Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vadejakke - hvilken ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth j Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
curacao Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér curacao Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vadejakke - hvilken ?
    Sendt: 21 Feb 2012 kl. 19:45
Hej alle
Jeg kan simpelthen ikke bestille mig hvilken jakke jeg skal have mig. Shocked
Valget står mellem Geoff Anderson WS - Raptor - eller Scierra Aquatex pro
Budget ca. 1000,- + / - Big smile
 
Jeg faldt også over denne her :
 
kan ikke rigtig finde andre butikker der sælger den, er der nogen der kender til den om det er noget "crap" ?
 
Hvilken jakke vil i købe ? Big smileBig smile
 
Jeg fisker primært med spin.
 
 
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 19:59
Hej Kenneth
Jeg har selv en Geoff Anderson og er meget tilfreds med den - skal dog siges at jeg aldrig har prøvet en scierra. Derimod har jeg haft en billig model - Kinetic tror jeg det var, den var jeg også tilfreds med i 2 år, så svigtede velcroen i ærmerne og limningerne/syningerne begyndte at springe op. Pris og kvalitet hænger her sammen og GA er indtil videre fejlfri og jeg kan her kun stikke tommelfingeren op.
Mvh Claus
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 20:05
Nu ved jeg ikke lige hvilken størrelse du bruger, men er du M så kig på dette link

http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat101-/side238-Simms-Freestone-vadejakke-2009-model.html

Fino jakke til små penge...

Af dem du selv nævner ville jeg nok vælge WS jakken - den er en smule tung, men absolut en fed jakke til prisen.

Mvh

Mads
Til top
Kenneth j Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
curacao Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér curacao Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 20:05
Ja jeg har hørt godt om raptor, det eneste den mangler er bare en hang i nakken til fiskenettet...
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 20:50
Fiskenet er kun for Amatør :)
Til top
Kenneth j Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
curacao Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér curacao Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 20:58
Jeg er også nybegynder så passer fint nok hehe ! Tongue
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2012 kl. 21:11
En Geoff Anderson, eller Simms, så går du ikke galt  byen :)
Til top
Kenneth j Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
curacao Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér curacao Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 10:12
Hvad gør i med nettet så, går det fint nok med at have det i bæltet ?
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 10:42

Jeg har også WS jakken fra GA og den lever fuldt op til mine krav endnu. Jeg kunne dog godt tænke mig en smule flere lommer.

Når jeg en sjælden gang gider at slæbe rundt på nettet, så har jeg det flydende i vandet, tøjret til mit vadebælte med en kort snor og en carabinhage. Når jeg går fra plads til plads er det stukket ned i bæltet, bag på. Jeg synes det er uhandy at have det hængende i en strop i nakken.
 
- MVH Frank
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 11:26
WS Jakken fra GA er fin så længe det ikke regner for meget, skal du have noget der kan holde dig tør i  krafigt regnvejr må du købe simms eller patagonia..
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 12:41
Citat: Renebach83

Fiskenet er kun for Amatør :)
 
                                      Thumbs Up 
                        
                                  *    >"(((>(
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 12:41
Peter
er ejer af intil flere WS jakker og fisker ca 200 gange årligt, kører op 25km på knallert og er aldrig blevet våd indvendig med en WS jakke på. Så at den ikke skulle kunne holde en tør må siges at være noget vrøvl eller at du har fejlvasket eller lign. din.
Hans
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 12:44
Citat: King

WS Jakken fra GA er fin så længe det ikke regner for meget, skal du have noget der kan holde dig tør i  krafigt regnvejr må du købe simms eller patagonia..
 
                                                Thumbs Up Patagonia Thumbs Up nr 1 mellem mange andre gode jakker - Wink
 
           


Redigeret af hlf - 22 Feb 2012 kl. 12:48
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 12:46
Thumbs Up Patagonia Thumbs Up
Mvh
Preben
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 13:07
G.A MWS....Så kan du stå i slagregn 24 timer,,,, uden du bliver våd (under jakken ) Big smile
 
Det er modellen med skjulte frontlommer!!
 
Leif P


Redigeret af leif P - 22 Feb 2012 kl. 13:10
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 15:54
Citat: hean

Peter
er ejer af intil flere WS jakker og fisker ca 200 gange årligt, kører op 25km på knallert og er aldrig blevet våd indvendig med en WS jakke på. Så at den ikke skulle kunne holde en tør må siges at være noget vrøvl eller at du har fejlvasket eller lign. din.
Hans
 

Okay, det er så ikke min erfaring, jeg købte for et par år tilbage en WS, den holdte tør ca. 2 timer under laksefiskeri i silende regn oppe i Norge, derefter var den gennemblødt resten af turen hvor det regnede dagligt.

Den var gennemblødt fordi syningerne ikke var taperet på indersiden og vandet derfor trængte ind gennem tråden.

Dog alligevel en ganske fin jakke til kystfiskeri herhjemme så længe det ikke regner for kraftigt. Vil man derimod være 100% tør under alle forhold så må man op og ofre det ekstra for Simms eller Patagonia.. - Blot min mening/erfaring, men den må jo siges at være noget vrøvl Wink

Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 15:57

Et bud på en solid og stærk GoreTex jakke til en super pris - lidt over dit budget, men er godt givet ud.

 
 
Venligst
Til top
Martin hardorff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hardorff Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2006
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hardorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 17:18
Til top
Kenneth j Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
curacao Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér curacao Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 18:04
Martin, den har jeg også set på faktisk . syntes den er rigtig fed !. er bare bange for at de store lommer der på siden vil komme i vejen når der kommer æsker i når man kaster osv ??
Til top
Martin hardorff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hardorff Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2006
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hardorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 18:15
Har lige købt den idag ;D  tror ik de kommer i vejen :) . de sider lidt nede. de lommer.. men der er mega fed :) og BILLIG :)
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2012 kl. 18:21
Citat: King

WS Jakken fra GA er fin så længe det ikke regner for meget, skal du have noget der kan holde dig tør i  krafigt regnvejr må du købe simms eller patagonia..
 
 
 
Jeg har oplevet lige det modsatte med Simms, fine jakke så længe når himmelen er blå, samt det er tørvejr... Shocked  
Mine erfaringer taler klar til fordel for G.A. Thumbs Up
 
Mvh.
Jørgen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 11:38

Ok, kedeligt.. Jeg har pt. Patagonia Guidewater jakken, den har jeg været ude i,i flere dages kraftig regn og sågar testet under bruseren for at være sikker på ikke at skulle være våd i en hel uge ligesom jeg var med WS jakken.. Og den holder tæt, syns dog den er lidt skrøbelig, kunne godt tænke mig at de lavede den af lidt kraftigere stof.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres