Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fluestik.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt fluestik.
    Sendt: 15 Feb 2012 kl. 19:18
Hej.

Jeg skal til at have et nyt fluestik. Mit Regal kopi stik synes jeg ikke er videre kønt, samt kæberne er begyndt at svigte mig ved ikke at holde ordentlig fast på mindre kroge. (str. 8)
Jeg har i lang tid set på Danica true rotation stik, men jeg er bange for at det er lidt for plastic agtigt og har fået fornemmelsen af at der er delte meninger om det.
Jeg vil ikke ofre mere end 1000kr. Det skal kunne holde et bredt udvalg af fluestørrelser og så skal fluerne sidde rock solid i stikket. Og så skal det være kvalitet.
Jeg kan på forhånd sige at Regal stik ikke har interessen. Vil gerne have et true 360 rotation fluestik.
Håber i kan hjælpe med nogle forslag.
Hilsen Kim.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 19:39
anvil atlas kunne måske være det du søger.. dog koster det godt nok 1099 kr så overholder ikke 100 procent dit budget..

http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/fluebinding/fluestik/anvil-atlas-vise.html




med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Claus Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fishkiller Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2005
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishkiller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 19:43
Hej Kim
Dette nye fluestik fra Futurefly er bare kanon (895 kr), fåes også ved korsholm.
Claus
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 19:53
Har kigget på Anvil Atlas. Det ser okay ud, men det fanger mig ikke rigtig. Apex fanger mig mere end Atlas, men det er jo ikke et true rotation stik. Måske det heller ikke er så vigtigt?

Claus, det du linker til er et rørfluestik Smile
Hilsen Kim.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 20:28
har haft et anvil apex et ok stik men du for ikke meget  bedre stik en regal eller kopi udgaven af regal
k&b
christian t.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 20:32
Citat: Kim Krikau Jensen

Har kigget på Anvil Atlas. Det ser okay ud, men det fanger mig ikke rigtig. Apex fanger mig mere end Atlas, men det er jo ikke et true rotation stik. Måske det heller ikke er så vigtigt?

Claus, det du linker til er et rørfluestik Smile
 
Det er vel smag og behag..
 
Jeg har haft et tvrdek rørfluestik, det var med fuld rotation men er gået tilbage til mit regal kopi med nål til rørfluerne..
 
Savner jeg true rotary, nej gør jeg ikke og hvis jeg skal have et renzetti eller true rotary igen er det ikke for at kunne rotere men for at det holder bedre på de små kroge..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 20:45
Citat: René H.N.

anvil atlas kunne måske være det du søger.. dog koster det godt nok 1099 kr så overholder ikke 100 procent dit budget..

http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/fluebinding/fluestik/anvil-atlas-vise.html




 
Jeg kan varmt anbefale Anvil Atlas. Jeg har selv stikket, og er yderst tilfreds!
Fedt stik, andet er der ikke at sige Thumbs Up
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 21:16
Danvice fluestikket er et ganske udemærket fluestik kan det hele til en billig penge.Nu er der kommet en ny model så den gamle bliver måske sat på bud.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 23:03
fejl

Redigeret af Kim Krikau Jensen - 15 Feb 2012 kl. 23:05
Hilsen Kim.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 23:04
Citat: ATH.

Citat: René H.N.

anvil atlas kunne måske være det du søger.. dog koster det godt nok 1099 kr så overholder ikke 100 procent dit budget..

http://www.korsholm.dk/dk/fiskeri-produkter/fluebinding/fluestik/anvil-atlas-vise.html




 
Jeg kan varmt anbefale Anvil Atlas. Jeg har selv stikket, og er yderst tilfreds!
Fedt stik, andet er der ikke at sige Thumbs Up

Holder det ordentlig fast i krogene?
Hilsen Kim.
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 06:35
Ja, det synes jeg. Der er også bla. 2 udfræsninger til krogen i kæben.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 17:51
Jeg synes jeg har svært ved at beslutte mig. Anvil Atlas kan jeg synes er det rigtige det ene øjeblik, men når jeg så ser på det igen, så kan jeg bare ikke kommer over at designet ligner en gammel vandhane. Synes også at det er som om at bespændings armen samt armen til at rotere stikket er ret store.
Ser umiddelbart ud til at Korsholm er de eneste herhjemme der har dem, men det er 3 timers tur hver vej for at finde ud af om man synes om det eller ej, så det er jeg ikke sikker på at jeg vil.
Go-fishing har ikke et særlig stort udvalg ser det ud til og heller ikke Ækvator sport.
Havde håbet der var mere at vælge imellem.Unhappy

Hilsen Kim.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 18:03
så skal du nok give lidt mere og satse på renzetti traveller...
 
Det koster dog vist omkring 1700 kr..
 
prøv og se hvad www.salmonfly.dk har evt..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 18:17
Citat: Kim Krikau Jensen

Jeg synes jeg har svært ved at beslutte mig. Anvil Atlas kan jeg synes er det rigtige det ene øjeblik, men når jeg så ser på det igen, så kan jeg bare ikke kommer over at designet ligner en gammel vandhane. Synes også at det er som om at bespændings armen samt armen til at rotere stikket er ret store.
Ser umiddelbart ud til at Korsholm er de eneste herhjemme der har dem, men det er 3 timers tur hver vej for at finde ud af om man synes om det eller ej, så det er jeg ikke sikker på at jeg vil.
Go-fishing har ikke et særlig stort udvalg ser det ud til og heller ikke Ækvator sport.
Havde håbet der var mere at vælge imellem.Unhappy

hej Kim, du kan jo bare bestille det hjem over nettet, det koster kun 49kr.

Mvh. Brian jakobsen.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 18:37
Citat: brunsbjerg

Citat: Kim Krikau Jensen

Jeg synes jeg har svært ved at beslutte mig. Anvil Atlas kan jeg synes er det rigtige det ene øjeblik, men når jeg så ser på det igen, så kan jeg bare ikke kommer over at designet ligner en gammel vandhane. Synes også at det er som om at bespændings armen samt armen til at rotere stikket er ret store.
Ser umiddelbart ud til at Korsholm er de eneste herhjemme der har dem, men det er 3 timers tur hver vej for at finde ud af om man synes om det eller ej, så det er jeg ikke sikker på at jeg vil.
Go-fishing har ikke et særlig stort udvalg ser det ud til og heller ikke Ækvator sport.
Havde håbet der var mere at vælge imellem.Unhappy

hej Kim, du kan jo bare bestille det hjem over nettet, det koster kun 49kr.

Mvh. Brian jakobsen.

Det ved jeg godt Smile men hvis du læser hele mit indlæg, så vil du se at jeg ikke er overbevist om at det er lige det stik jeg skal have. Nogen gange kan det så hjælpe at have set det fysisk, men det er 3 timers kørsel hver vej for at se det, så måske jeg skulle kigge efter et andet.
Hilsen Kim.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 18:42
Citat: René H.N.

så skal du nok give lidt mere og satse på renzetti traveller...
 
Det koster dog vist omkring 1700 kr..
 
prøv og se hvad www.salmonfly.dk har evt..

Det ser slet ikke dårligt ud.Smile Måske at man skulle sætte lidt flere penge af til et fluestik.
Nu er jeg blevet lidt overrasket over de mange høje priser for fluestik. Men det ser vist ud til at det er ret dyrt at anskaffe hvis man gerne vil have noget der holder.


Redigeret af Kim Krikau Jensen - 16 Feb 2012 kl. 20:08
Hilsen Kim.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 07:35
Citat: Kim Krikau Jensen


Det ser slet ikke dårligt ud.Smile Måske at man skulle sætte lidt flere penge af til et fluestik.
Nu er jeg blevet lidt overrasket over de mange høje priser for fluestik. Men det ser vist ud til at det er ret dyrt at anskaffe hvis man gerne vil have noget der holder.

regent stikket holder nu også fint, men til helt små kroge ved jeg ikke hvor godt det er i længden..

har set flere som har bundet i tusindvis af fluer uden problemer Wink

evt kan du kigge lidt på engelske shop og se om der er noget og spare der, eller evt vælge og finde stik i USA og betale told og moms på det.. hvis det er billigt nok i indkøb kan det jo være det kan lade sig gøre at få et stik til nogle gode penge..

Vision 2in1 stikket ser også fint ud, og koster lige nogle hundrede kroner mindre end renzetti stikkene..




med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Hans Kristian Byrialsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AxeZes Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AxeZes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 09:59
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 20:33
Tager lige tråden op igen.

Jeg tænker på om man skulle have fat i et Danica innovation vise, men jeg er lidt nervøs for at der ikke rigtig er plads til at lave store fluer på det, når armen er så tæt på resten af fluestikket. Det ser lidt trangt ud. Jer der har det, hvad synes i?
Hilsen Kim.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 14:42
Nå, det blev et Danica innovation.
Tak for alle forslag.Smile
Hilsen Kim.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 15:15
Citat: Kim Krikau Jensen

Nå, det blev et Danica innovation.
Tak for alle forslag.Smile
Så må du jo lige komme med et lille review, når du har fået det brugt lidt Wink
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 19:12
Citat: Bishop

Citat: Kim Krikau Jensen

Nå, det blev et Danica innovation.
Tak for alle forslag.Smile
Så må du jo lige komme med et lille review, når du har fået det brugt lidt Wink

Det skal jeg gøre.Smile
Jeg smider nok også en video op på youtube da der seriøst mangler reviews af dette fluestik.Smile
Hilsen Kim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum