Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bly købes

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bly købes
    Sendt: 03 Feb 2012 kl. 20:05
Er der nogen i Roskilde eller omegn, som skulle ligge inde med noget ren bly, som jeg kan købe billigt og evt. afhente i morgen, så smid mig lige en sms 23988611 eller skriv her.
 
Skal bruge i omegnen af 10 kilo.. + -
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2012 kl. 20:46
Problem løst Smile
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2012 kl. 21:14
Hold da helt op skal du begrave "svigermor".....
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2012 kl. 22:45

Håber da ikke, det skal bruges til pirke Unhappy 

Brug da hellere noget mere miljøvenligt
Til top
Søren Messerschmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sørenlarsen

Tilmeldt:: 02 Jun 2005
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sørenlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2012 kl. 23:11
Hvis det er til støbning af blink/pirke kan jeg anbefale Bagsværd Jernhandel. De har fx. hvidmetalspåner til ca. 60,-/kg.
 
Husk der er forbud mod bly i endegrej...Wink
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2012 kl. 23:16
Citat: sørenlarsen

Hvis det er til støbning af blink/pirke kan jeg anbefale Bagsværd Jernhandel. De har fx. hvidmetalspåner til ca. 60,-/kg.
 
Husk der er forbud mod bly i endegrej...Wink
 
Både ja og nej.. Danske forhandlere må ikke sælge blyholdig grej, men vi almindelige fiskere må gerne bruge det.
Til top
Søren Messerschmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sørenlarsen

Tilmeldt:: 02 Jun 2005
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sørenlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2012 kl. 23:19
Ja, men de som vælger gør-det-selv-grej, kan også støtte op om en god sag. Altså bruge alternativer til bly som ikke er lige så forurendende.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2012 kl. 23:24
Søren er du er sikker på at de spåner ikke indholder bly? De steder jeg før i tiden købte spåner var det F8 og det indholder bly.
Til top
Søren Messerschmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sørenlarsen

Tilmeldt:: 02 Jun 2005
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sørenlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2012 kl. 23:29
Jeg har ingen 100% garanti. Men det er blevet solgt som hvidmetal uden bly.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 00:27
Citat: sørenlarsen

Ja, men de som vælger gør-det-selv-grej, kan også støtte op om en god sag. Altså bruge alternativer til bly som ikke er lige så forurendende.
 
Det er så en anden sag. Du skrev at der var forbud mod at bruge det som gælder alle Wink
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 09:11
Hmmm den har været oppe og vende før.
-der er forbud for forretninger mod at fremstille og omsætte agn indeholdende bly.
-lystfiskere må fortsat anvende blyholdige agn. --ANVENDE- står der, det betyder så vidt jeg husker at man IKKE må fremstille nyt endegrej med bly, men blot anvende der som man havde da forbuddet blev indført.
Iøvrigt er det da helt han ude i hampeskoven at fremstille endegrej af bly  på deen måde der lægges op til i tråden (der bliver sq mange agn af 10 kg + bly)
Du kan købe hvidmetal og andre lovlige smeltemetaller f.eks. ved
Kom ind i kampen og brug lovligt metal til dine agn!!
 
/frede
 
 
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 09:51
At et par lystfiskere støber deres eget endegrej i bly, ændre nok ikke situationen hverken lokalt eller globalt, MEN der er en stor sundhedsrisiko forbundet med at støbe med bly. Det skal foregå udendørs eller med udsugning.
God fornøjelse med støberiet.
 
Ligesom der kom et forbud mod blyindhold på over 0,01 procent i fiskegrej, må jægerne ikke bruge / besidde blyhagl, mens der stadig gerne må være en blykerne i et riffelprojektil.
 
Jeg har bly i fødderne, sølv i håret, guld i tænderne (og jern i bukserne), så når den sidste fisk er fanget, står de pårørende med det svære valg, om jeg skal sendes til Kommune Kemi eller sælges til nærmeste produkthandler......
 
Ha' en god week-endSmile   
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 09:58
Mon ikke det er en and/trold  hvem finder 10 kg bly på 41 min.
 
 


Redigeret af Kevin rostrup - 04 Feb 2012 kl. 10:01
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 10:04
køb 3 gl downriggerlodder så har du bly nok

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 10:57

Jeg fik hurtigt og nemt den hjælp jeg havde brug for, og er netop i gang med at støbe..

 

Utroligt at man ikke kan søge hjælp uden, at de sædvanlige ligegyldige input.

 

Jeg bruger bly og ingen moralske skrupler om det. Ja jeg har endda læst diverse faglige rapporter og taget mit valg. Måske i skulle gøre det samme.

 

Der er kun en grund til at jeg gider støbe selv, og det er netop at jeg ikke kan få ordentlige pirke efter den nye lov, pirke i bly vel og mærke.  

Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 11:12
Forskning viser at bly ikke opløser sig i vandet, og derfor ikke kommer ud i miljøet. Der var en artikel om det i Sportsfiskeren, så vidt jeg husker, og den viste det populistiske i det forbud. Så støb du bare løs, men husk den friske luft!! :-)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 11:19
Citat: Nikolaj Kolding!



Utroligt at man ikke kan søge hjælp uden, at de sædvanlige ligegyldige input.

 

Jeg bruger bly og ingen moralske skrupler om det. Ja jeg har endda læst diverse faglige rapporter og taget mit valg. Måske i skulle gøre det samme.

 




http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Kemikalier/Fokus+paa+saerlige+stoffer/Bly/

Jeg hæfter mig specielt ved denne bemærkning i ovenstående

Bly påvirker nervesystemet. Da børns nervesystems er under udvikling, er børn særligt følsomme over for påvirkninger og amerikanske undersøgelser har vist at bly – selv i ekstrem små mængder – kan påvirke børns indlæringsevne og intelligens.

Så kan I selv drage jeres konklusioner Wink




Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 11:21
Igen, så bliver bly IKKE opløst i vandet, og derfor er man nødt til at spise blyet direkte fra bunden hvis man skal optage det!!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 11:27
Det er så ikke hvad miljøstyrelsen er kommet frem til

Bly er desuden giftigt for vand og jordorganismer.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 13:28
Citat: Jan Persson

Citat: Nikolaj Kolding!



Utroligt at man ikke kan søge hjælp uden, at de sædvanlige ligegyldige input.

 

Jeg bruger bly og ingen moralske skrupler om det. Ja jeg har endda læst diverse faglige rapporter og taget mit valg. Måske i skulle gøre det samme.

 




http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Kemikalier/Fokus+paa+saerlige+stoffer/Bly/

Jeg hæfter mig specielt ved denne bemærkning i ovenstående

Bly påvirker nervesystemet. Da børns nervesystems er under udvikling, er børn særligt følsomme over for påvirkninger og amerikanske undersøgelser har vist at bly – selv i ekstrem små mængder – kan påvirke børns indlæringsevne og intelligens.

Så kan I selv drage jeres konklusioner Wink


Det er sku god humor!!! LOL Der vil altid være folk som er skide ligeglade med vores alle sammes natur ikk?? bare de får det DE vil have!! en synd og skam for dem. må håbe de selvfølgelig glemmer at støbe lorten ude i "vores" friske luft.. nej gør det sammen med familien i køkkenet.. måske kunne i gøre det til en ugentlig begivenhed?? bare et forslag?? Dead

Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 13:57
Citat: TLL

Citat: Jan Persson

Citat: Nikolaj Kolding!



Utroligt at man ikke kan søge hjælp uden, at de sædvanlige ligegyldige input.

 

Jeg bruger bly og ingen moralske skrupler om det. Ja jeg har endda læst diverse faglige rapporter og taget mit valg. Måske i skulle gøre det samme.

 




http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Kemikalier/Fokus+paa+saerlige+stoffer/Bly/

Jeg hæfter mig specielt ved denne bemærkning i ovenstående

Bly påvirker nervesystemet. Da børns nervesystems er under udvikling, er børn særligt følsomme over for påvirkninger og amerikanske undersøgelser har vist at bly – selv i ekstrem små mængder – kan påvirke børns indlæringsevne og intelligens.

Så kan I selv drage jeres konklusioner Wink


Det er sku god humor!!! LOL Der vil altid være folk som er skide ligeglade med vores alle sammes natur ikk?? bare de får det DE vil have!! en synd og skam for dem. må håbe de selvfølgelig glemmer at støbe lorten ude i "vores" friske luft.. nej gør det sammen med familien i køkkenet.. måske kunne i gøre det til en ugentlig begivenhed?? bare et forslag?? Dead

 
 

Har lidt svært ved at forstå sammenhængen i det du skriver, eller om det i virkeligheden er så uintelligent som jeg aner. Hjælp mig lige på vej!

 

Mener du at jeg – fordi jeg anvender bly - helt lovligt og efter først at have sat mig fuldt ind i fagliges udtagelser, er skide lige glad med vores alle sammen natur og jeg samtidig udsætter andre fore fare i min produktion af grej??

Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 14:10
Nu skal jeg lige hjælpe dig Nikolaj..
 Jeg mener bare du er et miljø svin..
sådan var det hjælp nok??
Vh. Tommy
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 14:17
Hej Nikolai
 
Lad være med at tage det, som Tommy skriver, så tungt. Han forsøger blot at give udtryk for, at vi alle bør værne om miljøet. Nej, så er det nok mere alvorligt hvad Jan skriver. Jeg tror at hans budskab er, at du skal passe morderlig på med ikke at blive mere skadet af at smelte de 10 kg. du netop nu operer med. Bare husk at dreje hovedet, når du under smeltningen skal trække vejret.Smile
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 14:21
Jeg kan fange og hjemtage 100 havørred på en eftermiddag - fuldt lovligt. Men en ting er lov, en hel anden er/kan være etik og moral.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 14:29
""at du skal passe morderlig på med ikke at blive mere skadet"" citat fra Carsten's indlæg
hov hov Carsten .... nu skal du ikke blive personlig!!! ;)
Men jo Nicolai du skal klart tage det jeg skriver alvorligt. og ikke lytte til ham Carsten.. Jeg forsøger måske at få dig til at tænke dig om. og tænke lidt på andre end dig selv..Som Michael Skytte så klart skriver i sit indlæg..

Hvis vi alle sammen var lige glade, hvor var vi så?? også selvom det er lovligt??
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 14:37
sorry SKOTTE og ikke SKYTTE..Thumbs Up
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 14:47
Hej Tommy
 
Bare rolig. Jeg forsøger ikke på at være personlig. Jeg forsøger blot at tydeliggøre for Nikolaj hvad jeg tror Jan mener med sit indlæg. Jeg er iøvrigt sikker på, at folk som formår at læse hvad der står skrevet ikke vil være i tvivl om, at jeg ikke skriver at han ikke skal tage dig alvorligt, men derimod at han ikke skal tage det du skriver så tungt. Der er da en vis forskel.
Så du iøvrigt den glade gule mand ved afslutningen af mit indlæg.
Du får ham lige igen.Smile
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 14:51
Citat: Mivs

Jeg kan fange og hjemtage 100 havørred på en eftermiddag - fuldt lovligt. Men en ting er lov, en hel anden er/kan være etik og moral.
 
Det var da en god ide.
Udover det syntes jeg alle danske lystfiskere skulle støbe 10 kg bly til div. fiskegrej hver lørdag,det der bliver over smider vi da bare til affalsbrænding.
Og så syntes jeg vi bare giver de stakkels fritidsfiskere lov til at lægge garn indenfor de 100 meter og fra juni til jan. burde de have lov til at lægge garn i åerne.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 14:55
Et lille ps vi burde også sende fiske flåden der befinder sig heroppe i nord en tur ned til sundet i nov.jan så de kan trawle nogle torsk til folk der vil have en billig nytårstorsk.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 15:03

 

Kan sgu ikke lade være med trække lidt på smilebåndet over voksne mennesker, som er så tåbelige og bedre vidende. Omvendt er det smule sørgeligt.

 

Jeg oprettede ikke tråden for at diskutere, men for at få hjælp, det fik jeg – og tak for det. Pirkene er i øvrigt støbt og det bliver ikke sidste gang gryden kommer i brug. Så jeg vil da pænt melde mig melde mig ud af ”debatten”

 
Tommy - hver venlig at få dig liv
Til top
Max Bonte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pømske

Tilmeldt:: 07 Maj 2004
Geografisk: VestJylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pømske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 19:41
 Hvorfor bruger du ikke rustfristål  til pirke og vægt .
Hos metalhandler  eller ophug firma.
ihverfalle  miljø venligt.
 
Max
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 20:03
Når nogen er så tåbelig på et offentlig forum at søge 10 kg. bly må man indse at manden er uden for pædagogisk rækkevidde. Derfor er denne tråd spild af tidCry

Hvis man i udøvelse af ens hobby(der forgår i naturen) ikke kan tage selv de mest indlysende og simple hensyn burde fisketegnet inddrages.


Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 20:10
det svarer vel lidt til som jæger at efterspørge patroner med blyhagl - så ender man nærmest bag tremmer...
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 20:38

.



Redigeret af Nikolaj Kolding! - 04 Feb 2012 kl. 20:39
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 20:42
Citat: J Rosgaard

Når nogen er så tåbelig på et offentlig forum at søge 10 kg. bly må man indse at manden er uden for pædagogisk rækkevidde. Derfor er denne tråd spild af tidCry

Hvis man i udøvelse af ens hobby(der forgår i naturen) ikke kan tage selv de mest indlysende og simple hensyn burde fisketegnet inddrages.


 

Ok det var så rimeligt dumt og selv modsigende, hvis tråden er spild af tid - måske du så skulle lade være med at bruge din tid på det ??

 

Går ud fra at der ikke er epoxi eller ftalater i det grej du bruger ved åen.

 

Gider sgu da ikke bøje mig for en gang sure gamle mænd uden et liv, så jeg spørger sgu om hvad jeg har lyst til, der er heldigvis masser af hjælpsomme sjæle til trods for forum politiet.

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 20:44
Citat: Pømske

 Hvorfor bruger du ikke rustfristål  til pirke og vægt .
Hos metalhandler  eller ophug firma.
ihverfalle  miljø venligt.
 
Max
 
Meget enkelt. Det vejer ikke nok, kunne jeg bruge stål, så købte jeg bare nogle...
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 20:50
Citat: TLL

Nu skal jeg lige hjælpe dig Nikolaj..
 Jeg mener bare du er et miljø svin..
sådan var det hjælp nok??
Vh. Tommy
Jeg vil også gerne hjælpe --> De fleste fluefiskere er også nogle miljøsvin, da deres flueliner afgiver hormonlignende stoffer til vandmiljøetDead
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 21:05
Var lige en tur på en grejbutiks hjemmeside og der er MANGE miljøvenlige alternativer. Også i tunge eksemplarer på 700gr.

Der fanges vist nok masser af fisk med disse produkter.Wink
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 21:21

Lyder ikke til at du ved ret meget om torskefiskeri på øresund.

En pirk er sgu ikke bare en pirk, lige som en geddeflue og en lakseflue heller ikke er det samme, hvis jeg skal snakke jeres sprog.. Wink
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 21:39
Betyder det at alle der fanger på Øresund bruger blypirke?
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 21:47
Bly er bare bedst til en torsk

Vh Tommy
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 22:25
Bly påvirker nervesystemet. Da børns nervesystems er under udvikling, er børn særligt følsomme over for påvirkninger og amerikanske undersøgelser har vist at bly – selv i ekstrem små mængder –
De fleste herinde hører under en generation der er vokset op med bly i endegrejet, og hvis man vurderer diverse indlæg i dette forum er der ingen tvivl om at nogen har været i lige lovlig tæt kontakt med bly.. vi lader lige sidste line stå.....kan påvirke børns indlæringsevne og intelligens.
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 22:35
Citat: Sofus_100

Bly påvirker nervesystemet. Da børns nervesystems er under udvikling, er børn særligt følsomme over for påvirkninger og amerikanske undersøgelser har vist at bly – selv i ekstrem små mængder –
De fleste herinde hører under en generation der er vokset op med bly i endegrejet, og hvis man vurderer diverse indlæg i dette forum er der ingen tvivl om at nogen har været i lige lovlig tæt kontakt med bly.. vi lader lige sidste line stå.....kan påvirke børns indlæringsevne og intelligens.
ClapThumbs Up
Til top
Peter Olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pao Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2003
Geografisk: Nord sjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pao Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 22:38
Hvor er det flot.. Tommy Lund i særdeleshed .. du må være pave stolt af dig selv.. at sidde og kalde folk miljøsvin pga. et par lovligt blystøbte pirke.. Clap

Jeg tager selvfølgelig for givet at du ikke benytter bil ect.eller andre miljø forurenede  enheder... Det er så typisk herinde, at der sidder en samling forsmået mænd, som nedgør og moraliserer alt som ikke lige passer ind i deres verdensbillede og IGEN uden af feje for egen dør først !! FLOT Dead
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 22:46
Det her er jo en diskussion der altid dukker op når vejret er for dårligt til at fiske, vi bliver pirlige gør vi, og bedrevidende, og generelt lidt dumme at høre på. Vi VIL i dårligt vejr ikke lytte til argumenter, vi vil bare ævle og kalde hinanden slemme navne vil vi.
 
Kan nogen fortælle mig helt prc om det er lovligt at købe bly for derefter at hjemmestøbe? gider ikke høre om alt muligt andet, bare om de to ting er lovligt.
 
/frede
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 22:51
skal også gerne hjælpe lidt - har lige støbt synk til mine lokkeænder... kører i en forurenende toyota 13 km/l og brændte træ i min brændeovn hvis jeg havde en. Til gengæld sorterer jeg mit affald, smider ikke ting og sager ud af bilvinduet - betaler afgifter af mine cigaretter og fedtafgift  af mine madvarer (hvis den da er trådt i kraft endnu) - den dag jeg dør bliver det afbrænding selvom jeg nok burde vælge nedgravning....

Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 22:56
Moral er godt,så må dobbelt moral være dobbelt så godt.HMMM næh det lyder lidt forkertDisapproveSmile
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 23:21
Citat: pao

Hvor er det flot.. Tommy Lund i særdeleshed .. du må være pave stolt af dig selv.. at sidde og kalde folk miljøsvin pga. et par lovligt blystøbte pirke.. Clap

Jeg tager selvfølgelig for givet at du ikke benytter bil ect.eller andre miljø forurenede  enheder... Det er så typisk herinde, at der sidder en samling forsmået mænd, som nedgør og moraliserer alt som ikke lige passer ind i deres verdensbillede og IGEN uden af feje for egen dør først !! FLOT Dead


Jo Tak Peter jeg er skide stolt af mig selv.. For du aner jo ikke en dyt om jeg selv har fejet for min egen dør vel??
Mine ord til Nicolai var bare for at hjælpe ham med hvad jeg syntes om det han havde gang i, når der fantes alternativer til bly. længere er det sådan set ikke.
Jeg tager cykler når det kan lade sig gøre, men har squ også en gammel toyota som også bliver brugt flittigt.. men den skal jeg nok smide på skrot pladsen når den tid kommer .. og ikke bare i hverken din eller Nicolaj's baghave.. selvom det sikker ikke gjorde noget. ;)
men hvor er det typisk, herinde at der altid kommer kommentarer fra folk, som bliver tosset, når man går dem på klingen, over deres svineri..Confused

Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Bo Teut Kloster Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fario_lover Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2011
Geografisk: Sverige
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fario_lover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 23:31
Hej Nikolaj, nu hvor du godt kan li' billige ting, som er giftige som et i helved. Så synes jeg at du skal æde en helveds masse svensk dambrugs laks(Det koster 60 svenske øre pr. kg), så vi slipper for et miljø svin som dig!!!
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 00:03
Flot og saglig kommentar, Bo! Skønt med en seriøs og voksen tone herinde! H is I skal te jer som børn, så flyt dog jeres debat over på Arto, eller et andet ungdoms-forum, og lad fornuftige mennesker med fornuftige argumenter debattere herinde!
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres