Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogen som kender denne butik

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nogen som kender denne butik
    Sendt: 24 Feb 2012 kl. 12:33
Stødte på en butik med meget billigt fiske grej :) men ville da lige høre om nogen var velbekendt med den inden man køber der fra ;) 

Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 12:36
Der kan du rolig købe  ....
Sidst jeg bestilte der kom varerne super hurtigt og alt var som det skulle være ...
 
Thumps up her fra ....Clap
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 12:41
Citat: SoftboyDK

Der kan du rolig købe  ....
Sidst jeg bestilte der kom varerne super hurtigt og alt var som det skulle være ...
 
Thumps up her fra ....Clap

Jamen så begynder jeg da lige og bestille ;) takker for det hurtige svar 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 12:50
Har handlet der nogle gange uden problemer og der er god service.
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 12:52
Jeg har købte der en gang og mine vare kom dagen efter.

Så bestil du bareWink 

Men bare han kun sende fluer uden porto ved min bestilling på fluer på 150,-
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 14:32
Hvad med de ret så ukendte fluestænger er de ok ? skal bruges til kyst og vil gerne have en 5/6 :) nok mest dem jeg er int i hehe
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 16:59

Hej Kim.


Jeg må tilstå at jeg ikke kender lige disse stænger i den billige ende som Pro-Fish her handler med.

Den teknologi som ligger bag fremstilling af fluestænger er for længst slået så meget igennem at den nu også kommer stænger i den lave ende af prisskalaen tilgode, faktisk kan du næsten ikke mere finde en direkte dårlig fluestang.

Jeg er ofte blevet meget overrasket over hvor godt billige fluestænger kaster i dag, selv om jeg har stænger i den anden ende af prisskalaen.

Faktisk findes der kun nogle relativt få firmaer i verden som producerer disse klinger, hvilket betyder at den eksakt samme fluestang ude i handlen kan være meget forskelligt prissat, afhængig af hvilket navn den færdigt opmonterede fluestang sælges under.

Delvis undtaget fra denne regel er dog en håndfuld af de dyre amerikaner-stænger hvor du i stedet køber ”et stykke historie”, eller et produkt som bærer præg af en mere filosofisk og faglig oprindelse, hvilket for den bevidste køber indebærer en anderledes lang ejerglæde.


Men start du trygt med en af deres billigere stænger, og ender du med at blive en passioneret fluefisker vil du opdage hvorfor de dyrere stænger alligevel har deres berettigelse.


Mvh

Jim.



Redigeret af scott - 24 Feb 2012 kl. 17:08
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 17:03
hej

jeg har selv lige bestilt noget fra den i går, jeg kan da godt give dig en melding på hvordan der er i næste uge hvis det er?

Hvad tænker du på at købe?

Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 17:19
fluestngerne er utrolig gode men linen paa de saet er det eneste jeg synes er lidtmindre gode :-) staengerne kaster rigtig godt og har utrolig god action :-) har handlet der mange gange efter hnden :-) 
Til top
kenneth schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
freja77

Tilmeldt:: 10 Jul 2011
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér freja77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 17:26
Rigtig god butik med gode priser og en rigtig god service.... Og så er ejeren altid til at få fat påWink
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 19:00
Citat: scott

 

Faktisk findes der kun nogle relativt få firmaer i verden som producerer disse klinger, hvilket betyder at den eksakt samme fluestang ude i handlen kan være meget forskelligt prissat, afhængig af hvilket navn den færdigt opmonterede fluestang sælges under.

Mvh

Jim.

 
Hej Jim
 
Virkelig?? Kan du komme med nogle gode eksempler eller er det ??
 
Mvh
Lasse
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 19:18

Hej Lasse.


Er du uenig da ?


Mvh

Jim.

Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 19:29
OK at handle der,har selv handlet 4-5 gange,priser er ok,ditto varerThumbs Up
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 19:36
Super butik med super priser, men husk man får hvad man betaler for.
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 19:36
Citat: SoftboyDK

Der kan du rolig købe  ....
Sidst jeg bestilte der kom varerne super hurtigt og alt var som det skulle være ...
 
Thumps up her fra ....Clap

Super service hos Jürgens. Butikken kan varmt anbefales herfra.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 20:23
Citat: scott

Hej Lasse.

Er du uenig da ?

Mvh

Jim.

 
Hej Jim
 
Ja, ellers ville jeg næppe spørge efter fakta fra din side Smile
 
Mvh
Lasse
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 20:30
Jim, jeg er også nysgerrig.Hvilke mærker deler fabrikker? Og hvilke fabrikker er der tale om?
Niels
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 20:49

Hej Lasse.


Jeg har søgt på nettet og jeg må sige...jeg kan ikke dokumentere min påstand desværre.

Ikke engang kunne jeg finde et link fra Hunters House som i en lang årrække solgte Zodiac fluestænger markedsført som ”århundredets tilbud”.

Her gjorde man et stort nummer ud af at fortælle at de havde købt et stort parti flueklinger som også blev solgt under et andet firmas navn som man ikke kunne røbe.

Jeg tror at langt de fleste som har fisket med flue i længere tid husker disse fluesæt.

Tag blot Scierras fabrikker....er der nogensinde nogle som har læst eller hørt om dem ? Næppe.

Nogle påstår at Scierras HMS, HM2 stænger er bygget på samme klinge som Visions 3 zone stænger...bare til den dobbelte pris. De minder i øvrigt ”mistænkeligt” meget om hinanden.

Somme tider er der ting som vi faktisk godt ved, men som desværre bare er umuligt at dokumentere, sandsynligvis fordi at vi bare ikke skal vide det.

Men vi ved at der ikke er ret mange fabrikker i verden som producerer flueklinger.

Og vi ved også at der er et hav af mærker, derfor må der nødvendigvis være identiske klinger under forskellige navne, ellers hænger tinege ikke sammen.


Mvh

Jim.


Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 23:33
Hej Jim
 
du skriver : Jeg har søgt på nettet og jeg må sige...jeg kan ikke dokumentere min påstand desværre.
 
dermed er det jo så kun en påstand du har rodet dig ud i.
 
nu er tilfældet at jeg er i grejbranchen og ved en hel del om emnet, så jeg vil prøve at bringe lidt lys over det som påstår.
 
for det første så er det nok lige en tand mere end 2-3 fabrikker som bygger stænger (og det er et faktum), ,den Sodiac du beskriver fik HH lavet som et "private lable" af en dansk grossist (navnet behøver vi ikke nævne)
 
hverken Scierra , Loop ,Vision eller mange af de andre kendt mærker ejer en fabrik til deres stangproduktion, , de finder en leverandør ( stangfabrik) som kan bygge deres sortiment, , ALLE , kommer med deres egen ideér til hvordan de ønske stængerne skal være i action , farve osv, får lavet prøver som rettes til så de bliver nøjagtig som ønsket... ingen konkurrende brands/mærker bruger hinandens klinger til at bygge på. .
og det du skriver med HMS ,HM2, kontra Vision 3 zone, har heller ikke noget på sig.
de 2 Scierra stænger har vidt forskellige actioner blandt andet, , så den holder ikke .
(100 % sikkert)
 
dernæst skriver du :Somme tider er der ting som vi faktisk godt ved, men som desværre bare er umuligt at dokumentere, sandsynligvis fordi at vi bare ikke skal vide det. 
 
så tænker jeg , at køber du så altid den billige stang , fordi du ved at det er nøjagtigt den samme klinge stangen ved siden af er bygget over,men den koster jo 1000 kr ,mere, , så hvofor købe den .
 
og nej, , en stang til 500 kr , og en til 2000 kr er absolut ikke den samme..(nypris)
 
måske du en anden gang skulle forsøge at komme med dokumentation, eller som minimum sætte dig noget bedre ind i emnet du ønsker at debatere
 
alt er ment på en venlig og oplysende måde, , vh Thomas
 
 
  
 


Redigeret af T.H. Fly - 24 Feb 2012 kl. 23:44
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 00:13

Hej Thomas.


Tak for dit fyldestgørende svar og det vil jeg naturligvis tage til efterretning.

Dette som du fortæller om netop Zodiac stængerne var jo bestemt ikke den historie HH skrev, men du lyder til at være rigtig godt inde i sagerne så jeg bøjer mig.

Nu har jeg ingen steder nævnt noget antal fabrikker som laver klinger, jeg siger bare at ift antallet af mærker er det relativt få, dette er vel næppe helt ved siden af.

Mit valg af stænger er aldrig truffet ud fra at et andet mærke skulle være identisk, for i så fald ville jeg jo ikke kunne vide hvilken.

Det er faktisk temmelig umuligt at finde noget materiale som dokumenterer noget som helst om emnet, måske fordi at der er en del hemmelighedskræmmeri omkring det.


Men nu blev jeg da noget klogere på området og jeg vil da følge din opfordring om at sætte mig bedre ind i tingene næste gang det handler om stænger.


Det er vel ingen skam er lære noget nyt. Clap


God weekend til dig.

Jim.

Til top
tue bøndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bøndergaard

Tilmeldt:: 25 Feb 2004
Geografisk: sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 00:34
DOKUMENTATION BETYDER IFLG "DEN DANSKE ORDBOG" PÅ NETTET:
skriftligt materiale der beviser eller hævdes at bevise et påstået forhold

og i flg wiki betyder det:
Dokumentation anvendes derfor i betydningen "bevismiddel", fortrinsvis i skriftlig form. Sådanne bevismidler kan være trykte kilder eller andre objekter. Fx forsøger en videnskabelig artikel ved sin argumentation, metodebeskrivelse og fremlagte observationer at underbygge sine konklusioner, hvorfor termen dokumentation nogle gange indgår i tidsskrifttitler, fx International Thermonuclear Experimental Reactor. Documentation Series.

så der er vist intet bevidst endnu!
Til top
Anders Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anselmofan1

Tilmeldt:: 23 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anselmofan1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 08:37
Besked slettet

Redigeret af Anselmofan1 - 02 Mar 2012 kl. 10:58
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 10:30
Til de første i denne tråd (tak for hjælpen)

Til de sidste i denne tråd (Tak for info omkring priser mærker bygning og fabrikanter) 

Så har jeg vist fået alle med, alt i alt kan jeg se at det godt kan betale sig at købe fra den butik ;) men fortsæt endelig med debatten :) det er jo spændene og lærerigt hehe

Mvh Kim
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 10:30
Anders hansen
Havde en billig Ron Thomson til 500 for år tilbage, jeg kastede 40-45 m med....billigt kan være godt

Det sgu kvalitet hvis den kan holde til det mere end en gang :)

Jeg har hørt at der er kun er 2 der fremstillet stænger
til de enkelte mærker , men tvivler sgu også stærkt på at
at samme klinge findes hos konkurenten


Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 13:06
Tilbage til topic - Pro-fish er de gamle Piscator Tackle. En fin butik med en god service.
 
Deres gamle Artisan stænger er yderst velkastende. Lidt tunge, ifht. mange af de "moderne" klinger. Men absolut en fornøjelse at fiske med. Jeg bruger selv en gammel 9 fods Artisan i en 7/8'er til geddefiskeri. Den kan snildt tumle ganske store flashfluer.
 
Nu efterspørges der specifikt en 5/6'er - Her kan jeg på det varmeste anbefale deres Richel Spring Creek. For nogle år siden, prøvekastede jeg sådan en fætter på græs, og jeg var mildest talt imponeret. Idag ligger der altid sådan en stang i bagagerummet på min bil (med mindre jeg da lige fisker med den). Det er ikke min primære stang. Men jeg nyder lige så meget at fiske med den, som jeg gør med min væsentligt dyrere stænger...
 
 
 
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 13:34
Citat: Anselmofan1


Havde en billig Ron Thomson til 500 for år tilbage, jeg kastede 40-45 m med....billigt kan være godt

Jo jo det tror pokker. De vejer jo også godt til. Men hvor langt kunne du så kaste en flueline ud med stangen?


Ps. Mine oplevelser med Profish er også at man får hvad man betaler for. Fluer i så elendig bindekvalitet og usle kroge, at de par kroner man sparer, altså ikke er det værd. Fluer med tandemkroge, hvor der mangler en krog? Fluen kan direkte trækkes fra hinanden. Eller hvis man snor den lidt, går bindingerne op? En amatør kunne have gjort det bedre. LOL Det er så kun i småtingsafdelingen jeg har været. Smile


Redigeret af StefC - 25 Feb 2012 kl. 13:38
Venlig hilsen
Steffen Christiansen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 13:44
Hej Kim
 
Den bedste stang af deres "egne" er den 3 delte Artisan Traveler, den er lige nu på tilbud til 399 mener jeg, den er mange gange bedre end deres nye "opgraderede" 4 delte!
Deres 5/6 stang er jeg ikke begejstret for, har prøvet den og jeg syntes den er for langsom og blød, og jer er ikke til alt for hurtige stænger.
 
Men butikke er god at handle med! Altid fin service og hurtig levering.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 15:46
Hvem er ejeren bag ved Pro Fish????
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 25 Feb 2012 kl. 15:47
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 15:59
Citat: Taonga

Hvem er ejeren bag ved Pro Fish????
Per Hansen

De gule sider siger Gunnar Jürgens
Mvh
Preben
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 16:11
Købte et læs fine scierra fluer til laksefiske hos dem. Billig, god og hurtig service:-)
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 18:29
Citat: Anselmofan1



Der findes flere billige stænger der er på højde med f.eks Sage.
Den høje pris på Sage, er ikke fordi den nødvendigvis er 5 gange bedre end en stang til 1000. Ved ikke hvordan de prissætter, men mit gæt er at der ihvertfald er indregnet en hel stang mere, hvis ikke to, til når/hvis man knækker den.
Ligesom når man køber vinduer...der betaler man dobbelt for glasset.
 
Så min tanke er at havde sage en normal garanti- 2 år, som på alt andet, ville deres stænger kun koste 5500 minus 2 stænger 3666, minus mærke 800 = 1034
 
Og wupti, så koster de sgu det sammeClap
 
Bare en tanke....kommenter gerne
 
Havde en billig Ron Thomson til 500 for år tilbage, jeg kastede 40-45 m med....billigt kan være godt


1: Hvordan måler du om to stænger er "på højde"?

2: En Sage er produceret i USA. Det er ganske simpelt dyrere at fremstille ting i USA end i Kina eller Korea. En garantiordning er en del af det samlede produkt man køber og skal naturligvis indregnes i prisen.

3: Du er sørme en dygtig kaster.

Redigeret af Jabber - 25 Feb 2012 kl. 18:29
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 18:44

Ja og hvis det er i modvind han mener så er 40-45 m et ganske flot kast.


Mvh

Jim.

Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 19:09
Jeg kaster lige langt med alle fluestænger Wacko
(Som regel efter 5-6 vindknuder)
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 19:23
Deres Artisan flueliner i DT er gode til skydehoveder 2 stk. til 79 kr.
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 19:27
De gule sider siger Gunnar Jürgens...ham!!!!


Redigeret af Taonga - 25 Feb 2012 kl. 19:29
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 19:28
Jo da, til gengæld er deres skydeliner ikke særligt lange.

Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 20:11
Thomas Hansen skrev ;[
 
for det første så er det nok lige en tand mere end 2-3 fabrikker som bygger stænger (og det er et faktum), ,den Sodiac du beskriver fik HH lavet som et "private lable" af en dansk grossist (navnet behøver vi ikke nævne)


 

http://eavis.fiskeavisen.dk/fiskeavisen/33/2



Det lykkedes mig at finde den side HH reklamerede med ang Sodiac stængerne.

Hvis det er rigtigt hvad du fortæller, så har HH fyldt deres kunder med løgn.


Mvh

Jim.


 
 
  
 


Redigeret af scott - 25 Feb 2012 kl. 20:14
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 20:32
hej Jim
 
Ja, det har du ganske ret i. I den forretning har man, efter min opfattelse, ikke styr på noget som helst. Jeg er bl.a. blevet truet med advokat i en sag, hvor jeg heldigvis havde dokumentation for, at jeg havde betalt. På deres rykkerskrivelse var der et billede af et gevær, som var klar til affyring, hvis jeg ikke betalte en gang mere. De blev ved med at rykke og krævede at jeg skulle sende dokumentationen til dem. Det nægtede jeg naturligvis, og inviterede dem eller deres advokat til at komme til Nibe og se dokumentationen. Siden har jeg intet hørt fra HH. Jeg behøver vel ikke at nævne, at de heller ikke har hørt fra mig siden.
Jeg sætter ikke mine ben i den forretning mere.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 20:39
Citat: scott

Thomas Hansen skrev ;[
 
for det første så er det nok lige en tand mere end 2-3 fabrikker som bygger stænger (og det er et faktum), ,den Sodiac du beskriver fik HH lavet som et "private lable" af en dansk grossist (navnet behøver vi ikke nævne)


 

http://eavis.fiskeavisen.dk/fiskeavisen/33/2



Det lykkedes mig at finde den side HH reklamerede med ang Sodiac stængerne.

Hvis det er rigtigt hvad du fortæller, så har HH fyldt deres kunder med løgn.


Mvh

Jim.

 
 
Er der noget nyt i at reklamefolkene fordrejer tingene?
 
Kan du finde noget info om sodiac og deres fabrikker? Nej vel Wink Sodiac er HH's eget "mærke" startede med en serie karpestænger og udvidet med lidt spin, hav og fluehalløj....
 
Lidt ligesom den gang Scierra var nye på markedet og blev markedsført som værende udviklet af 8 Islandske fiskeguider... Et enkelt blad nævnte at designet mindede om de langt dyrere G.Loomis GLX og straks gik rygterne langs vandende (i hvert fald her på sjælland) at det var Loomis klinger i forklædning og bla bla bla...
Eller endnu før, hvor Ron Thompson var en kendt kulfiber ingenør fra NASA LOL
Eller det sidste nye hvor en speciel teknik gør at dine forkerte bevægelser bliver rettet af stangen så du rammer lige der hvor du ønsker Embarrassed
Gad vide om årets vinder i DM kommer til at bruge sådan en stang LOL
 
Jaja, verden vil bedrages....
 
Mvh
Lasse
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 20:41
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 20:55

Jeg ved ikke om verden vil bedrages, men der er i hvert fald nogen som gerne vil bedrage verden.

Se nu kan du jo også fortælle mig at Sodiac var HH`s eget mærke, muligt...men det er jo ikke det som de fortæller på denne side.

Her står faktisk at disse klinger er de samme som andre men langt dyre stænger, i hvert fald er det jo med al tydelig hensigten at man skal foranlediges til at tro det.


Jeg mener hermed at jeg har dokumenteret min påstand, med mindre at man absolut vælger at tolke denne annonce anderledes end HH havde til hensigt.


Men måske skal man i virkeligheden bare gøre det.


Mvh

Jim.

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 21:23
Citat: scott

Jeg ved ikke om verden vil bedrages, men der er i hvert fald nogen som gerne vil bedrage verden.

Se nu kan du jo også fortælle mig at Sodiac var HH`s eget mærke, muligt...men det er jo ikke det som de fortæller på denne side.

Her står faktisk at disse klinger er de samme som andre men langt dyre stænger, i hvert fald er det jo med al tydelig hensigten at man skal foranlediges til at tro det.

Jeg mener hermed at jeg har dokumenteret min påstand, med mindre at man absolut vælger at tolke denne annonce anderledes end HH havde til hensigt.

Men måske skal man i virkeligheden bare gøre det.

Mvh

Jim.

Hej Jim
 
Så din dokumentation er en tvivlsom reklame? Jøsses, tror squ snart på julemanden og at der ikke er havørred omkring sjælland LOL
 
Kunnan er det mest solgte kulfiber mærke herhjemme?
 
Man skal jo tro på hvad de skriver Embarrassed
 
God weekend
Mvh
Lasse 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 21:28
Citat: karsten4

hej Jim
 
Ja, det har du ganske ret i. I den forretning har man, efter min opfattelse, ikke styr på noget som helst. Jeg er bl.a. blevet truet med advokat i en sag, hvor jeg heldigvis havde dokumentation for, at jeg havde betalt. På deres rykkerskrivelse var der et billede af et gevær, som var klar til affyring, hvis jeg ikke betalte en gang mere. De blev ved med at rykke og krævede at jeg skulle sende dokumentationen til dem. Det nægtede jeg naturligvis, og inviterede dem eller deres advokat til at komme til Nibe og se dokumentationen. Siden har jeg intet hørt fra HH. Jeg behøver vel ikke at nævne, at de heller ikke har hørt fra mig siden.
Jeg sætter ikke mine ben i den forretning mere.
 
Mvh
 
Karsten


Hej Karsten.


Det var dog en rigtig grim oplevelse.

Men på den anden side er de jo nødt til at kradse penge ind et eller andet sted, for med alle de super fantastiske tilbud hvor kunden sparer ca 3 gange så meget som han køber for, da må de sgu godt nok mange slanter i kassen.


Mvh

Jim.


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 21:41
Citat: LasseK

Citat: scott

Jeg ved ikke om verden vil bedrages, men der er i hvert fald nogen som gerne vil bedrage verden.

Se nu kan du jo også fortælle mig at Sodiac var HH`s eget mærke, muligt...men det er jo ikke det som de fortæller på denne side.

Her står faktisk at disse klinger er de samme som andre men langt dyre stænger, i hvert fald er det jo med al tydelig hensigten at man skal foranlediges til at tro det.

Jeg mener hermed at jeg har dokumenteret min påstand, med mindre at man absolut vælger at tolke denne annonce anderledes end HH havde til hensigt.

Men måske skal man i virkeligheden bare gøre det.

Mvh

Jim.

Hej Jim
 
Så din dokumentation er en tvivlsom reklame? Jøsses, tror squ snart på julemanden og at der ikke er havørred omkring sjælland LOL
 
Kunnan er det mest solgte kulfiber mærke herhjemme?
 
Man skal jo tro på hvad de skriver Embarrassed
 
God weekend
Mvh
Lasse 

Hej Lasse.


Sjovt nok i grunden...man bliver bedt om at dokumentere sin påstand, og hvis det så mod forventning skulle lykkedes så er laveste fællesnævner som oftest retningsgivende...ganske bekvemt.

Men lad os da bare konstatere at al reklame er tvivlsom, så passer tingene jo igen.

Altså Lasse...den med julemanden, den skal du ikke tro på.

Så lyder det alligevel mere sandsynligt at der er havørreder omkring Sjælland. Wink


Også rigtig god weekend til dig.


Jim.





Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 21:47
Citat: LasseK

Hej Jim
 
Så din dokumentation er en tvivlsom reklame? Jøsses, tror squ snart på julemanden og at der ikke er havørred omkring sjælland LOL
 
Kunnan er det mest solgte kulfiber mærke herhjemme?
 
Man skal jo tro på hvad de skriver Embarrassed
 
God weekend
Mvh
Lasse 


Ja det er sq lidt sjovt, jeg tror ærligt talt ikke jeg kender én eneste, der har en sådan KUNNAN fluestage stående, trods det at den har været den mest solgte igennem mange år. Men det har måske noget at gøre med at jeg/vi bor på den forkerte side af storebælt?

"Man må konstatere at KUNNAN til stadighed har udviklet sine stænger år for år - således at de i dag er helt i klasse med de bedste andre udenlandske stænger - dog til en mere rimelig pris."

- Ja det må MAN sandelig konstatere hehe, det er jo en almen sandhed; vidste du ikke det uvidende internetkunde?
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 21:53

Helt ærligt Jeppe...jeg har faktisk heller ikke set Danmarks mest solgte fluestænger nogen steder.

Måske skyldes da bare at jeg sjældent kommer de fleste steder.


Mvh

Jim

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 21:58
Citat: scott

Hej Lasse.

Sjovt nok i grunden...man bliver bedt om at dokumentere sin påstand, og hvis det så mod forventning skulle lykkedes så er laveste fællesnævner som oftest retningsgivende...ganske bekvemt.

Men lad os da bare konstatere at al reklame er tvivlsom, så passer tingene jo igen.

Altså Lasse...den med julemanden, den skal du ikke tro på.

Så lyder det alligevel mere sandsynligt at der er havørreder omkring Sjælland. Wink


Også rigtig god weekend til dig.

Jim.

Hej Jim
 
Ok, hvis din dokumentation for at Sodiac er et mærke der opkøber ekslusive klinger og får dem monteret på deres egne fabrikker, hvad er det her så:
 
Og en tvivlsom reklame er altså heller ikke nok dokumentation for at alle stængerne bliver lavet samme sted og bare solgt under forskellige navne ude i butikkerne..
 
Forresten, hurtigt kort fra hovedet optælling af fabrikanter der rent faktisk fremstiller klinger til fiskestænger: NZ 2 stk, Tyskland 2-3 stk måske flere, England mindst 4 stk, Spanien kender personligt en enkelt, der er måske flere, Usa uha, mindst 10 stk, Kina og korea i hvert fald en håndfuld...
 
Hvad med påskeharen og aprilsnarren?
 
Mvh
Lasse 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 22:24

Hej Lasse.


Ja måske burde jeg nok have sat ordet i anførselstegn, for selvfølgelig kan dette vel ikke betragtes som nogen endegyldig dokumentation, hvilket ud fra den den betragtning heller ikke var hensigten.

Men jeg har bare hørt fra et par venner som må siges at være mere end rimelige kapaciteter mht kendskab af grej mv, at der rent faktisk produceres forskellige mærker af fluestænger til vidt forskellige priser på samme klinge, og eftersom at eksempelvis min Peugeot ligeså meget er en Citroen når man kikker under hjelmen...så må det vel være en rimelig plausibel påstand at det også kunne være tilfældet med fiskestænger.

Ja jeg grinede sgu meget af dit link fra HH...tænk sig at normalt begavede mennesker kan skrive sådan noget, men okay...det er så nok heller ikke lige det der skete der.

Jeg har ingen grund til at betvivle at der findes så mange fabrikanter af klinger til fiskestænger når du fortæller det, men det overrasker mig dog.


Jeg ved ikke med påskeharen, men Aprilsnarren har vi folk i byen til at klare...den kom måske bare lidt for tidligt af sted. Wink


Mvh

Jim.




Redigeret af scott - 25 Feb 2012 kl. 22:46
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 22:45
Citat: scott

Hej Lasse.


Ja måske burde jeg nok have sat ordet i anførselstegn, for selvfølgelig kan dette vel ikke betragtes som nogen endegyldig dokumentation, hvilket ud fra den den betragtning heller ikke var hensigten.

Men jeg har bare hørt fra et par venner som må siges at være mere end rimelige kapaciteter mht kendskab af grej mv, at der rent faktisk produceres forskellige mærker af fluestænger til vidt forskellige priser på samme klinge, og eftersom at eksempelvis min Peugeot ligeså meget er en Citroen når man kikker under hjelmen...så må det vel være en rimelig plausibel påstand at det også kunne være tilfældet med fiskestænger.

Ja jeg grinede sgu meget af dit link fra HH...tænk sig at normalt begavede mennesker kan skrive sådan noget, men okay...det er så nok heller ikke lige det der skete der.

Jeg har ingen grund til at betvivle at der findes så mange fabrikanter af fiskestænger når du fortæller det, men det overrasker mig dog.


Jeg ved ikke med påskeharen, men Aprilsnarren har vi folk i byen til at klare...den kom måske bare lidt for tidligt af sted. Wink


Mvh

Jim.


 
Hej Jim
 
Rygter..... Kunne da være fedt om dine kapacitetsvenner kunne komme med saglige fakta, men jeg tillader mig at tvivle Embarrassed
 
Yup, løven og tandhjulet arbejder tæt sammen, kører Pegout på job og Citroen privat, samme motor i begge biler, lidt ligesom med fluestænger, ligegydligt hvilket mærke jeg kaster med er det samme motor der styrer dem LOL
 
Mangler stadigvæk den der rygende pistol, altså at en vision venus er en Guideline LPXe RS2 i forkert farve eller sådan noget Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 23:04

Hej Lasse.


Jeg nægter simpelthen at inddrage andres personer med navns nævnelse omkring et emne af den karakter.

Men Lasse, du er jo også en virkelig kapacitet på området, ikke ? Og du kender formentligt også en del personer som også er det kunne jeg nok forestille mig.

Og er der bare en eneste af jer som kan dokumentere at det modsatte er tilfældet, altså at dette ikke forekommer i grejbranchen.

Nu har jeg feks lige fået en mail fra en herinde som fortæller mig at det er en ”kendt hemmelighed” i branchen at forskellige fluestænger i ligeså forskellige prisgrupper rent faktisk produceres på den samme klinge, i denne forbindelse nævntes et konkret eksempel omkring et meget kendt mærke.

Og nej...jeg kan desværre ikke uden videre offentliggøre af hvem, eller hvilket mærke det drejer sig om.


Mvh

Jim.

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres