud (anden tråd) men det har vel noget med økonomien at gøre (en ny båd er omtalt på anden tråd).

Men jeg vil lige ridse op, hvad jægerne betaler for et direkte medlemskab af ”Danmarks Jægerforbund” nemlig pt. kr. 817,- pr. år. Herudover betales der et årligt jagttegn på 500,- . Altså en årlig udgift på kr. 1.317,-  før der bliver lejet jagt....

Som jeg ser det, er lystfiskeriet altså betydeligt billiger end at være jæger, når man kigger på at være organiseret. Det er det ikke nødvendigvis i resten af Europa. Tyskland, Østrig m.fl. er det ganske normalt, at man betaler 2-400 kroner om dagen for at fiske ørreder for slet ikke at tale om laksefiskeriet i Norge.

Det korte og det lange må, som jeg ser det, altså være at vi bør være rimelig tilfredse med hvad det koster at være lystfisker her i landet.

Derfor er det også brand ærgerligt, at der ikke er flere som vælger at være medlem af DSF. Jeg er helt enige i, at meget kan gøres anderledes og bedre i forbundet, men så lang tid, at foreninger ikke har lyst til at støtte op med medlemskab, bliver regningen blot dyrer for dem som vælger at være organiseret. Husk også på, at os der betaler til DSF og støtter op, vi gør også gavn til ”friløberne” som kan være gratister for den indsats forbundet laver.

Jeg vil virkelig opfordre alle foreninger til at støtte op. Ikke mindst foreninger på sjælland. DSF er et demokratisk forbund. I gæve sjællændere, sørg for at I bliver mange, stil op til bestyrelse, udvalg og gør jeres røst klar og tydeligt. ALLE vil heller end gerne, at vi blive store og kan tale med en røst der virkelig kan få både politiker og resten af landet til at lytte til os, men hvis I bare melder Jer ud, og lader de få tilbage om at betale gildet, så bliver talerøret beskedent og til sidst mister vi DSF. Kom ind i forbundet og tag nogle gode diskussioner og skæld ud her. Gode argumenter bliver der lyttet til, og hvis øst-danmark er talstærke nok, er der jo stadig tale om rigtig mange stemmer som virkelig kan flytte noget. Jeres ideer og input er jo lige så relevante som de ideer som kommer fra f. eks Fynboer, Bornholmer og Jyder. I skal da også være med. Demokratiet bestemmer.

Jeg har den oplevelse her på diverse tråde, at der er mange som har set sig vrede på forbundet. Og I har sikkert Jeres gode grunde, men lad nu for søren stridsøksen hvile. Kig med friske øjne på hvad der kan gavne os alle her i lille Danmark som både miljøorganisation og som lystfiskere generelt.

Forsat god debat

Niels Åge Skovbo

Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:09
Jeg er snart træt af at blive kaldt en sjællandsk brokrøv, straks i det øjeblik man ikke følger DSF blindt.

Jeg har absolut intet ønske om at skade DSF, men jeg finder det bestemt ikke i orden, at man udsender dette brev til vores medlemmer dagen efter klubbens udmeldelse.
Uanset hvad man ellers mener om DSF, så er brevet jo en opfordring til at melde sig ind i en anden forening, som er under DSF, hvis man vil være en ansvarlig lystfisker!

Og dette er bestemt ikke iorden.

Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:12
det er ikke så meget brevets indhold men mere den måde dsf ikke har ført en dialog med kluben som jeg synes der skal ligges vægt på og dette ser for mig ud som om at dsf ikke ønsker en god dialog eller samarbejde med isk
k&b
christian t.
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:22
Til Niels Åge Skovbo

Hvis du har læst den anden tråd, så har du også læst at udmeldelsen ikke havde noget med økonomien at gøre. Stop nu med at gentage det med at vi skal købe en ny båd for de penge vi nu spare, dette er ikke tilfældet og er aldrig blevet omtalt fra klubbens side.





Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:24
jeg læser brevet!  det er såmendt kun et tilbud!! de rækker hånden ud,Handshake
Usmageligt eller ej ! i brevet står kun hvad DSF arbejder for,hvor mange klubber der er tilknyttet forbundet osv !!
Men måske DSF skulle se og få gjort noget mere konstruktiv på landsplan,
medlemstallet i DSF kunne se bedre ud.
 
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:29
Til Niels Åge Skovboe

Du efterlyser grunden til at Ishøj meldte sig ud og der varet på i den tidligere tråd, men her får du svaret igen:

De ting havde vi oppe på den ekstraordinære generalforsamling, så de personer som skulle informeres om netop vores holdninger og synspunkter, nemlig medlemmerne, de blev informeret her. Herefter var der i demokratiets tegn, debat og afstemning om emnet.

Der er derfor ingen som helst grund til at viderebringe dette her i tråden, da vores meninger kun vedrører vores klub og vores medlemmer. Alle andre må selv søge deres informationer og drage deres konklusioner omkring forbundet, det være sig positive eller negative. Vi har ingen intentioner om at påvirke landets lyst- og sportsfiskere på nogen måde.  

Ishøj Sportsfiskerklub har absolut intet ønske om at skade Danmarks Sportsfiskerforbund, vores medlemmer har blot truffet en beslutning som de føler er den rigtige for dem.


Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:31
Hvis nogen føler sig forulempet over ordlyden og/eller indholdet af det brev og ikke selv kan finde ud af bare at smide lortet ud og glemme alt om man over hovedet har modtaget det finder jeg det underligt at de kan færdes og opføre sig som RELATIVT normale mennesker i vores samfund.
Hvor svært kan det være at se frem af?? Det er som om mudderkastningen bare SKAL holdes i hævd for mudderkastningens skyld.
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:37
Citat: Steen Kehler

Et samarbejde på "interesse-organisations niveau" mellem Fiskeringen, SU, LF, småbådsklubben + et par store "uafhængige" sjællandske fiskeklubber lyder som et rigtig godt tiltag for de sjællandske lystfiskeres interesser.
Og der er jo nogle yderst kompetente personer at tage af f.eks. Fiskeringens formand Kim Holm Boesen, SU´s formand Allan Riboe, LF´s formand Bent Frøslee Laursen, Ishøj´s formand Steen Lyngsø.  

Ja, og det har vel egenlig ligget i luften i flere år, men man har nok gået og ventet på, at DSf selv begik harakiri, for så skal man jo ikke bruge ressourcer på en kamp med dem.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:37
Heine, prøv lige at læse brevet igen.
Der står altså, at selvom ISK har valgt at stå udenfor og ikke længere aktivt støtter forbundets arbejde, så kan man selv medvirke aktivt til at sikre sportsfiskerindflydelse i det danske samfund ved at tegne medlemskab i en anden klub.
Der er en henvisning til hjemmesiden, hvor man kan finde de klubber som er medlem af forbundet og at men her kan henvende sig til direkte til disse klubbers kasserer for indmeldelse. Dette bliver endda gentaget to steder.

Hvis ikke dette skal opfattes som en opfordring til at melde sig ind i en anden klub, så har jeg vist fået et problem med at læse og forstå det skrevne sprog.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:39
Kære Steen Lyngsø,

I har naturligvis Jeres fulde demokratiske ret til at melde Jer ud af DSF og jeg beklager at jeg bringer Jeres økonomi ind i mit indlæg. Det havde jeg ikke belæg for.

Du er naturligvis heller ikke forpligtet til at redegør for hvad der har været af argumenter på Jeres generalforsamling, men jeg kunne godt tænke mig at kende dine personlige synspunkter, da jeg kan forstå, at du selv synes at en udmelding var fordelagtigt for Jer.

Mit indlæg var primært ment som en generel opfordring til at støtte op om et nationalt Forbund og være solidariske med mange andre lystfiskere i landet , og i det hele taget at "begrave stridsøksen".

Den opfordring håber jeg stadig at mange læsere af tråden, vil se positivt på.

Forsat god debat.

Niels Åge Skovbo

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:47
Citat: mahimahi



Hvis ikke dette skal opfattes som en opfordring til at melde sig ind i en anden klub, så har jeg vist fået et problem med at læse og forstå det skrevne sprog.


En opfordring til at melde sig ind i en anden klub eller et direkte medlemsskab er altså ikke det samme som en opfordring til at forlade Ishøj klubben.

Jeg mener stadig det er en voldsom overreaktion Nuke
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 16>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres