Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tweed elven Skotland

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tweed elven Skotland
    Sendt: 10 Feb 2012 kl. 12:24
Nogen der ude som har fisket denne historiske elv?
 
Hvordan fisker den i April? Er der stadig springers der? Det kan nemlig lade sig gøre at flyve retur for under 300,-.
 
Kom gerne med info omkring hvor og hvornår. Evt. også info om stalling og bækørred fiskeriet.
Til top
Jens Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mussemand Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2005
Geografisk: Gaula / Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mussemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 14:50
hej Ole

jeg fisker i November og skal fiske i april ,men der er springers i feb,marts,april,maj ,,, på de nederste stykker og til junktion pool hvor River Ettrick løber ind i Tweed .

hvor køber du billetter til 300 .? 

vh jens
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 15:14
Jeg vil også gerne vide ang det med returbillet :) For så er jeg sku frisk :) hehe
 
Mvh René
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 15:47
Citat: mussemand

hej Ole

jeg fisker i November og skal fiske i april ,men der er springers i feb,marts,april,maj ,,, på de nederste stykker og til junktion pool hvor River Ettrick løber ind i Tweed .

hvor køber du billetter til 300 .? 

vh jens
Fortæller det kun hvis du vil have mig med som "FØL"
 
Hva koster kort derovre?
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 17:18
Her er lidt hjælp!
 
Hilsen Peter
Til top
Peter Terndrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter T

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: Ved fiskevandet
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 17:18
Citat: EditionR

Nogen der ude som har fisket denne historiske elv?
 
Hvordan fisker den i April? Er der stadig springers der? Det kan nemlig lade sig gøre at flyve retur for under 300,-.
 
Kom gerne med info omkring hvor og hvornår. Evt. også info om stalling og bækørred fiskeriet.
 
Her finder du masse af info om Tweed: http://www.fishpal.com/Scotland/Tweed/index.asp?dom=Tweed
 
Tweed er en rigtig flot elv og en af de mest klassike i verden..
 
Fiskeriet har de seneste år været ekstremt godt, den fisker betydeligt bedre end flere af de bedste skandinaviske elve.
 
Skal du fiske i forår eller sommer, så er det nedenfor sideelven Ettrick det foregår. Priser og tilgænglelighed finder du her: http://www.fishpal.com/Scotland/Tweed/FindFishing.asp?dom=Tweed
Til top
Jens Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mussemand Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2005
Geografisk: Gaula / Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mussemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 18:13
Så gir jeg hellere et par hundred mere... 
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 19:09
Citat: mussemand

Så gir jeg hellere et par hundred mere... 
ok. så skal du ikk rejse med ryanair.Wink
Til top
Peter Fosgerau Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pfr

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: Hammel
Status: Offline
Beskeder: 221
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pfr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 20:14
Et godt råd, flyv evenruelt med BMI.. Har været i Skotland (Dee) fløj fra Esbjerg til Aberdeen. Ingen problemer overhovedet, de er vant til at servicere lystfiskere og jægere.. Tænker her håndtering af stænger/grej og anden bagage!
 
Hilsen Peter
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 20:47
BMI fra Esbjerg fungerer super fint - men mig bekendt kan man kun flyve til
Aberdeen (hvilket jeg gør når jeg er i Dee).
Men der er da lidt ekstra trasport ned til Tweed fra Aberdeen  ;-o
 
Edinburgh eller evt. Newcastle må da være de rigtige lufthavne - og så tror jeg ikke Esbjerg fungerer....
 
Pøj pøj med projektet - Skotland er et mega fedt lakse-land, hvor jeg nu har fisket de senere år - dog ikke Tweed men Dee.
Til top
Peter Terndrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter T

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: Ved fiskevandet
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2012 kl. 21:51
Jeg vil anbefale at flyve til Edinburg. Her er der direkte forbindelse til fra København. Mener både BMI og SAS flyver denne rute, og disse kan oftes fås til en overkommelig pris.
Alternativ kan man flyve til Glasgow.
 
Der er knap 1 times kørsel fra Edinburg til feks Melrose eller Kelso.
 
Billeje er relativ billig i UK.
 
Vil anbefale B&B da disse ofte er i ganske høj standard sammenlignet med et billigt hotel.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres