Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor...

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvorfor...
    Sendt: 14 Jan 2012 kl. 17:08
Skal vi læse den ene tudetråd efter den anden fra Sjællands om:

1) De får ingen penge til udsætning
2) Der er intet af fange
3) vi vil have større udsætninger

når man konstant kan se den ene flotte kystfangst efter den anden.
Gid vi havde bare noget der lignede, sådan et godt kystfiskeri her på Als.
Seneste fra i dag.

Jeg undres rigtig megetShocked
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 17:33

Rolig nu Henrik, det er jo bare et par tågehorn der forsøger at berige jer med deres dybe indsigt og fascinerende ideer.. Vi andre har alt for travlt med at fange alle de Havørreder vi har på Sjælland til at gide deltage i sådan noget ligegyldigt pladder ;-)

Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 17:34
Citat: King

Rolig nu Henrik, det er jo bare et par tågehorn der forsøger at berige jer med deres dybe indsigt og fascinerende ideer.. Vi andre har alt for travlt med at fange alle de Havørreder vi har på Sjælland til at gide deltage i sådan noget ligegyldigt pladder ;-)


Ok, så er jeg mere rolig....
Mvh
Henrik Christensen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 17:43
Hej Henrik.

Som vi har været inde på før, så er mentalitetsforskellen ret forskellig fra Sjælland til Sdr.Jylland,, måske er der herovre en større trang til at delagtiggøre andre i ens fangster...ved det faktisk ikke, men gætter...
Ting ser altid helt anderledes ud på tryk, specielt når det handler om fiskeri.
For os herovre ser det også ud som om at i vælter jer i laks ved det Vestjyske vandløb, og du ved jo godt, at helt sådan er det så langt fra...der skal virkeligt arbejdes hårdt for hver fisk.
Jeg kender masser af lystfiskere her som har mange nulture på kysten, rigtigt mange endda !
Om vores kystfiskeri så er bedre end jeres ?...Jeg vil nok hellere sige at det måske er knapt så ringe, men dette gør det jo ikke godt.
Det kan også undre mig at der er så langt mellem fiskene i en landsdel hvor der gøres et så omfattende stykke arbejde med vandløbsrestaurering og udsætninger gennem så mange år, for tilsyneladende hjælper det ikke det ringeste på selve kystfiskeriet.
Tag nu feks Kolding å som skulle være have noget af den absolut bedste opgang af ørred i hele landet....men har det gavnet kystfiskeriet voldsomt i Kolding Fjord, næppe.

Det er fint nok med rigtige vildtfisk i vandløbene, men de er tilsyneladende ikke så ofte kystnære som man troede.

Mvh
Jim.
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 17:57
Måske det er mig der er fatsvag eller også er vi bare forskellige som mennesker.

jeg vil til hver en tid hellere fiske efter vildfisk fra en selvbærende stamme, som så måske opholder sig mere på åbent vand end de udsatte fisk. Fremfor et fiskeri på udsatte fisk, det findes der et utal af mere eller mindre indbydende søer over hele landet som tilbyder.

Jeg kan da sagtens forstå at udsætninger er en mulighed til at stabilisere naturlige bestande, hurra for det, men målet må være selvbærende bestande uanset om de opholder sig i hobetal ved vore kyster eller ej.

Hellere slide for en vildfisk end at boltre sig i P&T fisk på vore kyster og i åerne.


Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:06
Citat: scott

Hej Henrik.

Som vi har været inde på før, så er mentalitetsforskellen ret forskellig fra Sjælland til Sdr.Jylland,, måske er der herovre en større trang til at delagtiggøre andre i ens fangster...ved det faktisk ikke, men gætter...
Ting ser altid helt anderledes ud på tryk, specielt når det handler om fiskeri.
For os herovre ser det også ud som om at i vælter jer i laks ved det Vestjyske vandløb, og du ved jo godt, at helt sådan er det så langt fra...der skal virkeligt arbejdes hårdt for hver fisk.
Jeg kender masser af lystfiskere her som har mange nulture på kysten, rigtigt mange endda !
Om vores kystfiskeri så er bedre end jeres ?...Jeg vil nok hellere sige at det måske er knapt så ringe, men dette gør det jo ikke godt.
Det kan også undre mig at der er så langt mellem fiskene i en landsdel hvor der gøres et så omfattende stykke arbejde med vandløbsrestaurering og udsætninger gennem så mange år, for tilsyneladende hjælper det ikke det ringeste på selve kystfiskeriet.
Tag nu feks Kolding å som skulle være have noget af den absolut bedste opgang af ørred i hele landet....men har det gavnet kystfiskeriet voldsomt i Kolding Fjord, næppe.

Det er fint nok med rigtige vildtfisk i vandløbene, men de er tilsyneladende ikke så ofte kystnære som man troede.

Mvh
Jim.
 
Hvad snakker du om? - Jeg havde i snit 2-3 fisk pr. tur sidste år (54 ture) sidste år og her til vinter vrimler det jo næsten med fisk.. Jeg har skrevet det til dig flere gange før; Der er ikke mangel på fisk, det er dig der gør noget forkert!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:13
Peter drop nu det fis !
Det kan da godt være at du er god til at fiske og har haft et godt år, fint med det...men jeg kender altså mange som så åbenbart heller ikke kan finde ud af at fiske, som sjovt nok helt har glemt hvordan man gør.

Mvh
Jim.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:20
Jamen tillykke med det så.. Sjovt som dem der ikke fanger noget altid skylder skylden på alt andet end den ene faktor de kan ændre på..nemlig, DEM SELV!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:22
Jamen hvis det virkeligt vrimler sådan med fisk som du påstår, hvorfor skulle man så søsætte en projekt som "Havørred Sjælland" ?
Det er der da ingen verdens grund til.

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:24
Citat: scott

Hej Henrik.

Som vi har været inde på før, så er mentalitetsforskellen ret forskellig fra Sjælland til Sdr.Jylland,, måske er der herovre en større trang til at delagtiggøre andre i ens fangster...ved det faktisk ikke, men gætter...
Ting ser altid helt anderledes ud på tryk, specielt når det handler om fiskeri.
For os herovre ser det også ud som om at i vælter jer i laks ved det Vestjyske vandløb, og du ved jo godt, at helt sådan er det så langt fra...der skal virkeligt arbejdes hårdt for hver fisk.
Jeg kender masser af lystfiskere her som har mange nulture på kysten, rigtigt mange endda !
Om vores kystfiskeri så er bedre end jeres ?...Jeg vil nok hellere sige at det måske er knapt så ringe, men dette gør det jo ikke godt.
Det kan også undre mig at der er så langt mellem fiskene i en landsdel hvor der gøres et så omfattende stykke arbejde med vandløbsrestaurering og udsætninger gennem så mange år, for tilsyneladende hjælper det ikke det ringeste på selve kystfiskeriet.
Tag nu feks Kolding å som skulle være have noget af den absolut bedste opgang af ørred i hele landet....men har det gavnet kystfiskeriet voldsomt i Kolding Fjord, næppe.

Det er fint nok med rigtige vildtfisk i vandløbene, men de er tilsyneladende ikke så ofte kystnære som man troede.

Mvh
Jim.
Hej Jim
Jeg fristes til at spørge dig, nu da du har været herovre ad flere omgange, hvordan var dit fiskeri herovre?
Du havde jo læst i Fisk & Fri hvordan et kanonfiskeri vi havde her på AlsWink
Er der så stor forskel som i vil gøre det til, eller er der ingen forskel rent fangstmessig?
Mvh
Henrik Christensen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:29
Altså Henrik.

Det er da et klovnet spørgsmål at stille.
Det er jo netop dig som oven i købet startede tråden med at ønske at i havde et kystfiskeri som bare lignede det vi har på Sjælland.
Og har du i øvrigt nogensinde fisket på Sjælland ?

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:34
Citat: scott

Jamen hvis det virkeligt vrimler sådan med fisk som du påstår, hvorfor skulle man så søsætte en projekt som "Havørred Sjælland" ?
Det er der da ingen verdens grund til.

Mvh
Jim.
Jo Jim det er der, nemlig selvproduserende bestande og ikke mindst renere vand til vores efterkommende.
Se, det er jo sådan at sten i vandløb er med til at ilte vandet og derved rense vandet inden det løber ud i havet.
Derved mindskes udvaskningen af kvælstof og det er = mindre iltsvind.
Kan da ikke tro i ikke vil have det?
Eller drejer det sig bare om FISK PÅ KYSTEN UANSET HVAD?
Hvis det er sandt, så kan jeg ikke hjælpe jer mere... beklagerConfused
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:35

Jim >>> Gider ikke det der.. Du må diskutere med nogle andre.. Og ja jeg synes at vi har et kanon kystfiskeri på Sjælland..

Kan du have en god aften..

Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:36
Citat: scott

Altså Henrik.

Det er da et klovnet spørgsmål at stille.
Det er jo netop dig som oven i købet startede tråden med at ønske at i havde et kystfiskeri som bare lignede det vi har på Sjælland.
Og har du i øvrigt nogensinde fisket på Sjælland ?

Mvh
Jim.

Korrekt, men du får det til at lyde som om der intet er at fange på Sjælland og samtidig skal jeg læse om den ene flotte fangst efter den anden, hvordan hænger det sammen.?
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:45
Når man forventer fisk med hjem på hver tur, så bliver man nemt skuffet og sur over det manglende held. Så skal man give noget skylden og hvis ikke det er vejret, så er det månen eller solen der står forkert. Lige pt. så er det manglende put fisk. Sidste år fik jeg ca 25 hø og beholdte de 3. Jeg fisker i det forjættede og forkælede jylland og jeg har mange dage på kysten. Jeg ville ønske at jeg havde samme muligheder for fangster som de har i Køge bugt, Stevns og andre hot spots man læser om på dvs hjemmesider. Nej du, det var en spøg. Jeg fisker for min fornøjelses skyld og nyder turen, uanset resultatet. Der er kun en ting der kan ødelægge min dag og det er tyvfisker garn. Sjovt nok, så er der også mange af dem på sjælland. De fanger fisk, ellers ville de ikke sætte skidtet. Så mon ikke det er et skidt, hvor vi smider snøren ud her i lille danevang. Resultatet er nok lige ringe Unhappy 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:54
Hej Dennis
Citat:            
Hellere slide for en vildfisk end at boltre sig i P&T fisk på vore kyster og i åerne.
 
eks. på udsætninger i 2011
 
LAKS
    
I de vestjyske vandløb bliver der udsat      358.000  laks
I Gudenåen bliver der udsat                         20.000  smolt
 
Ørred
mundings for hele landet                         1.420,000
heraf de 440.000 på sjælland 
yngel                                                           700.000
1/2 års                                                        380.000
1 års                                                           380.000 
 
Det bliver sgu noget svært at finde en vild-fisk, og dette er kun udsætninger med hjælp af fisketegnsmidler.
 
god weekend
 
Ole T 
                                                                             

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 18:54
Jeg orker egentligt heller ikke denne tåbelige diskussion endnu engang.
Som helhed er der vel næppe mange flere fisk nogle steder end andre.
Nogle steder er bare knapt så dårlige.
Kan i have en fortsat god aften.

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 19:23
Back to basic Jim. 
Kan du ikke selv se, at det virker fuldstændig latterlig for andre at i(Sjællændere) braller ud med at jyderne får alle fisketegnsmidlerne(læs smolt) samtidig skal vi dagligt læse om den ene flotte fangst efter den anden fra Sjællands kyst, og det er jer vel ondt. Du ved jo, om nogen, hvordan kystfiskeriet er her.
Derfor spørger jeg dig, hvordan var dit kystfiskeri her?
Jeg ved det godt, men det er måske mere "spiseligt" når det kommer fra en fra SjællandWink så kan det være at andre fra øen snart kan forstå at jeres kystfiskeri er langt bedre end vores....
Du skriver, at vi herovre ikke sådan reklamere med vores fangster.
Så fortæl mig lige, hvor mange fisk der er taget til vores konkurrencer gennem de sidste mange år, for der kommer de helt sikkert med deres fangst.
Hvis du ikke kan huske det, så kan jeg hjælpe dig lidt på vej.
I efteråret blev der over 2 hele dage med ca.150 hardcore deltagere fanget 4 fisk med den største på 52cm...
I foråret kom der på 3 forskellige kystkonkurrencer over 3 dage hver, dvs. 9 dage 12 fisk til indvejning TILSAMMEN, til 150 mand...
Det er lidt over 1(Een) fisk pr. dag til 150mand.
Kan du så ikke nok se, at det virker helt ab surt at vi skal læse den ene tråd efter den anden om, at der er langt flere fisk på jylland og at vi tager størstedelen af pengene til udsætning af smolt? Faktum er jo lige det modsatte!!



Redigeret af Henrik Christensen - 14 Jan 2012 kl. 19:26
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 20:10
Citat: Henrik Christensen

Back to basic Jim. 
Kan du ikke selv se, at det virker fuldstændig latterlig for andre at i(Sjællændere) braller ud med at jyderne får alle fisketegnsmidlerne(læs smolt) samtidig skal vi dagligt læse om den ene flotte fangst efter den anden fra Sjællands kyst, og det er jer vel ondt. Du ved jo, om nogen, hvordan kystfiskeriet er her.
Derfor spørger jeg dig, hvordan var dit kystfiskeri her?
Jeg ved det godt, men det er måske mere "spiseligt" når det kommer fra en fra SjællandWink så kan det være at andre fra øen snart kan forstå at jeres kystfiskeri er langt bedre end vores....
Du skriver, at vi herovre ikke sådan reklamere med vores fangster.
Så fortæl mig lige, hvor mange fisk der er taget til vores konkurrencer gennem de sidste mange år, for der kommer de helt sikkert med deres fangst.
Hvis du ikke kan huske det, så kan jeg hjælpe dig lidt på vej.
I efteråret blev der over 2 hele dage med ca.150 hardcore deltagere fanget 4 fisk med den største på 52cm...
I foråret kom der på 3 forskellige kystkonkurrencer over 3 dage hver, dvs. 9 dage 12 fisk til indvejning TILSAMMEN, til 150 mand...
Det er lidt over 1(Een) fisk pr. dag til 150mand.
Kan du så ikke nok se, at det virker helt ab surt at vi skal læse den ene tråd efter den anden om, at der er langt flere fisk på jylland og at vi tager størstedelen af pengene til udsætning af smolt? Faktum er jo lige det modsatte!!

 
Men det ændrer jo ikke på at der bliver givet flere penge til jylland, og der bliver gjort mere i jylland end på sjælland..

Jeg syntes også det er at generalisere lidt rigeligt, med at det kun er "os" sjællændere der brokker os?
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 20:24
Hvordan kan en fangstrapport hvor en fyr lander 5 fisk, hvoraf 3 af dem er undermålere, være en flot fangst? det er sgu da en std dags tur på kysten? jeg er altså lidt på linie med Peter ( king ) her.

Der er naturligvis ikke fangstgarantier på kysten, men der er immervæk en del pladser hvor det er tæt på. 

Nye områder, nye tekniker, tidspunkter etc er nok kodeordene i leder efter. 

Kan da godt være fremtidsudsigterne er ringe som tingene pt køre med udsætninger osv, men pt mangler der altså ikke fisk. det syntes jeg er et ret generelt billede.

/Morten
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 20:27
Citat: schultz92

Hvordan kan en fangstrapport hvor en fyr lander 5 fisk, hvoraf 3 af dem er undermålere, være en flot fangst? det er sgu da en std dags tur på kysten? jeg er altså lidt på linie med Peter ( king ) her.

Der er naturligvis ikke fangstgarantier på kysten, men der er immervæk en del pladser hvor det er tæt på. 

Nye områder, nye tekniker, tidspunkter etc er nok kodeordene i leder efter. 

Kan da godt være fremtidsudsigterne er ringe som tingene pt køre med udsætninger osv, men pt mangler der altså ikke fisk. det syntes jeg er et ret generelt billede.

/Morten

Er det ikke en flot fangst i forhold dem, som kun har 0-ture...
2 rigtige tykke og flotte fisk og 3 undermåler må da siges at være en flot tur
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 20:33
Citat: Henrik Christensen

Skal vi læse den ene tudetråd efter den anden fra Sjællands om:

1) De får ingen penge til udsætning
2) Der er intet af fange
3) vi vil have større udsætninger

når man konstant kan se den ene flotte kystfangst efter den anden.
Gid vi havde bare noget der lignede, sådan et godt kystfiskeri her på Als.
Seneste fra i dag.

Jeg undres rigtig megetShocked
 
 
Og så smider du lige selv en tudetråd på bordet.. Cry
Er det her man skal sige don't feed the troll??
 
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 20:35
Citat: tranholm

Hej Dennis
Citat:            
Hellere slide for en vildfisk end at boltre sig i P&T fisk på vore kyster og i åerne.
 
eks. på udsætninger i 2011
 
LAKS
    
I de vestjyske vandløb bliver der udsat      358.000  laks
I Gudenåen bliver der udsat                         20.000  smolt
 
Ørred
mundings for hele landet                         1.420,000
heraf de 440.000 på sjælland 
yngel                                                           700.000
1/2 års                                                        380.000
1 års                                                           380.000 
 
Det bliver sgu noget svært at finde en vild-fisk, og dette er kun udsætninger med hjælp af fisketegnsmidler.
 
god weekend
 
Ole T 
                                                                             



Hej Ole,

Det er jeg klar over og jeg er ikke direkte modstander af udsætninger, det er jo trods alt et nødvendigt onde så længe vores vandløb ikke er i en tilfredsstillende forfatning.

Jeg glemte et citat i mit første indlæg, det jeg egentligt reagerede på var Jims beklagelse over at han og en del af hans kammerater ikke fangede nok fisk og derfor endte ud med følgende:
"Tag nu feks Kolding å som skulle være have noget af den absolut bedste opgang af ørred i hele landet....men har det gavnet kystfiskeriet voldsomt i Kolding Fjord, næppe.

Det er fint nok med rigtige vildtfisk i vandløbene, men de er tilsyneladende ikke så ofte kystnære som man troede."

Hele min pointe var egentligt at jeg hellere ønsker en naturlig bestand som måske ikke opholder sig så kystnært, fremfor udsatte fisk som holder sig mere kystnært.
Jeg mener at hvis bestanden i Kolding å kan opretholde sig selv, så er det vigtigere end at der udsættes P&T fisk til kystfiskerne i området,  også selvom vildfiskene måske ikke viser sig i hobetal på kysterne i området.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 20:46
Citat: Carsten T. Nielsen

Citat: Henrik Christensen

Skal vi læse den ene tudetråd efter den anden fra Sjællands om:

1) De får ingen penge til udsætning
2) Der er intet af fange
3) vi vil have større udsætninger

når man konstant kan se den ene flotte kystfangst efter den anden.
Gid vi havde bare noget der lignede, sådan et godt kystfiskeri her på Als.
Seneste fra i dag.

Jeg undres rigtig megetShocked
 
 
Og så smider du lige selv en tudetråd på bordet.. Cry
Er det her man skal sige don't feed the troll??
 

Det er ikke en tudetråd, blot en konstatering...
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 20:57
@Henrik 

Det skriger til himlen som tud , mon ikke man kunne skrabe fem fisk frem fra feks vejle fjord i en fangst rapport? 

Jeg forstår ikke helt hvad det her går ud på med jer, er der lidt "krig" mellem sjællandske og jyske havørred fiskere? 

Alt den her snak om at jyske åer for for mange penge frem for sjællandske kyster etc, hvad bunder det egentlig i?  


Jeg tænker lidt på den anden tråd med 40000 indlæg og hvor folk diskutere i øst og vest om div regnskaber og alt  muligt mellem himmel og jord, hvad for jer til og bruge jeres tid på den slags? 

Der er vel ingen der reelt tror de bliver tilsidesat frem for andre? 


/Morten
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 21:05
Min tråd starter som et spørgsmål.......
Men åbenbart ikke nogen som kan/vil komme med en fornuftig forklaring



Redigeret af Henrik Christensen - 14 Jan 2012 kl. 21:06
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 21:10
Er bare så total træt af at nogle konstant brokker sig over dårligt kystfiskeri, når der dagligt kommer den ene fangstrapport efter den anden fra området, hvor der ingen fisk er...
Faktum er jo(Det kan jo læses) at de har noget af landets bedste kystfiskeri...
Mvh
Henrik Christensen
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 21:14
hvornår skal vi snakke om hvor mange laks der bliver landet af trolling fiskere fra sjælland ? de fik  da noget for pengene
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 21:34
Det er lidt sjovt, for 25 års tid siden, var Als målet for flere af mine kystfiskerkammeraters weekend ture, når de skulle prøve noget lidt vildere end de kunne med Sjælland som udgangspunkt. Så i virkeligheden tror jeg det handler om at mange tror at græsset er grønnere på den anden side.
 
Selv tog jeg i gennem mange år til den sydsvenske kyst, når trangen efter en ørred med lidt størrelse på trak. Var blevet lidt træt af de mange 38-41 cm ørreder som vi havde på sjælland. Men når jeg kigger lidt i de gamle fotoalbums, så er det lidt sjovt at se at der faktisk også blev fanget en del pæne ørreder mellem 55 og 75 cm på vores ture på vestsjælland. Tror simpelthen at vi blev fartblinde og glemte hvor godt det hjemlige fiskeri var og tog "langt" væk hver gang vi skulle afsted...
 
Og selv om jeg godt kan gennemskue Peters (king) sarkastiske indlæg, så må jeg give ham ret, der er stadig godt fiskeri omkring sjælland. Jeg får måske ikke fisk hvergang jeg tager afsted, men det er tæt på. Men ofte kan jeg ikke planlægge efter vind og vejr og andre parameter, hvornår jeg vil afsted, så jeg må ofte bare prøve at få det bedste ud af den tid jeg har til rådighed, og så kan det være lidt svært at finde de bedste forhold og pladser der rummer fisk på dagen. Men jeg klager ikke...
 
Mit største problem er, at blive skåret over samme kam som de 3-4 sjællændere herinde som konstantli brokker sig over at de får for lidt eller ikke kan finde ud af at fiske mere!
 


Redigeret af Klaus Neilsen - 14 Jan 2012 kl. 21:51
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 21:42

Til Dennis ....

Jeg ved ikke om jeg ser rigtigt, men det ligner umiskendeligt Mørrum eller Em å Du er fotograferet ved, - og så forholdet udsatte fisk/yngel ????????????
 
m.v.h.
flemming Korsør
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 21:50
Hej Dennis
 
Smile er forstået
 
god aften
 
Ole T
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 22:00
Citat: Klaus Neilsen

Det er lidt sjovt, for 25 års tid siden, var Als målet for flere af mine kystfiskerkammeraters weekend ture, når de skulle prøve noget lidt vildere end de kunne med Sjælland som udgangspunkt. Så i virkeligheden tror jeg det handler om at mange tror at græsset er grønnere på den anden side.
 
Selv tog jeg i gennem mange år til den sydsvenske kyst, når trangen efter en ørred med lidt størrelse på trak. Var blevet lidt træt af de mange 38-41 cm ørreder som vi havde på sjælland. Men når jeg kigger lidt i de gamle fotoalbums, så er det lidt sjovt at se at der faktisk også blev fanget en del pæne ørreder mellem 55 og 75 cm på vores ture på vestsjælland. Tror simpelthen at vi blev fartblinde og glemte hvor godt det hjemlige fiskeri var og tog "langt" væk hver gang vi skulle afsted...
 
Og selv om jeg godt kan gennemskue Peters (king) sarkastiske indlæg, så må jeg give ham ret, der er stadig godt fiskeri omkring sjælland. Jeg får måske ikke fisk hvergang jeg tager afsted, men det er tæt på. Men ofte kan jeg ikke planlægge efter vind og vejr og andre parameter, hvornår jeg vil afsted, så jeg må ofte bare prøve at få det bedste ud af den tid jeg har til rådighed, og så kan det være lidt svært at finde de bedste forhold og pladser der rummer fisk på dagen. Men jeg klager ikke...
 
Mit største problem er, at blive skåret over samme kam som de 3-4 sjællændere herinde som konstantli brokker sig over at de får for lidt eller ikke kan finde ud af at fiske mere!
 
Tak for svar og kan godt følge dig, især med de sidste 3 linjer du skriver, det giver mening
Mvh
Henrik Christensen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 22:12
Henrik Christensen
 
Du er et tudefjæs og kæmper en ihærdig kamp for at holde debatten igang om sjælland/ Jylland på en negativ måde.
 
Der er ca. 50.000 lystfiskere på sjælland, og rigtigt mange er hardcore kystfiskere
( måske i mangel af større vandløb ) så kan det sgu da ikke undre dig at der dukker flotte fisk op i diverse fangstreporter i forhold til antal fiskere.
 
Der bliver udsat 3.258,000 fisk i DK i 2011, hvis du ser på de tal Rune kom med i den anden tråd om udsætninger på sjælland og modregner dem med totalen for hele landet, tror jeg du vil se at der er meget rimelighed i fordelingen af udsatte fisk.
 
Jeg tror de fleste på sjælland frydes og glædes hver gang vi ser en flot laks der er fanget i de jyske åer, jeg kender da flere der også har været heldige her fra sjælland, ja vi praler sgu legefrem over det flotte laksefiskeri når vi kommer rundt i verden på vores fisketure.
 
Så- Henrik luk nu i og prøv at få noget søvn.
 
Ole T   
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 22:16
Tak og ilm.
Jeg skriver jo også at det er jer vel ondt, hvad f.... er forskellen?
Jeg har da intet imod i fanger en masse flotte kystfisk, jeg undres bare over at nogle skriver at der ingen fisk er. Det er der vel ikke noget mærkeligt i..!
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Cohoo

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cohoo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 22:39
Hej Ole T
 
Jeg kan kun sige det på en måde Thumbs Up...
 
mvh Rasmus
Til top
Michael Ahlsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikky/mussepigen

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Nivå
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikky/mussepigen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 23:01
Min kone og jeg har fisket i snart 1½ år og fisker hver dag mere eller mindre, hvis vi fangede bare ½ så meget som andre gjorde både jyder/fynboer og sjællænder så ville vi være glade... Vi tager ud for at nyde naturen og fiske sammen det er 1 kæmpe + når vi endelig får fangst... Vi rykker os ikke meget rundt på sjælland og dog nogle gange gør vi... Vi har prøvet fjord fiskeri 2 gange med 2 fangster (1 farvede og 1 undermåler) vi har fisket møn, falster, stevns, tisvildeleje og ja det meste af sjælland... vi brokker os ikke over vi ikke fanger noget men ser det posetive i at andre fanger (ja det kan være fustrerende når andre fanger) men sådan er livet og det lader vi os ikke slå ud af. Vi har planlagt en tur til fyn og jylland samt en tur til sverige for at prøve noget andet... Vi har fanget måske 7 fisk over målet et par af dem ligger på fangster. Men vi har også fanget rigtig mange undermåler... Og jeg vil da sige at jeg stadig ikke har helt forstået vejr forholdene eller hvor man skal opsøge fiskene og jeg orker næsten heller ikke Tongue (dovenskaben JuuuHuu)
 
Nej for at gøre en lang historie kort syntes vi også til tider at vi kun høre om hvad der bliver gjort på fyn og jylland.. Men har nu igennem et par andre fået bekræftet at der også bliver gjort noget på sjælland samt jeg også selv har været med til El-fiskeri i Esrum Å... Der er ingen grund til at brokke sig over hvad andre fanger eller komme med kommentar omkring dette... Vi skal alle sammen være her og er der nogle der får mere end mig jamen så viser det bare at de har mere viden og forståelse for fiskeriet end jeg har og så spørg jeg ind il folk hvordan og hvorledes...
 
Op med humøret og ud med stangen... Vi fisker i ALT slags vejr
 
Det var bare en lille historie herfra og INTET ondt ment eller nogle missundelser.
 
Peter aka King
Citat:
Sjovt som dem der ikke fanger noget altid skylder skylden på alt andet end den ene faktor de kan ændre på..nemlig, DEM SELV (ja peter her er det ski os der er problemet Clap )
Til top
Michael Ahlsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikky/mussepigen

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Nivå
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikky/mussepigen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 23:13
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 00:00
Citat: King

Citat: scott

Hej Henrik.

Som vi har været inde på før, så er mentalitetsforskellen ret forskellig fra Sjælland til Sdr.Jylland,, måske er der herovre en større trang til at delagtiggøre andre i ens fangster...ved det faktisk ikke, men gætter...
Ting ser altid helt anderledes ud på tryk, specielt når det handler om fiskeri.
For os herovre ser det også ud som om at i vælter jer i laks ved det Vestjyske vandløb, og du ved jo godt, at helt sådan er det så langt fra...der skal virkeligt arbejdes hårdt for hver fisk.
Jeg kender masser af lystfiskere her som har mange nulture på kysten, rigtigt mange endda !
Om vores kystfiskeri så er bedre end jeres ?...Jeg vil nok hellere sige at det måske er knapt så ringe, men dette gør det jo ikke godt.
Det kan også undre mig at der er så langt mellem fiskene i en landsdel hvor der gøres et så omfattende stykke arbejde med vandløbsrestaurering og udsætninger gennem så mange år, for tilsyneladende hjælper det ikke det ringeste på selve kystfiskeriet.
Tag nu feks Kolding å som skulle være have noget af den absolut bedste opgang af ørred i hele landet....men har det gavnet kystfiskeriet voldsomt i Kolding Fjord, næppe.

Det er fint nok med rigtige vildtfisk i vandløbene, men de er tilsyneladende ikke så ofte kystnære som man troede.

Mvh
Jim.
 
Hvad snakker du om? - Jeg havde i snit 2-3 fisk pr. tur sidste år (54 ture) sidste år og her til vinter vrimler det jo næsten med fisk.. Jeg har skrevet det til dig flere gange før; Der er ikke mangel på fisk, det er dig der gør noget forkert!
Så er der sgu rigtigt mange som gør noget forkertWink der er åbenbart mange dårlige fiskere her på sjællandSmile
De steder jeg har været her det sidste stykke tid vrimler det ikke ligefrem med fisk som det gjorde for nogle år siden, men vil da meget gerne ha dig med rundt peter for at se om du holder snittet på 2-3 fisk per tur, så du er hermed inviteret med at fiskeSmile
Om de går længere ude er så lige spørgsmålet, ser heller ikke så mange fisk springe jage osv som for nogle år siden.
Men selvfølgelig bliver der fanget fisk ind i mellem, men ikke det samme som før må jeg lige hilse og sige, så jeg og en del af dem jeg fisker med må åbenbart gøre en del forkert i forhold til da vi fangede rigtigt mange fiskSmile
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 09:53
Jeg ville også gerne invitere de mest negative her til Als for at fiske....
Skrev jo med en enkelt som har prøvet det ad flere omgange, men han syntes at det var en klovnet spørgsmål at stille og han i øvrig ikke vil deltage i denne tåbelige diskussion... Nej klart nok, når fakta skal frem i lyset sætter man i bakgear!!
Men en ting har Jim meget ret i, og det er, at selv om vi har restaureret mange vandløb og gennem bestands-analyse talt masser af yngel og 1-års fisk i vandløbene er der ikke kommet flere fisk på kysten, men det er en helt anden sag.Ermm


Redigeret af Henrik Christensen - 15 Jan 2012 kl. 09:54
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Kurt Nøttrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nøttrup

Tilmeldt:: 25 Feb 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nøttrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 10:15
Er det ikke bare et spørgsmål om at tage ud og fiske i stedet for at sidde foran skærmen og tude????Jeg futter i hvertfald på kysten i eftermiddagSmile
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:10
En anden forskel på Sjællandske (læs Københavnske) lystfiskere og lystfiskere i andre landsdele tror jeg også er, at man som Københavner altid har været vant til at køre langt efter gode og spændende kystpladser da disse ikke lige lå uden for vores hoveddør.
 
Sagt på en anden måde en Københavnsk kystfisker har hele Sjælland som lokal område og kører gerne til både Møn og Sjællands Odde, hvorimod en Stevnsbo næppe kunne drømme om at køre helt til Møn for at fiske! Og har også mødt lokale på Røsnæs som aldrig har fisket på Sjællands odde (eller andre pladser længere væk end 20 km). Men hvorfor skulle man også køre længere væk, når man har kvalitetspladser tæt på?
 
I en længere årrække fiskede jeg jævnligt med nogen gutter fra Ribe, og de mente næsten at det var en dagsrejse at tage til lillebælt for at fiske!
 
Og da pladserne jo variere efter årstiden og andre parametre, så kunne det være at dem der ikke fanger noget, måske skulle se sig om efter andre pladser, end den (dem) som de engang har fanget en havørred på og som lige ligger inden for de ti minutter som man maks kan strække sig til at bruge på transport til vandet.
 
Med andre ord, fornyelse! Hvorfor blive ved med det der ikke dur, når man gang efter gang trækker en nulbon på samme plads? Men det er selvfølgelig nemmere at give andre faktorer skylden end ens egne evner til at tilpasse sig nye forhold
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Kurt Nøttrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nøttrup

Tilmeldt:: 25 Feb 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nøttrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 17:33
Ganske godt sagt klausSmile
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 18:37
Citat: Klaus Neilsen

En anden forskel på Sjællandske (læs Københavnske) lystfiskere og lystfiskere i andre landsdele tror jeg også er, at man som Københavner altid har været vant til at køre langt efter gode og spændende kystpladser da disse ikke lige lå uden for vores hoveddør.
 
Sagt på en anden måde en Københavnsk kystfisker har hele Sjælland som lokal område og kører gerne til både Møn og Sjællands Odde, hvorimod en Stevnsbo næppe kunne drømme om at køre helt til Møn for at fiske! Og har også mødt lokale på Røsnæs som aldrig har fisket på Sjællands odde (eller andre pladser længere væk end 20 km). Men hvorfor skulle man også køre længere væk, når man har kvalitetspladser tæt på?
 
I en længere årrække fiskede jeg jævnligt med nogen gutter fra Ribe, og de mente næsten at det var en dagsrejse at tage til lillebælt for at fiske!
 
Og da pladserne jo variere efter årstiden og andre parametre, så kunne det være at dem der ikke fanger noget, måske skulle se sig om efter andre pladser, end den (dem) som de engang har fanget en havørred på og som lige ligger inden for de ti minutter som man maks kan strække sig til at bruge på transport til vandet.
 
Med andre ord, fornyelse! Hvorfor blive ved med det der ikke dur, når man gang efter gang trækker en nulbon på samme plads? Men det er selvfølgelig nemmere at give andre faktorer skylden end ens egne evner til at tilpasse sig nye forhold
Kan kun gi dig ret, ud og prøve nye pladser, jeg fisker selv meget bredt og køre gerne mange km for at fiskeSmile
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 13:44
Citat: Barberen

Citat: King

Citat: scott

Hej Henrik.

Som vi har været inde på før, så er mentalitetsforskellen ret forskellig fra Sjælland til Sdr.Jylland,, måske er der herovre en større trang til at delagtiggøre andre i ens fangster...ved det faktisk ikke, men gætter...
Ting ser altid helt anderledes ud på tryk, specielt når det handler om fiskeri.
For os herovre ser det også ud som om at i vælter jer i laks ved det Vestjyske vandløb, og du ved jo godt, at helt sådan er det så langt fra...der skal virkeligt arbejdes hårdt for hver fisk.
Jeg kender masser af lystfiskere her som har mange nulture på kysten, rigtigt mange endda !
Om vores kystfiskeri så er bedre end jeres ?...Jeg vil nok hellere sige at det måske er knapt så ringe, men dette gør det jo ikke godt.
Det kan også undre mig at der er så langt mellem fiskene i en landsdel hvor der gøres et så omfattende stykke arbejde med vandløbsrestaurering og udsætninger gennem så mange år, for tilsyneladende hjælper det ikke det ringeste på selve kystfiskeriet.
Tag nu feks Kolding å som skulle være have noget af den absolut bedste opgang af ørred i hele landet....men har det gavnet kystfiskeriet voldsomt i Kolding Fjord, næppe.

Det er fint nok med rigtige vildtfisk i vandløbene, men de er tilsyneladende ikke så ofte kystnære som man troede.

Mvh
Jim.
 
Hvad snakker du om? - Jeg havde i snit 2-3 fisk pr. tur sidste år (54 ture) sidste år og her til vinter vrimler det jo næsten med fisk.. Jeg har skrevet det til dig flere gange før; Der er ikke mangel på fisk, det er dig der gør noget forkert!
Så er der sgu rigtigt mange som gør noget forkertWink der er åbenbart mange dårlige fiskere her på sjællandSmile
De steder jeg har været her det sidste stykke tid vrimler det ikke ligefrem med fisk som det gjorde for nogle år siden, men vil da meget gerne ha dig med rundt peter for at se om du holder snittet på 2-3 fisk per tur, så du er hermed inviteret med at fiskeSmile
Om de går længere ude er så lige spørgsmålet, ser heller ikke så mange fisk springe jage osv som for nogle år siden.
Men selvfølgelig bliver der fanget fisk ind i mellem, men ikke det samme som før må jeg lige hilse og sige, så jeg og en del af dem jeg fisker med må åbenbart gøre en del forkert i forhold til da vi fangede rigtigt mange fiskSmile
 

Ihvertfald mange pivede lystfiskere der bruger energien på at irretere og beklage sig over en variation i fiskeriet som har gjort at der de sidste par år har været lidt længere mellem fiskene.. Og sjovt nok fører dette til at de fanger endnu færre fisk fordi de er inde i deres hoved istedet for at skærpe sanserne på fiskeriet..

 

At have mange nulturer i træk oplever alle kystfiskere før eller siden og i mine øjne er det kun positivt, for mig er udfordringen i havørredfiskeriet det der driver værket og hvis det altid var som at fiske i Simons p&t gad jeg det nok ikke..

 

Mht. de 2-3 fisk om dagen kan jeg  godt se at det kan opfattes som et forsøg fra min side på at føre mig frem, det var ikke min mening med det. Meningen var at fortælle en positiv historie om at det ikke står så slemt til endda herover på Sjælland og at man sagtens kan fange fisk hvis man holder modet oppe..

Om du tror på det eller ej er for mig lidt ligegyldigt, du må syns hvad du vil og jeg har ikke i sinde at bevise noget over for dig.

Jeg vil gerne tage en tur eller to med dig så længe det ikke skal handle om brok, hvor dårlige DSF er og om hvem der har ret.. Hvis du er med på den er jeg frisk.. Skal se om det kan blive næste weekend, evt. Stevns?- Der har jeg ikke været rigtig længe..

 

Mvh Peter

Til top
Michael Ahlsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikky/mussepigen

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Nivå
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikky/mussepigen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 17:15
Hej Peter!   Ja den er jeg med på   intet brok herfra Wink
 
Kun lutter fiskeri og hygge  Big smile
 
så skal vi fange sådan en Hug fisk hver og "prale" med det  heheh
 
Spøg til side Beer
 
 
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 22:30
Gad da godt fange 2-3 fisk per tur!
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 22:59
Citat: King

Citat: Barberen

Citat: King

Citat: scott

Hej Henrik.

Som vi har været inde på før, så er mentalitetsforskellen ret forskellig fra Sjælland til Sdr.Jylland,, måske er der herovre en større trang til at delagtiggøre andre i ens fangster...ved det faktisk ikke, men gætter...
Ting ser altid helt anderledes ud på tryk, specielt når det handler om fiskeri.
For os herovre ser det også ud som om at i vælter jer i laks ved det Vestjyske vandløb, og du ved jo godt, at helt sådan er det så langt fra...der skal virkeligt arbejdes hårdt for hver fisk.
Jeg kender masser af lystfiskere her som har mange nulture på kysten, rigtigt mange endda !
Om vores kystfiskeri så er bedre end jeres ?...Jeg vil nok hellere sige at det måske er knapt så ringe, men dette gør det jo ikke godt.
Det kan også undre mig at der er så langt mellem fiskene i en landsdel hvor der gøres et så omfattende stykke arbejde med vandløbsrestaurering og udsætninger gennem så mange år, for tilsyneladende hjælper det ikke det ringeste på selve kystfiskeriet.
Tag nu feks Kolding å som skulle være have noget af den absolut bedste opgang af ørred i hele landet....men har det gavnet kystfiskeriet voldsomt i Kolding Fjord, næppe.

Det er fint nok med rigtige vildtfisk i vandløbene, men de er tilsyneladende ikke så ofte kystnære som man troede.

Mvh
Jim.
 
Hvad snakker du om? - Jeg havde i snit 2-3 fisk pr. tur sidste år (54 ture) sidste år og her til vinter vrimler det jo næsten med fisk.. Jeg har skrevet det til dig flere gange før; Der er ikke mangel på fisk, det er dig der gør noget forkert!
Så er der sgu rigtigt mange som gør noget forkertWink der er åbenbart mange dårlige fiskere her på sjællandSmile
De steder jeg har været her det sidste stykke tid vrimler det ikke ligefrem med fisk som det gjorde for nogle år siden, men vil da meget gerne ha dig med rundt peter for at se om du holder snittet på 2-3 fisk per tur, så du er hermed inviteret med at fiskeSmile
Om de går længere ude er så lige spørgsmålet, ser heller ikke så mange fisk springe jage osv som for nogle år siden.
Men selvfølgelig bliver der fanget fisk ind i mellem, men ikke det samme som før må jeg lige hilse og sige, så jeg og en del af dem jeg fisker med må åbenbart gøre en del forkert i forhold til da vi fangede rigtigt mange fiskSmile
 

Ihvertfald mange pivede lystfiskere der bruger energien på at irretere og beklage sig over en variation i fiskeriet som har gjort at der de sidste par år har været lidt længere mellem fiskene.. Og sjovt nok fører dette til at de fanger endnu færre fisk fordi de er inde i deres hoved istedet for at skærpe sanserne på fiskeriet..

 

At have mange nulturer i træk oplever alle kystfiskere før eller siden og i mine øjne er det kun positivt, for mig er udfordringen i havørredfiskeriet det der driver værket og hvis det altid var som at fiske i Simons p&t gad jeg det nok ikke..

 

Mht. de 2-3 fisk om dagen kan jeg  godt se at det kan opfattes som et forsøg fra min side på at føre mig frem, det var ikke min mening med det. Meningen var at fortælle en positiv historie om at det ikke står så slemt til endda herover på Sjælland og at man sagtens kan fange fisk hvis man holder modet oppe..

Om du tror på det eller ej er for mig lidt ligegyldigt, du må syns hvad du vil og jeg har ikke i sinde at bevise noget over for dig.

Jeg vil gerne tage en tur eller to med dig så længe det ikke skal handle om brok, hvor dårlige DSF er og om hvem der har ret.. Hvis du er med på den er jeg frisk.. Skal se om det kan blive næste weekend, evt. Stevns?- Der har jeg ikke været rigtig længe..

 

Mvh Peter

Hej Peter
Der er overhovede ingen brok herfra og det var slet ikke ment som brok da jeg skrev det.
Det var mere det du skrev til Jim til sidst....smiler (det er dig der gør noget forkert!)
Og derfor jeg skrev det indlæg, ment venligt og ikke for at brokke mig på nogen måde.
Har skam taget mine fisk i tidens løb, så kan godt leve med lidt nulture og at der skal kæmpes mere for det.
Men giver Jim ret i at der ikke er de samme fisk som før, tror det har lidt at gøre med at der ikke bliver sat kystudsætninger ud som for er det 5-6-7 år siden.
Men  bare det at komme ud og nyde naturen og få svinget fluestangen har man det godt, fisk eller ejSmile
Men er helt klart frisk på en tur en dag, måske vi skulle lave et 123nu træf for dem der har lyst til en hyggelig dag, tror det kunne være rigtigt hyggeligtSmile
Måske vi skulle lave en anden tråd om 123nu træf og se om der kunne være stemning for en hyggelig dag på kysten, jeg er frisk
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2012 kl. 22:20
Har ikke fanget en fisk på kysten i 5 år! Men har heller ingen nulture haft :)

Nu skal den have ska den - det kan vist kun gå fremad...
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2012 kl. 17:42
Øøøøh altså drenge...

123.nu er altså ikke en direkte linje til hverken jyske eller sjællandske lystfiskeres fangster!.

At nogle fra sjælland brokker sig over fiskeriet på den ene eller anden måde her på 123.nu, betyder absolut ikke, at alle sjællandske kystfiskere har det på samme måde. Ej heller andre landsdele har det sådan.

Det er jo kun en brøkdel af de aktive kystfiskere (eller andre) der deltager her på tråden, så derfor kan der ikke generaliseres.

Det gælder naturligvis også i andre tråde.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 19 Jan 2012 kl. 17:43
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres