Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ "bindevideo"...

 Besvar Besvar
Forfatter
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Alternativ "bindevideo"...
    Sendt: 17 Feb 2012 kl. 02:31
Jeg er gået hen og blevet nyforelsket i et fluemønster til kysten, hvilket de sidste fluer, som jeg har bundet, bærer meget præg af... Jeg ville tage et par gode billeder af dem, men ombestemte mig... Og filmede dem i stedet, om det var en go' ide, tør jeg ikke sige, men her er videon:
 
 
Ps. Videon indeholder plat humor og frække fluenavne
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Kristian Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristian Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 09:28
Hej Joakim.

Fede fluer og en lidt alternativ videoWink

Det er første fang jeg besøger din blog og den er god med masser af tanker og gode fortællinger.

Tight lines (når isen forsvinder)

/Kristian.
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 11:06

Hej Kristian...

 
Tak for de venlige ord, prøver at hylde fluefiskeriets mange facetter med lidt farvestrålende fjer og mindeværdige fortællinger!
 
Go' weekend
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Jesper Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sonofaseatrout

Tilmeldt:: 17 Feb 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sonofaseatrout Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 11:57
Thumbs Up
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 13:42
Fine fluer, men sys ikke fisken viser den store interesse for dem Ermm
 
Vh Mads



Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 16:03
Hehe... Nej, den var ikke videre samarbejdsvillig eller også er den bare kamerasky??
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 17:10

Ikke nogen S. Spielberg..men det det er tæt på LOL Skjøn soundtrack Big smile

Også den alvorlige del...Har du haft "HELD" med de der fluffige-tingester??
 
Leif P 
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 17:40
Hej Ove
 
Tak for ris og ros...
 
Jeg er først lige begyndt at binde dem, men har hørt mange fantastiske ting om fluen... Også nogle der inkluderede et par saftige havørred hug!
 
Der er mange årsager til, at jeg godt kan lide fluen. For det første er den letdresseret, hvilket tillader alle dens dele at spille med i "helheds-indtrykket" af fluen...
For det andet er det en meget livagtig sag med mange muligheder for forskellige bevægelser. Jeg har føjet fluens to dele sammen på forskellige måder, nogen med fluorcarbon andre med fireline alt efter hvor livlig en flue, jeg vil have...
For det tredje pga de mange variationer, som fluen nærmest indbyder til. Vi er som fluebindere vant til at lave en tørflue, en rørflue eller en kystflue. Her laver man faktisk to, der så skal blive til en flue. Dette synes jeg er meget sjovt, og fantasien får lidt ekstra plads at lege på, hvilket altid er en fornøjelse...
 
Nå, det kan man vist kalde for et politiker svar, hvilke jeg ikke bryder mig om, så for at svare klart og entydigt på dit spørgsmål, om jeg har fanget noget... får du her mit svar.... Ikke endnuSmile
 
Her kan du se fluen blive bundet:
 
 
Go' bindelyst og Weekend


Redigeret af Gråfrede - 17 Feb 2012 kl. 17:51
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 18:02
Nej neej Joachim.
Der var ikke noget RIS i mit svar..Syntes det er dejligt med et uhøjtidligt indlæg Smile
Har jeg taget fejl må du ha` meget undskyld..
 
Troede du du lagde mærke til mine smiley`s Unhappy din glæde ved fluebinding er der bestemt ikke noget ivejen med !!
 
Leif P
 
 
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 18:08
Hej igen Ove...
 
Man kan ikke være for forsigtig i dette fora (desværre)Smile
 
Jeg blev da også kun glad for dit spørgsmål, så bare rolig, jeg tog det på ingen måde ilde op... Det var bare en hurtig vending (ris og ros), som jeg indledte mit svar på!
 
Så fik vi vist sat det på pladsThumbs Up
 
Fisker du selv med flue?? Så sender jeg dig gerne en Swordfish Trombone... De er super lækre!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 18:53

Hej Ove,

Swordfish Trombone er et relativt nyt mønster, som er udviklet her under den igangværende istid. Derfor har den endnu ikke haft chancen for at vise, om den kan fange store tobisædere. Men efter lidt fintuning må jeg sige, at jeg har rigtig store forhåbninger til den. Den går fantastisk godt i vandet - ikke mindst når den tages hurtigt ind - og den er fin at kaste med.

I tør tilstand ser fluen nok lidt spøjs ud, men det skal man ikke lade sig snyde af. Når den fiskes gennem vandet, åler maraboufibrene sig rigtig fint ned langs siden af den og jeg synes, at imitationen ligner sit forbillede vældig godt.Ved en tilfældighed så Joachim fluen i min æske og det var vist kærlighed ved første blik. Ud over at være en dygtig fluefisker og -binder, er han skrap til det med kameraer og redigering og desuden en meget nær ven af mig. Så da han tilbød at lave en bindevideo, var jeg ikke sen til at sige ja, selvom mønstret stadig har sin første kystbamse til gode.

Jeg synes rigtig godt om, Joachims nye variationer over mønstret og hyggede mig også meget med hans finurlige lille "fiskefilm".

Ved en senere lejlighed, lægger jeg nok mønstret ind i fluebasen, så man kan se den komplette materialeliste.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 14:07
Ja hej igen Joachim.
Du har helt ret, der skal ind imellem ikke meget til at starte en mindre fora-krig!
 
Ja jeg er selv fluefisker/fluebinder og har været det i mange år...Havde engang det synspunkt "hvis jeg ikke kunne fange en fisk på en af mine egne selvbundene dimser "
 
Så havde ingen interesse! Embarrassed Der har jeg da så heldigvis forbedret mig lidt Big smile
 
Det var faktisk en dejlig bog omkring fluefiskeri skrevet af " Viscount Grey of Fallodon"
som fik mig igang som( flyfishingman) i min unge dage, er stadig ejer af den skjøønebog!
Og ja,, så kom der mange andre dejlige bøger " Jan Grunwald-Sven saabye osv. " som er bøger jeg aldrig vil skille mig af med !!
 
Ja det var en lidt lang udredning på dit spørgsmål om jeg selv var flufisker,,men hvad hjertet er fuld af Smile
 
Og så lige her til slut....Sidste efterår blev jeg ejer af en 6 fod spinnestang 3-10 gr kastevægt og et bomarda dart-caster, det må jeg sige det er altså et sjovt alternativ til fluestangen!
 
Takker mange gange for dit tilbud,,men ser ud til at Torben T. lægger en beskrivelse af Trombone ind på siden her..Så kan jeg tage den der fra!
 
Hej  Leif P
 
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 14:42
Hej Leif...
 
Det er Torben T., der binder på ovenstående link til youtube...
 
Selv fisker jeg udelukkende med flue, da jeg fik min første havørred på flue gav jeg alt min spinnegrej væk selvsamme dag... Har aldrig savnet det, men det kan være den lyst kommer igen om et par år!!??
Fluer bandt jeg længe før, jeg begyndte at fiske med flue underligt nok, men det skyldtes at min onkel i Sverige bandt fluer, da jeg kun var en lille purk... Jeg arvede derfor hans gamle fluestik tilbage i tidernes morgen... og ja, har siddet der lige siden, hehe (dog med et nyt fluestik)! Jeg er en miljøskadet fluefisker...
 
Fortsat go' weekend
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum