Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der kommet for mange regler i lakseåerne?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Brian Agerbek Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ban

Tilmeldt:: 21 Maj 2006
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ban Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er der kommet for mange regler i lakseåerne?
    Sendt: 13 Feb 2012 kl. 14:30
Det er jo også det jeg siger. fred helt og havørred. Forbyd helt, ørred og skrubbe garn i fjorden. Ingen garn er nemmere at kontollere. finder man dem er de ulovlige. Så kan kontrollen tage dem med ind og brænde dem af.
Gerne med tv på.
Til top
jens ole møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens Ole Møller

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Geografisk: viborg
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens Ole Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2012 kl. 16:32
Citat: Leif Jensen 52

Hej Jens Ole
 
Med dine holdninger til laksefiskeriet vil vi snart få udrydet laksen. Når laksen er udrydet hvem vil så betale for laksefiskeriet.
 
Leif


Slap nu af Leif. Så længe der er kvoter på og så længe man kun kan tage en laks hver,
(som jeg er stor tilhænger af) så er der vist styr på det. Det andet der, det er dommedagsprofetier.
Men skræmme lystfiskere væk med tåbelige regler, det kan man.

                                                   Med venlig hilsen
                                                   Jens Ole Møller

Til top
jens ole møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens Ole Møller

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Geografisk: viborg
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens Ole Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2012 kl. 16:40
Citat: bjar1525

det bliver da befriende, hvis oplægget med maks 3 foreninger med kvotetildeling ved vandløbene - så er chancen for konsortiedannelse alt andet lige besværliggjort.
uddrag fra høringssvar i forbindelse med revision af fiskeriloven:
citat start

Til orientering, så giver Fiskeriloven bemyndigelse til at færdes på private jorde, når yngel og større laks skal udsættes (§ 64, stk. 2 i Fiskeriloven). Det bør derfor – med henvisning til laksens status som habitatudpegningsart og med de forpligtelser, det medfører for den danske stat – være muligt at dispensere fra de nuværende meget stramme regler.

Det bør præciseres i teksten i § 30, stk. 2, at kvoten kun kan tildeles, hvis sammenslutningens vand udgør mindst en 1/3 af det fiskevand, hvorfra der må hjemtages laks, og ikke ”det samlede vandsystem”, som der står i udkastet.

Vi mener desuden, at formuleringen ”geografisk sammenhængende”, som også indgår i for-slaget, kan give anledning til definitionsmæssige problemer, ligesom det evt. umuliggør tildeling af kvoterne, hvis det viser sig, at ingen af sammenslutningerne kan leve op til kravet. Vi bakker op om forslagets intentioner, idet det vil give en mere biologisk, bæredygtig udnyttelse af kvoten. Vi har desværre ikke et konkret forslag til en ny formulering, der kan gøre det ud for ”geografisk sammenhængende”. Intentionen bag en anden formulering kan evt. forklares i bemærkningerne til lovforslaget.

citat slut.
 
det vil gøre det nemmere at styre forvaltningen af laksen - hvis ikke det er små grupperinger der ønsker at inføre deres egne små egoistiske regler. man kan så spørge til om det nødvendigtvis er en gode at tildelingen kun går på den del af vandet der er lakseførende - hvis man udvidede til at tildelingen går til dem der har 1/3 del af hele vandløbet er der da et vægtigt intacitament til at foreningerne får endnu mere travlt med at påvirke beslutningsprocessesen med at fjerne opstemninger og andre spærringer


Går du efter at blive formand for DSF. Det indtryk får man.

                                  Med venlig hilsen                                              
                                  Jens Ole Møller
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2012 kl. 22:51
Citat: Jens Ole Møller

Citat: bjar1525

det bliver da befriende, hvis oplægget med maks 3 foreninger med kvotetildeling ved vandløbene - så er chancen for konsortiedannelse alt andet lige besværliggjort.
uddrag fra høringssvar i forbindelse med revision af fiskeriloven:
citat start

Til orientering, så giver Fiskeriloven bemyndigelse til at færdes på private jorde, når yngel og større laks skal udsættes (§ 64, stk. 2 i Fiskeriloven). Det bør derfor – med henvisning til laksens status som habitatudpegningsart og med de forpligtelser, det medfører for den danske stat – være muligt at dispensere fra de nuværende meget stramme regler.

Det bør præciseres i teksten i § 30, stk. 2, at kvoten kun kan tildeles, hvis sammenslutningens vand udgør mindst en 1/3 af det fiskevand, hvorfra der må hjemtages laks, og ikke ”det samlede vandsystem”, som der står i udkastet.

Vi mener desuden, at formuleringen ”geografisk sammenhængende”, som også indgår i for-slaget, kan give anledning til definitionsmæssige problemer, ligesom det evt. umuliggør tildeling af kvoterne, hvis det viser sig, at ingen af sammenslutningerne kan leve op til kravet. Vi bakker op om forslagets intentioner, idet det vil give en mere biologisk, bæredygtig udnyttelse af kvoten. Vi har desværre ikke et konkret forslag til en ny formulering, der kan gøre det ud for ”geografisk sammenhængende”. Intentionen bag en anden formulering kan evt. forklares i bemærkningerne til lovforslaget.

citat slut.
 
det vil gøre det nemmere at styre forvaltningen af laksen - hvis ikke det er små grupperinger der ønsker at inføre deres egne små egoistiske regler. man kan så spørge til om det nødvendigtvis er en gode at tildelingen kun går på den del af vandet der er lakseførende - hvis man udvidede til at tildelingen går til dem der har 1/3 del af hele vandløbet er der da et vægtigt intacitament til at foreningerne får endnu mere travlt med at påvirke beslutningsprocessesen med at fjerne opstemninger og andre spærringer


Går du efter at blive formand for DSF. Det indtryk får man.

                                  Med venlig hilsen                                              
                                  Jens Ole Møller
 
jeg udtrykker ønske om at vandet er på større foreningers hænder, ved ikke hvordan du kommer frem til at jeg skulle have ønske om andet???
 
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 11:54

Hej Ole,

 

”Du har da ret i at de nok ikke kan straffes ifølge straffeloven, men de kan i min straffelov, skriver du.

Det turde efterhånden nok være gået op for de fleste, at der i dit univers kun findes de regler, du selv laver. Men det er da altid noget, at du nu trækker i land, i stedet for at fortsætte denne specifikke del af bagvaskelsen.

 

Du har fuldstændig ret i, at Retsplejelovens kap. 36, § 368, stk. 2 åbner op for, at Procesbevillingsnævnet kan meddele tilladelse til at anke domme. Men da jeres sag i juridisk forstand ikke er principiel, er denne paragraf irrelevant for sagen.

 

Imidlertid er sagen i moralsk og praktisk forstand vigtig for almenheden i al almindelighed og de tusindvis af mennesker der gerne vil fiske i de vestjyske vandløb, der huser oprindelige laks, i særdeleshed. Og netop det er grunden til, at jeg vil bruge tid på at diskutere med dig på dette forum. Det skal jeg vende tilbage til.

 

At sagen udspringer af en krænkelse af Grundloven, er et argument, vel ikke engang Ejgil selv tror på? Der findes ingen foreningspligt i Danmark. Ingen kan tvinge ham til at fiske i Storåen. Ingen kan pålægge ham at fange laks dér. Ingen kan kræve, at han hjemtager laks fra Storåen eller for den sags skyld noget som helst andet sted.

 

Påstanden om, at SvS’ vedtægter er grundlovsstridige er også helt forkert. Grundloven udtaler sig kun om foreningsfriheden  ( se § 78, stk. 1-5) og ikke om foreningsretten. Og da foreningsretten ikke er direkte reguleret ved lov, gælder der aftalefrihed og dermed er det den enkelte forenings vedtægter, der gælder, så længe de ikke krænker anden glædende lov eller retspraksis. Det gør SvS’ vedtægter ikke.

 

Du mener, at jeg er ”et af oraklerne i SvS”. Også der tager du fejl. Jeg er ikke direkte medlem af SvS, men er dog demokratisk repræsenteret via min forening. Hvad jeg siger her, er et udtryk for min personlige holdning og ingen andens. Ej heller er jeg noget orakel. De færreste skulle vel bruge lang tid på at tilbagevise det, du skriver.

 

Dit personfnidder vil jeg ikke blandes ind i, uanset om det er personer i SvS, HOF eller Vemb Lystfiskerforening, det drejer sig om. Du må selv redde kastanjerne ud af ilden, hvis du er mand nok til det, når nu du ikke var mand nok til at betale bøden, men i stedet sendte regningen videre til alle os andre.

 

Den danske ferskvandslaks er optaget i Habitatdirektivet og dermed er Danmark forpligtet til at bevare denne art, herunder Storå-laksen.

 

SvS er en åben sammenslutning og har hele tiden været det. Anklageren i sagen (ham der vandt), politiassessor ved Midt- og Vestjyllands politi, Torben Riise, formulerer de således:

 

” [Da] Den forening, han [dvs. Ejgil] skulle have været medlem af, er åben for alle, så jeg måske nok at retten vil afvise det argument”.

http://m.tvmidtvest.dk/smartphone/NewsItem.aspx?itemid=2595

 

Og sørme så, det var præcis, hvad retten gjorde.

 

Intet forhindrer Konsortiets Postens Hul i at optage så mange medlemmer, det ønsker. Også derfor er det af største vigtighed, at konsortiet er reguleret efter de regler, der gælder for alle andre.

 

Og så tilbage til det generelle i moralsk og praktisk forstand.

 

På den ene side står en lille gruppe mennesker som opererer med deres ”egen straffelov” og kun følger den lov, de selv har forfattet, uanset hvad konsekvensen er for almenhedens interesse i at forvalte og beskytte en unik del af den danske natur og de mange tusind mennesker fra nær og fjern, der hvert år ønsker at få nogle gode oplevelser ved de store vestjyske åer. Og på denne ene side står en lille gruppe mennesker, som vil forsøge at true sig til en laks, de ikke ejer. For ingen ejer laksen.

 

På den anden side står blandt andre jeg, der arbejder for at ingen skal kunne true sig til laksen. At fiskeriet skal reguleres på en sådan måde, at laksebestanden i blandt andet Storåen kan opleve fortsat fremgang, samtidig med at så mange som muligt kan få så mange gode oplevelser som muligt omkring åen og fiskeriet. På den måde vil interessen for at beskytte naturen øges, hvilket blandt andet er rigtig godt for laksen og ikke mindst de andre fiskearter, der lever i blandt andet Storåen.

 

Det er efter min mening i almenhedens interesse. Det er jeres handlinger ikke.

Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
jens ole møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens Ole Møller

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Geografisk: viborg
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens Ole Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 18:06
Citat: TT101

Hej Ole,

 

”Du har da ret i at de nok ikke kan straffes ifølge straffeloven, men de kan i min straffelov, skriver du.

Det turde efterhånden nok være gået op for de fleste, at der i dit univers kun findes de regler, du selv laver. Men det er da altid noget, at du nu trækker i land, i stedet for at fortsætte denne specifikke del af bagvaskelsen.

 

Du har fuldstændig ret i, at Retsplejelovens kap. 36, § 368, stk. 2 åbner op for, at Procesbevillingsnævnet kan meddele tilladelse til at anke domme. Men da jeres sag i juridisk forstand ikke er principiel, er denne paragraf irrelevant for sagen.

 

Imidlertid er sagen i moralsk og praktisk forstand vigtig for almenheden i al almindelighed og de tusindvis af mennesker der gerne vil fiske i de vestjyske vandløb, der huser oprindelige laks, i særdeleshed. Og netop det er grunden til, at jeg vil bruge tid på at diskutere med dig på dette forum. Det skal jeg vende tilbage til.

 

At sagen udspringer af en krænkelse af Grundloven, er et argument, vel ikke engang Ejgil selv tror på? Der findes ingen foreningspligt i Danmark. Ingen kan tvinge ham til at fiske i Storåen. Ingen kan pålægge ham at fange laks dér. Ingen kan kræve, at han hjemtager laks fra Storåen eller for den sags skyld noget som helst andet sted.

 

Påstanden om, at SvS’ vedtægter er grundlovsstridige er også helt forkert. Grundloven udtaler sig kun om foreningsfriheden  ( se § 78, stk. 1-5) og ikke om foreningsretten. Og da foreningsretten ikke er direkte reguleret ved lov, gælder der aftalefrihed og dermed er det den enkelte forenings vedtægter, der gælder, så længe de ikke krænker anden glædende lov eller retspraksis. Det gør SvS’ vedtægter ikke.

 

Du mener, at jeg er ”et af oraklerne i SvS”. Også der tager du fejl. Jeg er ikke direkte medlem af SvS, men er dog demokratisk repræsenteret via min forening. Hvad jeg siger her, er et udtryk for min personlige holdning og ingen andens. Ej heller er jeg noget orakel. De færreste skulle vel bruge lang tid på at tilbagevise det, du skriver.

 

Dit personfnidder vil jeg ikke blandes ind i, uanset om det er personer i SvS, HOF eller Vemb Lystfiskerforening, det drejer sig om. Du må selv redde kastanjerne ud af ilden, hvis du er mand nok til det, når nu du ikke var mand nok til at betale bøden, men i stedet sendte regningen videre til alle os andre.

 

Den danske ferskvandslaks er optaget i Habitatdirektivet og dermed er Danmark forpligtet til at bevare denne art, herunder Storå-laksen.

 

SvS er en åben sammenslutning og har hele tiden været det. Anklageren i sagen (ham der vandt), politiassessor ved Midt- og Vestjyllands politi, Torben Riise, formulerer de således:

 

” [Da] Den forening, han [dvs. Ejgil] skulle have været medlem af, er åben for alle, så jeg måske nok at retten vil afvise det argument”.

http://m.tvmidtvest.dk/smartphone/NewsItem.aspx?itemid=2595

 

Og sørme så, det var præcis, hvad retten gjorde.

 

Intet forhindrer Konsortiets Postens Hul i at optage så mange medlemmer, det ønsker. Også derfor er det af største vigtighed, at konsortiet er reguleret efter de regler, der gælder for alle andre.

 

Og så tilbage til det generelle i moralsk og praktisk forstand.

 

På den ene side står en lille gruppe mennesker som opererer med deres ”egen straffelov” og kun følger den lov, de selv har forfattet, uanset hvad konsekvensen er for almenhedens interesse i at forvalte og beskytte en unik del af den danske natur og de mange tusind mennesker fra nær og fjern, der hvert år ønsker at få nogle gode oplevelser ved de store vestjyske åer. Og på denne ene side står en lille gruppe mennesker, som vil forsøge at true sig til en laks, de ikke ejer. For ingen ejer laksen.

 

På den anden side står blandt andre jeg, der arbejder for at ingen skal kunne true sig til laksen. At fiskeriet skal reguleres på en sådan måde, at laksebestanden i blandt andet Storåen kan opleve fortsat fremgang, samtidig med at så mange som muligt kan få så mange gode oplevelser som muligt omkring åen og fiskeriet. På den måde vil interessen for at beskytte naturen øges, hvilket blandt andet er rigtig godt for laksen og ikke mindst de andre fiskearter, der lever i blandt andet Storåen.

 

Det er efter min mening i almenhedens interesse. Det er jeres handlinger ikke.



Hej Torben!

Hvis du kun syntes at det er PERSONFNIDDER at blive hængt ud på nettet med udokumenterede påstande, så vidner det jo om hvor inddoktrineret du er. Det er sgu bare i orden med dig. Nu kan jeg jo lægge den ud på 123nu. Så kan vi folk jo danne deres egen mening om det.
Med hensyn til alle de andre ting du siger at der ikke er dokumentation for så kan jeg tilbagevise dem alle. Så vil du tilbagevise dem og så vil jeg tilbagevise din dokumentation og så er vi lige vidt.
Rystende at du ikke er mand nok til se det alvorlige i det der står i referatet.
DET ER MIT SIDSTE SVAR.

                           Med venlig hilsen
                           Jens Ole Møller

Det kan være at der er svar på noget i mit læserbrev i FISKEAVISEN nr. 3. Hele Danmarks LIBERALE fiskeblad.



Til top
Brian Agerbek Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ban

Tilmeldt:: 21 Maj 2006
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ban Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 12:23
Hej Jens Ole
 
Jeg har fulgt Torben og din menings udveksling med stor interesse.
Den eneste som hænger folk ud og som kommer med ikke dokumenterede påstande er vist dig.
Som jeg læser det er Torben inde og læse vedtagede lovtekster, mens du og din "bagmand" finder på jeres egne love. Det er nok også nemmere at overholde en lov som man selv har lavet og så kan den jo tilpasses efterhånden som det bliver et problem selv at overholde egen lov.
Så længe du ikke lægger dine modargumenter på nettet i dokumenteret form kan det være svært at tro på det. Du siger jo at du har dem, lad os se dem.
 
Knæk og bræk Brian
 
Til top
Ole Heibøl Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole Heibøl Jensen

Tilmeldt:: 16 Feb 2012
Geografisk: Esbjerg Kommune
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Heibøl Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 14:27

Nu er jeg ny "herinde" og kun skimmerlæst denne interessante debat. Men en ting er for mig sikkert, alle disse nye lakseregler både glæder samt bekymrer mig. Glæder mig fordi vi oplever laksens store fremgang... bekymrer mig, fordi jeg mener havørreden bliver negligeret i vores iver efter, at danne rene put and take-lakseåer. Lur mig om vi ikke om 20-30 år skal til at kæmpe lige så meget for en genoprettelse af vor fine havørredebestand??  

Selvfølgelig skal vi have regler der beskytter vores fisk/dyr. Men kunne nogle af dem ikke være eksisterende på andet vis, til glæde for flest lystfiskere som kuligt. Fx kunne man måske have læmpet lidt på reglerne fra solnedgang til solopgang... Med andre ord, hvorfor skal vi, der også kan lide natfiskeriet efter havørreden "straffes" for de nye lakseregler?... hvad hulen skader ex en lille ophængerflue i dette tidsrum hvor laksen alligevel aldrig "kommer frem"?
OG, så så jeg hellere laksen fredet ex 5-6 timer hver dag i dagtimerne e. lign. i stedet for (igen) at minimere fiskesæsonen - tror jeg! ;-)
 
Mvh.
En frustreret Ole :-)  
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 14:29

Enig BrianThumbs Up

 


 
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Leif Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Leif Jensen 52

Tilmeldt:: 26 Jul 2009
Geografisk: Struer
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif Jensen 52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 15:43
Hej
 
I Skjern Å, fra Gjaldbækbro og til fjorden, er fiskeri forbudt fra 1½ time efter solnedgang til 1½ time før, solopgang.
Denne regel har ikke noget med fiskeriet at gøre. Reglen er alene af hensyn til fuglelivet.
 
Leif
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 16:06
Citat: Leif Jensen 52

Hej
 
I Skjern Å, fra Gjaldbækbro og til fjorden, er fiskeri forbudt fra 1½ time efter solnedgang til 1½ time før, solopgang.
Denne regel har ikke noget med fiskeriet at gøre. Reglen er alene af hensyn til fuglelivet.
 
Leif
Mener du med dette, at du synes denne regel burde gælde alle steder?
 
Som du kan se tidligere i tråden (og i andre tråde herinde), så er der flere Jyske åer, hvor natfiskeri efter havørred udgør en ret stor del af fiskeriet ...der er ligesom en tendens til at der hele tiden går "Skjern å" i debatten. Alle præmisser og regler primært skal ses fra "Skjerns perspektiv", og alle regler der giver mening i Skjern å, gør "selvfølgeligt" også i de andre 7 berørte åer - mange er faktisk dybt uenige i dette!
 
Jeg synes der ofte fremkommer holdninger i debatten, som totalt glemmer at der er åer som ikke primært er lakseåer. Jeg synes også at se en tendens at bagatellisere de lokale lystfiskeres ønsker; lystfiskere der hovedsagligt fisker lokalt og som har lystfiskeri som deres primære hobby ...vi er faktisk en delWink
 


Redigeret af FD - 16 Feb 2012 kl. 16:08
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Leif Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Leif Jensen 52

Tilmeldt:: 26 Jul 2009
Geografisk: Struer
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Leif Jensen 52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 18:35
Hej Finn
 
Nej, jeg mener ikke denne regel bør/skal indføres alle andre steder. Forstår sådan set heller ikke hvorfor den er det ved en del af Skjern å. Jeg skrev sådan set indlæget som almindelig oplysning da jeg opfattede andres indlæg, om denne regl, som om de var af den opfattelse at reglen var indført for at beskytte laksen. Det er den ikke.
 
Den alt dominerende lodsejer på den del af Skjern å som strækker sig fra Gjaldbækbro til fjorden er Skov og Naturstyrelsen på vegne af den danske stat. Måske vi skulle spørge der? Efter hvad jeg har fået fortalt, i tidernes morgen, skulle det være DOF som har ønsket denne regl. For at beskytte fuglelivet.
 
Leif
Til top
Frank Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FJ

Tilmeldt:: 04 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 20:05

Hej

 

Jeg synes ofte at debatten handler primær om enden havørred eller laks å. Jeg er fuldstændigt overbevist om at, fra naturens side ville et vandløb i fuld balance, her vores del af landet, have haft en bestand af laks, havørreder, bækørreder, stalling m.fl. nøjagtigt afstemt efter vandløbets størrelse, tilløb og gydebanker der passer til de forskellige arter.

Dermed ville vandløbene have været hverken det ene eller det andet.  Men en nøje afmålt balance.

Det giver i hvert fald ikke mening hos mig at, to vandsystemer der stort set løber ved siden af hinanden, skulle være opbygget således at det ene kun var for havørreder eller omvendt laks.

Alt andet lige, så viser den biologiske historie igennem årtusinder at, for at de forskellige arter skal kunne overleve, da gælder det om at brede sig så meget som muligt og tilpasse sig.

Men det fik en ende da mennesket kom til og begyndte at blande sig – for selvfølgelig viste vi bedre og resultatet har vi i dag.

Mvh. Frank Jensen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 20:25
Citat: FJ

Hej

 

Jeg synes ofte at debatten handler primær om enden havørred eller laks å. Jeg er fuldstændigt overbevist om at, fra naturens side ville et vandløb i fuld balance, her vores del af landet, have haft en bestand af laks, havørreder, bækørreder, stalling m.fl. nøjagtigt afstemt efter vandløbets størrelse, tilløb og gydebanker der passer til de forskellige arter.

Dermed ville vandløbene have været hverken det ene eller det andet.  Men en nøje afmålt balance.

Det giver i hvert fald ikke mening hos mig at, to vandsystemer der stort set løber ved siden af hinanden, skulle være opbygget således at det ene kun var for havørreder eller omvendt laks.

Alt andet lige, så viser den biologiske historie igennem årtusinder at, for at de forskellige arter skal kunne overleve, da gælder det om at brede sig så meget som muligt og tilpasse sig.

Men det fik en ende da mennesket kom til og begyndte at blande sig – for selvfølgelig viste vi bedre og resultatet har vi i dag.


Jeg synes det er nogle kloge betragtninger som du her har fremført, og jeg har faktisk en idé om, at man i mange vandløb netop har forrykket balancen til ugunst for stallingen, da man ensidigt har lavet gydebanker til havørred og laks.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 21:01
Citat: Jens Ole Møller


Hej Torben!

Hvis du kun syntes at det er PERSONFNIDDER at blive hængt ud på nettet med udokumenterede påstande, så vidner det jo om hvor inddoktrineret du er. Det er sgu bare i orden med dig. Nu kan jeg jo lægge den ud på 123nu. Så kan vi folk jo danne deres egen mening om det.
Med hensyn til alle de andre ting du siger at der ikke er dokumentation for så kan jeg tilbagevise dem alle. Så vil du tilbagevise dem og så vil jeg tilbagevise din dokumentation og så er vi lige vidt.
Rystende at du ikke er mand nok til se det alvorlige i det der står i referatet.
DET ER MIT SIDSTE SVAR.

                           Med venlig hilsen
                           Jens Ole Møller

Det kan være at der er svar på noget i mit læserbrev i FISKEAVISEN nr. 3. Hele Danmarks LIBERALE fiskeblad.

Det er da lidt morsomt, at denne tråd blotlægger nogle af de lokale intriger, der tilsyneladende er mellem de mange lokale interesser, som det store jyske lakse-cirkus har medført. Og da det næppe bliver bedre i fremtiden, så vi jeg foreslå flg. løsning.


Der skal på det statslige fisketegn indføres en særskilt betaling, på feks. 300 eller 500 kroner om året, for alle dem, som har ønsker om at fiske efter laks i de jyske åer, det ekstra provenu der kommer ind på den måde, det skal naturligvis ubeskåret gå til udsætninger af laks, nedlæggelse af opstemninger, og andre projekter som er til gavn for vandmiljøet.


Og så skal der hvert år i januar eller februar måned laves en lodtrækning blandt indbetalerne af lakse-afgiften, så man på den måde finder de lystfiskere, som det pågældende år har ret til at fange og hjemtage en laks.


For at gøre det ekstra retfærdigt, så kunne der laves nogle regler som gør, at dem der ikke vinder i lodtrækningen, at deres lod forbliver i puljen, så de det følgende år har to lodder, og næste år tre lodder, o.s.v., og når man vinder, så skal alle ens lodder fjernes fra puljen, så man starter helt forfra, på den måde er der jo en god chance for, at alle på et tidspunkt får muligheden for at hjemtage en laks.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 11:15
@NRE
 
 
Dine forslag vil da i høj grad gøre lakse fiskeriet til et cirkus af format.
 
I øvrigt, hvad skal man så pålægge kystfiskeriet af ekstra fisketegn?
 
 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:04
Citat: Milo

@NRE
 Dine forslag vil da i høj grad gøre lakse fiskeriet til et cirkus af format.
 
I øvrigt, hvad skal man så pålægge kystfiskeriet af ekstra fisketegn?

Hmm... lakse-cirkuset kan da næppe blive en større forestilling end det allerede er, og dog, der findes sikkert endnu flere klovne, som kan underholde os med deres skænderier om, hvem der skal ha' retten til at fange laksen.

Man behøver ikke at opkræve noget ekstra for kystfiskeri, faktisk burde det være sådan, det der kommer ind via det alm. fisketegn kun skal bruges til bestandspleje i havet, og i søer og vandløb, som er ejet af staten, og hvor alle frit kan lystfiske.

I privat ejede søer og vandløb, der bør det være ejerne og dem der lejer fiskeretten, som i fællesskab udfører, og betaler for naturgenopretninger og udsætninger af fisk.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 23:01
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Milo

@NRE
 Dine forslag vil da i høj grad gøre lakse fiskeriet til et cirkus af format.
 
I øvrigt, hvad skal man så pålægge kystfiskeriet af ekstra fisketegn?

Hmm... lakse-cirkuset kan da næppe blive en større forestilling end det allerede er, og dog, der findes sikkert endnu flere klovne, som kan underholde os med deres skænderier om, hvem der skal ha' retten til at fange laksen.

Man behøver ikke at opkræve noget ekstra for kystfiskeri, faktisk burde det være sådan, det der kommer ind via det alm. fisketegn kun skal bruges til bestandspleje i havet, og i søer og vandløb, som er ejet af staten, og hvor alle frit kan lystfiske.

I privat ejede søer og vandløb, der bør det være ejerne og dem der lejer fiskeretten, som i fællesskab udfører, og betaler for naturgenopretninger og udsætninger af fisk.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Hej NRE
Du mener ikke at laksecirkuset kan blive større - jo med flere tiltag og regler.... eksempelvis lodtrækning om laks, med betalte lodder - betaler vi ikke i forvejen???? Hvad med alt det frivillige arbejde der kastes i fiskeplejen - er det ikke også en slags betaling??? Måske du skal indføre i dit regelsæt, at hvis man udfører 112min-136min frivilligt arbejde, så kan man trække 20 kr. fra lodseddel prisen, og så yderligere 20 kr. hvis man yder 137min-167min arbejde osv.... Ja og hvis man så betaler inden d. 20 februar så fratrækkes 19,95,- og ligger man sin lodseddel i efter kvoten er opbrugt, så får man 100,- retur!
Jeg må give dig ret, det er sku en god ide......
Nå, men i bund og grund er jeg pisse ligeglad med dine holdninger - det der pisser mig af, er at du i dit indlæg kalder alle der på dette forum har diskuteret laksefordeling for KLOVNER! Der er faktisk ret mange der har deltaget i laksedebatten over de sidste par år, men det er ok Niels - det er selvfølgelig alle de andre der kører den forkerte vej på motorvejen og ikke dig!
Jeg kender dig ikke personligt og har heller ikke noget imod at du har dine meninger, men klovnerollen må du fandme selv tage i dette tilfælde!
Mvh Claus
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 00:08
Citat: cjbhare

 
Hej NRE
Du mener ikke at laksecirkuset kan blive større - jo med flere tiltag og regler.... eksempelvis lodtrækning om laks, med betalte lodder - betaler vi ikke i forvejen???? Hvad med alt det frivillige arbejde der kastes i fiskeplejen - er det ikke også en slags betaling??? Måske du skal indføre i dit regelsæt, at hvis man udfører 112min-136min frivilligt arbejde, så kan man trække 20 kr. fra lodseddel prisen, og så yderligere 20 kr. hvis man yder 137min-167min arbejde osv.... Ja og hvis man så betaler inden d. 20 februar så fratrækkes 19,95,- og ligger man sin lodseddel i efter kvoten er opbrugt, så får man 100,- retur!
Jeg må give dig ret, det er sku en god ide......
Nå, men i bund og grund er jeg pisse ligeglad med dine holdninger - det der pisser mig af, er at du i dit indlæg kalder alle der på dette forum har diskuteret laksefordeling for KLOVNER! Der er faktisk ret mange der har deltaget i laksedebatten over de sidste par år, men det er ok Niels - det er selvfølgelig alle de andre der kører den forkerte vej på motorvejen og ikke dig!
Jeg kender dig ikke personligt og har heller ikke noget imod at du har dine meninger, men klovnerollen må du fandme selv tage i dette tilfælde!
Mvh Claus

Hej Claus, tag det lige helt roligt, for uanset hvor meget arbejde du eller andre har udført, så har de største bidragsydere været alle de ca. 150.000 lystfiskere, som har løst et fisketegn, de har nemlig hen over de sidste ti år betalt ca. 8 mill. kroner om året, til det store lakse-cirkus.


De danske skatteydere har jo også betalt til festlighederne, for mig bekendt, så var det ikke en flok glade lystfiskere, der med skovle, spader og trillebører udførte arbejdet med naturgenopretningen af Skjern Å.


Og du vil da næppe forsøge at afvise, der er ganske mange, som i denne tråd har optrådt med meninger om, hvem der bør ha' retten til at fange hvor mange laks, så der er da nogen, som har selvejer fornemmelser.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 09:52
@NRE
 
Du vil så gerne være bedre og alt vidende, men nu udstiller du sgu godt nok dig selv "big time" - ja du mangler faktisk bare en rød tud på dit profil billeder.
 
"Man behøver ikke at opkræve noget ekstra for kystfiskeri, faktisk burde det være sådan, det der kommer ind via det alm. fisketegn kun skal bruges til bestandspleje i havet, og i søer og vandløb, som er ejet af staten, og hvor alle frit kan lystfiske."
 
Kære NRE, hvor tror du havørrederne i havet kommer fra? Prøv at tage ud til en jysk havørred å omkring sidst nov. starten af dec., og se hvad der sker af
aktiviteter. Der bruges mange mange mande timer på at elfiske, pleje disse, udlægge grus sikre at der ikke ligger ting og spærre i bækkene osv osv osv.
 
Iflg. din logik, så burde kystfiskerne faktisk betale for hver eneste havørred de fanger, ja vi burde vel i en NRE verden påføre hver eneste havørred der svømmer ud af åen et plastic skildt med et konto nr. så fangeren kan betale sin skyld til
klubben.
 
Men sådan er os almindelige lystfiskeres verden ikke NRE, vi sikre gerne havørreder i vandsystemerne og på kysten, vi bruger gerne vores friid på at du
og ligesindede kan komme på kysten og fange en ørred, og det er helt uden regning!
 

De danske skatteydere har jo også betalt til festlighederne, for mig bekendt, så var det ikke en flok glade lystfiskere, der med skovle, spader og trillebører udførte arbejdet med naturgenopretningen af Skjern Å.

 
Mig bekendt var det et EU betalt projekt, jeg skal dog ikke udelukke at det har kostet os skatte ydere noget ekstra. Ligesom vi alle er med til at betale motorveje på sjælland, til hospitaler osv osv osv. det kaldes solidaritet! Prøv at slå det op,
og du vil måske få noget at tænke over.
 
Jeg kan helt ærligt ikke rigtigt finde ud af, hvor du har sådan et lantent ønske om, at nedgøre og latterliggøre alt vedr. lakse åer, og lakse fiskeri i Danmark. Er det blot fordi dette ikke findes på Sjælland?
Har du nogensinde været i en af de danske lakseåer?
 
 
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 11:04
De danske skatteydere har jo også betalt til festlighederne, for mig bekendt, så var det ikke en flok glade lystfiskere, der med skovle, spader og trillebører udførte arbejdet med naturgenopretningen af Skjern Å.
Du er rimelig ensporet i din tankegang synes jeg - det kan da godt være at skatteborgerne har betalt en del af gildet og fisketegnsmidlerne også...... Men hvor mange penge kommer der ikke retur til skattesystemet via de danske lystfiskere(og udenlanske)? Jeg er personligt imod at Danmark og de danske vandløb skal være turistorienteret, men de penge skatteborgerne bidrager med, kommer 10 fold igen.... og dette tal er et skud fra hoften....
Men vi kunne da løse problemet ved at dele skattebilleten op i små bidder, så kan man hvert år gå ind og klikke på hvad man ønskede at betale skat til:
  1. Sygehuse - ja
  2. Veje - Ja
  3. Kirke - nej
  4. miljøforbedringer - nej
  5. ..........
  6. ..........

1004: fiskepleje - nej

Så trykker vi enter - din skat for 2013 er: 31%
mvh Skat

  

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 22:36
Citat: Milo

 Mig bekendt var det et EU betalt projekt, jeg skal dog ikke udelukke at det har kostet os skatte ydere noget ekstra.

Ja, det er squ li'som landbruget, de siger også, at de ikke får noget i statsstøtte, de får nemlig også al deres støtte fra EU, men de glemmer, at de danske skatteydere hvert år betaler ca. 18 milliarder til EU. Og ja, det har har virkelig kostet skatteyderne noget ekstra, at støtten til laks i de jyske åer, landbruget, o.s.v. skal en tur ned omkring EU, for vi får kun ca. 11 milliarder retur fa EU.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 22:53
Citat: cjbhare

Du er rimelig ensporet i din tankegang synes jeg - det kan da godt være at skatteborgerne har betalt en del af gildet og fisketegnsmidlerne også...... Men hvor mange penge kommer der ikke retur til skattesystemet via de danske lystfiskere(og udenlanske)? Jeg er personligt imod at Danmark og de danske vandløb skal være turistorienteret, men de penge skatteborgerne bidrager med, kommer 10 fold igen.... og dette tal er et skud fra hoften....

Nej det er din tankegang der er super egoistisk og grådig på andres bekostning, for du mener tilsyneladende, at det er helt i sin orden, at du forventer, at skatteyderne og andre lystfiskere, skal betale en meget stor del af de udgifter, der er forbundet med dit lystfiske efter laks.

Og hvis du mener, at udgiften til lakse-cirkuset kommer 10 gange hjem igen på turister, så bør det da være dem der nyder godt af alle disse turistindtægter, som burde betale for Jeres lakse-cirkus.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 23:04
Lakse-cirkus!!! Clap.
Ja det er lige hvad det er.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 23:05
Hvem er det egentlig du hentyder til hver gang du skriver "jeres laksecirkus"?

For det kan vel ikke være alle de sjællændere, fynboer, tyskere og sågar nordmænd og svenskere det vrimler med ved åen hver dag i højsæsonen?

Jeg er måske bare statistisk særtilfælde, men minimum hver anden jeg møder ved Skjern Å kommer ikke fra Jylland Wink
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 23:11
Kære alle på denne tråd,

Blot til orrientering, så er der stærke indicier på, at  Niels Riss Ebbersen og Anders Halborg, de optræder også på en anden tråd "Prisstigning på stangfiskertegn" side 3, er een og samme person Tongue

Blot til orrientering og for at sætte seriøsiteten i relief for den gode NRE. Wink


Forsat god debat

Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 18 Feb 2012 kl. 23:12
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 23:18
Hej Niels Åge...
 
Hvis jeg havde to profiler herinde, så ville jeg skændes med mig selv hele tiden! Så det er ikke nødvendigvis en fordel, at skulle holde styr på to profiler...
 
Beklager det useriøse sidespring, men denne tråd kan vist holde til det, tror jeg!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 23:38
He he Joachim,
Jeg synes også det er langt ude, men som du kan se i den anden tråd, så findes der ikke en "Anders Halborg". Kan ikke googles, findes på Krak , De Gule Sider osv. Proifilen er ændret fra at være fra Hornsherred til ikke at have en hjemegn. Hvorfor mon dog.Smile

AH skriver om "sin" klub, men vil ikke fortælle hvilken en det er. Simpelt spørgsmål. Men istedet skriver han at han netop har har haft en dejlig lang telefonsamtale med , ja, netop NRE. Det er ike afkræftet.Smile Altså er NRE garant for at den gode mand Anders Halborg FAKTISK findes.....Smile

Men sproget, vendingerne, selve ordlyden af deres indlæg er HELT identiske, sååååå noget tyder på at vores gode NRE har en FAKE profil, som deler hans egen opfatelse og holdninger.Wink

Ingen af de to (1) herrer har endegyldigt bevist at de ikke er en og sammepersonWink

Så megetr mystisk er det jo, og det tegner bestemt ikke en positiv billede af den gode NRE som en seriøs debatør Wink

Men det er naturligvis ikke ulovligt.

Forsat god deabat fra

Niels Åge Skovbo
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 00:15
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: cjbhare

Du er rimelig ensporet i din tankegang synes jeg - det kan da godt være at skatteborgerne har betalt en del af gildet og fisketegnsmidlerne også...... Men hvor mange penge kommer der ikke retur til skattesystemet via de danske lystfiskere(og udenlanske)? Jeg er personligt imod at Danmark og de danske vandløb skal være turistorienteret, men de penge skatteborgerne bidrager med, kommer 10 fold igen.... og dette tal er et skud fra hoften....

Nej det er din tankegang der er super egoistisk og grådig på andres bekostning, for du mener tilsyneladende, at det er helt i sin orden, at du forventer, at skatteyderne og andre lystfiskere, skal betale en meget stor del af de udgifter, der er forbundet med dit lystfiske efter laks.

Og hvis du mener, at udgiften til lakse-cirkuset kommer 10 gange hjem igen på turister, så bør det da være dem der nyder godt af alle disse turistindtægter, som burde betale for Jeres lakse-cirkus.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Du har lidt svært ved at gennemskue vores skattesystem? Nu er jeg ikke helt skarp på dette område, men kan da se at alle indtægter Danmark har, fra både turister, lystfiskere og andre, er bl.a med til at financiere butikken Danmark.... det kommer så både dig og mig tilgode. Så ja, Anders Halborg Riis Ebbesen, dem der nyder godt af turistindtægterne, burde betale gildet og det gør de jo netop også..... jeg vil foreslå dig at du tager en kop kaffe med dig selv og hvis du virkelig har 2 identiteter, så synes jeg, at du tag en god diskussion med dig selv på det plan vi aldrig når op på, få vendt og drejet laksecirkuset, Jydernes særheder og hvad du nu kunne finde af problemstillinger i dette samfund - skulle du, mod alle odds, ikke blive enig med dig selv, så kan du jo bare tage en god gammeldags nævekamp, bare give den gas og slå igennem - det er jo en kamp du ikke kan tabe....
 
Jeg kan mærke at jeg nu er faldet en smule i niveau, blevet lidt usaglig, ja måske lidt barnagtig - så der skal en yderst raffineret provokation til, for at du kan trækker mig tilbage til denne tråd.
Mvh Claus 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 00:32
Citat: niels åge skovbo

Kære alle på denne tråd,

Blot til orrientering, så er der stærke indicier på, at  Niels Riss Ebbersen og Anders Halborg, de optræder også på en anden tråd "Prisstigning på stangfiskertegn" side 3, er een og samme person Tongue

Hva' bette niels åge, du har da godt nok noget at se til, hvis du skal holde styr på alle de debattører, som skriver her på Lystfiskerforum. 

Men jeg kan oplyse dig jeg intet har med Anders Halborg at gøre, ud over at han har haft ringet til mig, li'som 8-9 andre debattører her fra Lystfiskerforum har gjort, fælles for dem alle har været, at de i høj har været enig med i de fleste af de synspunkter, som jeg fremførte i debatten om DSf.

Du og de andre DSf-supportere skulle hellere bruge Jeres kræfter internt i DSf, og få gjort noget ved de problemer og kritikpunkter, som jeg og andre har påpeget, for så længe der er noget at komme efter, så vil der altid være nogen som ytrer sig negativt om DSf, og det kan I ikke ændre på.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 01:50
He he he NRE,

Du slipper nu ikke helt så nemt af med den meget begrundede mistanke Wink

Det er jo ikke blot mig som har den opfattelse af at i en og samme person, Anders Halberg og dig Tongue

Og du er jo ikke engang medlem af DSF. Så betal din kontingent og få dig noget indflydelse. Du er jo lige som dem der brokker sig over DR tv når de ikke betaler liocens Wink

Og helt "bette" er jo heller ikke, blot til din orrientering, når nu du er ude i dine sædvanlige  sprogblomster Wink

Forsat god dag til dig Smile


Redigeret af niels åge skovbo - 19 Feb 2012 kl. 01:54
Til top
Ole Heibøl Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole Heibøl Jensen

Tilmeldt:: 16 Feb 2012
Geografisk: Esbjerg Kommune
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Heibøl Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 02:25

Jeg tolker det som om, NRE vredes på misundeligvis over de mange millioner der er "brugt" på på os jyske laksefiskere. Men er der noget jeg har misforstået? Er de mange millioner ikke først og fremmest brugt på at genoprette de truede og "forsvundende" dyrearter som snæblen/laksen?... altså millionerne er anvendt for naturens skyld og ikke for lystfiskerens. At vi + mange andre så indirekte for glæden af den store naturgenopretning, kan ingen andre end NRE vel have ondt af... Men lur mig, var den næsten uddøde snæbel ikke dukket op igen for få år siden, havde der nok ikke sket en dyt... og NRE havde været en glad mand i dag ;-)

Hilsen
Ole


Redigeret af Ole Heibøl Jensen - 19 Feb 2012 kl. 02:27
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 02:26
Er jeg den eneste der bare venter på at NRE får underskrevet sig som Anders Halborg, eller Anders Halborg får underskrevet sig som NRE ? :!:!:!:! :) :) 



Åhh happpy days!
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 09:54
Man må da komplimentere NRE og hans alias'er for at gennemskue, at også dette problem handler om den urimelige fordeling af fisketegnsmidlerne. Sad faktisk lige og skulle til at spørge om en Red Tag bindebeskrivelse. Men så tænkte jeg, Johan tænkte jeg. Når du sidder med det problem, er det garantrisse fordi, der foregår en helt urimelig fordeling af fisketegnsmidler. Og så var det, jeg tænkte: Johan, tænkte jeg. Godt vi har NRE! De skriver nok et indlæg...eller 400 om, at det er noget snyd!

Wink
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 11:11
Citat: cjbhare

De danske skatteydere har jo også betalt til festlighederne, for mig bekendt, så var det ikke en flok glade lystfiskere, der med skovle, spader og trillebører udførte arbejdet med naturgenopretningen af Skjern Å.
Du er rimelig ensporet i din tankegang synes jeg - det kan da godt være at skatteborgerne har betalt en del af gildet og fisketegnsmidlerne også...... Men hvor mange penge kommer der ikke retur til skattesystemet via de danske lystfiskere(og udenlanske)? Jeg er personligt imod at Danmark og de danske vandløb skal være turistorienteret, men de penge skatteborgerne bidrager med, kommer 10 fold igen.... og dette tal er et skud fra hoften....
Men vi kunne da løse problemet ved at dele skattebilleten op i små bidder, så kan man hvert år gå ind og klikke på hvad man ønskede at betale skat til:
  1. Sygehuse - ja
  2. Veje - Ja
  3. Kirke - nej
  4. miljøforbedringer - nej
  5. ..........
  6. ..........

1004: fiskepleje - nej

Så trykker vi enter - din skat for 2013 er: 31%
mvh Skat

  

ClapClapClap
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 12:27
Citat: ban

Det er jo også det jeg siger. fred helt og havørred. Forbyd helt, ørred og skrubbe garn i fjorden. Ingen garn er nemmere at kontollere. finder man dem er de ulovlige. Så kan kontrollen tage dem med ind og brænde dem af.
Gerne med tv på.
Der er vist ingen som ikke er klar over at reglerner bliver strammere og strammere med tiden. De nye regler vil blive taget op hver andet år fremadrettet. Så spørgsmålet er hvordan vi får indflydelse på nye regelsæt og hvilken rolle DSF spiller i forhold til den balancegang i fremtiden.Hmm jeg forstår stadig ikke årsagen til ens regler for så forskellige vestvendte åer!
 
Det er efterhånden en del år siden det blev forbudt at sætte garn ud fra stranden efter de blanke laks - vi har haft reglerne i Skjernåen nogle år - så jeg undres også på den baggrund af de udsætninger + vandpleje mm. at der ikke skrides ind i de Danske Fjorde. Heltgarn har i Ringkøbing Fjord vist, at stort set alle moderfisk til DCV har mærker efter møde m. garn. En del lystfiskere har oplevet en garnskadet fisk. Som man ved i 2012 er det som bekendt af større værdi m. stangfangede laksefisk, end døde og skadede fisk i en fjord hvor de er fredet.
Hvad er så årsagen til man ikke skrider ind fra myndighederne og freder det nødvændige areal for fredet fisk ?
Hvad er årsagen til at DSF ikke bruger mere krudt der, sammenlignet vandpleje - genopretninger mm ?Disapprove
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 12:58
Citat: Johan

Man må da komplimentere NRE og hans alias'er for at gennemskue, at også dette problem handler om den urimelige fordeling af fisketegnsmidlerne. Sad faktisk lige og skulle til at spørge om en Red Tag bindebeskrivelse. Men så tænkte jeg, Johan tænkte jeg. Når du sidder med det problem, er det garantrisse fordi, der foregår en helt urimelig fordeling af fisketegnsmidler. Og så var det, jeg tænkte: Johan, tænkte jeg. Godt vi har NRE! De skriver nok et indlæg...eller 400 om, at det er noget snyd!

Wink


Havde det nu været Hedefluen eller Jysk Chillimps - så skulle du se løjer LOL


Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 14:33
Hvordan går det i Ribe å system m ny reglsæt - genopretningsprojekter i åsystemetHandshake køre det på skinner i det Sønderjyske ?
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 15:45
Citat: hlf

Hvordan går det i Ribe å system m ny reglsæt - genopretningsprojekter i åsystemetHandshake køre det på skinner i det Sønderjyske ?

Det kræver en ny tråd at svare på detWink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 15:57
Aaaaaah Henrik ! jeg v intet, så du kunne jo tage den korte og præsise udgave.
blev der enighed ? stemt for eller imod ?
EU-money til forhindringer?
DSF-støtte til jeres område? - eftersom det går hånd i hånd m visionsplan 2018 ?
Bare nysgerrig hvordan det går Big smile
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 16:23
Nu er høringsfasen vist ikke overstået(må være lige på trapperne) 
såååå jeg ved faktisk intet.
Men en ting kan jeg love dig og det er at der bliver rift om pladserne til RSF generalforsamling d.10 martsShocked
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 08:44
Citat: Milo

 Mig bekendt var det et EU betalt projekt, jeg skal dog ikke udelukke at det har kostet os skatte ydere noget ekstra.
Og hvis du mener, at udgiften til lakse-cirkuset kommer 10 gange hjem igen på turister, så bør det da være dem der nyder godt af alle disse turistindtægter, som burde betale for Jeres lakse-cirkus.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Du får travlt Niels, hvis du skal undersøge og kommentere på alle de projekter der får statsstøtte i Dk. Jeg tror vi alle kunne finde mange af disse projektor, som så
samtidig giver kickback til lokal området, tror i øvrigt at KBH tjener rigtig mange turist kr. på denne måde.
 
At "udkants" danmark får en masse turist kr. på den konto må vi alle da glæde os over, og jeg er sikker på at omsætningen for disse lystfisker turister langt overstiger det bidrag der kommer til projektet via fisketegns midlerne. Omendt ville yderligere tab af arbejdes pladser jo have belastet staten, dvs. dig og mig.
 
Du svarede aldrig på, hvorfor du har sådan en trang til at latterliggøre lakse åerne, og alle de personer der bruger deres fritid derude?
Til top
Brian Agerbek Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ban

Tilmeldt:: 21 Maj 2006
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ban Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 09:12
Hej
 
Nu har jeg været på træfældning ved en å hele weekenden så der er lidt at følge op på kan jeg se.
Til NRE
Du er sgu ude på et skråplan, når du mener at vi som er glade medlemmer af DSF
(De gør et kæmpe arbejde og vil gerne høre på folks meninger, prøv at ringe til dem og tag en stille og rolig snak), skal tage din kamp for dine meninger. Meld dig ind og kæmp den selv.
Dine argumenter med at samfundet ikke tjener på de DANSKE laks, kan tilbage vises med en norsk undersøgelse, der viser at en stangfanget laks er ca 1500 kr værd pr kg for samfundet. Det er med køb af grej, overnatninger, forplejning osv
Hvor imod er den fanget lovligt i garn i havet er prisen ca 25 kr pr kg. Der bidrages altså med mange penge.
Jeg synes også at der er smart at trække så mange af EU midlerne som muligt tilbage til DK. Vi betaler dem under alle omstændigheder til EU. Der er bare med at søge om midler til at lave naturforbedringer. Man må gerne søge selvom man bor på sjælland. Er også sikker på at hvis en fiskeforening henvender sig til DSF kan de få hjælp med at søge midlerne de rigtige steder.
 
Du piver også over at det er de danske skatteborgere som betaler gildet.
Hvad med dem som aldrig er syge, de betaler til sundhedssystemet.
Dem uden børn betaler til skolerne, dem uden bil til vejene, osv osv.
Sådan er det i DK, flyt til USA. Så kan du slippe for at betale så meget i skat og du er fri for at tænke på om en mand i jylland lander en laks.
 
Knæk og bræk
Brian
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 09:57
Brian A Nielsen du har fanget essensen Clapog vidrebringer det super Thumbs Up.
          *    >"(((>(
  
Til top
Brian Agerbek Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ban

Tilmeldt:: 21 Maj 2006
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ban Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 10:35
Af hjertet tak
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 10:40
Citat: hlf

Brian A Nielsen du har fanget essensen Clapog vidrebringer det super Thumbs Up.
          *    >"(((>(
  
Præcis, men de har enkelte andre så bare ikke og kommer næppe til detShocked
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 11:35
Citat: Jan Persson



Havde det nu været Hedefluen eller Jysk Chillimps - så skulle du se løjer LOL




Ja føj da! Ækle egoistiske jydefluer...LOL
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 12:06
Citat: ban

Hej
 
Nu har jeg været på træfældning ved en å hele weekenden så der er lidt at følge op på kan jeg se.
Til NRE
Du er sgu ude på et skråplan, når du mener at vi som er glade medlemmer af DSF
(De gør et kæmpe arbejde og vil gerne høre på folks meninger, prøv at ringe til dem og tag en stille og rolig snak), skal tage din kamp for dine meninger. Meld dig ind og kæmp den selv.
Dine argumenter med at samfundet ikke tjener på de DANSKE laks, kan tilbage vises med en norsk undersøgelse, der viser at en stangfanget laks er ca 1500 kr værd pr kg for samfundet. Det er med køb af grej, overnatninger, forplejning osv
Hvor imod er den fanget lovligt i garn i havet er prisen ca 25 kr pr kg. Der bidrages altså med mange penge.
Jeg synes også at der er smart at trække så mange af EU midlerne som muligt tilbage til DK. Vi betaler dem under alle omstændigheder til EU. Der er bare med at søge om midler til at lave naturforbedringer. Man må gerne søge selvom man bor på sjælland. Er også sikker på at hvis en fiskeforening henvender sig til DSF kan de få hjælp med at søge midlerne de rigtige steder.
 
Du piver også over at det er de danske skatteborgere som betaler gildet.
Hvad med dem som aldrig er syge, de betaler til sundhedssystemet.
Dem uden børn betaler til skolerne, dem uden bil til vejene, osv osv.
Sådan er det i DK, flyt til USA. Så kan du slippe for at betale så meget i skat og du er fri for at tænke på om en mand i jylland lander en laks.
 
Knæk og bræk
Brian
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 12:10
hertil kan jeg sige at region sjælland har 13 % flere sygefraværs dage end landsgennemsnittet - opgjort pr, statistik om året.
så med den millimeter opgørelse som nogle ønsker skal der vel ifølge dem laves en omlægning af skattesystemet så det er dem i den region der også betaler en merpris.
 
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 12:13
man kan jo også koge det helt ned på nærhedsprincippet - så det ikke er alle i hele regionen der skal betale
citat:
Sygefravær blandt sygeplejersker ansat i kommuner
Det gennemsnitlige sygefravær blandt både sygeplejersker og sundhedsplejersker ansat i kommunerne er faldet fra 2007 til 2008. Der er stor forskel mellem kommunerne i sygefravær blandt de ansatte basissygeplejersker. I Odsherred har sygeplejerskerne 19 sygefraværsdagsværk årligt, mens sygeplejerskerne i Vejen har 6 sygefraværsdagsværk årligt. I de 10 kommuner med lavest sygefravær er der flere sygeplejersker ansat pr. ældre borger end i de 10 kommuner med højest
sygefravær. citat slut
kilde
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum