Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gudenå Gedde??

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gudenå Gedde??
    Sendt: 23 Jan 2012 kl. 17:45
Hola drenge og piger. 

Nogen der har et bud på hvor jeg skal starte min jagt på de berygtede gudenå gedder? 


Mvh Morten
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2012 kl. 18:47
Fisk Nørreå fra speedwaybanen ved fladbro til den løber i Gudenå, fra sammenløbet kan du så traske de 3 km op til Stevnstrup mens du fisker kanten af - har du mere i benene kan du fortsætte op til Frisenvold, hvor det fri fiskeri stopper.
 
K&B
Venligst
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2012 kl. 20:42
Tak Claus!

Hvad hvis man har mod på og melde sig ind i en forening, er der så noget bedre stræk der gemmer sig? 

Mvh Morten
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2012 kl. 21:01
Der er Randers, Langå og Bjerringbro du kan vælge imellem som foreninger, med hensyn til geddefiskeriet er det Bjerringbro der er topscoren.
 
Men den nederste del af Gudenå altså det fri stykke er nu heller ikke dårligt, der er gennem årene fanget mange store gedder og for den sagsskyld også nogle gedigne sandart og aborre - der kan parkeres og fiskes de fleste steder - fra Randers Regnskov og opstrøms, nord siden af åen, er der mange pladser og anlagte fiskebroer, der kan fiskes hele vejen op til Nørreå - der er mange pladser, området ved motorvejsbroen er fint - lidt opstrøms broen findes lavvandede områder i læ for hovedstrømmen , fine steder med god chance for store gedder.
På sydsiden kan der med fordel parkeres ved rasteplads Gudenå E45 i nordgående spor - der er anlagt sti til åen - der kan fiskes opstrøms til det blinde løb - ved det blinde løb, må ruten gå bag om søen for at fortsætte den videre tur op til hvor det fri fiskeri ender, igen ved Frisenvold.
 
Det som bare at springe ud i det, på med rygsækken og en stor madpakke og så på opdagelse, kender du lidt til hvor gedderne gerne opholder sig, giver det mange steder sig selv Smile
 
En rød og hvid Hi Lo wobler, et par Atomblink 14 gr sølv / kobber og et par store Reflex spinnere så kan det ikke gå helt galt.
 
K&B 


Redigeret af fiskefreak - 23 Jan 2012 kl. 21:04
Venligst
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2012 kl. 21:13
AH! ty very much! 

Fandme lækker information! 

Jeg SKAL nemlig have den store bandit gedde i år! har i SÅ mange år drømt om den, så nu skal jeg sgu på opdagelse :) 

TUSIND tak for al informationen Claus!

Mvh Morten Schultz
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2012 kl. 21:20
Hov!

Sæsonen i gudenåen? 

Jeg går udfra det er ligesom i tryggevælde å er tale om fisk der trækker op i åen for og gå på leg fra randers fjord, så er sæsonen i gudenåen ligesom i tryggevælde å ? 

januar til marts ? 
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2012 kl. 21:38
Citat: schultz92

Hov!

Sæsonen i gudenåen? 

Jeg går udfra det er ligesom i tryggevælde å er tale om fisk der trækker op i åen for og gå på leg fra randers fjord, så er sæsonen i gudenåen ligesom i tryggevælde å ? 

januar til marts ? 
 
Åen kan fiskes hele året, naturligvis afhænig af vind og vejr, foråret er jo altid godt og frem til fredningen, på det tidspunkt er der er ikke så meget grøde at "kæmpe" med - igen fra slutningen af september hvor grøden begynder at rådne væk og året ud - personligt syntes jeg september, oktober og november er de bedste måneder, og de måneder hvor gedderne er i aller bedste kondition og farvepragt.
 
En ting der er af betydning for fiskeriet er strømforholdene, det bedste fiskeri er i faldvand - Gudenå kan ha en stærk strøm der næste umuliggør fiskeri, men der må man ha fingeren på pulse og kender de pladser som giver lidt læ for strømmen eller afpasse med de dage hvor faldvandet ikke løber hårdt.
 
Specielt hvis man fisker meget efter aborre ,vil man hurtigt finde ud af at de kan være næsten umulige at få til biddet i stigende vand, med det samme strømmen vender så er de der igen Smile
 
De fleste gedder i åen vil jeg antage er stationnære, ligeledes hva angår aborre længer oppe i systemet - dog trækker der gydende aborre op fra fjorden.
 
K&B


Redigeret af fiskefreak - 23 Jan 2012 kl. 21:39
Venligst
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres