Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prisstigning på stangfiskertegn

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Prisstigning på stangfiskertegn
    Sendt: 16 Feb 2012 kl. 22:39
[QUOTE=Anders H] [Når du skriver det, som du her gør, så er det helt klart, at du ikke har nogen fornemmelse for, hvad vi reelt har har af muligheder, man får ikke en skid indført hos landmænd, hvis de ikke kan tjene penge på det.

Anders: Altså foreningerne i Jylland betaler jo altså også for at få fiskeretten. Hvad er der til hinder for, at sjællandske foreninger lejer fiskeret, hvis man kan gøre det i Jylland?
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 22:43
Hej Anders Halborg,

Du skulle vel tilfældigvis ikke være i megen "tæt" familie med den gode Niels Riss Ebbesen ?

Blot en tanke, som har strejfet mange  Wink

Forsat god aften
Niels Åge Skovbo
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 23:07
@Niels Åge 


Det ville ihvertfald give rigtig meget mening!



Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 00:16
Citat: niels åge skovbo

Hej Anders Halborg,

Du skulle vel tilfældigvis ikke være i megen "tæt" familie med den gode Niels Riss Ebbesen ?

Blot en tanke, som har strejfet mange  Wink

Forsat god aften
Niels Åge Skovbo
--------------------------------------------------------------------------------------
 
God aften Niels Åge Skovbo
 
For ikke at skabe tvivl, kan man jo google Anders Halborg, som iøvrigt er et frisk pust i andedammen af jyske profeter.
 
I de sidste måneder har jyderne skrevet så meget om hvad der kan gøres i de sjællandske åer, og hvor lidt der bliver gjort, samt at de sjællandske lystfiskere bare sidder på røven.
 
Så et reelt spørgsmål til alle de kloge jyder.
Henrik Christensen, Ørve, Jan Persson og mange andre, hvilke åer på sjælland er det vi kan ændre til fiskbare vandløb.
Hvad er der lavet af naturgenopretning i de åer der er fiskbare på sjælland.
 
Jeg glæder mig til at se jeres svar.
 
 
Ole T 
  
 
 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 01:28
Citat: Anders H

Citat: JB

Det du skriver her, adskiller sig slet ikke fra, hvad vi oplever i det jyske. (Bortset fra, at vi har flere befiskede vandløb). Men hvis ikke vi som lystfiskere gør, hvad vi kan, så sker der intet - vær sikker på det. Også selvom det ikke er os, der har "ødelagt" naturen.

Hej JB, jeg fornemmer, at det må være på et eller andet DSf møde, at du har har lært denne sang, for der er godt nok mange af DSf-lemmingerne, som har sunget det samme omkvæd.

Når du skriver det, som du her gør, så er det helt klart, at du ikke har nogen fornemmelse for, hvad vi reelt har har af muligheder, man får ikke en skid indført hos landmænd, hvis de ikke kan tjene penge på det.

Og virkeligheden er jo, at hvis vi lystfiskere bare begynde at hælde gydegrus i de vandløb, hvor vi synes der et behov for sådanne forbedringer af vandmiljøet, så vil vi jo risikere at få et skud hagl i røven.
 
Nu har jeg aldrig delteget i et DSF møde - så nej! Og hvorfor skal vi ned på "lemminge-niveauet"?
 
Hvorfor skulle sjællandske landmænd adskille sig fra jyske?? Det tror jeg ikke, at de gør - tror du???
 
Der er da ingen, der "bare hælder gydegrus i vandløbene" - det kræver tilladelse fra lodsejer og myndigheder. Jeg mener bestemt, at der gælder samme regler over hele landet. Vores landmænd er så bare lidt mere fredelige - de ville sikkert nøjes med at melde os til politiet Wink  Så lidt adskiller de sig alligevel.
 
Jeg kan glæde dig med, at der i ugens løb er kommet nyt grus i Hølbækken. http://www.nl1917.dk/nyheder-aktuelt/nyt-fra-nl.html#1502
 
Og i sidste uge blev Binderup å velsignet med en lille kilometer reetableret å uden om et lukket dambrug. Masser af sten og grus!! http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=3677
 
Lige til sidst - hvordan tror du, at der sker fremskridt på området, hvis ikke lystfiskerne gik i spidsen?? Tror du, at Hedeselskabet i et anfald af pludselig dårlig samvittighed, (hvis de overhovedet kender fænomenet?), vil komme og rette op på deres gamle hærværk??  Eller at stat og kommuner pludselig sætter penge af til formålet af egen drift??  Nej, kom ind i kampen! Clap
Mvh JB
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 03:31
Citat: tranholm

Citat: niels åge skovbo

Hej Anders Halborg,

Du skulle vel tilfældigvis ikke være i megen "tæt" familie med den gode Niels Riss Ebbesen ?

Blot en tanke, som har strejfet mange  Wink

Forsat god aften
Niels Åge Skovbo
--------------------------------------------------------------------------------------
 
God aften Niels Åge Skovbo
 
For ikke at skabe tvivl, kan man jo google Anders Halborg, som iøvrigt er et frisk pust i andedammen af jyske profeter.
 
I de sidste måneder har jyderne skrevet så meget om hvad der kan gøres i de sjællandske åer, og hvor lidt der bliver gjort, samt at de sjællandske lystfiskere bare sidder på røven.
 
Så et reelt spørgsmål til alle de kloge jyder.
Henrik Christensen, Ørve, Jan Persson og mange andre, hvilke åer på sjælland er det vi kan ændre til fiskbare vandløb.
Hvad er der lavet af naturgenopretning i de åer der er fiskbare på sjælland.
 
Jeg glæder mig til at se jeres svar.
 
 
Ole T 
  
 
 


Jamen der er vel ret beset intet der holder folk fra og gå igang er der? 

Er der ikke potentiale i samtlige vandløb på sjælland ? 

Jeg kan ikke se problemet, det er da bare om og komme igang med arbejdet? 

Jeg har dælme brugt mange timer i de østvendte åer på sjælland, og os en del i et par andre åer, og nu har jeg ikke lige fulgt helt vildt med i jeres mudderkast , men er der en der på bare et par få linier gider forklare hvad problemet er? 


Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 03:33
p.s du kan os google John johan abrhamsen. .... ... .... det betyder jo ikke folk er dem de udgiver sig for alligevel. det er dog pudsigt de minder meget om hinanden, og at den ene pluuudselig forsvinder fra forum hvorefter en helt ny profil dukker op :) 

Men pyt med det. Folk kan jo gøre som de lyster, det er der intet ulovligt i. 


Morten
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 05:47
Citat: schultz92

Citat: tranholm

Citat: niels åge skovbo

Hej Anders Halborg,

Du skulle vel tilfældigvis ikke være i megen "tæt" familie med den gode Niels Riss Ebbesen ?

Blot en tanke, som har strejfet mange  Wink

Forsat god aften
Niels Åge Skovbo


Ja til en start skulle i måske få stoppet det svineri med smolt
som en eller anden idiot sætter ud i lammefjords kanalen
istedet for tempelkrogen og vellerup vig som i gl dage

På den anden side er det da også fint at de feder gederne op
men kunne det mon ikke gøres billigere
--------------------------------------------------------------------------------------
 
God aften Niels Åge Skovbo
 
For ikke at skabe tvivl, kan man jo google Anders Halborg, som iøvrigt er et frisk pust i andedammen af jyske profeter.
 
I de sidste måneder har jyderne skrevet så meget om hvad der kan gøres i de sjællandske åer, og hvor lidt der bliver gjort, samt at de sjællandske lystfiskere bare sidder på røven.
 
Så et reelt spørgsmål til alle de kloge jyder.
Henrik Christensen, Ørve, Jan Persson og mange andre, hvilke åer på sjælland er det vi kan ændre til fiskbare vandløb.
Hvad er der lavet af naturgenopretning i de åer der er fiskbare på sjælland.
 
Jeg glæder mig til at se jeres svar.
 
 
Ole T 
  
 
 


Jamen der er vel ret beset intet der holder folk fra og gå igang er der? 

Er der ikke potentiale i samtlige vandløb på sjælland ? 

Jeg kan ikke se problemet, det er da bare om og komme igang med arbejdet? 

Jeg har dælme brugt mange timer i de østvendte åer på sjælland, og os en del i et par andre åer, og nu har jeg ikke lige fulgt helt vildt med i jeres mudderkast , men er der en der på bare et par få linier gider forklare hvad problemet er? 


Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 08:56
Citat: Anders H

Citat: Kjeld Willerslev

 
Bagefter har forbundet skabt positive vibrationer hos de sjællandske ikke-forbundsfolk, og så kan alt jo ske. Det kan også kaldes markedsføring af forbundet.

Du er godt nok en naiv drømmer, det er nok ved at være ti - tyve år siden, at DSf blev taget alvorligt her på Sjælland, i dag er det faktisk sådan, at de fleste trækker på smilebåndet, hvis der er nogen som omtaler DSf som et landsforbund, og der skal altså meget mere end et enkelt reklamefremstød til, at ændre på forhold.
 
Ja - måske drømmer, men det er ganske enkelt en mulighed, som forbundet bør udnytte 100%, hvis man skal bevare troværdigheden mht., om man gør noget for de sjællandske foreninger. Alt andet vil være helt usmart.
 
Bagsiden ved medaljen er jo, at gør man ikke noget effektivt, så giver det bagslag, for så kan ikke-forbunds-venlige folk sige, at der kan I se, de vil jo ikke gøre noget for os alligevel, det var tom luft, og så har forbundet selv bekræftet det.
 
Derfor bør forbundet sætte maksimum indsats på Havørred Sjælland, og tempoet bør være aldeles over begravelsestempo. Lige nu kører det ikke i det, jeg kalder tempo, og det kan jeg slet ikke se logikken i.
 
Så i virkeligheden kan et ikke-velfungerende havørred Sjælland blive en kniv i ryggen på forbundet selv.
 
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
jørn kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jørn k

Tilmeldt:: 07 Jan 2012
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jørn k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 10:03
Citat: Anders H

[QUOTE=jørn k] Helt enig Henning - lad os stå sammen om et stærkt Forbund og samtidig læse de gode informationer til alle os lystfiskere, der står i deres blad - det kunne spare meget nonsens skriveri i div. fora.Wink

Nu bliver det næsten for morsomt, DSf's medlemsblad "Sportsfiskeren" er da noget af det mest ensidige og tendentiøse, som man overhovedet kan forestille sig, og derfor er det netop godt, at der findes dette og andre lignende foraer, hvor alm. lystfiskere kan komme til orde, og danne modvægt til DSf's pampervælde.

Det kan godt være, at du kan se det morsomme, men for mig er det nu mest ærgerligt/sørgeligt, at lystfiskerne i et lille land som vores ikke kan stå sammen og trække på samme hammel, i stedet for at hænge sig i snævertsynede egoistiske interesser og smålig fornærmethed over, at en / nogen har fået lidt mere end andre.
Mht. indholdet i Sportsfiskeren, så var min pointe, at der deri kan findes svar på mange af de spørgsmål, der  f.eks. i dette forum fylder utrolig meget - denne tråd ingen undtagelseWink


Redigeret af jørn k - 17 Feb 2012 kl. 11:00
jørn k
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 10:04
Hej Ole,

He he, det var nu ment ironisk med NRE, da vi er nogle stykker som synes at stil, form og indhold er meget identisk med NRE Wink Det behøver man visrt ikke at være retorik professor for at se WinkSmile

Men han er naturligvis i sin gode ret til at kalde sig hvad han lyster, det er helt fint for mig.

Men han kunne jo starter med, den gode Anders Halberg, at fortælle hvad det er for en klub han er medlem af, når nu han referer til en sådan på Sjælland Tongue

Den øvrige debat, mudderkastning, DSF, jyder og sjællænder, den er der vist skrevet rigeligt om i en tidliger tråd, som NRE spamede med 25 %  og til sidst fik lukket.

Den debat er vist ikke værd at bruge mere krudt på. Linierne er trukket op. Dig og NRE har Jeres holdninger, dem er vi bekendt med. Så er der nogle andre som har deres holdninger, og dem er i bekendt med. Ikke noget nyt, men vist blot en forsættelse af mere mudder Tongue

Forsat god dag til dig Ole Smile

Niels Åge Skovbo
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 10:44
Citat: tranholm

Citat: niels åge skovbo

Hej Anders Halborg,

Du skulle vel tilfældigvis ikke være i megen "tæt" familie med den gode Niels Riss Ebbesen ?

Blot en tanke, som har strejfet mange  Wink

Forsat god aften
Niels Åge Skovbo
--------------------------------------------------------------------------------------
 
God aften Niels Åge Skovbo
 
For ikke at skabe tvivl, kan man jo google Anders Halborg, som iøvrigt er et frisk pust i andedammen af jyske profeter.
 
I de sidste måneder har jyderne skrevet så meget om hvad der kan gøres i de sjællandske åer, og hvor lidt der bliver gjort, samt at de sjællandske lystfiskere bare sidder på røven.
 
Så et reelt spørgsmål til alle de kloge jyder.
Henrik Christensen, Ørve, Jan Persson og mange andre, hvilke åer på sjælland er det vi kan ændre til fiskbare vandløb.
Hvad er der lavet af naturgenopretning i de åer der er fiskbare på sjælland.
 
Jeg glæder mig til at se jeres svar.
 
 
Ole T 
  
 
 
Jyske åer har set ud som Sjællandske /bækkeåer, hvad er det som gør at sjællandske åer ikke kan komme til at se ud som jyske Bække/åer gør nu?
Det må alle de kloge sjællandske profeter(Ole T+NRE og andre)kunne svare på?
Mvh
Henrik Christensen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 11:02
Citat: niels åge skovbo

Hej Ole,

He he, det var nu ment ironisk med NRE, da vi er nogle stykker som synes at stil, form og indhold er meget identisk med NRE Wink Det behøver man visrt ikke at være retorik professor for at se WinkSmile

Men han er naturligvis i sin gode ret til at kalde sig hvad han lyster, det er helt fint for mig.

Men han kunne jo starter med, den gode Anders Halberg, at fortælle hvad det er for en klub han er medlem af, når nu han referer til en sådan på Sjælland Tongue

Den øvrige debat, mudderkastning, DSF, jyder og sjællænder, den er der vist skrevet rigeligt om i en tidliger tråd, som NRE spamede med 25 %  og til sidst fik lukket.

Den debat er vist ikke værd at bruge mere krudt på. Linierne er trukket op. Dig og NRE har Jeres holdninger, dem er vi bekendt med. Så er der nogle andre som har deres holdninger, og dem er i bekendt med. Ikke noget nyt, men vist blot en forsættelse af mere mudder Tongue

Forsat god dag til dig Ole Smile

Niels Åge Skovbo
 
Hej Niels Åge Skovbo
 
Nu findes der faktisk en herre ved det navn i Horsherred, Vedr: NRE og hans holdninger skal jeg ikke blande mig i.
Jeg har skrevet om mine holdninger til DSF samt måden fisketegnsmidlerne bliver brugt på, dette er et udtryk for, at det ikke er til at gennemskue og der ikke ligger åbne regnskaber.
Har aldrig skrevet et ord om ulig fordeling mellem landsdelene, og har undret mig over hvor kloge man er vedr: Hvad der sker på sjælland eller ikke sker.
 
Jeg har også skrevet at jeg mener DSF kvajede sig ved ikke at gå ind for at vi over 65 skal betale fisketegn til vi selv vælger at stoppe med at fiske.
 
Afstanden fra Slagslunde til Skjern er lige så stor som afstanden mellem mig og NRE i de fleste spørgsmål og holdninger.
 
også god dag til dig
 
Ole T   
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 11:22
Hej igen Ole,

Ham der Anders Halborg, har nu ændret sin profil, så nu fremgår det ikke længere at han kommer fra Hornsherred. Hvorfor dog ? Wink

Hvis jeg googler ham, finder jeg ham heller ikke, så selv om det er en mand på 31 år, må man dog forvente, at han fremstår på nettet nogle gange, men nej  Wink

Heller ikke i Krak, De Gule Sider osv. Wink

Men det kunne jo være at han skrev retur her på tråden og fortalte hvilken klub det var han var medlem af på Sjælland, så kunne vi få den sag opklarert, men det kunne jo være, at du kender manden LOL

Men igen, så er NRE naturligvis i sin gode ret til at udgive sig for hvem han vil, og du er selvfølgelig også i din gode ret til at forsvare "fake" profiler om du har lyst Wink

God dag fra

Niels Åge Skovbo
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 12:10
Citat: niels åge skovbo

Hej igen Ole,

Ham der Anders Halborg, har nu ændret sin profil, så nu fremgår det ikke længere at han kommer fra Hornsherred. Hvorfor dog ? Wink

Hvis jeg googler ham, finder jeg ham heller ikke, så selv om det er en mand på 31 år, må man dog forvente, at han fremstår på nettet nogle gange, men nej  Wink

Heller ikke i Krak, De Gule Sider osv. Wink

Men det kunne jo være at han skrev retur her på tråden og fortalte hvilken klub det var han var medlem af på Sjælland, så kunne vi få den sag opklarert, men det kunne jo være, at du kender manden LOL

Men igen, så er NRE naturligvis i sin gode ret til at udgive sig for hvem han vil, og du er selvfølgelig også i din gode ret til at forsvare "fake" profiler om du har lyst Wink

God dag fra

Niels Åge Skovbo
 
Hej igen
 
Jeg har intet ønske om at forsvare "fake" profiler googlede Anders efter de første 2 indlæg, og fandt en ved det navn i Hornsherred. Hvis du har ret, føler jeg det meget uheldigt og trist.
 
Ole T
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 15:13
Fætter ål du fik ikke rigtigt svaret din quote?
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 15:15
Citat: tranholm

Citat: niels åge skovbo

Hej igen Ole,

Ham der Anders Halborg, har nu ændret sin profil, så nu fremgår det ikke længere at han kommer fra Hornsherred. Hvorfor dog ? Wink

Hvis jeg googler ham, finder jeg ham heller ikke, så selv om det er en mand på 31 år, må man dog forvente, at han fremstår på nettet nogle gange, men nej  Wink

Heller ikke i Krak, De Gule Sider osv. Wink

Men det kunne jo være at han skrev retur her på tråden og fortalte hvilken klub det var han var medlem af på Sjælland, så kunne vi få den sag opklarert, men det kunne jo være, at du kender manden LOL

Men igen, så er NRE naturligvis i sin gode ret til at udgive sig for hvem han vil, og du er selvfølgelig også i din gode ret til at forsvare "fake" profiler om du har lyst Wink

God dag fra

Niels Åge Skovbo
 
Hej igen
 
Jeg har intet ønske om at forsvare "fake" profiler googlede Anders efter de første 2 indlæg, og fandt en ved det navn i Hornsherred. Hvis du har ret, føler jeg det meget uheldigt og trist.
 
Ole T




Der er os en i Skive .. 
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 19:39
Citat: Georgi

[QUOTE=Anders H] [Når du skriver det, som du her gør, så er det helt klart, at du ikke har nogen fornemmelse for, hvad vi reelt har har af muligheder, man får ikke en skid indført hos landmænd, hvis de ikke kan tjene penge på det.

Anders: Altså foreningerne i Jylland betaler jo altså også for at få fiskeretten. Hvad er der til hinder for, at sjællandske foreninger lejer fiskeret, hvis man kan gøre det i Jylland?

Det er meget få sjællandske vandløb, som har den samme størrelse som de jyske åer, og der er næppe ret mange lystfiskere, som vil betale for at komme til at fiske i et vandløb, som ikke er bredere end, at man skræve eller springe over det. Og om sommeren, hvor der er en til halvanden meter høj bredbevoksning i begge sider, der skal man godt nok være meget behændig, hvis man vil forsøge at fiske i den smalle strømrende.
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 19:46
Citat: niels åge skovbo

Hej Anders Halborg,

Du skulle vel tilfældigvis ikke være i megen "tæt" familie med den gode Niels Riss Ebbesen ?

Blot en tanke, som har strejfet mange  Wink

Forsat god aften
Niels Åge Skovbo


Hej Niels Åge, nej jeg er ikke i familie med din navnebror, men jeg har faktisk haft ringet til Niels Riis Ebbesen, og vi fik en meget lang og hyggelig snak om lystfiskeri, miljø, DSf, og debatterne her på 123nu.dk. Og vi har også aftalt, at vi skal mødes på en kyst-tur, når det bliver forår.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 20:13
Citat: Anders H

Citat: niels åge skovbo

Hej Anders Halborg,

Du skulle vel tilfældigvis ikke være i megen "tæt" familie med den gode Niels Riss Ebbesen ?

Blot en tanke, som har strejfet mange  Wink

Forsat god aften
Niels Åge Skovbo


Hej Niels Åge, nej jeg er ikke i familie med din navnebror, men jeg har faktisk haft ringet til Niels Riis Ebbesen, og vi fik en meget lang og hyggelig snak om lystfiskeri, miljø, DSf, og debatterne her på 123nu.dk. Og vi har også aftalt, at vi skal mødes på en kyst-tur, når det bliver forår.

Ja i vil helt sikkert passe godt sammen....Ouch
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Rolf Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rolf84 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Bagsværd
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rolf84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 20:36
Citat: tolund

Forstærket fiskepleje

Fødevareministeriet og de rekreative fiskere sætter nu skub i restaureringen af de danske vandløb. Der er en hjælpende hånd til de danske fiskebestande - til gengæld stiger prisen for fisketegnet en smule. Dermed imødekommer fødevareminister Mette Gjerskov et ønske fra fiskerne. Det vil dog stadig være en billig fornøjelse at være lystfisker og fritidsfisker.


Der er afsat 66 mio. kr. årligt på finansloven i 2012 og 2013 til forbedringer af de danske vandløb, her bidrager lyst- og fritidsfiskernes betaling for fisketegn med 10 mio. kr. pr. år.

Med det store beløb vil ministeriet nu give naturgenopretninger i danske vandløb et stort løft.

”Jeg ser det som et mål at få bragt de danske vandløb i en tilstand, så fiskebestandene naturligt kan reproducere sig selv. Det er jo bedre at vi får sunde levedygtige fiskebestande, der selv kan klare formeringen, så vi ikke behøver at udsætte yngel for at vedblive med at have fisk i vores vandløb og indre farvande”, siger fødevareminister Mette Gjerskov

Fødevareministeren imødekommer et ønske fra Danmarks Sportsfiskerforbund om at afsætte flere penge til fiskepleje og en forstærket vandløbsindsats. Pengene findes ved at sætte prisen op på fisketegn.

Det betyder altså en stigning på lystfiskertegnet, men det er stadig en billig fornøjelse at fiske i de danske farvande. Et lystfiskerårskort vil fremover koste 185 kr., et ugekort 130 kr. og et dagkort 40 kr. Et fritidsfiskertegn vil koste 300 kr.

Fødevareministeren kvitterer for et godt konstruktivt samarbejde med sportsfiskerne, der har gjort det mulig at nå denne løsning.
”Jeg syntes altid, at det er en fornøjelse at arbejde med engagerede mennesker, og her har sportsfiskerne aktivt spillet med for at sikre en løsning, så vi kan opretholde vores nuværende forsknings- og aktivitetsniveau i fiskeplejen samtidig med at vandløbsindsatsen forstærkes. Jeg vil også gerne takke for det store frivillige fiskeplejearbejde, der udføres af mange lystfiskere i de lokale sportsfiskerforeninger,” siger Mette Gjerskov

Til top
Rolf Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rolf84 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Bagsværd
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rolf84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 20:38
ja fiske tegnet er billigere end alt det grej man går og køberSmile

God fiske tur
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 21:23
Citat: fætter ål

Citat: schultz92

Citat: tranholm

Citat: niels åge skovbo

Hej Anders Halborg,

Du skulle vel tilfældigvis ikke være i megen "tæt" familie med den gode Niels Riss Ebbesen ?

Blot en tanke, som har strejfet mange  Wink

Forsat god aften
Niels Åge Skovbo


Ja til en start skulle i måske få stoppet det svineri med smolt
som en eller anden idiot sætter ud i lammefjords kanalen
istedet for tempelkrogen og vellerup vig som i gl dage

På den anden side er det da også fint at de feder gederne op
men kunne det mon ikke gøres billigere
--------------------------------------------------------------------------------------
 
God aften Niels Åge Skovbo
 
For ikke at skabe tvivl, kan man jo google Anders Halborg, som iøvrigt er et frisk pust i andedammen af jyske profeter.
 
I de sidste måneder har jyderne skrevet så meget om hvad der kan gøres i de sjællandske åer, og hvor lidt der bliver gjort, samt at de sjællandske lystfiskere bare sidder på røven.
 
Så et reelt spørgsmål til alle de kloge jyder.
Henrik Christensen, Ørve, Jan Persson og mange andre, hvilke åer på sjælland er det vi kan ændre til fiskbare vandløb.
Hvad er der lavet af naturgenopretning i de åer der er fiskbare på sjælland.
 
Jeg glæder mig til at se jeres svar.
 
 
Ole T 
  
 
 


Jamen der er vel ret beset intet der holder folk fra og gå igang er der? 

Er der ikke potentiale i samtlige vandløb på sjælland ? 

Jeg kan ikke se problemet, det er da bare om og komme igang med arbejdet? 

Jeg har dælme brugt mange timer i de østvendte åer på sjælland, og os en del i et par andre åer, og nu har jeg ikke lige fulgt helt vildt med i jeres mudderkast , men er der en der på bare et par få linier gider forklare hvad problemet er? 




buuummmelum?
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:44
Citat: schultz92

p.s du kan os google John johan abrhamsen. .... ... .... det betyder jo ikke folk er dem de udgiver sig for alligevel. det er dog pudsigt de minder meget om hinanden, og at den ene pluuudselig forsvinder fra forum hvorefter en helt ny profil dukker op :) 

Men pyt med det. Folk kan jo gøre som de lyster, det er der intet ulovligt i. 

Tag det lige helt roligt, jeg er her skam endnu, jeg har bare ikke ment, at det var særligt vigtigt, at jeg deltog i en tråd om prisen på fisketegnet, jeg vil meget hellere debattere, hvordan pengene bliver brugt.. 

Jeg er også ret sikker på, at den lange tråd der kørte hen over jul og nytår, den har fået spredt budskabet om den skæve og urimelige fordeling af fiskeplejemidlerne, og i forhold til DSf, så vil det virke som en ond ånd, der er sluppet ud af flasken, og som man ikke kan få proppet ned i flasken igen og gemt væk.

Jeg kan også se, at alle DSf-supporterne er blevet mobiliseret, så hyg jer endelig med nogle konspirationsteorier, men bare rolig, p.t. er der arbejdsopgaver som tager meget af min tid, så jeg venter nok med en anden halvleg, til jeg har fået 2011 regnskaberne for fordelingen af fiskeplejemidlerne.

Med venlig hilesen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 18 Feb 2012 kl. 00:09
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:48
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: schultz92

p.s du kan os google John johan abrhamsen. .... ... .... det betyder jo ikke folk er dem de udgiver sig for alligevel. det er dog pudsigt de minder meget om hinanden, og at den ene pluuudselig forsvinder fra forum hvorefter en helt ny profil dukker op :) 

Men pyt med det. Folk kan jo gøre som de lyster, det er der intet ulovligt i. 

Tag det lige helt roligt, jeg er her skam endnu, jeg har bare ikke ment, at det var særligt vigtigt, at jeg deltog i en tråd om prisen på fisketegnet, jeg vil meget hellere debattere, hvordan pengene bliver brugt.. 

Jeg er også ret sikker på, at den lange tråd der kørte hen over jul og nytår, den har fået spredt budskabet om den skæve og urimelige fordeling af fiskeplejemidlerne, og i forhold til DSf, så vil det virke som en ond ånd, der er sluppet ud af flasken, om som man ikke kan få proppet ned i flasken igen og gemt væk.

Jeg kan også se, at alle DSf-supporterne er blevet mobiliseret, så hyg jer endelig med nogle konspirationsteorier, men bare rolig, p.t. er der arbejdsopgaver som tager meget af min tid, så jeg venter nok med en anden halvleg, til jeg har fået 2011 regnskaberne for fordelingen af fiskeplejemidlerne.

Med venlig hilesen
Niels Riis Ebbesen

Jeg er bestemt ikke DSf tilhænger.

Jeg laver bare lidt spas med jer drenge ;) i kan tag det!
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 23:01
Citat: Anders H

Det er meget få sjællandske vandløb, som har den samme størrelse som de jyske åer, og der er næppe ret mange lystfiskere, som vil betale for at komme til at fiske i et vandløb, som ikke er bredere end, at man skræve eller springe over det. Og om sommeren, hvor der er en til halvanden meter høj bredbevoksning i begge sider, der skal man godt nok være meget behændig, hvis man vil forsøge at fiske i den smalle strømrende.
 
Den slags åer sætter vi også stor pris på i det jyske - jeg er vild med f.eks. Binderup å. Den er også mange steder svær at ramme med fluelinen om sommeren, når kantbevoksningen hænger ud over vandspejlet. Men det er jo netop dér, at de gode fisk står! Trods alle de andre store berømte åer i regionen, så er der faktisk venteliste for at komme ind i foreningen! Desuden er det i disse små åer, at der er basis for produktion af ørreder - det er her, at gydebankerne findes og ynglen trives.
Det lyder næsten som om du skulle opsøge en putsø, hvor græsset bliver slået, og andre sørger for, at der er noget at fange. Så slipper du også for at betale fisketegnsmidler til os Wink 
 
Hils NRE LOL


Redigeret af JB - 17 Feb 2012 kl. 23:56
Mvh JB
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 01:09
He he  Anders Halborg, det lyder hyggeligt med din og NRE fisketur Wink

I skriver jo nøjagtigt samme sprog, har samme meninger, benytter de samme vendinger, samme sprogbrug,  så derfor kunne det jo tænkes at I var i familie Wink

Hvad var det for en fiskeklub du var medlem af på Sjælland, vil du fortælle det ?

Hej og god aften fra

Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 18 Feb 2012 kl. 01:13
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 09:34
Hej Anders H de største og flotteste bækørreder jeg har fanget er netop fanget i så små åer, og det er fisk op til 60 cm  De er der fordi i ikke gider at fiske i de små åer men helst vil have en motorvej at fiske fra synd for jer Og nej jeg er ikke i familie med JB Men jeg kender ham særdeles godt
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 10:20
Hej John
 
Håber vores gode ven i det jyske har det godt. John jeg har aldrig dyrket å fiskeriet på sjælland, men ved at der bliver fanget flotte fiske i ex. Esrum å samt St.Havelse å, det er åer som ligger i nordsjælland.
 
Når flere jyder skriver at lystfiskere på sjælland bare sidder på deres røv og intet foretager sig, er her et par ex. på at der faktisk sker lidt.
 
  

Fiskene i Kollerød Å får en hjælpende hånd

Ørrederne i Kollerød Å får hjælp af Hillerød og Allerød kommuner i nyt projekt. Gydebankerne er blevet gravet op, og der er lagt ny grus

Hillerød og Allerød kommuner er gået sammen om at gøre noget godt for ørrederne i Kollerød Å. Et nyt, fælles projekt har gjort det muligt at give gydebankerne i åen en omgang nyt gydegrus.
Før var gydebankerne blevet for tilsandede og fungerede ikke længere optimalt for fiskenes æglægning, når ørrederne vandrer op mod strømmen fra Roskilde Fjord og Havelse Å-systemet.
Projektet har fået tilskud fra Ministeriet for fødevarer, landbrug og fiskeri. Derudover har Frederiksværk Sportsfiskerforening hjulpet med ekspertviden.
Kollerød Å er med i en udsætningsplan, hvor Institut for Akvatiske Ressourcer sammen med Frederiksværks Sportsfiskerforening sætter fisk ud. Samtidig tæller de ørredyngel i Kollerød Å og analyserer fiskebestanden.
Ud fra deres analyser har gydepladserne ikke været udnyttet som forventet i Kollerød Å. Med denne forbedring af gyde- og opvækstområderne i vandløbet håber kommunerne, at der kommer mere yngel.
Det ultimative mål er, at der kommer en selvreproducerende bestand af ørreder i Kollerød Å.
Kollerød Å er et af de bedste ørredvandløb i de to kommuner. Vandløbet har en længde på knap 8 km og løber ud i Havelse Å og Roskilde Fjord.
Projektet er foretaget på en strækning, der danner grænse mellem Allerød og Hillerød kommuner.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Åens gensnoning
Græse Å omlægges så den i vid udstrækning følger topografien, det vil sige de naturlige fald i terrænet. Det er valgt at placere vandløbet så højt i terræn som muligt for at gøre det mere synligt.

Vandløbet designes så det følger terrænet med et fald på minimum 1,5 promille. Der bliver dog to strækninger med et fald på 1,1-1,2 promille. Derudover bliver der to strækninger med større fald.

Øverst i engen anlægges et cirka 60 meter langt stryg med en hældning på op til ni promille. Og omtrendt midtvejs på engen etableres en lignende strækning med stærkere strøm på cirka 30 meter med et fald på fem promille.

Vandløbet udgraves med lodrette vægge med en bundbredde på 1,2 meter, på de to stryg dog 0,7 meter, og i hele længden herudover en tolv meter bred lavning på 0,2-0,4 meter. Hermed dannes et dobbeltprofil som sikrer kapacitet ved ekstreme regnhændelser og forhindrer opstuvning.

Der arbejdes med en slyngning af åen, en såkaldt meanderbue, der svarer til 10-14 gange vandløbets bredde. Dog ikke i strygene. På strækningerne med 1,5 promilles fald udlægges flere lavninger (høller), og i de to stryg udlægges gydebanker af grus og skjulesten. Det skal alt sammen skabe en naturlig variation i de fysiske forhold til gavn for plante- og dyrelivet.

Det vurderes at åen med det nye forløb får et fald der betyder at den gnaver i (eroderer) de lodrette brinker på slyngningernes ydersider, således at der forholdsvis hurtigt dannes et vandløb med et harmonisk udseende.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Jeg tror der sidder mange som kender til flere gode ex. på det arbejde der bliver udført på sjælland.
 
god weekend
 
Ole T
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 10:38
Hej Ole du kan spørge vores fælles ven Claus hvad små åer kan indeholde man bliver overrasket .Det kræver man sætter fisk ud igen ellers er det hurtigt slut med det gode fiskeri Jeg havde Steen Vinkel med på noget af mit private bækørredvand for nogle år siden på en god time fik han en på 43 + en på 57 cm som selvfølgelig blev genudsat. Fisk i den størelse kan du få hvergang man fisker på dette sted Man skal bare sætte sig ind i forholdene og lære vandet at kende og min datter har vel taget 20 stk over 50 cm jo små åer er de mest spændende
Og Ole ham sjællænderen du ved er ved at blive integreret han er næsten tam og spiser af hånden  jo det går fremad med ham god weekend
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 11:28
Citat: tranholm

 
Når flere jyder skriver at lystfiskere på sjælland bare sidder på deres røv og intet foretager sig, er her et par ex. på at der faktisk sker lidt.
 
  
god weekend
 
Ole T
 
Hej Ole
 
Anledning til min deltagelse i denne tråd var en sjællænders indlæg, der lød således: 
 
Ret beset så er det vel ikke de sjællandske lystfiskeres opgave, at rende rundt reparere på de naturødelæggelser som andre har lavet, det må squ da være staten der sammen med landbruget og Hedeselskabet, sørger for at reetablerer alle de vandløb, som de i sin tid udgravede til snorlige kanaler.
 
Hvem mon så dukker op og repararer?  Hedeselskabet, landmændene, kommunen, staten, DSF, jyske lystfiskere eller julemanden???
 
Det er jo ikke det samme som at mene, at sjællændere generelt har samme holdning. Det er jeg ret sikker på, at de IKKE har. Det er også klart for enhver, at mulighederne på sjælland aldrig bliver de samme som de er herovre.
Mvh JB
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 11:37
Hej Jørgen nu rammer du lige i plet nogle af sjællænderne  forventer at det hele bliver gjort for dem og jeg skriver nogle da de fleste helt sikkert er klar til at gøre et stykke arbejde eller allerede gør det men der er jo danmarks svar på komiske ALI (sadam husaisns propoganda minister ) Og han og hans få medløbere foresætter i samme smøre og vil blive ved med det og det går jo i sidste ende ud over alle de andre sjællændere som heldigvis ikke deler disse holdninger
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 11:59
Hej John - jeg er ret sikker på, at det er et ganske lille antal sjællændere, der er enige med udtalelsen, som jeg citerer hr Anders Halborg*) for.
*) Komiske Ali's højre hånd(?)LOL
 
Godt at høre, at datteren stadigvæk fisker Smile
Mvh JB
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 12:06
Citat: Henrik Christensen

Citat: tranholm

Citat: niels åge skovbo

Hej Anders Halborg,

Du skulle vel tilfældigvis ikke være i megen "tæt" familie med den gode Niels Riss Ebbesen ?

Blot en tanke, som har strejfet mange  Wink

Forsat god aften
Niels Åge Skovbo
--------------------------------------------------------------------------------------
 
God aften Niels Åge Skovbo
 
For ikke at skabe tvivl, kan man jo google Anders Halborg, som iøvrigt er et frisk pust i andedammen af jyske profeter.
 
I de sidste måneder har jyderne skrevet så meget om hvad der kan gøres i de sjællandske åer, og hvor lidt der bliver gjort, samt at de sjællandske lystfiskere bare sidder på røven.
 
Så et reelt spørgsmål til alle de kloge jyder.
Henrik Christensen, Ørve, Jan Persson og mange andre, hvilke åer på sjælland er det vi kan ændre til fiskbare vandløb.
Hvad er der lavet af naturgenopretning i de åer der er fiskbare på sjælland.
 
Jeg glæder mig til at se jeres svar.
 
 
Ole T 
  
 
 
Jyske åer har set ud som Sjællandske /bækkeåer, hvad er det som gør at sjællandske åer ikke kan komme til at se ud som jyske Bække/åer gør nu?
Det må alle de kloge sjællandske profeter(Ole T+NRE og andre)kunne svare på?
 
Henrik,
du får ikke tilbudt en overnatning, men inden du udtaler dig om, hvad vi kan og ikke kan med de sjællandske vandløb, så må du først ved selvsyn konstatere, at vi rent faktisk mangler en hamrende vigtig bestandel i mange vandløb, nemlig
 
VAND -
 
Der kan stadigvæk gøres en masse, og med noget opmærksomhed på, blandt andet en afdækning af, hvilke vandløb, hvor der ikke er arbejde igang, så kan det rykke.
 
Så vi skal bare have nogen med en hjemmeside og noget viden til at afdække de vandløb, som der mangler at blive bearbejdet, så kan det hurtigt ske. Man skal blot udbyde de manglende vandløb, dem uden igangsat arbejde, i en slags licitation, så kan det gøres. Det kan gøres over en hjemmeside. Men vi mangler nogen, der vil finde de vandløb til os. Der har vi ikke selv organisationen.
 
Men sæt dig nu ind i de geografiske forhold, inden du melder så bastant ud. Husk at medbringe en pilekvist, for mange steder er vandet næsten usynligt.
mvh
Kjeld - Hav en god dag Tongue
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 15:51
Citat: niels åge skovbo

He he  Anders Halborg, det lyder hyggeligt med din og NRE fisketur Wink

I skriver jo nøjagtigt samme sprog, har samme meninger, benytter de samme vendinger, samme sprogbrug,  så derfor kunne det jo tænkes at I var i familie Wink

Hvad var det for en fiskeklub du var medlem af på Sjælland, vil du fortælle det ?

Hej og god aften fra

Niels Åge Skovbo

Jeg har også lagt mærke til, at du og de andre DSf-lemminger konstant synger det samme omkvæd, så det skyldes nok også, at I er i familie med hinanden.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 16:15
He he he Anders Halborg (alias NRE)  Wink

Nej så vidt jeg ved, er vi "lemminger" ikke i familie med hinanden, men man ved jo aldrig, du ved den der med at postbudet kommer jo mange steder Wink

Men du "glemte" jo helt at besvare mit spørgsmål, altså hvad er det for en fiskeklub du referer til at være medlem af ? 

Det kunne jo være dejligt, at os der synes der er meget underligt dette her, at du en gang for alle gav dig til kende, så vi kunne fastlægge hvem du ret beset er Wink

Du kan ikke googles. Du kan ikke findes i Krak eller de Gule Sider. Du har ændret i din profil, så du ikke længere kommer fra Hornsherred og du er vel ikke den Anders Halborg Jensen fra Skive, som er gået konkurs med sit firma ? Tongue

Den eneste som har bekræftet at du er hvem du giver dig ud for at være, ja det er NRE. He he he Wink

Kom frit frem, det er jo spændende dettte her Smile

Forsat god dag til dig/jer.

Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 18 Feb 2012 kl. 16:18
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 18:04
Citat: niels åge skovbo

He he he Anders Halborg (alias NRE)  Wink

Nej så vidt jeg ved, er vi "lemminger" ikke i familie med hinanden, men man ved jo aldrig, du ved den der med at postbudet kommer jo mange steder Wink

Men du "glemte" jo helt at besvare mit spørgsmål, altså hvad er det for en fiskeklub du referer til at være medlem af ? 

Det kunne jo være dejligt, at os der synes der er meget underligt dette her, at du en gang for alle gav dig til kende, så vi kunne fastlægge hvem du ret beset er Wink

Du kan ikke googles. Du kan ikke findes i Krak eller de Gule Sider. Du har ændret i din profil, så du ikke længere kommer fra Hornsherred og du er vel ikke den Anders Halborg Jensen fra Skive, som er gået konkurs med sit firma ? Tongue

Den eneste som har bekræftet at du er hvem du giver dig ud for at være, ja det er NRE. He he he Wink

Kom frit frem, det er jo spændende dettte her Smile

Forsat god dag til dig/jer.

Niels Åge Skovbo


Det er god underholdning dog :) 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 18:15
Hej drenge Big smile

Synes at jeg kender melodien.
Lille mus kom op af hullet - kom og leg med "os". LOL
Mvh. - Kim -
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 18:31
KK Her på Als hvor jeg kommer fra er vandløbene noget mindre end på Sjælland og nogle af dem kan/er også udtørret om sommeren, men ikke destro mindre har vi øget antallet af ørred i vandløb fra 22% i 1997 til 84% i 2010
Så det kan faktisk godt lad sig gøre.
Selvfølgelig dør der noget yngel i tørre somre, det kan vi lystfiskere ikke gøre så fandes meget ved.Confused


Redigeret af Henrik Christensen - 18 Feb 2012 kl. 18:32
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 19:32
Det er rendyrket idioti som råber til himlen, når der er nogle jyske roekuleklappere, og en flok DSf-lemminger, som gang på gang påstår, at de sjællandske lystfiskere er dumme og dovne, og at de bare skal se at komme i gang med at hælde gydegrus i de lokale vandløb.

For det første, så er de sjællandske vandløb generelt meget mindre end de jyske, og så er langt de fleste af dem blevet grundig molesteret af Hedeselskabet og entreprenante landmænd, der har været i gang med deres rendegraver.

Hvis vi ser bort fra Hovedstadsregionen, hvor der er en del hobbylandbrug med rideheste, så er hovedparten af landmændene på Sjælland rene agerbrugere uden husdyrhold, og derfor er de ekstra meget på dupperne for, at få afvandet og drænet deres jorder. Et af de hyppigste debatemner i den lokale avis, er faktisk landmænd som brokker sig over, at å-mændene ikke er grundige nok, når de vedligeholder vandløbene, og hver gang er der landmænd som argumenterer med, at de sagtens selv kunne sørge for vandløbsvedligeholdelsen.

Der er såmænd også en en del landmænd, som slet ikke gider at diskutere, de kører bare ud graver vandløbene op, og i langt de fleste tilfælde slipper de godt fra det, fordi det enten ikke bliver opdaget, eller så bliver det først opdaget så lang tid efter at det sket, at det ikke er muligt for de kommunale myndigheder at gøre noget, og det medfører jo aldrig, at landmanden bliver tvunget til at reetablere vandløbet.

Hovedparten af de sjællandske vandløb har formentlig tidligere haft en bestand af havørreder, men den er enten gået til i forbindelse med de hårdhændede vandløbsreguleringer, eller som følge af forurening. I perioden fra slutningen af 40'erne og frem til starten 80'erne, der fungerede de fleste vandløb nemlig som åbne spildevandskanaler. Og derfor er der også mange steder, hvor man af hygiejniske grunde valgte, at rørlægge dem gennem bymæssige bebyggelser.

Der er op gennem 80'erne og 90'erne blevet kloakeret og bygget rensningsanlæg over alt, så der er kommet styr på det med forureningen, vandkvaliteten er ganske fin i de fleste vandløb, og der lever da også masser af fisk i dem, det er dog kun de mest almindelige arter af ferskvandsfisk, ørreden kommer jo ikke tilbage til et vandløb af sig selv, og selv man udsatte ørreder, så ville de ikke etablere en naturlig bestand, da de fysiske forhold ikke er gode nok. Og der skal jo bare være nogle få hundrede meter af vandløbet, som er rørlagt, så nytter det jo ikke noget, at man laver nok så mange gydebanker og en masse naturgenopretning.

Så argumentet med, at de sjællandske lystfiskere bare skal leje fiskeretten vandløbene, og komme i gang med vedligeholdelsesarbejder, det holder altså ikke en meter, landmændene er nemlig godt klar over, at hvis lystfiskerne begynder at udsætte ørreder i et vandløb, og det medfører, at der er en bestand af ørredyngel næste gang biologerne undersøger vandløbet, så vil det få den højste målsætning i vandmiljøplanerne, og så kan de godt vinke farvel til deres ønsker om at grave det dybere og bredere.

Landmændene er tvært i mod interesseret i, at få klassificeret mest muligt af vandløbet under betegnelsen drænkanal, for så har de frit spil til at kunne grave og regere som de har lyst til.

Der er nok heller ikke ret mange lystfiskerklubber, hvor bestyrelsen vil kunne overbevise medlemmerne om, at de hvert år skal kaste en hel masse penge efter leje af fiskeret i nogle vandløb, hvor medlemmerne skal være meget heldige, hvis de kan fange en gedde over målet, og ellers en masse abborer i tusindbrødre størrelse, Og hvor de på ingen måde har en garanti for, at de efter X-antal år kan regne med, at de har fået en bestand af ørreder op og stå.

En helt anden snak er, at selv om rigtig mange af de sjællandske vandløb godt kunne naturgenoprettes med sten slyngninger og gydebanker, så de vil kunne fungere som gyde- og opvækstvand for en naturlig bestand af havørreder, så vil de aldrig kunne fungere som fiskevand, dels er de så smalle, at der knap nok er noget vand at fiske i, og de fleste af dem har også en meget ringe vandføring i sommermånederne, og det medfører som bekendt, at der først er opgang af fisk lige før gydningen.

De sidste to faktorer kan der naturligvis ændres på, hvis vandløbene bliver ført tilbage i det forløb som de havde før de blev molesteret af gravemaskiner, men det vil jo kræve, at man fra politisk hold beslutter, at alle danske vandløb skal naturgenoprettes, så de bliver ført tilbage til deres naturlige skikkelse.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 19:54
Citat: niels åge skovbo

He he he Anders Halborg (alias NRE)  Wink

Nej så vidt jeg ved, er vi "lemminger" ikke i familie med hinanden, men man ved jo aldrig, du ved den der med at postbudet kommer jo mange steder Wink

Men du "glemte" jo helt at besvare mit spørgsmål, altså hvad er det for en fiskeklub du referer til at være medlem af ? 

Det kunne jo være dejligt, at os der synes der er meget underligt dette her, at du en gang for alle gav dig til kende, så vi kunne fastlægge hvem du ret beset er Wink

Du kan ikke googles. Du kan ikke findes i Krak eller de Gule Sider. Du har ændret i din profil, så du ikke længere kommer fra Hornsherred og du er vel ikke den Anders Halborg Jensen fra Skive, som er gået konkurs med sit firma ? Tongue

Den eneste som har bekræftet at du er hvem du giver dig ud for at være, ja det er NRE. He he he Wink

Kom frit frem, det er jo spændende dettte her Smile

Forsat god dag til dig/jer.

Niels Åge Skovbo

Hej Anders Halborg (NRE)

Vil du ikke være sød at besvare spørgsmål, så vi kan få denne sag ud af verden Wink

Behændigt forsøger du at skifte fokus, men det er da ikke god stil eller hva ? Tongue

 Det er et MEGET SIMPELT og USKYLDIGT spørgsmål, som hvis du havde rent mel i posen let kunne svare på. Kom nu min gode mand Tongue

Hej fra

Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 18 Feb 2012 kl. 19:59
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 20:21
Citat: Anders H

Det er rendyrket idioti som råber til himlen, når der er nogle jyske roekuleklappere, og en flok DSf-lemminger, som gang på gang påstår, at de sjællandske lystfiskere er dumme og dovne, og at de bare skal se at komme i gang med at hælde gydegrus i de lokale vandløb.



 
Jamen, det er da dig selv, der påstår det!! Har du ikke skrevet dette?:
 
Ret beset så er det vel ikke de sjællandske lystfiskeres opgave, at rende rundt reparere på de naturødelæggelser som andre har lavet, det må squ da være staten der sammen med landbruget og Hedeselskabet, sørger for at reetablerer alle de vandløb, som de i sin tid udgravede til snorlige kanaler.
 
- og hvis ikke det er at være dum og doven at have en sådan indstilling - ja- så gir' jeg op. Nu tror jeg dog, at de eneste sjællændere der mener dette er dig og NRE.
 
Og så kan jeg love dig for, at der fra landbrugets side også har været/er dømt afvandingskanal, når det drejer sig om jyske vandløb. Dertil dræning af samtlige engarealer med jordsætning og okkerudledning til følge. Derudover drømmer du ikke om antallet af spærringer i forbindelse med dambrug, som en efter lang kamp efterhånden er reduceret i antal. Men intet er kommet af sig selv.
Mvh JB
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 20:35
Hej alle
 
Så kører snakken igen om jyder vs fynboer vs sjællændere
 
Man fare i flint over at det nu "igen" skal koste yderlig for at man kan fiske, og ikke mindst fange en fisk.
 
For at tage det sidste først
Fange fisk - ok der har været drevet rovdrift på bestandene, men ....... ! det er ikke ALENE fiskernes skyld, at bestandene har været kørt i bund, men en flok menesker der sidder i råd, udvalg, og folketing (er det ikke dejligt at havde flertals diktatur) og har ikke fingeren på anden puls, end "genvalg"
 
Naturen er dejlig at færdes i (Det næstsidste)
Hvilken natur - ja man ser en frisseret omgang jord og snorlige rækker af træer - >>ha<< !!! Det som jeg har fået i "arv" en noget man skulle tro var lavet på computer. Denne gang er der nogle MEGET magtfulde NGO'er som piner den sidste 5 øre ud af naturen, uden at føle en pligt at levere det lånte tilbage, i samme stand som man fik det i.
 
Nu nærmer vi os kærnen !
Det skal koste mere for at nyde naturen - ja der er skat på alt andet, så hvorfor ikke !?!
Det næste bliver vel at der kommer skat på at trække vejret, 5 øre per åndedrag
(12 x 60 x 24 x 365 x 0,05 = 315.360 kr)
 
Fordelingen af midelerne:
Der kommer 1000'vis af meninger her, men hvorfor ? Det skulle ikke da ikke være nødvendigt at den bæredygtige brug af naturen, er den der skal betale for genopretningen, da der er andre som har tjent, og nogle endda mega tygt, og ikke mindst dem der gav lov til de NGO'er.
 
Morale:
Store centrale NGO'er er ikke godt for de små interesser, og det er som altid den som ødelægger der slipper billigst, som reglen med et "fy"
 
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 20:53
Citat: niels åge skovbo

Citat: niels åge skovbo

He he he Anders Halborg (alias NRE)  Wink

Nej så vidt jeg ved, er vi "lemminger" ikke i familie med hinanden, men man ved jo aldrig, du ved den der med at postbudet kommer jo mange steder Wink

Men du "glemte" jo helt at besvare mit spørgsmål, altså hvad er det for en fiskeklub du referer til at være medlem af ? 

Det kunne jo være dejligt, at os der synes der er meget underligt dette her, at du en gang for alle gav dig til kende, så vi kunne fastlægge hvem du ret beset er Wink

Du kan ikke googles. Du kan ikke findes i Krak eller de Gule Sider. Du har ændret i din profil, så du ikke længere kommer fra Hornsherred og du er vel ikke den Anders Halborg Jensen fra Skive, som er gået konkurs med sit firma ? Tongue

Den eneste som har bekræftet at du er hvem du giver dig ud for at være, ja det er NRE. He he he Wink

Kom frit frem, det er jo spændende dettte her Smile

Forsat god dag til dig/jer.

Niels Åge Skovbo

Hej Anders Halborg (NRE)

Vil du ikke være sød at besvare spørgsmål, så vi kan få denne sag ud af verden Wink

Behændigt forsøger du at skifte fokus, men det er da ikke god stil eller hva ? Tongue

 Det er et MEGET SIMPELT og USKYLDIGT spørgsmål, som hvis du havde rent mel i posen let kunne svare på. Kom nu min gode mand Tongue

Hej fra

Niels Åge Skovbo

Hahhaah det fandme fantastisk det her!
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 21:09

Hvis dette er virkeligheden, hvilket rigtig meget da tyder på, kan man så lokke Niels Anders Riis Halborg Ebbesen til at diskutere med SIG SELV mon?? ClapWacko

Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 02:01
Hej Mikkel,

He he he, ja det er ret morsomt, men jeg tror nu ikke vi får den gode NRE til at bekende kulør. Jeg tror at hans alte ego, Anders Halborg, ikke har lyst til at svare på spørgsmål, heller ikke at fortælle hvem han vitterlig er, kommer fra og i hvilken klub han er medlem.

Hvis han gør dette, vil han nemlig blive afsløret og det samme vil NRE, som jo har indrømmet at de har "talt" i telefonen sammen Wink

Men jeg synes bestemt ikke at dettte her taler til NRE´s  troværdighed, at han udgiver sig på en fake profil for at få nogle sympatisører med samme holdning, det er da ret morsomt men også lidt trist med sådanne skæbner. Confused

Sjovt at han tør det, nu da nogle af hans "kunder" , Steen Ulnits f.eks, sikkert også læser med på disse her tråde Wink

Hej fra

Niels Åge Skovbo
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 02:23
Er jeg den eneste der bare venter på at NRE får underskrevet sig som Anders Halborg, eller Anders Halborg får underskrevet sig som NRE ? :!:!:!:! :) :) 



Åhh happpy days!
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 09:48
For at vende tilbage til emnet som tråden handler om prisen på fisketegn og ikke mudderkastning efter specefikke personer om der kommer fra SJ eller Jylland ja så tror jeg faktisk ikke at der ville blive ramaskrig over at prisen var 500kr om året hvis fiskeriet var derefter og pengene gik til at forbedre vandløb kontrol af ulovlige garn etc men ind i mellem er jeg bare i tvivl om hvad pengene egentligt går til ....

Redigeret af Søder - 19 Feb 2012 kl. 10:26
/Søder
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 10:14
Hej Henning du har nok ret i at 500 betaler folk nok aligevel men hvis du læser alle indlægene så er der en lille gruppe fra den anden side der ikke lige har fundet ud af at der skal også arbejdes for sagen tingene gør ikke sig selv
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 10:19
Citat: Søder

For at vende tilbage til emnet som tråden handler om prisen på fisketegn og ikke mudderkastning efter specefikke personer om der kommer fra SJ eller Jylland ja så tror jeg faktisk ikke at der ville blive ramaskrig over at prisen var 500kr om året hvis fiskeriet var derefter og pengene gik til at forbedre vandløb etc men ind i mellem er jeg bare i tvivl om hvad pengene egentligt går til ....
Efter min overbevisning, så vil det nu og her havørredbestandsmæssigt på Østsjælland være det bedste, hvis pengene fra stigningen på fisketegnet blev brugt på at opkøbe fiskelicensen af bundgarnsfiskeren ved Stevns - jeg synes, at det er det, som pt. giver mest mening, Altså, hvad hjælper det at lave en masse forbedringer af forholdene i bla. Tryggevælde å o.a., hvis størstedelen af ørrederne alligevel ender i Erhvervsbandittens garn. 
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum