Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Running line til Guideline Coastal Skydehoved #7

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dkrazzer

Tilmeldt:: 24 Mar 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dkrazzer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Running line til Guideline Coastal Skydehoved #7
    Sendt: 11 Feb 2012 kl. 21:45
Hejsa alle.

Jeg har købe et skydehoved til kystfisker med min Hardy Zane #7, 9" fluestang.

Det er et Guideline Coastal Int. slow sinking kl. 7 - 18 gr.

Er der nogen som har erfaring for hvilken runningline som egner sig godt til dette skydehoved.

Knæk og bræk & tak for hjælpen.

Rasmus
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 21:55
Er du til mono eller coated skydeline?

Det er som altid et relativt spørgsmål,da det jo er hvad der passer dig bedst der tæller. 

Du kan få lækre skydeliner i begge kategorier, det er bare op til din stil.

Hvad plejer du at gå med? Eller et det første gang du skal fiske med skydehoved?

Vh. Søren
I would rather be fishing :-)
Til top
Rasmus Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dkrazzer

Tilmeldt:: 24 Mar 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dkrazzer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 21:59
Hej Søren.

Ja, det er nyt med skydehoved på 1-hånds. Jeg har tidligere fisket med Scierra WF-line med loading-zone i flydende, men kunne godt tænke mig et intermediate skydehoved. Og så valgte jeg at prøve Guidelines, da jeg har læst meget godt om det.  Har ingen erfaringer med skydeline til enhånds...

mvh
Rasmus
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 22:06
Hej Rasmus

Jeg ville vælge flatbeam fra Ken Sawada i 35lbSmile

det er super godt! og det kaster langt! og det er nemt, at have med at gøre Thumbs Up

og prisen er ikke det store...

hilsen Keld
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2012 kl. 22:10


Citat: dkrazzer

Hej Søren.

Ja, det er nyt med skydehoved på 1-hånds. Jeg har tidligere fisket med Scierra WF-line med loading-zone i flydende, men kunne godt tænke mig et intermediate skydehoved. Og så valgte jeg at prøve Guidelines, da jeg har læst meget godt om det.  Har ingen erfaringer med skydeline til enhånds...

mvh
Rasmus

Du kan evt. se om der skulle være nogen herinde der vil sælge en skydeline i monofil, så kan du jo prøve det, og som der også blev skrevet så kaster man noget længere med monofil...

Du skal dog forvente dig noget anderledes end din WF Line Shocked

Held og lykke med dit valg

Knæk og bræk
I would rather be fishing :-)
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 09:56
Hej

Som Kjeld skriver, er Flatbeam fra Ken Sawada en suveræn skydeline. Jeg vil foretrække den helt tynde 25Lb til kysten, men forskellen til 35Lb er dog ikke dramatisk.

Den lidt tykkere 35Lb vil dog være lettere at styre.

Huske at strække skydelinen godt inden fisketuren startes, så vil du få nogle rigtig gode kast.

 

Knæk og bræk

Søren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres