Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danielson flue hjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DennisHansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2008
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DennisHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Danielson flue hjul
    Sendt: 18 Feb 2012 kl. 21:28
Hej.

Ved at det er et tit debiteret og spurgt emne. Men efter længere tid væk fra fiskeriet, vil jeg have taget den fornøjelse op igen, som man har ved at stå ude på kysten tidligt om morgen ;)
Men har brug lidt vejledning. Da jeg har kigget lidt på nette kan jeg se at Danielson's fluehjul i øjeblikket bliver solgt med 30% rabat.
Så er mit spørgsmål, hvilken model skal jeg vælge til min Scierra HMS v2 6/7 9,1".
Hvilke af disse vil I anbefale.

F3W 4seven
L5W 4seven W

Håber at i kan hjælpe mig lidt på vej til den rigtige beslutning, da jeg ikke har gjort i fluefiskeri før.

Mvh
Dennis
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2012 kl. 21:53
Bruger selv F3W 4seven, det er rigeligt plads til line, og vejer meget mindre. W bliver alt for tungt.


Redigeret af Plaj - 18 Feb 2012 kl. 21:56
Mvh
Preben
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 07:57
jeg ville tage stangen med ind til en forhandler..
 
Så ville jeg prøve begge hjul på stangen og se hvad jeg syntes balancerer stangen bedst..
 
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 08:05
Man skal jo også huske på at linen vejer noget, mit hjul med line vejer 202g.
Mvh
Preben
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 08:24
Citat: Plaj

Man skal jo også huske på at linen vejer noget, mit hjul med line vejer 202g.
 
Det er selvfølgelig rigtigt..
 
Jeg har et f3w 7ten der skal bruges på min zpey zero 9,6' #7 og vision gt four dh lite 11,6' #6.. Det ser ud til at fungere rimelig godt..
 
Men f3w modellerne er ganske flotte og væsentligt lettere end l5w.. Og bremserne i f3w modellerne skulle kunne stoppe det meste alligevel..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 08:36
Der passer et 7ten også bedre til, men ville være for stor til en 9'#6 :-)
Mvh
Preben
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 09:04
Citat: Plaj

Der passer et 7ten også bedre til, men ville være for stor til en 9'#6 :-)
ja 7ten er for stort..  Men kender da flere som går med klasse 6 og l5w 4seven..
 
L5w er dog som sagt væsentligt tungere, så er jo også lidt spørgsmål om personlig smag Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 09:13
Citat: René H.N.

Citat: Plaj

Der passer et 7ten også bedre til, men ville være for stor til en 9'#6 :-)
ja 7ten er for stort..  Men kender da flere som går med klasse 6 og l5w 4seven..
 
L5w er dog som sagt væsentligt tungere, så er jo også lidt spørgsmål om personlig smag Wink

Og kræfter til en lang dag på kysten  Wink
Mvh
Preben
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
DennisHansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2008
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DennisHansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2012 kl. 22:10
Hej.
Tak for feedbacken Smile, jeg hælder mest til f3w'eren, går ud fra at det vil være den mest rigtige mht størrelse også. Og så virker hjulet til at være af en god kvalitet.
Nu er jeg stort set ny inden for fluefiskeriet, mht line vil det være en fordel at vælge en flydende frem for en slow intermidient?

Mvh
Dennis
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres