Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lakseflue til Skjern å

 Besvar Besvar
Forfatter
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lakseflue til Skjern å
    Sendt: 25 Feb 2012 kl. 18:26
Så blev det tid til en lakseflue, den første af slagsen (dvs. den første bindevideo), den kan måske virke lidt lang, meeeeen der er tale om tysk grundighed og flueknepperi, når det er bedst (sådan skal det være med laksefluer)...
 
Håber I synes om den...
 
 
PS. den virkerThumbs Up
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Jesper Havshøi Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeshav

Tilmeldt:: 12 Sep 2003
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeshav Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 18:56
Ser godt ud Joachim
Til top
Allan Kjærgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mobilos114

Tilmeldt:: 24 Maj 2007
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mobilos114 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 19:04
OK flue, skal nok give fisk.
 
drop musikken, det er vildt "træls" at høre på, du skulle hellere fortælle om fluen. Fortæl om det du laver, Hvorfor klipper du i strip i en spids? osv. så får du en virkelig super instruktions video.
 
men skarp og ok, forsæt det gode arbejde, det kan vi aldrig få nok af
 
 
ps. (jeg ved godt hvorfor du klipper stripsen spids Wink)
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 19:44
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 20:07
Tak skal I have...
 
Allan: Jeg er meget enig i din kritik, men engang i mellem må man bøje sig for tilfældighederne. Med det, mener jeg, at grunden til, at der er musik i stedet for tale, skyldes videons fulde længde (med youtube regler og lignende)... Har hele videon med tale og go'e råd liggende, men som sagt, så blev den for lang med det hele... Måske i den næste video???
 
For en go' ordens skyld bør jeg sige, at det ikke er mig, som der binder fluen, men troldmanden fra Skjern!
 
Fortsat go' weekend
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 20:17
Jeg ville fjerne musikken. Ikke alene fordi den slags i mine øjne fungerer bedst uden. Men i høj grad også fordi det er ulovligt at bruge den musik (medmindre du har betalt for det).

Johan
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 21:32
Hey Johan...
 
Det er næsten rigtigt og meget forkert. Jeg bruger kun copyright free musik, hvis du ser mine bindevideoer, vil du høre, at jeg genbruger en del af den samme musik... af overnævnte årsag!
 
Stod det til mig (med min personlige musiksmag), så havde jeg valgt helt anderledes, men da vi bor her i Danmark, er der selvfølgelig nogle (forældet) regler, der følger med, som jeg altid prøver at efterleve...
Jeg regner med, at du tænker på Mozarts Requiem i forhold til copyright spørgsmålet (...anklagen...), hvilket jeg er blevet gjort opmærksom på, men med beskeden om, at jeg ikke behøver slette/ ændre mine uploads... Det tolker jeg som et grønt lys fra de ansvarlige myndigheder...
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 21:43
Super fedt klip og ok med den valgte musik, din bindeteknik og gestikulering siger jo det hele.

Approve Nicolai
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 21:56
Hej Joachim

Det var såmænd bare en service-oplysning. Det kan blive dyrt at blive objekt for pladeselskaber, der skal statuere et eksempel. Jeg har aldrig hørt om, at Mozarts Requiem ligger som royalty-free, men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Hvem har sagt til dig, at du ikke behøver fjerne musikken? Jeg tror i øvrigt ikke, du skal regne med lempelser i ophavsretsreglerne. Tværtimod er der nye og strammere regler på vej fra Bruxelles.

Men jeg vil ikke blande mig - du er jo opmærksom på sagen...

Johan
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 22:04
He He "musikken" - regler og lignende !
Betyder intet hvis der "er nyt under solen"Wink.
Bindestilen er efterhånden "slidt", men hvad betyder det!
For nogen intet , men for andre rart med instruktionen.
Skru ned for lyden ,kik, enkelt nemt og praktisk.
Efterhånden kan fluebinding blive en religion for nogle -
"troldmanden" er gemt i rigtig mange fluefiskere jeg har mødt  Big smile.
Eksperimenter man , lader sig inspirere , så er min oplevelse at man som regl når hen til forskellige favoritmønstre i ens egen box, som udvikles og ændres med tiden(deles m andre) - så derfor vil jeg meget hellere kigge i Allan Kjærsgaard`s fluebox end youtube. Udviklingen sker hvor fluerne bliver afprøvet v vandet af vinterens fremstillede fluer, udviklingen kommer med tiden og forhåbentlig med lidt held.
K & B - med ønsket om en super 2012 sæson til alle -  * >"(((>(
 
Ps Det der irreterede mig mest på youtube-klip! var den slidte gamle farve på vingen LOL,men sådan får vi jo så meget forskelligt ud af det her på tråden
 Mvh Heine L Fausing.
 
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 22:49
Hej Joachim.
Jeg bliver simpelthen nød til at rose dig/jer for det i skaber sammen
At "troldmanden" som du omtaler ham, kan noget helt specielt bla. ved fluestikket, det kan der på ingen måde herske nogen som helst tvivl om.
Nu har jeg efterhånden set en del af det materiale du skaber med dine kameraer. Det være sig dine videoer, still fotos og slide show sekvenser, og hvor er det bare godt mand!!!
Det er sat sammen med teknisk præcision og krydret med en fed fed humor, alt sammen noget som gør det til en fornøjelse at se på, så tak for det du

Mht. Videoen du linker til kan jeg ikke andet end
Jeg er personligt på det absolutte begynder neveau når det kommer til laksefluerne, og skal faktisk til at arbejde med skindvingerne, og så er denne video jo guld værd
Hvad angår musikken på videoen, så vil der altid være delte meninger om sådan noget, jeg synes personligt godt om det.
Keep up the good work.
Mvh. Tony "Hald on fire"
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 23:29
.
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 01:01

Hej Johan (og ingen sure opstød herfra)...

Det er Youtube selv, som har gjort mig opmærksom på at videon indeholder materiale (musikken), som kan støde en tredje part, men som i samme omgang skriver, at jeg ikke behøver at fjerne videoen... og da jeg har hentet musikken fra en copyright-free site, regner jeg med at alt er i sin fineste orden... Men hvem ved? Og hvorfor betale til en kunstner, som er død for over 200 år siden???
 
Eller er det mig, som er lidt dum??? Og ikke forstår moderne forretningsplaner og rettigheder (på trods af det er dem, som skaber os almindelige folk arbejdspladser???)... Et sidespor fra min side... Undskyld, men har efterhånden svært ved at se fornuften i meget af det, som foregår omkring os!
 
Til Tony, Heine og Nicolai: tak for det... og PS. fluen er afprøvet, men blot i en lidt lettere model, da noget af materialet, som bliver brugt, ikke kan købes endnu... men som nævnt på min blog, så kommer det snart i handel!!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 02:36
Citat: Gråfrede

Det er Youtube selv, som har gjort mig opmærksom på at videon indeholder materiale (musikken), som kan støde en tredje part, men som i samme omgang skriver, at jeg ikke behøver at fjerne videoen... og da jeg har hentet musikken fra en copyright-free site, regner jeg med at alt er i sin fineste orden... Men hvem ved? Og hvorfor betale til en kunstner, som er død for over 200 år siden???
 
Eller er det mig, som er lidt dum??? Og ikke forstår moderne forretningsplaner og rettigheder (på trods af det er dem, som skaber os almindelige folk arbejdspladser???)... Et sidespor fra min side... Undskyld, men har efterhånden svært ved at se fornuften i meget af det, som foregår omkring os!


Ja, det er et sidespor...beklager. Hvis du har hentet musikken fra et copyright-free site, er alt sikkert i skønneste orden. Havde du derimod krænket nogens rettigheder, var det ikke Mozarts. Hans ophavsret er forlængst udløbet. Men de forskellige indspilninger er også beskyttede. Ophavsret, brugsret, copyright - det er lidt kompliceret. Men i udgangspunktet skal man regne med, at musik, billeder, videoer osv. er beskyttet af regler om ophavsret, medmindre andet er angivet. Det er dog ikke alt, der er beskyttet. Der stilles krav om en vis "værkshøjde", hvilket ikke skal forstås som et krav om kvalitet, men om at der skal ligge en selvstændig skabende indsats bag værket.

Jeg er selv en af dem, der er meget glad for denne beskyttelse. Jeg lever af at fotografere, og jeg har meget svært ved at forlige mig med, at andre bruger mine billeder uden mit samtykke. Ikke alene vil det underminere mit eksistensgrundlag. Det vil også betyde, at jeg mister kontrollen med, hvad mine billeder bliver brugt til. F.eks. ville jeg være lidt misfornøjet, hvis jeg pludselig lagde billeder til en kampagne fra Bæredygtigt Landbrug...

Johan
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 03:02

Hej Johan...

Forstået og taget til efterretning, meeeen der er jo den forskel i det problem, som du gør mig og andre opmærksom på, at kunstneren i ovennævnte tilfælde forlængst er død... Så hvorfor blive ved med at betale??? Hvem tjener på dette og hvorfor???
 
Selvfølgelig skal du have penge for dine billeder! Men samtidig vil jeg gerne gøre opmærksom på, at jeg bliver brugt (uden samtykke) til at reklamere for diverse produkter alene fordi, jeg poster mine videoer på youtube (det er derfor, det er gratis for mig at lægge mine videor ud)... Det hele er jo en udvidet form for "forbruger-oplysning" (facebook er et andet glimrende eksempel på dette)!
 
Så for at gøre en lang historie kort, hvis jeg nogensinde skulle finde på, at bruge et af dine billeder i en eller anden sammenhæng.... Så mener jeg også, at der er fornuft i at betale en form for royalty.... Men når nogen beder mig om at betale dem ( i dag anno 2012) på vegne af en fyr, der levede for over 200år siden... så bliver jeg sgu nød til at bide igen med et spørgende... Hvorfor!!!???
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 06:46
Hej alle,
 
mønstret har vi såmænd blot lagt ud på youtube, fordi det i varianter har fanget adskillige fisk i Skjern Å. Meningen var bestemt ikke at forsøge at belære nogen om noget, men blot ville vi gerne dele vores store glæde ved fluebindingen med dem, det måtte interessere.

Hej Jesper,

 

vi siger mange tak!

 

Hej Allan,

 

du er ikke til Mozart og det er selvfølgelig helt ok. Nogle kan bedst li’ rødbeder, mens andre er helt vilde med asier. Sådan er det. Da min stemme ligger et sted mellem Leonard Cohen og Tom Waits blev speaken desværre ikke tilstrækkeligt hørbar med den pågældende mikrofon .

 

Hej Rasmus,

 

tusind tak!

 

Hej Johan,

 

mange tak for din omhu. Vi har omhyggeligt forsøgt at styre uden om rettighedskrænkelser, men vi vil undersøge sagen igen. Vi ønsker absolut ikke at bryde nogen ophavsret.

 

Hej Heine,

 

dit indlæg minder mig om syredigteren Johannes L. Madsens tekster, særligt en af dem man finder i udgivelsen ”Smarte pletter mellem fingrene”:

 

de skal suge honning af sten

og samle dug på lænderne

 

de skal være fulde af nik

og ikke have blink i kroppen

 

de vil drukne øjnene i nuet

og mødes som tulipaner

 

de vil have slanger som rygsøjler

og danse på vandet

 

skal de have nogen hastighed

skal de stå helt stille

skal de røre ved hinanden

skal de bevæge sig

skal de ingenting tænke

(http://www.smartepletter.dk/HovedSide.html)

 

Hej Tony,

 

tusind tak og rigtig god fornøjelse!

 

TTfishalot /

Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 10:44
Citat: Gråfrede

 
Så for at gøre en lang historie kort, hvis jeg nogensinde skulle finde på, at bruge et af dine billeder i en eller anden sammenhæng.... Så mener jeg også, at der er fornuft i at betale en form for royalty.... Men når nogen beder mig om at betale dem ( i dag anno 2012) på vegne af en fyr, der levede for over 200år siden... så bliver jeg sgu nød til at bide igen med et spørgende... Hvorfor!!!???


Hej igen

Der er skam ingen, der forlanger penge på vegne af Mozart eller hans efterkommere. Ophavsretten udløber efter 50 eller 70 år (husker det ikke præcist). Men når et orkester indspiller værket, er selve indspilningen beskyttet, medmindre andet er angivet.

Selve diskussionen om rettigheder er meget kompliceret, og det er svært at finde den rette balance i en verden, hvor ting deles så let. Prisen for at gøre det let at dele ting kan let blive, at det bliver svært at leve af at ofre tid og kræfter på noget, andre bare deler ud af bagefter. Det gavner ingen. Det nytter heller ikke noget, at alle sidder så hårdt på værkerne, at ingen nogensinde opdager dem. Sådan er der så meget. Og nu vil jeg ud i foråret...:-)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 11:07
Citat: Gråfrede

Så blev det tid til en lakseflue, den første af slagsen (dvs. den første bindevideo), den kan måske virke lidt lang, meeeeen der er tale om tysk grundighed og flueknepperi, når det er bedst


Må sige, at jeg faktisk er enig. Den virker meeeeeeeget lang for en så simpel flue Confused

Næste gang kan I sagtens nøjes med halvdelen af tiden.


Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 11:45
Hey TorbenWink
Jeg vil sætte "dit" digt til samlingen , og ønske dig alt mulig held og lykke fremover med
dine smukke fluer - super hot - giftig farve
Mønstret - glæden - inspirerer  andre på youtube med passion og perfektion.
 
Samtidig er det super (for mig) at møde fluefiskere som eksperimentere eller forsøger sig til nye fluemønstre eller bindestil - med lidt erfaring bagved fluen , som med dit eksempel.
 
Men pas nu på "smarte pletter mellem fingrene" - Loctite holder LOL
 
 
 
 
 
  
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 11:47
Hey Johan...
 
Igen vil jeg gerne understrege, at jeg er enig, man bør betale royalty, hvis statsfængslets herrekor laver en nyfortolkning af Mozarts requiem, som man så benytter sig af som f.eks. baggrundsmusik i ens familievideo fra sidste juleaften... 100% enig... Det er bare ikke tilfældet her!
 
Derfor indledte jeg også mit første svar med at gøre dig opmærksom på forskellen, da jeg har hentet musikken fra en site, hvor der ingen copyrights er på materialet... Som sagt jeg prøver at ikke træde nogen over tæerne, men det er sgu svært!
 
Når reglerne er så "kompliceret", så tror jeg i høj grad, at det skyldes en febrilsk og meget aggressiv branche, hvor kommercielle interesser vejer tungere end kunstnerens egentlig mål, som først og fremmest vel er, at nå ud til sit publikum??? ACTA er et glimrende eksempel herpå, det vil have en enorm social effekt på tværs af verden, "kopi-medicin" vil blive ulovligt, hvilket masser af nødhjælps organisationer er afhængige af... Hvem tjener på denne form lovgivning?? Det gør store kommercielle selskaber, der aldrig nogensinde har set dem de beskytter eller hørt, hvad de laver... Det hele handler udelukkende om en ting: Penge! Jeg støtter ikke tanken... Penge mister værdi, når man fjerner det socialansvarlige element!
 
Slut på den del...
 
Det er en særdeles smuk forårsdag, så jeg vil ligesom dig også bevæge mig ud under de lune forårsstråler til fods, da det stadig bliver betragtet som værende miljøvenligt og derfor afgiftsfrit, men inden jeg kan komme ud under himlen, skal jeg lige skovle mig igennem en masse reklamer... Jeg er så træt af reklamer i papirform, hvorfor mon man ikke forbyder reklamerne og skåner miljøet, det er da lige til (det var et retorisk spørgsmål)...
 
Go' dag Johan


Redigeret af Gråfrede - 26 Feb 2012 kl. 11:47
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 11:47
Tak og lige over, Heine. Lad mig understrege, at jeg holder vældig meget af Johannes L. Madsens digte.
 
Her en af mine egne aforismer:
 
"Hellere 1 laks på gruset, end 10 gafkroge i øjet".
 
Istiden er forbi og det ligner grangiveligt forår. Vi ka' ta' det!


Redigeret af TT101 - 26 Feb 2012 kl. 11:55
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 12:09
Hehe, og go' dag til dig Torben!
 
Nu er foråret kommet... og med premieren lige rundt om hjørnet, så kan jeg mærke sommerfugle i maven! Det er en go' ting...
 
Lidt fra det forsømte forår, tænk hvis lektor blomme også fiskede med flue???
 
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 17:43
Hey Joachim og Torben .
Syntes næsten man kan mærke glæden ved at sidde ved sit fluestik og binde en flue med den omhu,,,,sådan en "création" nu fortjener Big smile
 
Dejlig med lidt mozart som back-up!
 
Fin lille video...Faktisk en rigtig god optagelse, pæn og klar billedkvalitet Smile  
 
Leif P
 
 
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 17:45
Hej Joachim, lige for alle tilfældes skyld. Jeg er helt med på, at du har gjort tingene rigtigt. Så hvis jeg virker som en smågnaven revser, er det nok mere, fordi jeg har set lidt for mange eksempler på folk, der ikke kender reglerne. Men jeg skal ikke koge mere suppe på det ben, det var slet ikke det, tråden handlede om

Fortsat god dag til digSmile

Johan
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 18:24
Fed flue!
Hvad er det for noget skind du bruger til vingen?
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 19:30
Hej Johan,
 
du har fuldstændig ret. Der skal være orden i sagerne og det skulle der også være.
 
Håber, at du nyder foråret og tænk, nu er der kun et halvt hundrede dage til jul (eller hvad det nu er) Big smile
 
Hej Ove,
 
jeg er så pjattet med at binde fluer, at jeg helst gør det langsomt (når tiden ellers tillader det). På Joachims og egne vegne siger jeg tusind tak for din venlighed og godt at du kunne ta' Mozart Thumbs Up
 
Hej Kasper,
 
mange tak skal du have! Vingen er af kanin og fra firmaet Wapsi, skåret som Texas Cut, i farven Dark Olive. Kan f.eks. købes her:
 
 
det er kvali og billi Smile
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2012 kl. 21:05
Hmm Torben - her er en med å-påklædning som du bruger, lige til SÅS-galleri LOL
oplæg til næste youtube-video -
Til top
Brian Agerbek Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ban

Tilmeldt:: 21 Maj 2006
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ban Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2012 kl. 08:51
Hej Joachim og Torben.
Fed flue, fin musik.
Det er med til at afkorte ventetiden. Den er lang. Alt for lang.
Her er lidt fra den fortabte digter i os alle.
 
Når dagenes længes
og jorden ligger sort og gold
Da stiger af havet
noget så smukt.
 
Den kan som en havfrue
drive os ud,
hvor vi ej kan leve foruden
naturen i storhed folder sig ud.
 
Når kaninen den svømmer
mod dybet derned
Den stoppes af lynet
så blank og så fed.
 
Mens stangen den krummer
og der lyder et FIIISSK
Da lever vi alle
april kom kun frisk.
 
Knæk og bræk Brian
 
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2012 kl. 09:06
LOL Clap 
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2012 kl. 09:24
Fremragende, Brian!
Det digt fortjener 4 krukker hjemmefarvede soft hackles ud af 4 mulige:
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Brian Agerbek Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ban

Tilmeldt:: 21 Maj 2006
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ban Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2012 kl. 08:21
Hej Torben
Må jeg selv vælge farven på de 4 soft hackles.
Det er nogle rigtig fede farver du har i dine krukker.
Har du selv farvet dem?
Knæk & bræk
Brian 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum