Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hav ørred ved kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
thomas kæmpe Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thomas lystfisker

Tilmeldt:: 25 Jul 2007
Geografisk: fakse
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas lystfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hav ørred ved kysten
    Sendt: 20 Feb 2012 kl. 19:55
hej hvilke blink og fluer er bedst ved kysten
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 20:06
Den du har for enden det meste af tiden Wink
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 20:36
Citat: thomas lystfisker

hej hvilke blink og fluer er bedst ved kysten

Hej Thomas
Det er et meget generelt spørgsmål.
Som udgangspunkt behøver du ikke tonsvis af forskelligt endegrej. Prøv at låne denne her på biblioteket http://www.scandicangler.com/article/havørred-på-kysten-1-thomas-vinge . Det spændende er afsnittet årets gang på kysten. Det kan give dig et praj om endegrej og fiskemetode, uanset hvad du fisker med eller hvilken art du vil fange. 

Med det som et udgangspunkt og bevægeligt fiskeri - ikke vade hvor der kan være fisk (de kan være 2 m fra land) - variation i fiskeriet og villighed til utradionel tænkning, hvis de ikke vil noget - øjne og ører 100% skærpet. Når du er dus med kysten, virker det ikke mere som et uoverskueligt hav, men som en sø hvor du ser finner i overfladen og fisk er vender osv. Så skal du nok få succes


Det vi kom fra.. Blink og fluer! Har tit navn som,  byttedyrene i bogen. Knæk og bræk
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 21:42
møresila og stripper blink kan du ikke komme helt galt afsted med!:D 
Fluer.. hmm kobberbasse / brenda / reje imitationer eller lign. men kig hvilke dyr du ser i vandet, blandt vegetation osv. prøv fisk med imitationer af disse:D det burde hjælpe dig lidt :-P
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 22:16
Jeg fik to ørreder igår på en Mepps 3 Black Fury, de havde begge to maven fyldt med tanglopper og nogen enkelte små hundestejler, ellers bruger jeg små gennemløbere og kystwoblere
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 22:20
Citat: thomas lystfisker

hej hvilke blink og fluer er bedst ved kysten
Hej Thomas
 
det blink eller den flue du holder mest i vandet og som du selv tror mest på ... fanger mest.
 
Kan da godt lide Pattegrisen (populærflue, markedsført på "godt og ondt"), som jeg lige har bundet 4 eksemplarer af i går, men men på min effektive liste er det Red Tag Palmer og Kobberbassen (evt. i Fyggiversion), som giver mest.
 
På kysten med blink i "gamle" dage var det sølvpilen i "old version" og så i sort/rød der slog til (gerne ambulance-/orangerød), men den hang nu også en del for enden af snøren...
 
Make your choise ... hold agnen i vandet og du er godt på vej Wink
Jacomo, Down Under Roskilde Fjord 
Til top
Karsten Sønderup Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ksh123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ksh123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 10:35
På Falsters østkyst fisker jeg med gennemløberen snurrebassen, som skal fiskes med spinnestop. Ofte binder jeg en flue som ophænger. F. eks. kobberbassen eller en lille rejeimitation.

Når jeg fluefisker eller fisker med bombarda med flue, bruger jeg pattegrisen eller en alive reje. Som ophænger bruger jeg kobberbassen.

Det er lidt forskelligt havd der virker bedst. I weekenden fangede min fiskemakker og hans bror hver en havørred med kort mellemrum på samme fiskeplads på Møn. Den ene fiskede med snurrebassen og den anden fiskede med bombarda og flue.

Til top
Steen Ahlgren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ahlgren

Tilmeldt:: 06 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ahlgren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 14:34
Det bedste er det du selv tror på.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres