Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogen som kender denne butik

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
David Lee Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
david Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2002
Geografisk: Nordjylland / Jylland.
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér david Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nogen som kender denne butik
    Sendt: 25 Feb 2012 kl. 23:41
Citat: scott

Delvis undtaget fra denne regel er dog en håndfuld af de dyre amerikaner-stænger hvor du i stedet køber ”et stykke historie”, eller et produkt som bærer præg af en mere filosofisk og faglig oprindelse, hvilket for den bevidste køber indebærer en anderledes lang ejerglæde.

Mvh

Jim.

Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 00:04
Hej
 
Måske er det ikke helt forkert når Kunnan benævnes som de mest solgte grafitstænger i Danmark nogensinde. Jeg har selv haft nogle stykker, både eenhånds og tohånds fluestænger. Vi skal godt nok helt tilbage i forrige årtusinde, nærmere betegnet i firserne. På det tidspunkt var navnet eet af de dominerende.
Iøvrigt kan jeg nikke lidt til Jims påstand om, at mange klinger blot havde navnet til forskel. Sådan har snakken da gået. Jeg kan selvfølgelig ikke dokumentere påstanden, men jeg har eksempelvis bygget stænger af et svensk "mærke" som hed Daimaru. Man påstod i forretningen, at det var RST klinger, som ved hjælp af navneforandring solgtes langt billigere. Iøvrigt var der vist aldrig nogen der fandt ud af om DMA stænger også var RST klinger. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at der er nogen, som ikke skyer nogen midler for at hive pengene op af vore lommer.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 00:25

Hej Karsten.


Hvis det virkeligt ligger 30 år tilbage i tiden er det sikkert derfor at jeg aldrig har bemærket det.

Til trods for at jeg faktisk fiskede mere dengang, gik jeg ikke så højt op i mærker.

Dengang kunne man i øvrigt købe ABU-stænger hvor klingerne var produceret af Fenwick, mon ikke at dette er almindeligt kendt ?

Hvis nogle skulle være i tvivl om dette er det faktisk ganske let at finde på nettet.

Og når man nu bare ved at dette skete før i tiden er der vel ingen fornuftig grund til at antage at det ikke forekommer mere, særligt ikke med henblik på den kraftigt øget efterspørgsel på verdensmarkedet.

Og nej, når det handler om at få folk til lommerne er der vel næppe grænser for grejbranchens ”kreativitet” såvel globalt som lokalt.


Mvh

Jim.


Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 01:06
hmm hvad mon der sker med de dyre klinger som har små skønheds fejl
kunne det tænkes at de kunne blive til en zodiac stænger?
 
bare en tankeTongue
 
mvh karsten
 
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 04:27
Jeg tvivler på at man nogensinde kan finde nogen former for dokumentation i disse sager. Og hvis man samtidig ejer et velkendt mærke, så vil man heller ikke erkende at den måske er et kina produkt. Det er "facts", men det er ikke skrevet noget sted, andet end i vores egoer. 
Hilsen Kim.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 09:13
Citat: scott

Hej Lasse.

Jeg nægter simpelthen at inddrage andres personer med navns nævnelse omkring et emne af den karakter.

Men Lasse, du er jo også en virkelig kapacitet på området, ikke ? Og du kender formentligt også en del personer som også er det kunne jeg nok forestille mig.

Og er der bare en eneste af jer som kan dokumentere at det modsatte er tilfældet, altså at dette ikke forekommer i grejbranchen.

Nu har jeg feks lige fået en mail fra en herinde som fortæller mig at det er en ”kendt hemmelighed” i branchen at forskellige fluestænger i ligeså forskellige prisgrupper rent faktisk produceres på den samme klinge, i denne forbindelse nævntes et konkret eksempel omkring et meget kendt mærke.

Og nej...jeg kan desværre ikke uden videre offentliggøre af hvem, eller hvilket mærke det drejer sig om.

Mvh

Jim.

 
Hej Jim
 
Du er sq for sjov LOL
 
Helt ærligt, du kommer med et rygte, bliver bedt om at bekræfte det, kan ikke, men siger at jeg skal bekræfte det modsatte fordi du har nogle formodninger fra nogen  andre der siger de bekræfter dig, men du vil ikke fortælle hvem....
 
Ved ud hvad, du skal have lov til at tro på reklamerne og rygterne hvis du føler det gør dig godt.
 
Mvh
Lasse
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 09:33
Hej Jim
 
Det er rigtigt at ABU stænger faktisk var produceret af Fenwick. Det behøver man ikke engang at undersøge på nettet. Min hukommelse, eller måske rettere interesse for fluestænger, rækker til at det drejer sig om feralliteserien.
 
Iøvrigt virker det lidt ugennemtænkt når Lasse ønsker at du bekræfter et rygte. Den eneste mulige bekræftelse af et rygte, er vel blot at det er et rygte.
 
Mvh
 
Karsten 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 11:01

Hej Karsten.


Lige præcis.

Dengang kunne man i et par år købe ABU-stænger som var produceret af Fenwick.

Grunden til at de fik navnet Ferallite var at de blev opkaldt efter netop samlingerne med dette navn, noget som dengang stadigt var en ret avanceret og vanskelig proces.


Mht ”rygter” er det bare sådan at jeg bedre kan affinde mig med min ufrivillige inhabilitet end at skulle udlevere folk i et offentligt forum med navns nævnelse, blot for at tilfredsstille andres nysgerrighed for en stund.

Så må folk tro på mig eller lade være.


Mvh

Jim.




Redigeret af scott - 26 Feb 2012 kl. 11:22
Til top
Anders Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anselmofan1

Tilmeldt:: 23 Okt 2011
Geografisk: Maribo
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anselmofan1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 11:23
Besked slettet

Redigeret af Anselmofan1 - 02 Mar 2012 kl. 11:00
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 13:40
Hvad angår kunnan stængerne fra firserne betegnes de som knækkan  Har en kunnan klasic stående fin stang med splitcane aktion meget langsom men den trækker alt liv ud af en havørredde de kunne bare ikke holde hvilket sage sp stængerne heller ikke kunne har knækket 7 stk sp896 de er meget tynde i godset
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 19:12
Citat: scott

Mht ”rygter” er det bare sådan at jeg bedre kan affinde mig med min ufrivillige inhabilitet end at skulle udlevere folk i et offentligt forum med navns nævnelse, blot for at tilfredsstille andres nysgerrighed for en stund.

Så må folk tro på mig eller lade være.


Mvh

Jim.



Hej Jim

Der tager du nu fejl, jeg er ikke interesseret i at få stillet min nysgerrighed, bare at det du postulere også er noget du kan verificere, det andet er sq for lavt men ok hvis du bedst kan lide at være dernede, så fred med det, tro lader jeg folk der har behov for den slags om, foretrækker til enhver tid viden Wink

Og det med at ABU fik lavet en serie hos Fenwick, hvad har det med sagen at gøre? A.Jensen's stænger er lavet hos en af de to producenter i New Zealand og det er ikke CTS hvor MSX's nye serie kommer fra, Guideline får deres reaction lavet hos St.Croix, mener du at det er St.Croix's topserie de bare maler i en anden farve?

Yup, har også en Kunnan i skabet, eller lidt af den for at være nøjagtig, synes du og Karsten skulle tage og søge lidt på mærket og finde ud af hvem der egentlig står bag Wink

Nå fik da i hvert fald bevist idag at der er havørred langs sjællands kyst Big smile 

Mvh
Lasse
Til top
jens egebro Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klabaudermanden

Tilmeldt:: 21 Mar 2008
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klabaudermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 19:41
VI SKULLE SKAMME OS!!
- Nu er jeg ikke en superbruger i dette forum,
MEN !!
jeg ved dog et og andet om "Pli"  (-det der man lærte af sine forældre om at opføre sig ordentilgt)
-jeg oplever Gang på gang her på 123nu.dk at enhver tråd der startes her, - straks foranlediger en skyttegravskrig af den anden verden,,
-Hvorfor er lystfiksere SÅ barnagtige selvhøjtidelige og "jeg ved mere end dig" herinde?
kan vi ikke opføre os lige som i den virkelige verden, -hvor de lystfiskere jeg møder er hjælpsomme, imødekommende og venlige?

-og til den oprindelige poster af denne tråd:
Jeg kan godt anbefale denne butik, jeg har flere gange bygget stænger på deres klinger som jeg er glad for og bruger, linerne bruger jeg også,, mest til min traveller 3-delt.
-ritchel klingerne de havde på bud for ca. 4 år siden er jeg også glad for 4-delte klasse5. Jeg har alle gange fået mine varer uden problemer.

endeligt; Jeg beklager at LIX tallet i dette indlæg ikke er højt nok til at deltage i denne krigens rasen,
-er der nogen der kender et forum der ikke har så negativ en tone?

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 21:07

Hej Lasse.


Come on flyfisher, alle folk er interesseret i at få deres nysgerrighed stillet, ellers et det jo ikke nysgerrighed, og du som til enhver tid foretrækker viden.

Egentligt passer det mig glimrende at du bruger ordet ”verificere”, hvilket jeg også mener at have gjort i det at det ikke nødvendigvis betyder bevisførelse, men at min påstand kan sandsynliggøres.

Dette med Fenwick/Abu er da i høj grad relevant, her var tale om at folk købte en fiskestang hvor der stod ABU på, men stængerne var produceret af Fenwick...selv om det ganske vist er længe siden.

Og ja, Guideline får nogle af deres stænger lavet hos St. Croix har jeg også også før hørt, men om nogle af deres eksakt samme klinger også bærer navnet Guideline aner jeg ved gud ikke, og nej, jeg forestiller mig heller ikke at deres topserie derfor blot er malet i en anden farve, det ville da i omvendt betydning være morsom form for ”ufordelagtig svindel” og det var ligesom ikke det sagen handlede om.

Og jeg tør sgu også blankt at erkende at jeg ikke aner hvem der står bag Kunnan, men jeg vil da prøve at snuse lidt i det.


Godt at høre at der var havørred på kysten i dag...og tillykke med din fine 45 cm fisk fra Lund.

Man er vel rimeligt vel Winkinformeret.....

Mvh

Jim.


Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 22:34
Hej Jim og Lasse
 
En enkelt søgning gav 25 fremstillere i Kina og 27 i Taiwan, personligt ved jeg der er over 10 alene i Korea.
Michael
Michael Nielsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banditterne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2012 kl. 07:18
Det er da noget fis at komme med Jim - det er da dig der starter med at postulere at der kun er en håndfuld fabrikanter og at stængerne reelt er de samme.

Det kunne du ikke dokumentere.
 
Så kommer der en smøre om ABU-stænger på Fenwick-fabrikker men det er der vel ikke noget odiøst i? Men at påstå at stængerne er identiske fordi de er bygget på samme fabrik er da helt hen i hampen. Mon ikke stængerne er udviklet efter den enkeltes ønsker?
 
Og jo, det er da fantastisk at Lasse har fanget en havørred langs de sjællandske kyster når vi nu gennem de sidste 3-5 år har kunnet læse herinde at der ikke er fisk langs kysterne. Måske er havørredstammen på vej tilbage, ik?
 
Og så til spørgsmålet, kender ikke de pågældende stænger men hvis du er i tvivl om det er noget for dig så spørg om i forretningen om du kan prøve dem. Hvis du ikke vil ofre kassen på en ny stang så kig på brugt i stedet for, evt. her på siden. Det er ofte muligt at finde rigtige kvalitetsgrejer til yderst rimelige priser..
 
Er du helt nybegynder så sørg for at få en god hjælper til at vise dig lidt om fluekastet (-:
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2012 kl. 16:28
Citat: scott

Hej Lasse.

Come on flyfisher, alle folk er interesseret i at få deres nysgerrighed stillet, ellers et det jo ikke nysgerrighed, og du som til enhver tid foretrækker viden.

Egentligt passer det mig glimrende at du bruger ordet ”verificere”, hvilket jeg også mener at have gjort i det at det ikke nødvendigvis betyder bevisførelse, men at min påstand kan sandsynliggøres.

Dette med Fenwick/Abu er da i høj grad relevant, her var tale om at folk købte en fiskestang hvor der stod ABU på, men stængerne var produceret af Fenwick...selv om det ganske vist er længe siden.

Og ja, Guideline får nogle af deres stænger lavet hos St. Croix har jeg også også før hørt, men om nogle af deres eksakt samme klinger også bærer navnet Guideline aner jeg ved gud ikke, og nej, jeg forestiller mig heller ikke at deres topserie derfor blot er malet i en anden farve, det ville da i omvendt betydning være morsom form for ”ufordelagtig svindel” og det var ligesom ikke det sagen handlede om.

Og jeg tør sgu også blankt at erkende at jeg ikke aner hvem der står bag Kunnan, men jeg vil da prøve at snuse lidt i det.

Godt at høre at der var havørred på kysten i dag...og tillykke med din fine 45 cm fisk fra Lund.

Man er vel rimeligt vel Winkinformeret.....

Mvh

Jim.

 
Hej Jim
 
Come on, øh fisker du? Jeg er ganske naturligt nysgerrig, men jeg er ikke nysgerrig efter at vide at du har nogen unavngivne i baglandet der giver dig ret på spinkelt grundlag. Jeg er nysgerrig efter at få klare fakta om de ting du postulere....Ja jeg foretrækker reel viden, ikke rygter der kun har til formål at opstille et falsk billede af tingenes sammenhæng Dead
 
Og hvis din påstand om at der kun er en håndfuld fabrikanter worldwide og at de sælger samme klinge som highend og lowbudget er verificeret, så ok, så står det dælme skidt til med verden og fakta....
 
Fenwick/ABU er netop ikke mere relevant end det er at andre også får lavet enkelte stangserier hos bedre fabrikanter når de kan betale for det. Helt ærligt ABU var den lille i det spil, Fenwick var på det tidspunkt markedsledende indefor teknologien, og det var i ligeså høj grad et plus at kunne sige at netop den serie var fremstillet hos Fenwick som det er idag at kunne sige at ens topserie er lavet hos Sage/Loomis/ you name it.
Skulle du kunne bruge eksemplet, så var det da den anden vej rundt at Fenwick i virkeligheden fik rullet deres topstænger på samme fabrik i kina som ABU, og at det reelt set var samme klinge rulet på samme mandrel(ler) og med samme kulfibermåtte skåret efter samme skabelon etc.....
 
Du forstod altså ikke eksemplet med guideline, ok den lader vi så ligge...Wink
 
Snus endeligt, håber du får nysgerrigheden stillet fornuftigt og ikke bare med rygter Smile
 
 
Takker, nu var det ikke min ene fisk dernede jeg hentydede til, men de 50+ stykker der forløb meldinger om i løbet af aftenen spredt over sjælland. Glæder mig til at høre om den jeg fangede idag, hvor skete det henne, nu du er velinformeret? Wink
 
Mvh
Lasse
 
Ps. Bare for sjov skyld, så ved jeg at ECHO fik lavet en lille produktion af stænger hos Loomis, de er alle solgt i skandinavien, kan du mon snuse rygtet op om hvad det drejer sig om for en serie Wink
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2012 kl. 18:31

Hej Lasse.


Rolig nu, jeg har nok på et tidspunkt overhørt et godt gammel råd om at man skal vælge sine kampe med omhu og erkender da også gerne endnu engang at jeg slet ikke har din viden på området.

Som jeg skrev allerede først i tråden, så kan jeg ikke dokumentere den påstand som jeg var ude i, men tillod mig på baggrund af andres bedrevidende at mene at den samme klinge godt kunne optræde som forskellige mærker med en ret udpræget prisdifference.

Eksemplet med ”århundredets tilbud” fra HH hvor der fortælles at man konsekvent og minutiøst opkøber de dyre mærkers klinger og færdigmonterer dem på egen fabrik hvorefter de sælges billigt blev jo blot tilbagevist og begrundet med en helt anden forklaring og havde jeg ikke fundet linket som netop bekræftede denne påstand havde dette ligeledes stået tilbage som et udokumenteret rygte.

At jeg nu er bekendtgjort med at der findes langt flere stangfabrikanter i verden end jeg troede synes jeg da nok at jeg har erkendt.

Lad os bare for fredens skyld antage at jeg også har misforstået eksemplet med Guideline for i modsat fald ville jeg være nødsaget til at argumentere mod en mand som meget flot påstår at en Sage TRC 691-4 kaster ligegodt med alt mellem 1 og 15 gr, ja sågar 30 gr afhængig af manden i den anden ende, og ærligt talt....det orker jeg simpelthen ikke.


Endvidere må jeg også erkende at tidspunkt og sted for din tilstedeværelse i dag endnu ikke er indløbet i min øresnegl, men 1 dag er vel også ret godt gået synes jeg nok...og så var det endda ikke en gang et rygte.


Af mere end almindeligt gode grunde er du sikkert bedre informeret omkring Echo-stængerne end ret mange andre så det orker jeg heller ikke at opsnuse, og da slet ikke hvis det blot er et rygte. Wink


Mvh

Jim.




Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2012 kl. 19:29
Der findes 4 fabrikker i verden som producerer klinger.
 
Kan jeg dokumentere det? Nej.
Er jeg ligeglad? Ja.
 
Jeg har selv en opfattelse af at der ikke er de fabrikker i verden, som der er stang-mærker, og flere mærker bliver produceret på fabrikker som også laver andre mærker. Ryster det min grundvold? Nej.
 
Jeg har arbejdet på en fabrik som tapper (og producerer) produkter som du og jeg gladeligt smører i hovedet efter bad, eller vasker hænder i. I mange tilfælde er det et og samme produkt, men navnet på flasken er forskelligt. Og prisen i butikken er heller ikke den samme. Men indholdet er stadig det samme.
 
Det er helt sikkert også sådan med klinger. Og når der laves en tråd som denne (som starter med et spørgsmål om I kender den pågældende butik), så drejer tråden straks til en debat om billigt contra dyrt, og hvor det kommer fra.
 
Når der snakkes billigt, så skal mærker hænges ud.
Nu bliver et brand lavet hos et firma på New Zealand, det siger reklamen ihvertfald. Tror jeg på det? Ja. Er det rigtigt? det ved jeg ikke, men det danske firmanavn står klisteret udover forsiden på fabrikkens hjemmeside.
 
Ang. Pro-fish, som det hele startede med...................
 
ja, jeg har handlet med Gunnar et par gange, og det er en fin og flot service jeg har fået, hver gang.
og klingerne, der har jeg nu monteret en 9 fods, klasse 7/8, og den kaster i mine hænder lige så godt som alt andet jeg har prøvet, eller bedre. Ihvertfald er det min foretrukne stang pt.
 
Det kunne da godt være at der kunne have stået XX-Tjulahopsasa Speed Nano Dingeling på klingen, og den havde kostet det samme som halvdelen af mine dagpenge. Men herligheden ved stangen, den er den samme. Og jeg har råd til at tage på kysten flere gange med den.
 
Jeg beklager på forhånd, der er ingen liderlighedsværdi ved stangen. Der står kun "7/8" på klingen. Men den er fandme god at kaste/fiske med. Og med mit hjul monteret er der en fin balance. Det er godt for mig.
 
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres