Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluebinding spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluebinding spørgsmål
    Sendt: 17 Feb 2012 kl. 21:13
hej 
hvilken line bruger i til og lave jers rejeøjne  jeg havde lavet en masse ud af noget  kevin nash stif rig 0,47ømm men kunne godt tænke mig en line der er lidt billiger
så vil lige høre jer hvad i bruger i til  at lave rejeøjne med
 
og vil lige høre om der er nogen af jer der har set billig bobbin rest altså sådan en man hænger trådholderen på men man binder fluer jeg synes ikke jeg vil gi de 350 for en som er det laveste jeg har kun finde dem til
 
hvis der er en der vil sælge så må de gerne skrive
k&b
christian t.
Til top
sune reher Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
reher

Tilmeldt:: 29 Dec 2009
Geografisk: øst jylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér reher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 21:57
Jeg bruger det arveste lorte mono line, det skal ikke koste noget. nogle gange laver jeg dem med epoxy, dvs. tråder en lille perle fra min kones "lav selv smykker" på en passende mono line og brænder enden så den ikke falder af, der efter dypper jeg i epoxy eller uv-lim.. så kan du lave pupiller i øjene i lige den farve du vil have.... ellers er en billig hår børste fra tiger butikkerne lige sagen, den af plastik med "dupper" for enden af plastik hårene, vuptig så har du 50 øjene på no time! 


Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:07
Jeg bruger den billigste hvide 0,40 jeg kan finde. Jeg er fløjtende med, hvad linen hedder, jeg skal bare bruge 5 cm ad gangen. Og skulle jeg falde over en 0.50, så køber jeg den.
Tyndere liner synes jeg bliver for svære at arbejde med. Det er trods alt kun max en cm som er synlig. Derfor bruger jeg hvid line. Farvede liner forstyrrer mit indtryk af den færdige flue.
 
 
Den bobbin-holder du skriver om, er det sådan en fætter som passer til alle fluestik?
Grunden til dette spørgsmål, er at jeg har en til mit Danvice, som jeg aldrig bruger. Hvis du kan bruge den, så sender jeg den til dig. (jeg skal dog lige finde den dims som selve bobbin-holderen spændes fast i)
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:09
jeg var enlig ude efter en klar stiv line til og lave øjne af  jeg bruger loon hard head lim i sort og uv lim   
k&b
christian t.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:16
hej jan
min stik  er 9,5mm om stammen 
k&b
christian t.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:24
Citat: christian t.

hej jan
min stik  er 9,5mm om stammen 

HAAAAAAAAAA.

123nu.dk bedste kommentar i dag....

/AllanBig smile
Big smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smile
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:34

det var enlig 9,5 mm i dia. hehe så det blev den ikke bedre af

k&b
christian t.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:48
Christian, det bliver squ en kedelig weekend ;-)
 
Jeg er 10 mm i bredden, og bobbin-fætter er 3............har du en holder som passer, så har vi en date...eller... Ja, ok, det er vel fredag.
Men, jeg kigger lige efter holderen, den er så vidt jeg husker større i hullet end den der skal stikkes ind (og uanset hvad jeg forsøger at finde af ord, så lyder det som en udgave af For lækker til Love med Gustav)
 
 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:57
hehe ja han er en lækker lille sag  hahahaha 
jeg har nok mulighed for at lave en hvis du ikke kan finde den bespændings beslag
sender lige en mail til dig
 
 
k&b
christian t.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down