Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardy Zenith Sintrix

 Besvar Besvar
Forfatter
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hardy Zenith Sintrix
    Sendt: 04 Feb 2012 kl. 20:54
Købte en Hardy Zenith Sintrix stang for 14 dage siden,i fredags var jeg ude at afprøve den på græs,øverste samling (stangdel) ryger af hele tiden,skrev til forhandlern og fik det svar at den skal "kastes" ind først,Kan dette passe ???
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 21:13
Magen til sludder har jeg dog aldrig hørt...og jeg har ellers hørt meget.

Mvh
Jim.
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 21:21

ommer, få en ny stang

Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 21:25
Hej Kevin
 
For det første, hvordan passer delene sammen? Kan du mærke om der noget slup når du samler de to dele og vipper med spidsen mens du holder lige under samlingen. Hvis du har fornemmelsen af, at delene støder sammen inde i samlingen (du kan næsten ikke undgå at mærke det, hvis det er tilfældet) i stedet for at virke som en enhed, så passer tingene ikke sammen, og så det er bare et spørgsmål om tid førend du står med en brækket stang. En sådan stang skal tilbage til forhandleren med det samme.
 
For det andet er det altid en god ide at smøre ens hanferruler med en eller anden form for blød, sej voks. For mit eget vedkommende bruger jeg en blød sej skivoks på stift, beregnet til temperaturer omkring frysepunktet. Ved at bruge voks undgår du at nye, glatte (og tætsluttende) samlinger får arbejdet sig løs under kastet/fiskeriet og går i stykker. I øvrigt gør den bløde voks det også en hel del lettere at skille stangen ad igen, især i den kolde tid. Hold ferrulen inde i hånden et par minutter og så er stangen lige til at skille ad. Jeg kan ikke anbefale at bruge stearin til formålet. Det er for stift/hårdt til formålet efter min mening.
 
I øvrigt ville jeg nok tage den pågældende grejforhandlers råd nu og fremover med mere end bare et gran salt.
 
Håber du får løst dit problem.
 
Mvh.
 
Lars


Redigeret af Enken - 04 Feb 2012 kl. 22:26
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 23:13
Hej Kevin
 
Kan kun anbefaler dig at kontakte Fairpoint direkte, tal med Toke.
Fairpoint står ude til højre under grosister.
 
 
Ole T
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2012 kl. 23:56
Det lyder ikke til at være helt rigtigt, ville nok gå direkte til grossisten, sådan en dyr stang skal ikke gøre sådan noget, men selvfølgelig så laves de jo i Kina, og ikke i England mere.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 09:34
Det er noget sludder og slet ikke noget man skal acceptere på en Hardy. Det er en ommer og hvis ikke de vil hjælpe dig her i dk. Så vil jeg tage kontakt til Hardy i UK.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 10:32
Citat: alpha82

Det lyder ikke til at være helt rigtigt, ville nok gå direkte til grossisten, sådan en dyr stang skal ikke gøre sådan noget, men selvfølgelig så laves de jo i Kina, og ikke i England mere.
 
Hvad er det for noget sludder at skrive, kan kun beklage at der findes den type fjolser i de danske butikker.
 
Fairpoint har en super service, så kontakt Toke som jeg skrev i et andet indlæg, og glem alt om fjolset hvor du har handlet.
 
ole T
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 10:38
Jeg tager kontakt med forhandler mandag efter arbejde,vil sige at stangen er købt i Sverige og ikke i DK tak for hjælpen alle
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 10:42
Men derfor er det stadig Fairpoint i DK du skal kontakte da de har forhandlingen i hele skandinavien.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2012 kl. 12:04

En ny stang bliver sendt til mig

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres