Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sage ONE?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Hermann Heinz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hermannheinz

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: KØBENHAVN S
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hermannheinz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sage ONE?
    Sendt: 26 Jan 2012 kl. 20:08
Hej.

Med fare for at emnet har været nævnt, nævner jeg det alligevel.

Er der noger herinde der har prøvet Sage ONE, og hvad er dommen?

Mvh. Jesper
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 21:20
Ja jeg har en 9,6` #6 og den har overrasket mig. Nem at kaste med og den kan lægge noget snor ud over vandet. Den kan anbefales herfra.

Redigeret af tolund - 27 Jan 2012 kl. 15:37
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 09:16
har prøvet sage one 691-4..

den var monteret med zpey ultimo wf line, og det var et super sprødt sæt..

den kunne kaste små præcise kast, og samtidig lægge noget kabel ud hvis man lyster..

samtidig formår den at gøre det til en leg og stå og kaste langt, ikke noget med vilde bevægelser og voldsomme dobbelttræk.. bare stille og roligt, og mindre fejl tilgives også..

skulle jeg bruge en en hånds til åen til ca 5000 kr så blev det en sage one 10" #7..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 09:48
Citat: tolund

Ja jeg har en 9,6" #6 .
 
Citat: René H.N.


så blev det en sage one 10" #7..
 
He he, sku nogle korte stænger de der "One", kan man overhovedet få et hjul der matcher en stang på ca 25 cm ? Wink
 
Mvh
Henning
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 09:51
hvordan er de endelig i forholg til Orvis helios ? nogen der ved det .
Til top
Jesper Hermann Heinz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hermannheinz

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: KØBENHAVN S
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hermannheinz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 10:22
Hej igen.

Tak for tilbagemeldinger. Jeg må ud og prøve en.

Mvh. JesperSmile
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 10:47
Lad mig sige det på den måde, min helios ligger som reserve stang efter jeg fik min one. Det er som om one er nemmere til at styre linen i kastet.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 11:27
Jeg har også haft fingerne i en One... mener det vare en 9 fod men måske 9,6 Embarrassed kl 6 - Det var jo efterhånden flere mdr. siden. Dyr stang, men man får altså valuta for pengene. Jeg syntes den kastede let og ubesværet og laaaaaaaaaaangt når det var nødvendigt - en stang der sparker røv...
Jeg ved at Jan Grünwald har testet denne stang for.... ja, jeg kan ikke lige huske for hvem... skal lige se om jeg kan få fat i denne test, så vender jeg tilbage 
 
/J
 


Redigeret af Jørgen S - 27 Jan 2012 kl. 11:50
Til top
Jan grünwald Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
grønskov

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Geografisk: københavn k
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér grønskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 13:03

xxxxxx

Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 13:04
Hej Jørgen
 
Det var en 9'6''#6 som Jan testede for SportDress. Og du har ret det var en rigtig god stang med en meget behagelig progressiv hurtig aktion. Stangen føltes herligt rolig i hånden og var kendetegnet ved at være letkastet med en række forskellige liner.
 
Ryan Wink 
 
PS!
 
Den underhåndskastede helt fænomenalt. Faktisk så godt at jeg overvejer den til enhånds laksefiskeri i 10' # 7.


Redigeret af RJC - 27 Jan 2012 kl. 13:14
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 14:22
Ja det var en fuldstændig rådden linehastighed du (Ryan) fik denne 9,6`til at generere, og med en stangspids som så meget kontrolleret og veldæmpet ud.
Kom til at tænke hvad den i netop denne disciplin så ville formå i en ren 9`

Mvh
Jim.
Til top
Jesper Hermann Heinz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hermannheinz

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: KØBENHAVN S
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hermannheinz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 14:37
Hvad er den i forhold til TCX. Er den blødere i aktionen?
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 15:36
Den virker mere tilgivende for kastefejl, den er hurtig men på en behagelig måde. Jeg havde en TCX i 2 uger, så afbrød jeg det forhold. Den minder for meget om et kosteskaft i mine hænder.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 15:56
Jamen Tommy dog...så skal du i hvert fald aldrig have en TCR, det mest vidunderlige og sensitive kosteskaft jeg har haft i mine hænder..

Mvh
Jim.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 16:28
Jeg har haft en TCR 9,6` og sjovt nok, så fungerede det ægteskab. Den gav lidt problemer, når kaste armen begyndte at blive slatten. Der var absolut ingen plads til sjusk og slinger i teknikken. Du behøver ikke minde mig om, at det er mine ringe evner som fluekaster, der er skyld i fiaskoen med TCX kulpinden LOL... Jeg har set, hvad en kompetent person kan med samme pind Embarrassed  
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 16:49
Prøv stangen og bedøm selv, vi har jo hver vores favoritter.
 
Jeg har haft de nævnte stænger og har stadig One og TCX i samlingen, synes godt om dem begge på hver deres måder. Helios'en var også ganske fremragende, dog valgte jeg at sælge dem begge, en 6'er og 8'er, pga. jeg mere var til kosteskaft stængerneThumbs Up
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 17:02
nu snakker i så godt alle sammen med den sage one jeg nok hellere må prøve en :D hvis jeg nu skal bruge den på kysten samt lidt put and take med min dreng, har en 6 kraft nok det det?
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 17:59

 

Her er den såBig smile

Som forsættelse af tidligere indlæg om Sage One har jeg fået lov til at ”låne” Jan Grünwalds test af Sage ONE foretaget til Politikens Forbrugersite af Jan: 

 

Grünwald om Sage ONE

 

I sensommeren 2011 sivede en hel del hype omkring Sages nyudviklede stangserie ONE over Atlanten. Flere kendte amerikanske fluefiskere og -kastere berømmede One, som den bedste fluestang nogensinde fra Sages hånd. Den slags har vi oplevet før, uden at en ny stang har kunnet indfri de store løfter. Men her kom lovprisningerne i mange tilfælde fra helt uvildige og yderst erfarne fiskere, som ikke har noget med Sage at gøre. Så det var ikke uden forventninger, jeg pakkede en 9 fod klasse 6 saltvandsmonteret One ud af sit rør.

 

Montering og finish  

 Umiddelbart fremstår stangens montering og finish helt i topklasse. En elegant sort klinge med sorte beviklinger, et håndtag af første klasses kork samt en god hjulholder med en kort fightbut. En ren funktionel fluestang uden fancy pynt som diamantbeviklinger eller indgraveringer af fisk, fluer eller lignende på bunddelen. Kun navnet One diskret anbragt på siden af klingen sammen med stangens specifikationer, det er alt.

    Da jeg stod med den samlede fluestang i hånden og mærkede dens vibrerende liv og overraskende sprøde lethed, havde jeg et øjeblik samme følelse, som da jeg for 25 år siden første gang prøvede en IMX stang fra Garry Loomis – en stang der var langt forud for sin tid, og som mange stangkonstruktører siden har forsøgt kopiere, men aldrig overgået.   

 

På græs

På kastebanen skuffede One ikke. Med et skydehoved på 16 gram kastede stangen ubesværet ud til 35 meter mærket i en let vind. Ones aktion er forholdsvis hurtig (et sted mellem Z-Axis og TCR) men arbejder lidt længere ned i klingen, så kontakten med linen mærkes under hele kasteforløbet. Stangens sporing (evnen til at holde kasteplanet og ikke vride under belastning) er eminent og betyder, at linen falder snorlige i fremkastet.      

 

I vand

Så langt så godt, men det er først under krævende fiskeri, at en fluestang viser sine sande evner - eller afslører sine mangler. I den saltvandsmonterede udgave 9 fod klasse 6 eller 9,6 fod klasse 7 er One en første klasses kyststang, der præsterer lange ubesværede kast ude på en vindblæst kyst. Stangen lader og aflader hurtigt og kraftfuldt med smalle linebuer og lægger en masse kabel ud. Spidsen er gjort en anelse stivere end på modellerne TCX og Z-Axis, uden at One er blevet en hård ufølsom kastekanon, men stadig fornemmes let og spændstig i hånden - også med en fisk i den anden ende af linen.

 

Bredt kastespektrum

Ones spidskompetence er lange kontrollerede overhåndskast, men overraskede ved også at være fremragende til vinklede underhåndskast med en klint i ryggen, baghåndskast over venstre skulder med vinden ind fra højre eller korte præcise kast til multer i strandkanten. Min eneste anke er, at korkhåndtaget kun er 18 cm langt og ikke 19 eller 20 cm, som er almindeligt på enhåndsstænger til saltvand. En fisker med en stor hånd vil sikkert føle det en anelse kort.

      

Fakta:

Sage One 961 - 9 fod klasse 6 saltvandsmonteret med kort fightbut. Vægt 89 gram og firedelt. Klingen er af seneste generation kulfibre behandlet i en ny proces kaldet Konnetic, der ifølge Sage giver en 10 procent lettere, slankere og stærkere stang. Et silicium skydedøje og 9 åbne slangeøjer i hårdt forkromet stål samt kroghvil. Full Wells håndtag i første klasses kork. Saltvandsbestandig letvægts-hjulholder af aluminium med dobbelt skruelås. Kort fightbut med endedup af korklaminat. Stangpose og fornemt transportrør medfølger.  

     I en uofficiel scoot-out (kast på bane) foretaget af Yellowstone Angler, der benævner sig selv som en uafhængig testgruppe bestående af kendte amerikanske fiskere og kastere, vandt Sage One 9 fod klasse 6 og 7 på distancen over alle andre bl.a. Hardy Zenit og Loomis NRX.

 

- Dette er ikke nogen reklametekst, men en uvildig test foretaget af Jan Grünwald til Politikens forbrugersite.

 

Copyright

Jan Grünwald 

 
Tak til Jan Grünwald for dette lån Thumbs Up
 
Til top
Bent Sigh Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bent Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2001
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bent Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 19:22
Hej.
Nu hvor Sage One er oppe, vil jeg lige høre om der er nogen der har prøvet stangen i en kl.3.?
Der er jo indtil videre kun nævnt kl 6 og 7
Med venlig hilsen
Bent
Til top
Ulrik Dyrbye Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ulrik1977

Tilmeldt:: 03 Jan 2009
Geografisk: Nørrebro
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik1977 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 20:43
Nogen der ved  om den kommer i tohånds-udgave?
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2012 kl. 21:29
Hej Bent
 
Har ikke haft fornøjelsen, men du kan jo se hvad YA mener om den her: http://www.yellowstoneangler.com/SageOneRodReviewSageOnerodcomparisonSagewonflyrod.asp
 
Mvh
Lasse
Til top
Jan grünwald Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
grønskov

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Geografisk: københavn k
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér grønskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2012 kl. 18:53
Tohåndsstænger i ONE serien kommer til april eller i maj -  siger flere kilder i USA.

JG
 

Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2012 kl. 18:55

Clap fedt!

Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2012 kl. 19:12
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2012 kl. 19:13
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 12:36
Jeg har haft skrevet til Sage´s produktudviklings afdeling, og deres svar på om One kommer i en tohåndsudgave er : "
We will probably come out with a new rod later this year, but to keep up to date, sign up for our newsletter or vivit our facebook page".
Jeg håber på en 13´4 med en kaste vægt på 28 gram Smile...
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 14:37
yep den hedder two som kommer senere i årHug
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 14:55
Heller two for one....LOL
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 15:02
Hvor forefindes den saltvands monteret one?

Til top
Thomas Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ThomasE

Tilmeldt:: 15 Maj 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2012 kl. 23:11
Hejsa.

Syntes lige jeg ville give mit besyv med her.

Jeg har nu fisket med en One 691 #6 i en lille måned og været så heldig at miste en stor laks samt at få en på 94 cm på land (god stand og havlus - est. til 8.5 kg). Fighten varede 35 min hvor stangen uden problemer var bugget sammen som et omvendt U.
Havde egentligt overvejet at anskaffe mig Sage two når den kom (mest fordi One føles så let og ikke umiddelbart som en stang som kan takle store fisk), men nu jeg har prøvet at have en stor laks på land har jeg bestemt mig for at fortsætte med One`en lidt endnu. Foretrækker det mindre larmene fiskeri med lette overhåndskast hvor det er muligt. Ellers fungerer fighting butten også udemærket som støtte ala en 1½ hånds stang til underhåndskast. Overvejer faktisk lidt om jeg skal se om jeg kan få en længere fighting butt til den, så den bliver bliver lidt mere en mellemting.

PS. Jeg fisker med Zpey 1-2 i en forkortet udgave. Vejer 16 gram sammen med kl5 synk tip. og det spiller godt sammen, den skyder snildt 30 m ud uden brug af nævneværdige kræfter.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 21:56
Jeg beklager at jeg tager denne ældre tråd frem, men den er så relevant for mit spørgsmål at jeg synes det er unødvendigt at lave et nyt emne.

Jeg har læst lidt artikler på nettet omkring Sage One og det ser ud til at der er en teori om at Sage One er bygget op omkring Rio Gold linen, altså at stangen arbejder bedst med denne line. Jerry Siem har godt nok sagt på youtube at han anbefaler Rio Gold til disse stænger, men om det betyder at de er bygget op med tanke på at det er den der passer bedst, det ved jeg ikke. Men i så fald, så vejer en Rio Gold i eksempelvis i en #6 17,2 gram. Det er jo en smule i overkanten af hvad man "plejer" at smide på en #6.
Her er et Link til en artikel.
Iøvrigt så synes jeg ikke at jeg kan nikke genkendende til at Jan siger at han kan mærke linen når stangen lader. Jeg synes jeg har meget svært ved at mærke linen og jeg bruger en Zpey Ultimo #7 på min Sage One 691-4 den vejer 15,5gram. Men derfor kan jeg nu godt kaste alligevel

Redigeret af Kim Krikau Jensen - 09 Dec 2012 kl. 00:17
Hilsen Kim.
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 22:14
Jeg bruger også en TCX 9f #6 da jeg sku bestemme mig fik jeg prøvet begge 2. og når jeg så bruger skydehoved og der skal noget power på så foretrækker jeg stensikkert en sage tcx.. men jeg tror også det har noget at gøre med ens kastestil osv.
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 10:53
Jeg har en ONE 9" #5 og jeg fisker den mest med diverse #4 liner, så at det er nødvendigt at overline den (i forhold til hvad der står på stangen ifht. AFFTA) er ikke korrekt i min bog.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2012 kl. 15:11
Det er måske ikke nødvendigt at overline den. Det er jo alt det her med at vi er forskellige og mærker forskelligt. Jeg tror ens kaste stil måske også spiller lidt ind omkring hvor meget man mærker linen. Smider jeg en 16 gram wf line på, så mærker jeg ALT hvad der foregår, med en lettere line, mærker jeg slet ikke det samme. (det er Sage One 691-4 jeg snakker om)
Hilsen Kim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres