Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DERFOR

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans Aarre Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hans Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2006
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DERFOR
    Sendt: 09 Jan 2012 kl. 09:52
Hvis du har været i tvivl om hvorfor maddiker er forbudt i rigtig mange P&T søer så er det derfor: http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news2.asp?menu=laesestof&id=10833&title=19 regnbueørreder på maddiker
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 10:24
19 regnbueørreder til et par lystfiskere - skulle det være noget specielt????
 
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 12:09
man kan da nemt fange 19 paa en god dag? slet ik noget specielt :/
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 22:48
Min PR er 156 fisk til 3 mand på pillefluer. Dagkort.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 22:56
ja jeg kender skam flere der har tager over 30 på enten blink, spinner, bombarda osv.. intet specielt over det.. ved ikke hvor godt maddiker er for vandmiljøet, da de må have nogle klamme bakterier i sig?
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 23:29
@Mark har svært ved og tro de er skadelige for vandmiljø. de er ret beset bare fluelarver.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 23:46
Citat: schultz92

@Mark har svært ved og tro de er skadelige for vandmiljø. de er ret beset bare fluelarver.
 
Men kommer bliver de ikke klækket af fx rådent kød? Har ikke den store forstand på dem, da jeg ikke bruger den slags til fiskeri :)
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 23:57
Korrekt. 

Maddikke larver kommer af at spyfluen ligger æg i fisk/kød som er ved og gå i fordærv, men maddikker bruges bla til og rense sår på mennesker etc, og er et utoligt rent dyr :) 

Klamt dyr ja, men rent. 
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 23:58
Okay, super så lærte jeg osse noget idag :) Det var jo held modsat hvad jeg troede :)
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2012 kl. 00:03
Er maddiker ikke bare forbudt fordi man bruger meget små kroge ?  og der er utroligt mange der har smuttet med krog og det hele,,min favorit agn til put and take ørreder er små firkanter af en stærk ost eller små stykker af marineret sild,min rekord er 21 stk på et 8 timmers kort
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2012 kl. 00:26
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres