Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Esrum sø

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristian Roikier Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian7913 Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian7913 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Esrum sø
    Sendt: 15 Jan 2012 kl. 11:50
Hej
ville høre om der er noget bådudlejning i Esrum Sø, og noget fiskekort, og hvis ja hvor finder jeg det???
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 12:25
Hej Kristian
Jeg tror denne side kan hjælpe dig
Michael Nielsen
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 12:29
Hej Kristian
 
Jeg tvivler på at der findes en decideret bådudlejning ved søen, men jeg har ofte set mindre armadaer af kanoer på søen.
 
Hvis du har planer om at fiske ofte på søen, vil jeg klart anbefale dig at melde dig ind i en af foreningerne der har både på søen.
Jeg er selv medlem af http://lystfiskeriforeningen.dk/ der har en fin flåde af både (alle med motor) samt klubhus ved søen. Derudover har foreningen både på en lang række af de store sjællandske søer. Tag et kig på hjemmesiden og se om det kunne være noget for dig.
 
Mvh
CTN
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 12:40
Det kan anbefales at blive medlem af f.eks. Fiskeringen, så er der adgang til masser af både mm.:
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 12:46
Der er normalt bådudlejning i Sørup (ved Skipperhuset og Ishuset) der såvidt jeg vides drives af samme folk som Bådfarten - giv dem et ring og hør:
eller er Lystfiskeriforeningen nok det bedste bud, fine faciliteter - hus og de fleste både alle med motor - og en spændende gammel forening med stor erfaring på søen.
mvh
Heinz
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:26
 Heinz
Her må jeg lige korrigere, der er IKKE bådudlejning ved bårfarten, ...jo hvis man vil fiske fra kano, og det er kun i sommersæsonnen april til september.
Så som Heniz skriver er Lystfiskeriforeningen et glimrende sted at kunne "fiske fra"
K&B
per
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:32
Også HLF (Hillerød Lystfiskerforening) har 6 både alle med påhængsmotor.
 
Samt har 4 både i Fr.borg slotssø. samt havbåde.
 
se mere på HLF.dk
 
 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:40
Lystfiskeriforeningen.dk
SU www.fiskeren.dk
Fiskeringen (se Steens indlæg)
Hillerød HLF

Alle har de både med påhængsmotorer.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
jens madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
madsen

Tilmeldt:: 02 Okt 2003
Geografisk: frederiksborg amt
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 18:43
www.fredoghumle.dk de har både i søen året rundt, du skal ikke indløse fiskekort ved Esrum sø længere, du skal kun have stats fisketegnet.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:04
Ja glemte lige fred og humle. En af søens største flåder. Hvis ikke den største.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:17
Nope.. 10 stks med motor hos LF. Wink
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:32
Ja som tidligere opsynsmand i LF burde jeg jo vide :-). De gamle træbåde er jo klenodier :-)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:50
Med alle de eksperter samlet i denne tråd, kunne jeg måske få svar på om det er tilladt at sætte egen båd i Esrum Sø?
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:52
Ja det er bestemt nogle dejlige både Smile
Puha.. Der blev lige pludseligt rigtigt lang tid til første maj og lunere vejr Cry
Mvh
CTN
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:10
Hej René
 
Jeg er lidt i tvivl om man bare kan smide sin egen skude i baljen, men jeg ved at det kræver særlig tilladelse at bruge benzin motor.
 
Her er lidt læsning:
Prøv evt at kontakte nogle af de folk der fører opsyn med havnene.
 
Mvh
CTN
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:11
Citat: René Jespersen77

Med alle de eksperter samlet i denne tråd, kunne jeg måske få svar på om det er tilladt at sætte egen båd i Esrum Sø?
Ja!, det er tilladt, det kræver dog, at du laver en aftale med en af havnefogederne (betaling), hvis du skal bruge slæbested - det er dog ikke tilladt at bruge motor uden motortilladelse fra skovvæsnet. obs! der er steder, som man ikke må sejle. http://www.naturstyrelsen.dk/Udgivelser/Foldere/Motion/SejladspaaEsrumsoe.htm
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:11
Det er ikke tilladt at sætte båd i med motor på, og vist ej heller ikke kun som robåd. Mener helt bestemt den skal ha' en bådplads i en af de 3 havne som findes i søen.
Til top
Kristian Roikier Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian7913 Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian7913 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:13
Fedt! tak for det, kan jeg rigtig godt bruge! 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 08:25
Hej Kristian!
Her er en hjemmeside, hvor der er nogle kontakter.
 
 
Der er et slæbested, hvor man henter nøglen efter aftale med havnefogeden, der bor lige ved siden af havnen.
 Du skal være opmærksom på at der i den nederste ende er et stort område som er fredet for al sejllads! Det er markeret med gule bøjer tværs over søen!
Det er kun tilladt at sejle med el.motor eller rugbrødsmotor. Sejlads med benzinmotor er kun tilladt for de klubber og andre bådejere, der har en sådan og med hensyn til bådejerne udløber benzinmotor tilladelsen efter hånden som man ophørrer med at have båd eller på anden vis er "væk".
Der gives ikke nye tilladelser til benzinmotorer.
Med Sportsfisker hilsen
Per Hansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres