Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

blyhandlere meldt til politiet

 Besvar Besvar
Forfatter
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: blyhandlere meldt til politiet
    Sendt: 08 Feb 2012 kl. 07:50
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 08:05
hold da kæft, er det allerede 10 år siden!!! så finder man hurtig ud af hvor meget klemmebly man bruger, har stadig den æske jeg købte da det stadig var lovligt!
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 09:22
Tja sikker som tiden går, men hvad med os som stadig har blink som er 10-15 år gammel må vi stadig bruge dem eller skal man ud og købe nyt grej?

Jeg har skifte mine kroge flere gangen, og de fange stadig lige godt selv om åren er kommet efter dem.
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 09:26
og danske importører, gad vide hvem det er??
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 09:32
Ja selvfølgelig mådu  bruge dem, det er kun ulovligt at sælge grej med blyindhold- ikke ulovligt at bruge.
 
Mvh
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 09:50
Citat: Dani8600

Ja selvfølgelig mådu  bruge dem, det er kun ulovligt at sælge grej med blyindhold- ikke ulovligt at bruge.
Mvh
 
Men måske er lejligheden nu kommet, hvor det er en go' idè at pensionere blyet - og sige; de var gode i mange år - men der er nu fine alternativer, så op på opslagstavlen med klenodierne !
 Smile
HG 
ps: fra en jæger der absolut ikke mente at vi kunne undvære blyet i haglpatronerne, men hvor det har vist sig at virke fint med alternativerne nu gennem mange år !
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 10:44
Heinz
Læs lige denne artikel
 
 
op mod 15% af danske fasaner er stadigvæk skudt med blyhagl...... i 2009, Blyhagl har været forbudt at bruge og eje siden 1996Cry
 
 
Ikke alle har fundet ud af at der er et alternativ til bly
 
/J
 
 


Redigeret af Jørgen S - 08 Feb 2012 kl. 10:45
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 10:59
!

Redigeret af allan overgaard - 08 Feb 2012 kl. 11:04
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 11:44
Nu er det jo en opfølgning på en ældre sag og er man interesseret kan man jo søge akt indsigt
Det er uhyggeligt svært at undgå bare den mindste smule bly i de varer man sælger.
Enkelte grossister herhjemme kører "rent" og jeg vil tillade mig at gætte på at de anmeldte grossister er de samme som blev afsløret sidst.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 14:11
Så kan de enkelt grossister jo lære at de ikke må sælge bly i DK.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 15:22
Citat: alpha82

og danske importører, gad vide hvem det er??
Hvis du gerne vil vide dette så send mig en en PM !
/Søder
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 15:39
Har man en interesse i at vide hvem de anmeldte måtte være kan man søge akt indsigt hos miljøstyrelsen. Det er såre nemt.
I sådanne stunder bør man alt andet lige rose de grossister der fra starten stod fast på at deres program skulle være 100% blyfrit. For sådanne grossister ha vi heldigvis også her i landet.

Min personlige holdning er dog at loven er alt andet end effektiv hvis man vil et forbrug til livs
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 21:56
Hej Henning, hvorfor skriver du ikke bare her i tråden, hvem det er som har solgt blyholdigt fiskegrej, de fleste vil jo gerne vide, hvilke forhandlere det er, som de bør undgå at handle hos.
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 22:01
Det kan jo være ligegyldig hvem der har, hovedsagen er at de nu har trukket de produkter tilbage som har for meget blyindhold, at der så måske stadig er nogle grejbutikker som ligger inde med noget grej og sælger det, hvor der stadig er for meget bly i er jo ikke producentens problem, da de har trukket alt tilbage.
Jeg ser ikke noget grund til at hænge div producenter ud!!
 
Mvh Daniel
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 22:18
Citat: Anders H

Hej Henning, hvorfor skriver du ikke bare her i tråden, hvem det er som har solgt blyholdigt fiskegrej, de fleste vil jo gerne vide, hvilke forhandlere det er, som de bør undgå at handle hos.
 
 
Jeg ser ingen grund til at hænge synderne ud offentligt derfor....men synes klart godt om at der er blevet gjort noget ved situationen hvor alt for mange lyssky foretagender har profiteret på blyholdige produkter....
/Søder
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 23:45
@ Hening

Hvad er det for nogle hensyn du er ude i, hvis et firma eller en butik mener det er ok, at forhandle blyholdigt fiskegrej, så har de vel ikke noget imod, at de bliver omtalt i denne debat.
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2012 kl. 02:02
Hvordan går det med erhvervsfiskerne?
Jeg husker en artikel, hvor der blev skrevet om de mange ton bly erhvervsfiskerne brugte og om det bly vi mister. (Kg.)
Jeg tror det var i sportsfiskeren eller fiskeavisen.
Er bly nu forbudt for erhverv?
Hvis det ikke er blever forbudt for erhvervet, tror jeg nu jeg vil opbruge mine blypirke som nok vejer 200 - 300 kg. totalt.
Jeg har ikke en væg der er stærk nok til at hænge pirkene til pynt.
Hilsen en havfisker der købte billige pirke da loven blev vedtaget Nuke
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2012 kl. 23:19
Der er bly indeni mange af de moderne plast kystvoblere man køber idag. 2 konkrete eksempler er Mini Goby og Kinetic Seatrout. Men er det tilladt med bly når det er kapslet ind i plast??
Til top
jørgen nevermann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nevermann

Tilmeldt:: 05 Sep 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nevermann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2012 kl. 23:47
Ak ja  - Det er noget det tonser!!!!  - Det bliver spændende når de begynder at rive alt blyet af diverse kirketage - og ikke mindst Peters Kirken i ROM ! -  men det er vel for meget at forlange?
Bly ilter og bliver efterfølgende skyllet ud i vandløb - det ilter også i vand, men da ikke i samme forhold, så lad myndighederne begynde med de blytage - nu!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres